LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solveon nieuw

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Solveon nieuw

Ongelezen bericht door Theo345 »

Heren en dames,

Ik heb bij ABN een prive en zakelijke rekening.

Prive de afgelopen tijd een puinhoop geweest, door de slechte resultaten.
Nu gaat het iets beter, en heb de zaak weer op de rails.

Wil een regeling treffen met Solveon, heb eerst een grote deelbetaling gedaan en de hypotheek weer rechtgetrokken.
Priverekening was een iets groter probleem 5500 euro, daar zou ik een voorstel voor doen.
Zakelijk loopt het nog steeds goed, maar wel moeten investeren.
Dus een nieuwe website en berekening programma werkt wel.
Daarvan had ik nog een deel factuur openstaan van 1600 euro, van de 6600 euro.
Kom ik er net achter dan mijn gehele zakelijke rekening leeg is, 5900 euro afgeboekt door Solveon art. 25.

Kan vervolgen geen 1 verplichting meer doen, zelfs geen hypotheek betalen. geen klantbezoeken.

Ik betwist niet dat ze er geen recht op hebben, maar had even gewacht dan hadden wij een oplossing gegeven.
Dit geld krijg ik nu dus met geen mogelijkheid meer terug of was het maar de helft.

Dan had ik die laatste 1600 betaald, en mn hypotheek. dan had ik nu geen grote problemen gehad.
Nu gaat de computerman alles blokkeren en kan geen berekening meer doen.

Lekker, en bedankt!

Solveon is toch een incassobureau en mag zelfstandig dit toch niet doen, of omdat het een 100% dochter van ABN is wel????

Groet,

Theo :twisted:

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door meniles »

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan de kern of het probleem of zelfs ook maar de vraag niet echt uit uw bovenstaande bericht halen. Excuus! Maar wat is er precies aan de hand?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als Solveon werkt met cessie, mogen ze dan een andere bankrekening die nog wel loopt bij ABNAMRO en een positief saldo heeft verrekenen met de vordering? (art 25 alg. voorwaarden ABNAMRO)
Bij cessie gaan nevenrechten/afhankelijke rechten mee over art.6:142 BW.
Valt art.25 daar ook onder? Iemand een idee?
Deze vraag is ook voor jou van cruciaal belang. Heeft iemand een idee? adSolvendum ben je op vakantie?

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door Theo345 »

sacredfour schreef:
Als Solveon werkt met cessie, mogen ze dan een andere bankrekening die nog wel loopt bij ABNAMRO en een positief saldo heeft verrekenen met de vordering? (art 25 alg. voorwaarden ABNAMRO)
Bij cessie gaan nevenrechten/afhankelijke rechten mee over art.6:142 BW.
Valt art.25 daar ook onder? Iemand een idee?
Deze vraag is ook voor jou van cruciaal belang. Heeft iemand een idee? adSolvendum ben je op vakantie?
Ja dat denk ik ook!

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door Theo345 »

meniles schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik kan de kern of het probleem of zelfs ook maar de vraag niet echt uit uw bovenstaande bericht halen. Excuus! Maar wat is er precies aan de hand?
Of Solveon, alles in opdracht van de bank mag doen, of zelfs mag denken dat ze de BANK zijn.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door hakra »

zaak en privé zijn vermoedelijk dezelfde. ergo 1 mans zaak, geen afzonderlijke rechtspersoon.
vermoedelijk heb je (ooit) iets getekend waarin over en weer (privé en zakelijk) aansprakelijkheid/verhaal is geregeld - verpanding o.i.d.

tip: hou privé en zakelijk gescheiden. zakelijk abn, privé een of andere rabo en
laat geen onderlinge sporen na, dus niet van de abn overboeken naar rabo of andersom.

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door Theo345 »

hakra schreef:zaak en privé zijn vermoedelijk dezelfde. ergo 1 mans zaak, geen afzonderlijke rechtspersoon.
vermoedelijk heb je (ooit) iets getekend waarin over en weer (privé en zakelijk) aansprakelijkheid/verhaal is geregeld - verpanding o.i.d.

tip: hou privé en zakelijk gescheiden. zakelijk abn, privé een of andere rabo en
laat geen onderlinge sporen na, dus niet van de abn overboeken naar rabo of andersom.
Heb er niks voor getekend, en gescheiden houden is ook moeilijk, je moet toch overboeken naar Prive.

Maar bedankt voor de tip.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door hakra »

je moet toch overboeken naar Prive.
je kunt toch kontant opnemen? en kontant storten.

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: Solveon nieuw

Ongelezen bericht door Theo345 »

hakra schreef:
je moet toch overboeken naar Prive.
je kunt toch kontant opnemen? en kontant storten.


Daar ben ik nu niet meer mee geholpen.

En het vervelende is: alles omzetten kost heel veel geld ( briefpapier, stempels e.d.)

Gesloten