OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center
Geplaatst: 17 aug 2011 08:17
Oxxio
Begin er nooit aan. Op 03-03-2008 belt er zo'n mannetje met een jas aan van Oxxio bij mij aan de deur. Hij verteld mij hoe goedkoper Oxxio is dan de rest (dat doen ze allemaal) en over de slimmer meter, die automatisch de meterstanden na de netbeheerder (in mijn geval essent) zou toesturen plus ik krijg 750 kw/h gratis stroom. Oxxio was een stuk goedkoper dan mijn toemallige energieleverancier, dus koos ik voor Oxxio. 14-10-2008 ben ik dus overgestapt naar Oxxio. Dus komt er een monteur van Oxxio en plaatst de nieuwe slimme meters. In July 2009 kreeg ik mijn eerste eindafrekening. Daar stonden meterstanden op die ik niet kon plaatsen. Dus bel ik het infomatienummer 0900-5566777 (niet doen kost u alleen maar veel geld en u bent niet geholpen aan het einde van het verhaal). Daar kreeg ik dus van alles te horen. Ik was een nieuwe klant en zijn met nulstanden begonnen en dat de netbeheerder een schatting had gemaakt en het volgende jaar zou het verrekend worden, want ook de 750 kw/h stond niet vermeld op mij eindafrekening en ik moest de schatting gewoon betalen. July 2010 ik krijg mijn tweede eindafrekening van Oxxio. Ik schrok mij een hoedje. Ik kreeg 880 euro terug voor gas en 1340 voor elektra. Dus ik 0900-5566777 gebeld en gevragen hoe het komt dat ik 880 euro terug kreeg voor gas als ik maar 720 euro per jaar betaal en hoe ze aan die meterstanden kwamen. Toen werd mij aan de telefoon verteld, omdat dat komt vanwege de nulstand van vorig jaar en de eind meterstanden van de vorige energieleverancier, de 750 kw/h was nu ook verrekend en het ging over 2 jaar. Ik vroeg, die mevrouw aan de lijn of men het toch voor de zekerheid zou willen nacontrolleren. Dat zou Oxxio doen en als ik over een maand niks zou horen van Oxxio, dan zou het geld van mij zijn. 1 maand later ik bel Oxxio nog een keer op en vraag of men mijn eindafrekening gecontroleerd heeft. Ja dat heeft Oxxio gedaan, werd mij verzekerd en het geld zou al gestort zijn. Dus het geld ontvangen en opgemaakt. Nu krijg ik afgelopen july de eindafrekening van 2010 en ik zie alleen maar nullen bij mijn meterstanden op mijn afrekening en moest 551 euro bijbetalen, omdat de netbeheerder een schatting heeft gemaakt. Ik vroeg aan Oxxio hoe het kan dat mijn meterstanden op nul staan voor gas zowel voor elektra. Nu komt het, de nieuwe slimme meter stuurd zijn meterstanden niet door naar de netbeheerder en oxxio. Ja je raad het al, ik ben de sjaak. Oxxio wil nu alleen dol graag die meterstanden weten, niks meer niks minder. Zodat Oxxio alles weer kan verrekenen. 3 jaar lang heeft niemand bij Oxxio gemerkt, dat mijn meter zijn standen niet doorstuurd. Die meter geeft mij ook geen enkel signaal, qua geluid, nog visueel via het display, dat hij de meterstanden niet kan doorsturen. Oxxio wil nu alleen maar de meterstanden weten en zijn geld weer ontvangen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Okay ik heb het stroom en het gas verbruikt. Dat klopt. Maar ik heb toch ook iedere maand voor betaald en toen ik die eindafrekenig kreeg, heb ik ook dat gedaan wat men als klant bij Oxxio kunt doen en dat is het 0900-5566777 nummer bellen. Meer kun je als klant van Oxxio niet doen. Mijn vertrouwen is volledig beschaamd in het call-center van Oxxio, want zij hebben mij vorig jaar niet serieus genomen. Oxxio heeft vorig jaar mijn eindafrekening niet gecontroleerd, ze hebben maar gewoon wat gezegt aan de telefoon. Ik vind het meer een fout van Oxxio, dan een fout van mij. Laat Oxxio maar op de blaren zitten, het is toch ook hun personeel wat die fouten maakt en niet ik. Wie kan mij helpen en weet wat ik nu moet doen. [email protected] is mijn mailadres. Mijn tip bel nooit het 0900-5566777 nummer, maar mail ze. mocht je toch bellen neem alle gespreken op.
