LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Vorig jaar bij aankoop mijn heerlijke iPhone 4 verzekerd.
Meteen viel een glinstering in het beeldscherm op. Ik naar de shop, laat het zien aan de medewerker die niet weet wat het is. Op zijn advies wacht ik met ruilen, anders moet ik zo'n 4 tot 8 weken wachten (het is augustus 2010). Omdat ik niet heel veel last heb van de glinstering in het beeldscherm, besluit ik te wachten.
Nu, na een jaar, doet mijn thuisknop het af en toe niet. Maar ook vaak weer wel. Dat doet mij twijfelen, zal ik de iPhone naar Pro Assist sturen? Na het lezen van talloze dramatische en bizarre verhalen ben ik daar niet meer zo happig op. Dat je je iPhone zomaar vier, vijf, zes weken of zelfs langer kwijt bent. Dat mensen een iPhone terug krijgen die nog slechter is dan de iPhone die ze oorspronkelijk hadden ingeleverd. Er lijkt hier sprake van totale willekeur.
Maar uiteindelijk neem ik de beslissing; ik laat 'm ophalen. Geestelijk probeer ik me voor te bereiden op een periode zonder iPhone (sneue verslaafde!).
Het gaat al fout als ik de eerste keer bel. Allereerst staat op mijn verzekeringspolis wel het juiste imei nummer maar de verkeerde telefoon; een Blackberry in plaats van een iPhone... Erg slordig en het kost weer tijd om dat aan te laten passen.
Dan de afspraak. Mijn telefoon wordt morgen tussen 8 en 12 ’s ochtends opgehaald door een chauffeur. Ik wacht die volgende ochtend vier uur lang, maar niemand komt langs! Ik bel de volgende ochtend (vandaag) met Pro Assist. Vrouwtje aan de lijn: "Ja, de opdracht is wel ingevoerd maar niet doorgegeven aan de chauffeur..." Tsjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn…?!
Wat ook nodig is om te vermelden: in de T-Mobile winkel werd mij verteld dat ik een vervangende iPhone zou krijgen gedurende de reparatie, maar aan de telefoon met Pro Assist krijg ik te horen dat je daar een duurdere verzekering voor moet hebben en dat je maar moet accepteren wat je aangeboden krijgt. En op dat moment zul je zien dat je een aftandse, smerige oude Nokia in je handen krijgt gepropt. Helaas…
Maar het is nu niet vreemd te denken dat ze je bij de T-mobile winkel willen afschepen... Ik ga daar vooralsnog niet van uit, maar ik maak me WEL zorgen om het gemak waarmee de grootst mogelijke onzin wordt verteld. En als je dat aanhangig tracht te maken wordt eenvoudig gezegd: Nee hoor, dat is nooit gezegd." Bewijs het tegendeel maar...
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de weggevallen gesprekken en de daarmee gepaard gaande klachtenprocedure en coulance regeling. We lijken soms wel masochisten, die het lekker vinden om die ellende bij T-Mobile te accepteren…
Meteen viel een glinstering in het beeldscherm op. Ik naar de shop, laat het zien aan de medewerker die niet weet wat het is. Op zijn advies wacht ik met ruilen, anders moet ik zo'n 4 tot 8 weken wachten (het is augustus 2010). Omdat ik niet heel veel last heb van de glinstering in het beeldscherm, besluit ik te wachten.
Nu, na een jaar, doet mijn thuisknop het af en toe niet. Maar ook vaak weer wel. Dat doet mij twijfelen, zal ik de iPhone naar Pro Assist sturen? Na het lezen van talloze dramatische en bizarre verhalen ben ik daar niet meer zo happig op. Dat je je iPhone zomaar vier, vijf, zes weken of zelfs langer kwijt bent. Dat mensen een iPhone terug krijgen die nog slechter is dan de iPhone die ze oorspronkelijk hadden ingeleverd. Er lijkt hier sprake van totale willekeur.
Maar uiteindelijk neem ik de beslissing; ik laat 'm ophalen. Geestelijk probeer ik me voor te bereiden op een periode zonder iPhone (sneue verslaafde!).
