LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mammoet Wonen en Slapen woerden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Brigitte26
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 14:45

Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Brigitte26 »

Goedemiddag,

Wij hebben eind mei bij Mammoet wonen en slapen te Woerden een bank besteld en 4 eetkamerstoel. Wij hebben een aan betaling gedaan van 545 euro. Wij konden het week 34 ophalen in mijdrecht (Hoogland). Nou had ik gebeld geen gehoor telefoonnummer uit de lucht. Dus hebben wij op internet gespeurt en gekeken op het CBW daar stond:

Mammoet Wonen & Slapen en Hoogland Wonen & Slapen

Mammoet Wonen & Slapen te Woerden is niet meer bereikbaar, maar op moment van schrijven NIET FAILLIET. Dit geldt ook voor de vestiging Hoogland Wonen te Mijdrecht.
Dit betekent dat consumenten geen beroep kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling. Om een beroep te kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling van de SGCBW moet een rechter eerst een faillissement uitspreken of surseance van betaling of een schuldsanering van toepassing laten verklaren.


Wat moeten wij nou doen om toch faillisement aan te vragen? Weet iemand wat er precies gebeurt is bij dit bedrijf? Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen als er nog meer gedupeerde zijn.

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Hallo,
:roll:
Ook wij hebben een aanbetaling gedaan in goed vertrouwen over de CBW garantie. Een paar keer gebeld over de uitlevering van onze hoekbank en bijpassende stoel. De fabrikant had het druk en dus moesten we nog maar even geduld hebben. Onze vakantiegelden hier in geïnvesteerd en erg uitgekeken naar onze investering. Dubbel pech. Waarschijnlijk geen bankstel en geen vakantie. Volgens het garantiefonds ben je nooit je aanbetaling kwijt? Ook wij weten even niet wat te doen.

Bij de kamer van koophandel navraag gedaan en inderdaad is dit bedrijf nog niet failliet. Wel geschrokken van alle berichten op Radar over dit en gerelateerde bedrijven.

Een bedrijf uit Friesland heeft ons aangeboden om samen een goede regeling te treffen omdat hij ook lid is van de CBW. Jammer genoeg ligt de site er ook uit en kunnen wij dus niet traceren via welke fabrikant deze zelfde hoekbank (type Vaals), alsnog via deze weg kan worden verkregen.

Fantastisch overigens dat men hier toe bereid is. Gelukkig zijn er dus ook goede bedrijven aangesloten bij de CBW. Zij moeten voorkomen dat de goeden het met de kwaden moeten ontgelden en hun garantieverzekering in het geding komt. :mrgreen: Voorlopig maar even afwachten en hopelijk kan Radar iets voor de gedupeerden betekenen of in ieder geval actuele informatie verstrekken.

Iedereen Sterkte, :oops:

André

tamarareurings
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 20:33

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door tamarareurings »

hallo,
ook wij zijn helaas de dupe geworden van het bedrijf mammoet wonen en slapen
vorig jaar oktober heeft mijn vriend al zijn meubels hier gekocht en uiteindelijk kwam het pas in februari aan maar helaas zonder zijn stoelen ook hebben ze tijdens het leveren zijn dressoir beschadigt en hebben ze het zijpaneeltje meegenomen om later een nieuwe te komen plaatsen maar helaas zonder resultaat ook kwamen we er achter dat de eettafel vreselijk doorzakt en daar hadden we ook een klacht over ingedient maar iedere keer was het ja over 2 a 3 weken worden de spullen geleverd zowel de nieuwe tafel het zijpaneel en de stoelen we zijn nu bijna een jaar verder maar helaas hebben we nog steeds onze nieuwe spullen niet en er is gewoon niemand meer te spreken hierover zelf het hoofdkantoor niet..ik vind het belachelijk hoe wij zijn behandeld door dit bedrijf we werden van het kastje naar de muur gestuurd en maar afspraken maken die ze niet nakomen vind het ronduit schandalig..dus afgelopen zaterdag aangekomen bij dat vreselijke bedrijf in woerden hangt er heel mooi een briefje wegens omstandigheden gesloten nou daar zakt je broek toch van af en het nummer die eronder stond is gewoon niet te bereiken

met vriendelijke groet Tamara & Marcel Verschoor

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door leerlooyer »

hallo allen,

ik heb deze slechte ervaring helaas ook maar dan bij bizon wonen te heerhugowaard.
ben al de hele ochtend aan het bellen en weet inmiddels dat deze bedrijven door 1 en dezelfde staan ingeschreven bij de kvk.
hier is ook niks bekend over de huidige toestand van de bedrijven.
ook bizon wonen is aan het "verbouwen"en het telefonnnr doet niks.
eigenlijk kan je dus niks als consument!!!!