gr. Kazimierz
Begin er nooit aan. Op 03-03-2008 belt er zo'n mannetje met een jas aan van Oxxio bij mij aan de deur. Hij verteld mij hoe goedkoper Oxxio is dan de rest (dat doen ze allemaal) en over de slimmer meter, die automatisch de meterstanden na de netbeheerder (in mijn geval essent) zou toesturen plus ik krijg 750 kw/h gratis stroom. Oxxio was een stuk goedkoper dan mijn toemallige energieleverancier, dus koos ik voor Oxxio. 14-10-2008 ben ik dus overgestapt naar Oxxio. Dus komt er een monteur van Oxxio en plaatst de nieuwe slimme meters. In July 2009 kreeg ik mijn eerste eindafrekening. Daar stonden meterstanden op die ik niet kon plaatsen. Dus bel ik het infomatienummer 0900-5566777 (niet doen kost u alleen maar veel geld en u bent niet geholpen aan het einde van het verhaal). Daar kreeg ik dus van alles te horen. Ik was een nieuwe klant en zijn met nulstanden begonnen en dat de netbeheerder een schatting had gemaakt en het volgende jaar zou het verrekend worden, want ook de 750 kw/h stond niet vermeld op mij eindafrekening en ik moest de schatting gewoon betalen. July 2010 ik krijg mijn tweede eindafrekening van Oxxio. Ik schrok mij een hoedje. Ik kreeg 880 euro terug voor gas en 1340 voor elektra. Dus ik 0900-5566777 gebeld en gevragen hoe het komt dat ik 880 euro terug kreeg voor gas als ik maar 720 euro per jaar betaal en hoe ze aan die meterstanden kwamen. Toen werd mij aan de telefoon verteld, omdat dat komt vanwege de nulstand van vorig jaar en de eind meterstanden van de vorige energieleverancier, de 750 kw/h was nu ook verrekend en het ging over 2 jaar. Ik vroeg, die mevrouw aan de lijn of men het toch voor de zekerheid zou willen nacontrolleren. Dat zou Oxxio doen en als ik over een maand niks zou horen van Oxxio, dan zou het geld van mij zijn. 1 maand later ik bel Oxxio nog een keer op en vraag of men mijn eindafrekening gecontroleerd heeft. Ja dat heeft Oxxio gedaan, werd mij verzekerd en het geld zou al gestort zijn. Dus het geld ontvangen en opgemaakt. Nu krijg ik afgelopen july de eindafrekening van 2010 en ik zie alleen maar nullen bij mijn meterstanden op mijn afrekening en moest 551 euro bijbetalen, omdat de netbeheerder een schatting heeft gemaakt. Ik vroeg aan Oxxio hoe het kan dat mijn meterstanden op nul staan voor gas zowel voor elektra. Nu komt het, de nieuwe slimme meter stuurd zijn meterstanden niet door naar de netbeheerder en oxxio. Ja je raad het al, ik ben de sjaak. Oxxio wil nu alleen dol graag die meterstanden weten, niks meer niks minder. Zodat Oxxio alles weer kan verrekenen. 3 jaar lang heeft niemand bij Oxxio gemerkt, dat mijn meter zijn standen niet doorstuurd. Die meter geeft mij ook geen enkel signaal, qua geluid, nog visueel via het display, dat hij de meterstanden niet kan doorsturen. Oxxio wil nu alleen maar de meterstanden weten en zijn geld weer ontvangen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Okay ik heb het stroom en het gas verbruikt. Dat klopt. Maar ik heb toch ook iedere maand voor betaald en toen ik die eindafrekenig kreeg, heb ik ook dat gedaan wat men als klant bij Oxxio kunt doen en dat is het 0900-5566777 nummer bellen. Meer kun je als klant van Oxxio niet doen. Mijn vertrouwen is volledig beschaamd in het call-center van Oxxio, want zij hebben mij vorig jaar niet serieus genomen. Oxxio heeft vorig jaar mijn eindafrekening niet gecontroleerd, ze hebben maar gewoon wat gezegt aan de telefoon. Ik vind het meer een fout van Oxxio, dan een fout van mij. Laat Oxxio maar op de blaren zitten, het is toch ook hun personeel wat die fouten maakt en niet ik. Wie kan mij helpen en weet wat ik nu moet doen. [email protected] is mijn mailadres. Mijn tip bel nooit het 0900-5566777 nummer, maar mail ze. mocht je toch bellen neem alle gespreken op.
gr. Kazimierz