Het gaat al fout als ik de eerste keer bel. Allereerst staat op mijn verzekeringspolis wel het juiste imei nummer maar de verkeerde telefoon; een Blackberry in plaats van een iPhone... Erg slordig en het kost weer tijd om dat aan te laten passen.
Dan de afspraak. Mijn telefoon wordt morgen tussen 8 en 12 ’s ochtends opgehaald door een chauffeur. Ik wacht die volgende ochtend vier uur lang, maar niemand komt langs! Ik bel de volgende ochtend (vandaag) met Pro Assist. Vrouwtje aan de lijn: "Ja, de opdracht is wel ingevoerd maar niet doorgegeven aan de chauffeur..." Tsjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn…?!
Wat ook nodig is om te vermelden: in de T-Mobile winkel werd mij verteld dat ik een vervangende iPhone zou krijgen gedurende de reparatie, maar aan de telefoon met Pro Assist krijg ik te horen dat je daar een duurdere verzekering voor moet hebben en dat je maar moet accepteren wat je aangeboden krijgt. En op dat moment zul je zien dat je een aftandse, smerige oude Nokia in je handen krijgt gepropt. Helaas…
Maar het is nu niet vreemd te denken dat ze je bij de T-mobile winkel willen afschepen... Ik ga daar vooralsnog niet van uit, maar ik maak me WEL zorgen om het gemak waarmee de grootst mogelijke onzin wordt verteld. En als je dat aanhangig tracht te maken wordt eenvoudig gezegd: Nee hoor, dat is nooit gezegd." Bewijs het tegendeel maar...
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de weggevallen gesprekken en de daarmee gepaard gaande klachtenprocedure en coulance regeling. We lijken soms wel masochisten, die het lekker vinden om die ellende bij T-Mobile te accepteren…
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Maar je hebt T-mobile toch al opgezegd, getuige je eerdere posting
Je iphone is nog niet eens weg, zul je niet eerst eens wachten hoe de reparatieprocedure gaat verlopen alvorens een negatief bericht te schrijven
T-Mobile 'klantenservice' opmerking - 10 jun 2011 10:57
Onderstaande opmerking kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd door een vrouw van de klantenservice van T-Mobile. Logischerwijs klacht ingediend en zo snel mogelijk mijn abonnement opzeggen!
Ga je nu klagen over je eigen verwachtingspatroon ??En op dat moment zul je zien dat je een aftandse, smerige oude Nokia in je handen krijgt gepropt. Helaas…
Je iphone is nog niet eens weg, zul je niet eerst eens wachten hoe de reparatieprocedure gaat verlopen alvorens een negatief bericht te schrijven
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Op zich juist, maar nadat de frustratie en boosheid zijn weggeëbt dien ik het contract uit. Ontbinding is een slechtere optie en een veel duurdere oplossing als ik de iPhone houden wil. En dat wil ik.Leo The Emperor schreef:Maar je hebt T-mobile toch al opgezegd, getuige je eerdere postingT-Mobile 'klantenservice' opmerking - 10 jun 2011 10:57
Onderstaande opmerking kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd door een vrouw van de klantenservice van T-Mobile. Logischerwijs klacht ingediend en zo snel mogelijk mijn abonnement opzeggen!Ga je nu klagen over je eigen verwachtingspatroon ??En op dat moment zul je zien dat je een aftandse, smerige oude Nokia in je handen krijgt gepropt. Helaas…
Je iphone is nog niet eens weg, zul je niet eerst eens wachten hoe de reparatieprocedure gaat verlopen alvorens een negatief bericht te schrijven
En over die opmerking over de aftandse Nokia: ik heb zelf de ervaring inderdaad niet, maar anderen wel, zo valt ruimschoots te lezen op diverse fora.
Nu ik je commentaar heb gelezen ben ik benieuwd naar mogelijke oplossingen... Groet.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Ben benieuwd hoe de reparatieprocedure zal verlopen en wanneer en hoe je je Iphone terugkrijgt.Nu ik je commentaar heb gelezen ben ik benieuwd naar mogelijke oplossingen... Groet.
