Telfort heeft de ingangsdatum van mijn contract niet goed geregistreerd. In plaats van 01/07/2011 staat in MijnTelfort een datum in de toekomst (13/10/2011). Het gevolg is dat al het bel- en dataverkeer nu buiten mijn bundel valt. Deze fout is door Telfort erkend. Ze hebben (schriftelijk) beloofd om de kosten buiten mijn bundel te restitueren. Vanwege de problemen (o.a. voicemailbox die spontaan werd opgeheven) zouden ook de abonnementskosten van augustus niet in rekening worden gebracht.
Omdat ik voorvoelde dat dit voor problemen gaat zorgen, heb ik in een klachtprocedure geëist dat ze de ingangsdatum aanpassen naar de datum in het schriftelijke contract (dat immers door beide partijen is ondertekend), maar dit is technisch onmogelijk zeggen ze. En daarmee is de kous voor hen af en kan ik weer een nieuwe 10-dagen durende klachtprocedure starten.
En natuurlijk ging het fout. Op 22/08/2011 is een bedrag van 288.90 EURO van mijn rekening afgeschreven. Telefonisch contact hierover met Telfort heeft tot mijn verbijstering niets opgeleverd. Het bedrag kan niet worden teruggestort, aldus een meneer van de backoffice (wiens naam ik hier maar niet noem). Het zal later worden verrekend. Hij weigerde vervolgens mij door te verbinden met een leidinggevende of ander beslissingsbevoegd persoon.
Natuurlijk kan ik mijn bank het bedrag laten storneren, maar om vier redenen ben ik daar niet voor:
- Misschien word ik dan wel afgesloten en dan zit ik ook nog zonder telefoon
- Telfort is mij nu ook rente over die 288.90 EURO verschuldigd. Een klein bedrag, maar het gaat om het principe.
- Over een paar weken heb ik weer hetzelfde probleem, want inmiddels loopt het saldo weer op tot boven de 200 EURO (terwijl ik dus volgens mijn schriftelijke contract gewoon binnen de bundel moet zitten te bellen).
- Het principele punt: Telfort maakt een fout en moet de fout dus ook herstellen.
288 EURO is een groot bedrag en Telfort is zich bewust van het feit dat het ten onrechte is geïncasseerd. Desondanks storten ze het geld niet meteen terug. Dat is toch gewoon diefstal? Ik vraag me af of ik niet gewoon aangifte moet doen bij de politie...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privebericht kunt u uw naam, adres en Telfort 06-nummer kenbaar maken. Mijn excuses voor het ongemak.
Hugo
Hugo
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
Gegevens ontvangen en intern doorgezet. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.
Hugo
Hugo
Re: Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
Er lijkt een oplossing te komen. Merkwaardig is dat ze het geld nog steeds niet terug kunnen storten, maar dat ik het toch zelf moet storneren. Voor alle problemen (verdwijnende emailbox, verkeerde incasso, verkeerde ingangsdatum, 3 klachtprocedures, facturen inzien niet mogelijk, enz) wordt nu echter wel een financiële compensatie geboden.
De ingangsdatum kan niet worden aangepast, dus ze zullen de komende 2 maanden alles moeten corrigeren. Ik hoop dus maar dat dat goed gaat. Er worden geen abonnementskosten voor deze maanden in rekening gebracht. Automatische incasso staat nu voor de zekerheid toch maar even uit
Je zal maar Telfort medewerker zijn en bij een foute incasso aan je klanten moeten uitleggen dat het niet teruggestort kan worden. Ik zou een andere baan gaan zoeken.
Maar goed, als ze het allemaal zo afhandelen zoals nu beloofd, dan kan ik daarmee leven. Jammer blijft dat er alleen beweging in kwam na deze post op het radar-forum. Bij de helpdesk was ik na twee klachtprocedures volledig vastgelopen. Ze moeten bij Telfort leren dat "technisch onmogelijk" geen reden is om het contract niet na te komen zonder compensatie te bieden.
Ik wacht de bevestigingsemail af.
De ingangsdatum kan niet worden aangepast, dus ze zullen de komende 2 maanden alles moeten corrigeren. Ik hoop dus maar dat dat goed gaat. Er worden geen abonnementskosten voor deze maanden in rekening gebracht. Automatische incasso staat nu voor de zekerheid toch maar even uit
Je zal maar Telfort medewerker zijn en bij een foute incasso aan je klanten moeten uitleggen dat het niet teruggestort kan worden. Ik zou een andere baan gaan zoeken.
Maar goed, als ze het allemaal zo afhandelen zoals nu beloofd, dan kan ik daarmee leven. Jammer blijft dat er alleen beweging in kwam na deze post op het radar-forum. Bij de helpdesk was ik na twee klachtprocedures volledig vastgelopen. Ze moeten bij Telfort leren dat "technisch onmogelijk" geen reden is om het contract niet na te komen zonder compensatie te bieden.
Ik wacht de bevestigingsemail af.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
@ allen,
Gebruiker Corvwes heeft inmiddels (op ons forum) aangegeven, dat zijn klacht op vrijdag 26 augustus is opgelost.
Daphne
Gebruiker Corvwes heeft inmiddels (op ons forum) aangegeven, dat zijn klacht op vrijdag 26 augustus is opgelost.
Daphne