succes karin leerlooyer

Hesterke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2011 19:09

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Hesterke »

Ach, 2 weken geleden leuke stoelen via Google gevonden. We kenden de naam niet eens van de winkel, laat staan de slechte reputatie. Heb dus, hoe dom kun je zijn :oops: ,
het hele bedrag betaald. 's Avonds nog even naar hun site, de naam inmiddels
bekend,......wat een ellende. De volgende dag terug, situatie uitgelegd en wilde
75% terug. De man, Richard, zou mij terugbellen. Je raadt het al: NIET DUS! Dan zelf maar bij bellen, doch niet 1 filiaal nam op; het centrale nummer gaf aan dat ik in de wacht stond. Naar Woerden en op de deur stond: "wegens omstandigheden gesloten". :evil:
Kan het nog erger?: jawel, dezelfde stoelen staan voor minder geld in Den Haag te koop: direct mee te nemen. Maar ja, centjes zijn al op......de hele winter wonden likken.

ajaxedwin
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 09:02

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door ajaxedwin »

Ook wij zijn gedupeerd door Mammoet Wonen en Slapen.
Wij hebben in November 2010 onze volledige inboedel bij Mammoet Wonen in woerden gekocht. 1 dag voor levering belde we ze op hoe laat ze zouden komen. toen kregen we te horen dat 70 % van onze meubels nog niet binnen waren, maar of we even het volledige bedrag over wilde maken want de overige meubels zouden binnen 1 week komen. uiteindelijk 90% overgemaakt omdat ze anders helemaal niet wilde leveren en tot op heden hebben wij nog steeds geen meubels en geen geld.

Op de website van kassa loopt al enige tijd een topic hierover met wat extra informatie.

@Leistra
Op het forum van kassa kan je lezen dat verschillende mensen het vaals banksteld gekocht hebben (Waaronder wij). Wij en nog een aantal andere mensen op het forum hebben al problemen met dat bankstel. bij ons springen de veren die in de rugleuning zitten en bij andere begint de zitting al op verschillende plaatsen door te zakken. Via Mammoet Wonen kunnen we de garantie hierop vergeten en tot op heden hebben de leverancier ook nog niet getrasseerd. Bedenk dus goed of je dit bankstel wel wil hebben.

telefoonprinses
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 11:25

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door telefoonprinses »

hallo,

ook wij zijn een van de gedupeerde van mammoet wonen in woerden.
begin mei 2011 hoekbank en 6 eetkamerstoelen gekocht en een flinke aanbetaling gedaan.
zou geleverd worden in week 30 of 31 .in week 30 worden we gebeld dat het ongeveer met 3 weken uitgesteld is nu in week 35 nog niets van mammoet vernomen .
zelf contact opgenomen ,maar word niet opgenomen .
aanbetaling van ons vakantiegeld gedaan dus ook een dubbele strop geen vakantie,maar ook geen meubels.
je bent toch radeloos en dan nu maar afvragen of je het uberhaupt nog wel krijgt ,ben bang van niet .

telefoonprinses :(

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Hallo allemaal,

In de eerste plaats bedankt voor de waarschuwing over de hoekbank (type Vaals), erg vervelend dat deze bank zo slecht bevalt terwijl hij in de proefzit erg goed overkwam. :roll:
Ondanks het gezegde: gedeelde smart is halve smart voelt dit niet zo. Ik word hier erg onpasselijk van, dat mensen willens en wetens ongestraft deze praktijken kunnen toepassen in Nederland. Ik dacht nog; doe niet zo wantrouwend. Nou, je ziet wat het ons opleverd. :shock:
Hopelijk staan we als gedupeerden samen sterk en doet het CBW waarborgfonds ons een goed voorstel. Want, ook hun imago wordt ernstig geschaad door deze misstanden. Op dit moment weet niemand wat er aan de hand is? Ja, alleen dat het bedrijf nog niet failliet verklaard is.
Nou, daar schieten we iets mee op samen. Ben benieuwd of Radar iets voor ons kan of wil doen? :idea:

Laten we elkaar maar op de hoogte houden.

Iedereen sterkte vanuit Friesland.

Groet,

André :shock:

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door 16again »

en doet het CBW waarborgfonds ons een goed voorstel
Er IS geen CBW waarborgfonds!
Gedane aanbetaling (tot max 25% koopsom) kun je verrekenen bij een nieuwe koop in een andere CBW winkel.
Helaas zijn er CBW winkels, waar je minder/geen korting kan bedingen als je een aanbetaling komt verrekenen, in dat geval blijkt die hele garantie een sigaar uit eigen doos.
....uiteindelijk 90% overgemaakt
CBW "garantie" dekt maar tot 25% , grote kans dat je geld kwijt bent.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door crazyme »

Daar is 16-anticbw-again.