Ik zie even niet naar welke oplossing je zoekt. Je Iphone wordt nu immers toch gewoon gerepareerd via pro-assist ...
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 20 aug 2011 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Ah. Ik heb besloten te wachten totdat de thuisknop van mijn iPhone (nog) meer kuren gaat vertonen. Dat doe ik omdat je anders zult zien dat zij niets kunnen ontdekken, omdat de thuisknop gewoon werkt. De situatie van de dode pixel hoop ik als extra argument te kunnen gebruiken voor de garantie.Leo The Emperor schreef:Ben benieuwd hoe de reparatieprocedure zal verlopen en wanneer en hoe je je Iphone terugkrijgt.Nu ik je commentaar heb gelezen ben ik benieuwd naar mogelijke oplossingen... Groet.
Ik zie even niet naar welke oplossing je zoekt. Je Iphone wordt nu toch gewoon gerepareerd ...
Ik weet het, weer een aanname. Maar ik heb echt niet de behoefte om mijn telefoon twee keer op te sturen.
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik ook positieve verhalen heb gelezen over Pro-Assist. Mensen die zonder enig probleem een gloednieuwe iPhone hebben gekregen (net zoals ik een paar jaar geleden met mijn iPhone 3G).
Meer hierover als ik iets nieuws heb te melden! Groet.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Sorry hoor, maar als de zaken zo liggen vind ik dit gewoon een onzin topic.Ah. Ik heb besloten te wachten totdat de thuisknop van mijn iPhone (nog) meer kuren gaat vertonen. Dat doe ik omdat je anders zult zien dat zij niets kunnen ontdekken, omdat de thuisknop gewoon werkt. De situatie van de dode pixel hoop ik als extra argument te kunnen gebruiken voor de garantie.
Ik weet het, weer een aanname. Maar ik heb echt niet de behoefte om mijn telefoon twee keer op te sturen.
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik ook positieve verhalen heb gelezen over Pro-Assist. Mensen die zonder enig probleem een gloednieuwe iPhone hebben gekregen (net zoals ik een paar jaar geleden met mijn iPhone 3G).
Ten eerste heb je via pro-assist al eerder een gloednieuw toestel gehad, en weet je dus hoe ze werken, en ten tweede heb je nu zelf de reparatieprocedure afgebroken, maar plaatst desalniettemin toch een negatief bericht over dit bedrijf op het forum.
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
? ...heb je via pro-assist al eerder een gloednieuw toestel gehad, en weet je dus hoe ze werken...Leo The Emperor schreef:Sorry hoor, maar als de zaken zo liggen vind ik dit gewoon een onzin topic.Ah. Ik heb besloten te wachten totdat de thuisknop van mijn iPhone (nog) meer kuren gaat vertonen. Dat doe ik omdat je anders zult zien dat zij niets kunnen ontdekken, omdat de thuisknop gewoon werkt. De situatie van de dode pixel hoop ik als extra argument te kunnen gebruiken voor de garantie.
Ik weet het, weer een aanname. Maar ik heb echt niet de behoefte om mijn telefoon twee keer op te sturen.
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik ook positieve verhalen heb gelezen over Pro-Assist. Mensen die zonder enig probleem een gloednieuwe iPhone hebben gekregen (net zoals ik een paar jaar geleden met mijn iPhone 3G).
Ten eerste heb je via pro-assist al eerder een gloednieuw toestel gehad, en weet je dus hoe ze werken, en ten tweede heb je nu zelf de reparatieprocedure afgebroken, maar plaatst desalniettemin toch een negatief bericht over dit bedrijf op het forum.
Dit is een feitelijk onjuiste gevolgtrekking, een ongeldig argument. Je dat kunt onmogelijk weten op basis van een eerdere ervaring, al zou ik daar heel graag van uit gaan (voor de volledigheid: de iPhone 3 ging via de T-Mobile winkel zelf en dat toestel had ook haarscheurtjes (uitputtend behandeld bij VARA's Kassa).
