LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vage kosten internetdiensten op Telefoonrekening Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Veronique1975

Vage kosten internetdiensten op Telefoonrekening Hi

Ongelezen bericht door Veronique1975 »

Sinds vorig jaar ontvang ik van Hi telefoonrekeningen, waarbij internetdiensten in rekening gebracht worden.
Na maanden rondbellen met Hi wilden ze me vandaag 24/8/2011 vertellen dat deze kosten zijn van een vaag bedrijf genaamd MCDS NV.

Volgens de klantenservice van Hi heb ik me zelf aangemeld bij die lui voor Ringtones en dergelijke.
Vind ik erg knap gezien het feit ik bijna nooit gebruik maak van het internet op mijn mobiel.
Ik heb mezelf nog nooit voor zoiets aangemeld en als ik ga kijken bij Payinfo.mobi dan wordt er ook aangegeven dat ik geen abonnement heb lopen.

Maar ga ik kijken bij de transacties dan komt er in beeld dat er wekelijks €5.00 in rekening wordt gebracht voor een dienst van MCDS NV.

Nu heb ik die MCDS op gezocht en dat is een bedrijf in Curacao. Heel erg vaag.
ga ik naar hun pagina en ik laat me doorlinken naar hun website, dan wordt ik doorgezet naar Tone Tastic Ringtones. Zegt mij dus helemaal niks.

Ik heb al geprobeerd te bellen met MCDS NV maar dan krijg ik een keuzemenu met 2 keuzes.

1 toets de laatste 4 cijfers van de dienst in ????
(kan ik dus nergens terugvinden)

2 spreek een boodschap in
( dit dus maar gedaan)

Het rare is dat ik dus ook nooit smsjes of emails heb gehad van deze zogenaamde internetdienstverlener.

HELP!!!!! WAT MOET IK HIER NU MEE

lostlovey

Re: Vage kosten internetdiensten op Telefoonrekening Hi

Ongelezen bericht door lostlovey »

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.smsdienstregister.nl/organisaties/mcds.html

Boven in het venster van die pagina is een linkje naar een forum, heb er niet gekeken maar mogelijk dat je daar meer info kunt vinden.

Succes

Veronique1975

Ongelezen bericht door Veronique1975 »

Dank je voor je advies.
Ik had deze pagina al bezocht en ik kom er helaas geen steek verder mee :(
Er staat wel een link naar een website Tonetastic ook die heb ik bekeken.
Klantenservice yeah right je krijgt 2 keuzes

1 toets de laatste 4 cijfers van de dienst in om het af te melden
2 spreek een bericht in.

Je krijgt dus geen persoon live aan de telefoon :evil:

Ik heb die lui ook een mail gestuurd en ik kreeg als reactie dat de dienst was afgemeld.
Erg knap er heeft op de site van Mijn Mobiele Betalingen nooit een abonnement van hun dienst vermeld gestaan.

Maar goed ik ben nog niet klaar met ze.

Mabiroca

Ongelezen bericht door Mabiroca »

Hallo,

Ook mij is het overkomen. Mijn telefoonrekening van Hi is gemiddeld 18 euro. Afgelopen maand moest ik maar liefst 45 euro betalen. Na bellen met Hi klantenservice kwam ik er achter dat ik gebruik heb gemaakt van betaalde internetdiensten ??
Ik heb STOP naar 5454 ge sms't, dat zou alle lopende abonnementsdiensten moeten stoppen (ik ontving hiervan een bevestiging). Daarnaast heb ik de volgende website bezocht http://payinfo.mobi/web/home.jsp omdat ik wilde weten wat het nou eigenlijk was! Op deze site heb ik ook nogmaals het abonnement geannuleerd. Ik hoop dat het nou gebeurd is!

Ik kreeg de volgende gegevens in beeld.
Naam VIP Tunes
Prijs € 7.50
Datum 10-10
Verkoper Elephant Telecommunication Ltd
Type Hernieuw abonnement
Provider Target Media
Helpdesk [email protected]

Het zou gaan om een VIP tunes abonnement, dat mij maar liefst 7.50 per week kost! Ik doe helemaal niets met muziek en ringtones laat staan dat ik mij hier voor zou aanmelden! Ik blijf dit heel vreemd vinden betalen voor iets waar je geen dienst of product voor krijgt. Succes met afmelden, ik hou mijn vingers nog gekruist en wacht met spanning mijn volgende rekening af!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mabiroca schreef:Hallo,

Ook mij is het overkomen. Mijn telefoonrekening van Hi is gemiddeld 18 euro. Afgelopen maand moest ik maar liefst 45 euro betalen. Na bellen met Hi klantenservice kwam ik er achter dat ik gebruik heb gemaakt van betaalde internetdiensten ??
Ik heb STOP naar 5454 ge sms't, dat zou alle lopende abonnementsdiensten moeten stoppen (ik ontving hiervan een bevestiging). Daarnaast heb ik de volgende website bezocht http://payinfo.mobi/web/home.jsp omdat ik wilde weten wat het nou eigenlijk was! Op deze site heb ik ook nogmaals het abonnement geannuleerd. Ik hoop dat het nou gebeurd is!

Ik kreeg de volgende gegevens in beeld.
Naam VIP Tunes
Prijs € 7.50
Datum 10-10
Verkoper Elephant Telecommunication Ltd
Type Hernieuw abonnement
Provider Target Media
Helpdesk [email protected]

Het zou gaan om een VIP tunes abonnement, dat mij maar liefst 7.50 per week kost! Ik doe helemaal niets met muziek en ringtones laat staan dat ik mij hier voor zou aanmelden! Ik blijf dit heel vreemd vinden betalen voor iets waar je geen dienst of product voor krijgt. Succes met afmelden, ik hou mijn vingers nog gekruist en wacht met spanning mijn volgende rekening af!
Als u zeker bent dat u zich niet heeft aangemeld is er sprake van sms-spam. U hoeft deze berichten niet te betalen. De provider is ervoor verantwoordelijk dat de spammer stopt met spammen en eventuele gemaakte kosten terug te vorderen.
Laat de provider bewijzen dat u zich heeft aangemeld voor die dienst. Kunnen zij dit niet dan hoeft u niet te betalen.

valeriekuipers

Ongelezen bericht door valeriekuipers »

Ik heb zo'n gelijk geval. Vier abonnementen iets met Live Messenger Hi en MSN waar ik totaal geen idee van heb dat ik deze heb afgesloten. Kosten 9 euro per mnd en duur abonnement tot 2099... nog nooit zo'n lang lopende abonnement gezien ?!
Ik heb zoals aangegeven een sms verstuurd naar 5454 met STOP.Kreeg idd een bevestging.
Maarrrr de andere tip, de link om je abonnement in te zien. Ik kreeg idd de abonnementen in te zien maar ik zou ze op deze site dus ook moeten kunnen stopzetten. Dat is mij helaas niet gelukt, heb overal gezocht waar ik dat zou kunnen maar tot op heden geen succes. Kan iemand mij vertellen waar ik dat op deze site alsnog kan doen ? Alvast bedeankt !

Gesloten