Samsung digitale camera ("reparatie" van mei 2011 tot ???)
Geplaatst: 20 aug 2011 20:57
Vorig jaar heb ik in het buitenland een Samsung digitale camera gekocht met 1 jaar wereldwijde garantie. De camera ging stuk en op aanwijzing van Samsung Nederland heb ik afgelopen mei de camera naar E-Care gestuurd die de reparatie zou verzorgen. Na 3 weken kreeg ik de camera terug en tot mijn verbazing werkte de camera nog steeds niet goed. Meteen weer teruggestuurd en ook deze keer zou de reparatie 2 tot 3 weken duren volgens E-Care. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat de camera niet gerepareerd kan worden.
Omdat de beloofde 3 weken al overschreden waren, trok ik aan de bel bij zowel E-Care als Samsung. Een medewerker van Samsung schreef dat als de reparatie langer dan 30 dagen zou duren, dat er creditatie plaats zou vinden. Inmiddels zijn er al meer dan 60 dagen voorbij en opeens kan er geen creditatie meer plaatsvinden omdat ik mijn camera buiten de Benelux heb gekocht. Dit is vanaf het begin af aan al bekend geweest, het staat zowel in mijn omschrijving van het defect als op de opgestuurde kassabon. Omdat mijn type camera (Samsung PL80) niet geleverd kan worden, wil Samsung mij afschepen met een ander type camera.
Ten eerste wil ik geen Samsung camera meer. Ik zal ook nooit meer een apparaat van Samsung kopen, stel je voor dat dat ook stuk gaat, dan ben je weer minimaal 3 maanden bezig om het gerepareerd te krijgen. De afgelopen 3 maanden heb ik veelvuldig contact per e-mail and telefoon gehad met medewerkers van E-Care en Samsung en helaas is daar niet één persoon bij geweest van wie ik het idee had dat hij of zij verantwoordelijkheid nam. Ten tweede zijn de types cameras die Samsung mij wil aansmeren alleen geschikt voor micro-SD-kaarten, terwijl ik voor mijn oorspronkelijk PL80-camera heb geinvesteerd in normale SD-kaarten.
Mijn vraag: ben ik verplicht om zo'n opgelegd type camera te accepteren of mag ik geld terug eisen?
Laat mijn verhaal/vraag ook een waarschuwing zijn voor iedereen die overweegt een Samsung apparaat aan te schaffen. Samsung heeft de klant echt niet zo hoog in vaandel staan als dat ze zich voordoen.
Bedankt voor jullie reacties.
Omdat de beloofde 3 weken al overschreden waren, trok ik aan de bel bij zowel E-Care als Samsung. Een medewerker van Samsung schreef dat als de reparatie langer dan 30 dagen zou duren, dat er creditatie plaats zou vinden. Inmiddels zijn er al meer dan 60 dagen voorbij en opeens kan er geen creditatie meer plaatsvinden omdat ik mijn camera buiten de Benelux heb gekocht. Dit is vanaf het begin af aan al bekend geweest, het staat zowel in mijn omschrijving van het defect als op de opgestuurde kassabon. Omdat mijn type camera (Samsung PL80) niet geleverd kan worden, wil Samsung mij afschepen met een ander type camera.
Ten eerste wil ik geen Samsung camera meer. Ik zal ook nooit meer een apparaat van Samsung kopen, stel je voor dat dat ook stuk gaat, dan ben je weer minimaal 3 maanden bezig om het gerepareerd te krijgen. De afgelopen 3 maanden heb ik veelvuldig contact per e-mail and telefoon gehad met medewerkers van E-Care en Samsung en helaas is daar niet één persoon bij geweest van wie ik het idee had dat hij of zij verantwoordelijkheid nam. Ten tweede zijn de types cameras die Samsung mij wil aansmeren alleen geschikt voor micro-SD-kaarten, terwijl ik voor mijn oorspronkelijk PL80-camera heb geinvesteerd in normale SD-kaarten.
Mijn vraag: ben ik verplicht om zo'n opgelegd type camera te accepteren of mag ik geld terug eisen?
Laat mijn verhaal/vraag ook een waarschuwing zijn voor iedereen die overweegt een Samsung apparaat aan te schaffen. Samsung heeft de klant echt niet zo hoog in vaandel staan als dat ze zich voordoen.
Bedankt voor jullie reacties.