Bovendien is dat juist een van de 'problemen' bij Pro Assist: je weet NIET wat je kunt verwachten van Pro Assist! Krijg ik een nieuwe (waar het mij niet eens om gaat), krijg ik een herstelde, of een toestel dat er nog slechter aan toe is dan mijn huidige? (lees de reacties er maar op na). Vandaar...
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Dit is de titel van je topic.Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg
Uiteindelijk plaats je een negatief bericht over een bedrijf, omdat je ergens anders hebt gelezen dat ze hun werk niet goed zouden doen.je weet NIET wat je kunt verwachten van Pro Assist! Krijg ik een nieuwe (waar het mij niet eens om gaat), krijg ik een herstelde, of een toestel dat er nog slechter aan toe is dan mijn huidige? (lees de reacties er maar op na).
Zo komt het forum snel vol ...
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
ewillemse
Ik ben het niet met LTE eens. Het is een goede zaak, dat je hier jouw probleem plaatst (althans, dat vind ik).
Maxiem.
Ik ben het niet met LTE eens. Het is een goede zaak, dat je hier jouw probleem plaatst (althans, dat vind ik).
Maxiem.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Er is geen reparatie opdracht gegeven dus er wordt geen ervaring opgedaan met Pro-assist die hier kan worden gedeeld. Wel wordt er echter vermeld dat het bedrijf weinig professioneel is.Ik ben het niet met LTE eens. Het is een goede zaak, dat je hier jouw probleem plaatst
Het zou m.i. wel accoord zijn als TS zijn dillema plaatste zonder gelijk het bedrijf te veroordelen
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Dus omdat ik ergens anders iets slechts heb gelezen, en geen eigen ervaring heb is het dan onzin en kan/mag ik daar dus niets over zeggen? Nee hoor, niet in mijn optiek.Leo The Emperor schreef:Dit is de titel van je topic.Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar wegUiteindelijk plaats je een negatief bericht over een bedrijf, omdat je ergens anders hebt gelezen dat ze hun werk niet goed zouden doen.je weet NIET wat je kunt verwachten van Pro Assist! Krijg ik een nieuwe (waar het mij niet eens om gaat), krijg ik een herstelde, of een toestel dat er nog slechter aan toe is dan mijn huidige? (lees de reacties er maar op na).
Zo komt het forum snel vol ...
Maar zoals ik al eerder aangaf, als ik Pro-Assist inschakel (even wachten tot mijn iPhone echt kuren gaat vertonen), post ik daarna mijn ervaringen. En ik hoop echt niet dat ik dat bedrijf kan afbranden. Als ik goed wordt geholpen zal ik dat ook zeker vertellen. Zuurpruimen genoeg in Nederland
En Maxiem: dank voor je 'steun'
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Topic slaat totaal nergens op, er is niet eens een probleem.
Wat hebben andere consumenten hier aan...........niks nada.
Sluiten die handel
Wat hebben andere consumenten hier aan...........niks nada.
Sluiten die handel
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
En toch de moeite nemen om dat op te schrijven... Liever 'on-topic' opmerkingen.
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Hier ook al negatieve ervaring met Pro assist, gisteren vloeistofschade opgelopen en je kunt ze 24/7 bellen nou die vlieger ging voor mij al niet op want het nummer was onbereikbaar, 4 uur lang gebeld en om 22:00 uur kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. In het contract staat binnen 4 uur een gelijkwaardig toestel in mijn geval dus een blackberry. Ook dat kon ik vergeten want hun eerste shift begon pas weer om 8 uur de volgende dag, Ze zouden vanavond komen om mijn defecte toestel te komen halen maar kreeg waarachtig telefoon deze ochtend dat ze geen leentoestellen meer hadden, wel vreemd voor zo'n groot verzekeringsbedrijf vond ik. Al met al beloven ze veel in hun contract maar ze komen nu al niks na, T-Mobile trekt meteen zijn handjes ervan af dat ze er niks mee te maken hebben verder, en daar sta je dan als consument zonder telefoon met een duur abonnement waar je dus de komende weken niks mee kan....
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Tsja,
Het lijkt af en toe wel mensenwerk...
Een tijdje terug alweer ben ik gebeld door een dame van Pro-Assist, naar aanleiding van de niet nagekomen afspraak en waarschijnlijk het bericht op deze website.
