Pagina 1 van 1

Wanprestaties Alice

Geplaatst: 24 aug 2011 19:26
door ieskorp
Ik ben ongeveer een half jaar geleden overgestapt van Online naar Alice, tot mijn grote spijt. :( Weken lang kreeg Alice de ADSL-lijn niet stabiel. Het modem bleef om de paar minuten uitvallen. Uiteraard werd eerst de schuld bij mij gelegd, slechte bekabeling, eigen netwerkapparatuur etc.etc. Dus alles vervangen of uit het netwerk verwijderd, zonder resultaat. Ook een nieuw modem bleek geen oplossing. Uiteindelijk hebben ze, om het probleem te tackelen de downloadsnelheid verlaagd van effectief 6 Mbs naar 4Mbs, dus 33% lager. Dat terwijl ik daarvoor bij Online wel altijd zonder problemen een snelheid van 6 Mbs had. Ook alle buren zitten, bij diverse providers, op een snelheid van ong. 6 Mbs. Hierover klagen bij Alice heeft geen zin, men weigert de verbindingsproblemen op een andere manier op te lossen. Ik twijfel ernstig aan de kwaliteit van hun modem.

Daarom maar mijn abbonnement opgezegd (helaas pas per 1/2/2012 omdat het contract is afgesloten voor een jaar). Wel een beetje vroeg, maar dan is het maar gebeurd. Wat blijkt nu? Men weigert mijn opzegging door te voeren :? ! Reden: te vroeg, of ik het nog maar eens wil doen, maar dan maximaal 2 maanden voordat mijn abbonement afloopt!!! Hoe verzinnen ze het. In de algemene voorwaarden wordt alleen gesproken over een minimale opzegtermijn van een maand, rekening houdend met de minimale looptijd van het contract. Absoluut niets over een maximale termijn. Ik heb ze hierop gewezen en gemeld dat ik niet nogmaals zal opzeggen. Ben benieuwd of ze het nu wel doen. In ieder geval zal ik rond die tijd mijn bankrekening maar goed in de gaten houden om te zien af ze het toch niet in hun hoofd halen om het contract door te laten lopen. Ik heb weinig vertrouwen in ze.

Gelet ook op alle andere problemen om contact met ze op te nemen (kan eigenlijk alleen maar via een betaald 0900-nummer) wil ik iedereen als advies meegeven: bedenk je drie keer voordat je bij Alice een contract afsluit.

Mvg Ies Korpershoek

Re: Wanprestaties Alice

Geplaatst: 24 aug 2011 20:16
door ciske
Gelet ook op alle andere problemen om contact met ze op te nemen (kan eigenlijk alleen maar via een betaald 0900-nummer) wil ik iedereen als advies meegeven: bedenk je drie keer voordat je bij Alice een contract afsluit.
Bij Alice kan ook niemand meer een contract afsluiten want het is nu bij tele2.

Niet verstandig om tegen die tijd niet op te gaan zeggen, je pakt alleen jezelf ermee.
Hou er rekening mee dat je eigenlijk al bij tele2 zit en daar moet opzeggen.