Pagina 1 van 1

klachten gastouderbureau

Geplaatst: 17 aug 2011 14:13
door doortje dartel
In navolging van mijn bericht in januari 2011 het volgende:
Na veel vijven en zessen is het gelukt dat de GGD te Amsterdam een inspectie heeft uitgevoerd bij Mr. Nosey.
Al met al is het een zeer negatief rapport voor Mr. Nosey.
Wat gebeurd er nu met zo'n inspectierapport en wanneer gaan de maatregelen in en wat als men zich er niet aan houd.
Op dit soort vragen heb ik tot aan vandaag geen antwoord.
Dus als er niets gebeurd met deze negatieve uitslagen wat heeft dan de inspectie voor zin?
Wilt U het rapport lezen ga dan naar:
http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl
gastouderbureau mr nosey
Daar staat het volledige rapport.
En nog steeds worden ze niet wakker in Den Haag.
Regeltjes te over maar de uitvoering laat te wensen over.
Maar dat is nogal zwak uitgedrukt vind ik.
Blijven klagen bij de GGD want hoe meer negatieve rapporten ten opzichte van de gastouderbureau's. Want uiteindelijk zal dit misschien gaan leiden tot een beter beleid voor de gastouders.

Re: klachten gastouderbureau

Geplaatst: 17 aug 2011 20:47
door zwabbertje
Het is aan de gemeente of zij handhaven of niet. De GGD heeft slechts een adviserende rol. Je zou contact kunnen opnemen met de gemeente/stadsdeel om te informeren wat men hiermee gaat doen.
Houd er rekening mee dat als Nose zijn registratie kwijtraakt er ook geen recht meer bestaat op kinderopvangtoeslag.
Misschien is het beter of mogelijk de opvang via een ander gastouderbureau te laten plaatsvinden?
Je zou ook eens kunnen bellen met BOinK (www.boink.info) om te informeren of zij iets kunnen betekenen.

Re: klachten gastouderbureau

Geplaatst: 17 aug 2011 21:10
door doortje dartel
Ook B & W van Amsterdam heb ik aangeschreven eind april ivm klachten maar heb ook hier tot op heden geen antwoord op mogen ontvangen.
Ben nu bij verschillende organisaties aangesloten maar ook daar gaat het niet echt lekker. Bij de vijf waar ik nu aangesloten zit heb ik er maar van twee de indruk dat zij wel alles doen om aan hun wettelijke verplichtingen te voldoen.
Dus wordt het toch echt wel tijd dat er strenger gecontroleerd wordt want als er maar iets is wat volgens de GGD niet klopt ben je als gastouder de pineut en wordt je onmidddelijk uitgeschreven uit het LRK. Maar als gastouderbureau schijn je op alles negatief te mogen zijn en dan nog blijf je gewoon doorgaan.
Hoelang duurt het voordat deze rapporten worden beoordeeld of vind de gemeente Amsterdam dat je daar mee mag wachten tot de volgende inspectie?
Al met al kan je gewoon stellen dat er weer extra subsidies worden uitgetrokken voor de inspecties maar dat er weinig gebeurd om het kaf van het koren te scheiden.

Re: klachten gastouderbureau

Geplaatst: 17 aug 2011 22:10
door zwabbertje
Misschien is het goed deze klacht ook bij het ministerie van SZW te droppen en ze te vragen hoe dit in zijn werk gaat? Uiteindelijk is het ministerie verantwoordelijk voor het toezicht op de gemeentelijke handhaving inzake kinderopvang. Als gemeenten hierin te kort schieten kan het ministerie ingrijpen.
Via www.rijksoverheid.nl kun je (Contact) een formulier invullen met je vragen.