Keurig gesprek gehad, excuses zijn aangeboden, de afspraak gemaakt dat als ik mijn toestel opstuur, ik wel een smartphone te leen krijg.
Keurig, in aanmerking nemende dat ik niet de garantievoorwaarden heb gelezen bij het afsluiten van de verzekering. Ik had dus kunnen weten dat ik met een 'goedkope' verzekering geen smartphone zou krijgen, ondanks de 'belofte' in de T-Mobile winkel van een vervangende iPhone (Nu vraag ik me af wie helemaal de voorwaarden leest, maar dat terzijde).
Het wachten is in feite op de iPhone thuisknop; totdat deze helemaal niets meer doet. Tot nu toe werkt deze meer wel dan niet...
Het lijkt af en toe wel mensenwerk...
Een tijdje terug alweer ben ik gebeld door een dame van Pro-Assist, naar aanleiding van de niet nagekomen afspraak en waarschijnlijk het bericht op deze website.
Keurig gesprek gehad, excuses zijn aangeboden, de afspraak gemaakt dat als ik mijn toestel opstuur, ik wel een smartphone te leen krijg.
Keurig, in aanmerking nemende dat ik niet de garantievoorwaarden heb gelezen bij het afsluiten van de verzekering. Ik had dus kunnen weten dat ik met een 'goedkope' verzekering geen smartphone zou krijgen, ondanks de 'belofte' in de T-Mobile winkel van een vervangende iPhone (Nu vraag ik me af wie helemaal de voorwaarden leest, maar dat terzijde).
Het wachten is in feite op de iPhone thuisknop; totdat deze helemaal niets meer doet. Tot nu toe werkt deze meer wel dan niet...
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Ha allemaal!
Zocht net op internet naar de Pro Assist verzekeringsbrochure en kwam per toeval op dit forum terecht. Las een aantal van de klachten en verkeer zelf in een vergelijkbare sitatie, ware het niet dat ik inmiddels al bijna 11 weken wacht op mijn vervangende telefoon. Had een LG Optimus 2x gekocht (overigens wens ik niemand deze telefoon toe, is echt een waardeloos toestel voor de prijs die je ervoor betaald) en verzekerd bij Pro Assist. Helaas kwam er water over mijn toestel heen en moest ik m laten ophalen door Pro Assist, op 21 juli 2011. Mij werd een vervangtelefoon -die overigens helemaal niet gelijkwaardig is aan het toestel, het is een oude afgedankte Nokia waarbij de internetservice meer op het ouderwetse WAP lijkt- gegeven met de boodschap dat ik naar alle waarschijnlijkheid binnen 3 weken een nieuw toestel zou krijgen.
Nu, op 4 oktober 2011, wacht ik nog steeds op een nieuw toestel. Er zijn inmiddels bijna 11 weken voorbijgegaan zonder enig bericht van Pro Assist. Wanneer ik ze bel met de vraag waar het toestel blijft -op Pro Assist's eigen initiatief wordt je immers niet door hen benaderd- wordt mij verteld, veelal na een ruim half uur in de wacht gestaan te hebben, dat het toestel besteld is en binnenkort geleverd zou moeten worden. De betekenis van binnenkort, zoals deze op mijn vraag werd uitgelegd door de telefoniste, is dat ze eigenlijk geen idee hebben wanneer het toestel bij hen binnenkomt.
Inmiddels ben ik lang genoeg beleefd geweest en heb ik mijns inziens aan mijn zorgplicht als klant ruimschoots voldaan. Ik weet dat je als individuele consument min of meer overgeleverd bent aan de grillen van Pro Assist, doch ik stel hen vandaag per aangetekende brief in gebreke. Of het iets uithaalt weet ik niet, maar het lijkt me de moeite waard. In de algemene voorwaarden -die alle bovenstaande gebruikers ongetwijfeld op enig moment uit frustratie ook gelezen hebben- wordt bewust geen termijn gegeven waarin Pro Assist een nieuwe telefoon moet geven. Wel wordt er in artikel 11.3 expliciet gerefereerd aan de toepasselijkheid van Nederlands recht, en dus ook haar jurisprudentie omtrent de geldende normen van redelijkheid en billijkheid. Van overmacht, zoals zij dit zelf nauw formuleren in artikel 9.2 van d algemene voorwaarden, is in dit geval ook geen sprake.