Ik zeg: beter iets dan niets. Of had je liever gezien dat er helemaal geen regeling was?

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door 16again »

Bij een niet waterdichte garantie, zie ik liever dat er niets aanbetaald wordt.

kirstyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:09

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door kirstyn »

Wij hebben op 2-6-2011 een bank bestel bij Bizon Heerhugowaard.
Hij zou in week 34 geleverd worden dus ik besloot om vandaag maar is te bellen. En je raadt het al.... nummer niet in gebruik.

Gelukkig hebben wij een niet al te grote aanbetaling gedaan maar baal enorm dat wij die leuke bank nu niet krijgen, gaat om bank Tilburg.

Weet iemand ook toevallig welke fabriek deze banken gemaakt worden? Misschien kunnen we die benaderen...

telefoonprinses
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 11:25

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door telefoonprinses »

ja ook wij hebben een bank tilburg gekocht alleen bij mammoet wonen in woerden.
en hebben wel een flink bedrag aanbetaald en ook eetkamerstoelen 6 stuks type arena wie oh wie bij welke fabrikant dit in bestelling was door die schurken.
baal echt enorm ,
zit ondertussen al ruim 4 maanden te wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:Bij een niet waterdichte garantie, zie ik liever dat er niets aanbetaald wordt.
Waterdichte garanties bestaan niet. Het systeem werkt gewoon, al diverse keren bewezen.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door 16again »

al diverse keren bewezen.
Tot op de eigen CBW site stond een verhaal van een geval waarin die garantie niet werkt, en werd er gerept over een sigaar uit eigen doos.
Duidelijker bewijs dat die garantie rammelt is er niet lijkt mij:
Branche-imago: Aanbetalingregeling

Bij de uitvoering van de aanbetalinggarantie in het faillissement Horn Keuken en Bad II BV hebben zich consumenten bij de CBW én bij de media gemeld met klachten over de uitvoering van deze regeling.

Klachten
De ontevreden consumenten beklagen zich dat de korting die zij ontvangen op een nieuwe overeenkomst een, wij citeren, ‘sigaar uit eigen doos’ is. Weliswaar wordt 25 (of soms zelfs meer) procent korting op de verkoopprijs gegeven, maar dit geschiedt normaliter ook. Een goed voorbeeld is een consument die ons vertelde dat zij zich in een filiaalbedrijf bekendmaakte als gedupeerde en bij het andere niet. Deze consument bleek in beide gevallen hetzelfde bedrag kwijt te zijn voor dezelfde keuken. Met andere woorden: de consument was zijn aanbetaling kwijt.


Waterdicht= Niet aanbetalen, dan kun je dus geen aanbetaling kwijtraken
Laatst gewijzigd door 16again op 31 aug 2011 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Multi1100
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:14

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Multi1100 »

Laten we dit topic schoon houden van voor of tegen CBW...het gaat om gedupeerden van meubelzaken, ikzelf ben gedupeerde van Bizon wonen HHWaard en begrijp ondertussen dat het hier om dezelfde eigenaar gaat (dus o.a. ook Mammoet meubelen)

@mod; misschien de twee topics combineren?

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Beste allemaal,

Gezien het grootte aantal gedupeerden lijkt het mij een ideaal onderwerp voor Radar om eens goed en kritisch onder de loep te nemen. :oops:
Daarnaast moeten we de topic informatief houden en elkaar proberen te helpen waar dit mogelijk is. :roll:
Tenslotte zitten we in het zelfde schuitje. En aan die misstanden moet paal en perk worden gesteld in Nederland. :x
We werken er allemaal hard voor en kunnen niet tolereren dat iedereen zwaar gedupeerd en teleurgesteld achter het net vist. :wink:
:?:
Want, hoe komen we nu aan informatie?
Wat kunnen en mogen we doen?
Hoe beschermt de wet ons?

Tot horens,

André

houtzagen
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2011 16:04

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door houtzagen »

Beste mede gedupeerden.

