Meteen viel een glinstering in het beeldscherm op. Ik naar de shop, laat het zien aan de medewerker die niet weet wat het is. Op zijn advies wacht ik met ruilen, anders moet ik zo'n 4 tot 8 weken wachten (het is augustus 2010). Omdat ik niet heel veel last heb van de glinstering in het beeldscherm, besluit ik te wachten.
Nu, na een jaar, doet mijn thuisknop het af en toe niet. Maar ook vaak weer wel. Dat doet mij twijfelen, zal ik de iPhone naar Pro Assist sturen? Na het lezen van talloze dramatische en bizarre verhalen ben ik daar niet meer zo happig op. Dat je je iPhone zomaar vier, vijf, zes weken of zelfs langer kwijt bent. Dat mensen een iPhone terug krijgen die nog slechter is dan de iPhone die ze oorspronkelijk hadden ingeleverd. Er lijkt hier sprake van totale willekeur.
Maar uiteindelijk neem ik de beslissing; ik laat 'm ophalen. Geestelijk probeer ik me voor te bereiden op een periode zonder iPhone (sneue verslaafde!).
Het gaat al fout als ik de eerste keer bel. Allereerst staat op mijn verzekeringspolis wel het juiste imei nummer maar de verkeerde telefoon; een Blackberry in plaats van een iPhone... Erg slordig en het kost weer tijd om dat aan te laten passen.
Dan de afspraak. Mijn telefoon wordt morgen tussen 8 en 12 ’s ochtends opgehaald door een chauffeur. Ik wacht die volgende ochtend vier uur lang, maar niemand komt langs! Ik bel de volgende ochtend (vandaag) met Pro Assist. Vrouwtje aan de lijn: "Ja, de opdracht is wel ingevoerd maar niet doorgegeven aan de chauffeur..." Tsjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn…?!
Wat ook nodig is om te vermelden: in de T-Mobile winkel werd mij verteld dat ik een vervangende iPhone zou krijgen gedurende de reparatie, maar aan de telefoon met Pro Assist krijg ik te horen dat je daar een duurdere verzekering voor moet hebben en dat je maar moet accepteren wat je aangeboden krijgt. En op dat moment zul je zien dat je een aftandse, smerige oude Nokia in je handen krijgt gepropt. Helaas…
Maar het is nu niet vreemd te denken dat ze je bij de T-mobile winkel willen afschepen... Ik ga daar vooralsnog niet van uit, maar ik maak me WEL zorgen om het gemak waarmee de grootst mogelijke onzin wordt verteld. En als je dat aanhangig tracht te maken wordt eenvoudig gezegd: Nee hoor, dat is nooit gezegd." Bewijs het tegendeel maar...
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de weggevallen gesprekken en de daarmee gepaard gaande klachtenprocedure en coulance regeling. We lijken soms wel masochisten, die het lekker vinden om die ellende bij T-Mobile te accepteren…