Of het iets zal uithalen weet ik niet; mocht het wel zo zijn dan zal ik dat zeker op dit forum posten. Succes allemaal en vooral veel sterkte met geduldigblijven.
Groeten.
Zocht net op internet naar de Pro Assist verzekeringsbrochure en kwam per toeval op dit forum terecht. Las een aantal van de klachten en verkeer zelf in een vergelijkbare sitatie, ware het niet dat ik inmiddels al bijna 11 weken wacht op mijn vervangende telefoon. Had een LG Optimus 2x gekocht (overigens wens ik niemand deze telefoon toe, is echt een waardeloos toestel voor de prijs die je ervoor betaald) en verzekerd bij Pro Assist. Helaas kwam er water over mijn toestel heen en moest ik m laten ophalen door Pro Assist, op 21 juli 2011. Mij werd een vervangtelefoon -die overigens helemaal niet gelijkwaardig is aan het toestel, het is een oude afgedankte Nokia waarbij de internetservice meer op het ouderwetse WAP lijkt- gegeven met de boodschap dat ik naar alle waarschijnlijkheid binnen 3 weken een nieuw toestel zou krijgen.
Nu, op 4 oktober 2011, wacht ik nog steeds op een nieuw toestel. Er zijn inmiddels bijna 11 weken voorbijgegaan zonder enig bericht van Pro Assist. Wanneer ik ze bel met de vraag waar het toestel blijft -op Pro Assist's eigen initiatief wordt je immers niet door hen benaderd- wordt mij verteld, veelal na een ruim half uur in de wacht gestaan te hebben, dat het toestel besteld is en binnenkort geleverd zou moeten worden. De betekenis van binnenkort, zoals deze op mijn vraag werd uitgelegd door de telefoniste, is dat ze eigenlijk geen idee hebben wanneer het toestel bij hen binnenkomt.
Inmiddels ben ik lang genoeg beleefd geweest en heb ik mijns inziens aan mijn zorgplicht als klant ruimschoots voldaan. Ik weet dat je als individuele consument min of meer overgeleverd bent aan de grillen van Pro Assist, doch ik stel hen vandaag per aangetekende brief in gebreke. Of het iets uithaalt weet ik niet, maar het lijkt me de moeite waard. In de algemene voorwaarden -die alle bovenstaande gebruikers ongetwijfeld op enig moment uit frustratie ook gelezen hebben- wordt bewust geen termijn gegeven waarin Pro Assist een nieuwe telefoon moet geven. Wel wordt er in artikel 11.3 expliciet gerefereerd aan de toepasselijkheid van Nederlands recht, en dus ook haar jurisprudentie omtrent de geldende normen van redelijkheid en billijkheid. Van overmacht, zoals zij dit zelf nauw formuleren in artikel 9.2 van d algemene voorwaarden, is in dit geval ook geen sprake.
Of het iets zal uithalen weet ik niet; mocht het wel zo zijn dan zal ik dat zeker op dit forum posten. Succes allemaal en vooral veel sterkte met geduldigblijven.
Groeten.
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Net bezig de laatste hand te leggen aan mijn ingebrekestelling (zie bovenstaand bericht), word ik gebeld door ProAssist met de medeling -na weken, maanden niets op eigen initiatief van zich te hebben laten horen- dat ze morgen mijn toestel willen komen bezorgen! Met stomheid geslagen; precies 11 weken na inlevering komt er toch nog een nieuwe! Het zal wel toeval zijn, maar misschien komt het door mijn eerdere bericht op dit forum..
Hoe het ook zij, ben tevreden met de wetenschap een nieuw, daadwerkelijk vervangend toestel -dus geen oude, inferieurdere Nokia E71- te mogen ontvangen.