Ik volg dit forum al enkele weken.

ook wij hebben ( helaas) een bank besteld bij een van de aangesloten bedrijven n.l.: Hoogland wonen en slapen te Mijdrecht.

besteld in maart 2011, met verwachte lever datum week 24 2011.

nou je raad het al geen bank in week 24.
Dus bellen, er was wat vertraging, juiste levertijd nog niet bekend!
Na onze vakantie maar weer eens gebeld ( week 32)
Toen kwam het bekende verhaal , dat de fabriek dicht was geweest vanwege vakantie, en dat er vanaf week 33 weer gewerkt werd, dus nog even geduld hebben.
Begin week 33 weer bellen, totaal niet meer bereikbaar, op geen enkel nummer

Eind week 33 na lang zoeken op internet, en de KVK een prive nummer gevonden van de ( bestuurder / eigenaar)

Deze thuis gebeld, en hem mijn verhaal voorgelegd, hij beloofde dat ik in de middag zou worden terug gebeld.

Binnen een uur werd ik gebeld door de fabriek waar onze bank is gemaakt, met de mededeling dat er week 32 een gesprek is geweest tussen fabriek en winkel, waarbij de fabriek de bestellingen voor hun producten hebben meegenomen, om te proberen deze te leveren aan de klanten.

Deze meneer had al onze gegevens, en kon voor het nog resterende bedrag ( dus aanbetaling helaas kwijt) de bank wel leveren, hij stond immers al vanaf week 22 bij hun gereed, maar werd niet geleverd vanwege de problemen bij de winkel.

Ik heb dus meteen een afspraak gemaakt, en heb 25 augustus zelf onze bank opgehaald bij de fabriek.

Dus mochten er mensen zijn die een bankstel hebben besteld, welke op de site van de fabriek staat afgebeeld: http://www.havecomeubel.nl.

Hebben wellicht ook het geluk dat je hem daar op kan halen.

Let wel! deze mensen hebben niets met de winkel te maken, en proberen alleen de bij hun staande bestellingen te leveren!!

Veel succes.
Laatst gewijzigd door houtzagen op 06 sep 2011 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Leistra
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2011 18:24

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Leistra »

Hallo,

Prachtig dat het jullie gelukt is om de fabrikant te achterhalen en alsnog jullie lang verwachte meubelstuk te bemachtigen.
8)
Ook deze fabrikant heeft natuurlijk een strop. Helaas zat onze hoekbank er niet bij (type Vaals), maar deze informatie is wel precies wat ik bedoelde met laten we elkaar als gedupeerden proberen te helpen.
Hopelijk is deze tip voor velen een schot in de roos.
:)
Wij blijven eerst nog maar even in de wachtkamer zitten.
:?

Bedankt voor de tip.

Groet,

André

Sanjur
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2011 17:01

Re: Mammoet Wonen en Slapen woerden

Ongelezen bericht door Sanjur »

Goedemiddag,

Op tros radar heb ik 15 juni jongstleden zelf een topic opgestart.
Gezien het feit dat onze bestelling maar niet geleverd werd om vage redenen kreeg ik argwaan.
Uiteindelijk ben ik meermalen naar de winkel geweest op zaterdagmiddag en mijn beklag gedaan. Zelfs nog geprobeerd een stel te waarschuwen dat op het punt stond om een aankoop te doen. Ze reageerden lacherig, ik was echter bloedserieus...

Uiteindelijk hebben wij onze eetstoelen en bankstel geleverd gekregen.
De meubelset hebben wij geannuleerd. Wat een leugens. Dan was het een productieachterstand, toen kwam eindelijk de aap uit de mouw dat er een financieel conflict was en toen ik wilde annuleren was het maar het komt echt!
Waarop ik zei, geloof je het zelf nog?! Eerst vertel je dit, dan dat en laatst vertelde je dat eind mei de laatste productiedag was van die serie dus het gaat echt niet meer komen. ohhhh ja..mond dood en ik kon gelijk annuleren, kosteloos.

De bank: een 3 en 2 zit type Vaals livorno grijs is prachtig om te zien.
Alleen, hij zakt nu al op bepaalde plekken giga door en dat na krap 2 mnd :( .
Ben op zoek geweest onder op tussen de kieren naar een bericht van de fabricant.

Het enige dat ik gevonden heb is een briefje met daarop de tekst VINCENT LIVORNO2 en 2 stempels. Productiecodes denk ik. Maar geen naam oid.

Verder hebben wij de banken en eetstoelen laten impregneren. Certificaat niet gekregen bij aflevering, bellen leverde niets op.
Mijn zoontje heeft helaas een keer overgegeven op de bank (zul je altijd zien! :roll: :evil: ) en ondanks deppen etc gewoon al een wittige vlek :twisted:

Wil dus heel graag weten bij wie we nu een beroep kunnen doen op onze fabrieksgarantie!

Laten we elkaar vooral op de hoogte houden.

Sterkte!

Gesloten