Succes allemaal, groeten
Hoe het ook zij, ben tevreden met de wetenschap een nieuw, daadwerkelijk vervangend toestel -dus geen oude, inferieurdere Nokia E71- te mogen ontvangen.
Succes allemaal, groeten
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Alweer een ontevreden klant van pro assist hier.
Vorig jaar liet mijn zoon mijn I-phone op de grond vallen, en zoals je zult begrijpen was deze kapot. Dus ik bellen met proassist om mijn toestel te laten repararen, want per slot van rekening betaal ik elk kwartaal netjes mijn premie.
Keurig kwamen ze op de afgesproken tijd het toestel halen. Vervolgens........ radiostilte...... nog meer radio stilte........ en zoals je al begrijpt, nog meer radiostilte. Dus ik na 4 weken maar eens bellen, maar ze konden mij weinig vertellen over de voortgang, dus moest ik maar geduld hebben. Na nog anderhalve week geduld te hebben gehad werd mijn toestel terug gebracht. Het toestel zat scheef in elkaar maar goed, hij werkte weer en ik had geen behoefte om nog een keer zes weken in de wacht te gaan dus heb ik het maar gelaten voor wat het was...
Nu een jaar laten moest mijn toestel weer gerepareerd worden, omdat hij echt helemaal niets meer deed. Wat ik ook probeerde, hij reageerde nergens meer op.
Dus ik bellen met Pro Assist. En keurig werd het toestel de dag daarna weer opgehaald. dat was op 30 september. na een week of vijf ben ik maar eens ZELF gaan bellen waar het toestel bleef. Ik heb letterlijk 45 minuten de in de wacht gestaan voordat ik te woord gestaan werd. Driekwartier lang mocht ik horen: al onze medewerkers zijn in gesprek, nog een ogenblik geduld astublieft. Een fatsoenlijk antwoord mocht ik natuurlijk ook niet verwachten. Er werd letterlijk gezegd: U mag blij zijn als u uw toestel na 6 tot 8 weken terug heeft, want de meeste mensen moeten wel 10 tot 12 weken wachten. Verder maakte ik nog een opmerking over het vervangende toestel, maar ik mocht blij zijn met dit toestel, want de meeste mensen kregen een "oude koelkast" als vervangend toestel. Heel klant vriendelijk dus....
Dus ik vandaag 11-11nog maar eens gebeld, nu slechts 25 minuten in de wacht gestaan... ze maken vorderingen.... En weer werd me ( door deze keer een dame) verteld dat ze niet exact kon zeggen wanneer mijn toestel gereed zou zijn en dat ik maar geduld moest hebben, maar ze kon mijn verbazing wel begrijpen deze keer. Ook confronteerde ik haar met het feit dat dit een veel voorkomend probleem bij Pro assist was omdat ik daar al veel over gelezen had, en toen kwam er een zucht zo van: daar heb je er weer een...
Blijkbaar moet ik dus maar niet zeuren en gewoon geduld hebben......
Vorig jaar liet mijn zoon mijn I-phone op de grond vallen, en zoals je zult begrijpen was deze kapot. Dus ik bellen met proassist om mijn toestel te laten repararen, want per slot van rekening betaal ik elk kwartaal netjes mijn premie.
Keurig kwamen ze op de afgesproken tijd het toestel halen. Vervolgens........ radiostilte...... nog meer radio stilte........ en zoals je al begrijpt, nog meer radiostilte. Dus ik na 4 weken maar eens bellen, maar ze konden mij weinig vertellen over de voortgang, dus moest ik maar geduld hebben. Na nog anderhalve week geduld te hebben gehad werd mijn toestel terug gebracht. Het toestel zat scheef in elkaar maar goed, hij werkte weer en ik had geen behoefte om nog een keer zes weken in de wacht te gaan dus heb ik het maar gelaten voor wat het was...
Nu een jaar laten moest mijn toestel weer gerepareerd worden, omdat hij echt helemaal niets meer deed. Wat ik ook probeerde, hij reageerde nergens meer op.
Dus ik bellen met Pro Assist. En keurig werd het toestel de dag daarna weer opgehaald. dat was op 30 september. na een week of vijf ben ik maar eens ZELF gaan bellen waar het toestel bleef. Ik heb letterlijk 45 minuten de in de wacht gestaan voordat ik te woord gestaan werd. Driekwartier lang mocht ik horen: al onze medewerkers zijn in gesprek, nog een ogenblik geduld astublieft. Een fatsoenlijk antwoord mocht ik natuurlijk ook niet verwachten. Er werd letterlijk gezegd: U mag blij zijn als u uw toestel na 6 tot 8 weken terug heeft, want de meeste mensen moeten wel 10 tot 12 weken wachten. Verder maakte ik nog een opmerking over het vervangende toestel, maar ik mocht blij zijn met dit toestel, want de meeste mensen kregen een "oude koelkast" als vervangend toestel. Heel klant vriendelijk dus....
Dus ik vandaag 11-11nog maar eens gebeld, nu slechts 25 minuten in de wacht gestaan... ze maken vorderingen.... En weer werd me ( door deze keer een dame) verteld dat ze niet exact kon zeggen wanneer mijn toestel gereed zou zijn en dat ik maar geduld moest hebben, maar ze kon mijn verbazing wel begrijpen deze keer. Ook confronteerde ik haar met het feit dat dit een veel voorkomend probleem bij Pro assist was omdat ik daar al veel over gelezen had, en toen kwam er een zucht zo van: daar heb je er weer een...
Blijkbaar moet ik dus maar niet zeuren en gewoon geduld hebben......
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
Ik ben mijn Iphone 4 nu 10 1/2 week kwijt en het ziet er niet naar uit dat ik hem binnenkort terug krijg. Ze hopen hem binnen 10 dagen terug te krijgen maar waarschijnlijk lukt dat niet. Mijn ervaring is dat dit zeker niet gaat lukken.
Telefoon is na 5 weken ongerepareerd teruggehaald van een reparatiecentrum door een geschil tussen Pro Assist en dit reparatie centrum (heel professioneel om de klant hiervan de dupe te laten worden). Daarna is hij naar een ander reparatiecentrum gestuurd waar hij nog ligt en voorlopig ook wel zal blijven liggen, verwacht ik.
Ik heb contact opgenomen met radar, kassa en de consumentenbond. Hopelijk krijg ik hiervan een reactie en hulp. Ook heb ik bij pro assist om een vergoeding gevraagd, gezegd dat ik mijn telefoon deze week gerepareerd of vervangen terug wil hebben en gezegd dat ik geen eigen risico ga betalen.
Ik ben bang dat veel meer klanten problemen hebben met Pro Assist.
Telefoon is na 5 weken ongerepareerd teruggehaald van een reparatiecentrum door een geschil tussen Pro Assist en dit reparatie centrum (heel professioneel om de klant hiervan de dupe te laten worden). Daarna is hij naar een ander reparatiecentrum gestuurd waar hij nog ligt en voorlopig ook wel zal blijven liggen, verwacht ik.
Ik heb contact opgenomen met radar, kassa en de consumentenbond. Hopelijk krijg ik hiervan een reactie en hulp. Ook heb ik bij pro assist om een vergoeding gevraagd, gezegd dat ik mijn telefoon deze week gerepareerd of vervangen terug wil hebben en gezegd dat ik geen eigen risico ga betalen.
Ik ben bang dat veel meer klanten problemen hebben met Pro Assist.
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: Ervaring verzekering Pro-Assist: laat dat 'Pro' maar weg!
@ewillemse
Vergeet niet hiervoor een rekening te sturen! Vrij moeten nemen van je werk, enz . Toch minstens 50 euro /uur waard! Ik heb persoonlijk al enig succes hiermee gehad met Online.nlDan de afspraak. Mijn telefoon wordt morgen tussen 8 en 12 ’s ochtends opgehaald door een chauffeur. Ik wacht die volgende ochtend vier uur lang, maar niemand komt langs! Ik bel de volgende ochtend (vandaag) met Pro Assist. Vrouwtje aan de lijn: "Ja, de opdracht is wel ingevoerd maar niet doorgegeven aan de chauffeur..." Tsjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn…?!