Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .
Geplaatst: 28 aug 2011 18:50
Jaren zijn we klant geweest bij RWE nooit geen problemen gehad.
Tot RWE samen verder gaat met essent en dan ook onder die naam.
Toen begonnen de problemen.
In mei wil ik dus overstappen naar een nieuwe energieleverancier,en doe dit ook wij gaan naar energiedirect alles geregeld en aangevraagd en per 2 juni worden wij klant bij Energiedirect.Op 18 mei jl. krijgen wij een brief met de mededeling dat ze het betreuren dat wij hun verlaten als klant .
Ze schrijven op 2 juni zullen wij over gaan naar onze nieuwe leverancier, wij moeten dan binnen 5 dagen aan onze nieuwe leverancier de eindstanden doorgeven en dan zullen wij 8 weken later de eind nota ontvangen.
Op 30-05-2011 krijg ik per mail van de nieuwe leverancier het bericht om de metderstanden door te geven voor :
A: het voorschot bedrag
B: voor de oude leverancier om de eindnota op te maken.
Nu hebben wij dat ook doorgegeven op 31-05-2011 aan de nieuwe leverancier.
En wij dachten zo nu loopt alles netjes, dus wachten we op de eindnota die na 8 weken zal komen.
Nou zo snel heb ik nog nooit een eindnota ontvangen als bij essent.
Op 6 juni had ik al de eindnota op de mat liggen opgemaakt op 03-06-2011 .
Wij hadden huh hoe kan dat nu zo snel, maar na de eindnota goed te hebben bekeken raak ik bijna in shock wat blijkt we moeten op 8 mnd tijd maar liefst €1.614,17 bij betalen.Ik heb een 10 minuten gezeten m dit kan niet dit klopt niet. En wat blijkt en kan/klopt idd niet want essent heeft de eindstand geschat en een eindstand die ik nu dd nog niet op mijn meter heb staan bijna 3 mnd verder.
Essent gebeld en die vroegen gelijk de nieuwe meterstanden en zeiden dat we een correctie verzoek moesten indienen bij onze nieuwe leverancier, dit gedaan en we kregen de mededeling het zou worden geregeld. Op 8 juni kwam ook enixis met zijn jaarlijkse kaart voor de eindstanden en die netjes doorgegeven aan enexis.Wij dacht nu komt het wel goed.
Echter krijg ik op 16-08-2011 een aanmaning van essent, i dacht dit kan niet moet toch geregeld zijn ondertussen.
Ik essent gebeld die zeggen mij dood leuk ohhh we hebben niks geboord van wie of wat dan ook. Wij gebeld naar energiedirect die melden ons dat ze ons hebben gecompenseerd met een bedrag van €863.00 en de andere €800.00 moeten wijzelf bijbetalen.Dus dat houd in dat essent toch hun foute nota krijgen betaald, nou never nooit dus.
Vervolgens zijn we op 19,22 en 23 augustus bijna de hele dag heen een weer aan het bellen met essent/enixis en energiedirect en worden we van het kastje naar de muur gestuurd maaaaaaaaaaar essent blijft weigeren een nieuwe eindnota op te maken met de juiste echte eind standen.
Onder tussen de Nma gebeld , consuwijzer , rechtsbijstand en Advocaat en allemaal zeggen ze u heeft gelijk en staat in uw recht maar essent zegt nee hoor wij maken geen nieuwe eindnota en bent gecompenseerd dus u moet de nota betalen.
Onze vraag aan essent is/was hoezo hebben jullie niet de procedurte doorlopen zoals jullie schrijven 18-05-2011 en hoezo moet energiedirect ons compenseren wat een onjuiste eindnota lijkt te zijn .
Ik zou op 8 mnd tijd €1.614,17 moeten bij betalen , en ik vorig jaar €16.50 terug kreeg bij een veel minder vebruik als nu werd vermeld.
Ik heb al 3 x een klacht ingediend bij essent en 1 x bij energiedirect ook die geven ons gelijk maar ze kunnen niets doen voor ons.
De bal ligt bij essent die deze fout heeft veroorzaakt en waarom???????
Volgende stap wordt een juridische procedure want na bestudering blijkt dat we een goede zaak hebben die wij zeer zeker gaan winnen. .
Ondertussen wordt ik met de dag bozer over hoe essnet met mensen omgaat en dit was nu de reden dat ik ben weggegaan bij RWE/essent , ik had al veel gehoord over essent met hun onmenselijke praktijken, en ja hoor het blijkt nog waar te zijn ook (nu zelf ondervonden)
Tot RWE samen verder gaat met essent en dan ook onder die naam.
Toen begonnen de problemen.
In mei wil ik dus overstappen naar een nieuwe energieleverancier,en doe dit ook wij gaan naar energiedirect alles geregeld en aangevraagd en per 2 juni worden wij klant bij Energiedirect.Op 18 mei jl. krijgen wij een brief met de mededeling dat ze het betreuren dat wij hun verlaten als klant .
Ze schrijven op 2 juni zullen wij over gaan naar onze nieuwe leverancier, wij moeten dan binnen 5 dagen aan onze nieuwe leverancier de eindstanden doorgeven en dan zullen wij 8 weken later de eind nota ontvangen.
Op 30-05-2011 krijg ik per mail van de nieuwe leverancier het bericht om de metderstanden door te geven voor :
A: het voorschot bedrag
B: voor de oude leverancier om de eindnota op te maken.
Nu hebben wij dat ook doorgegeven op 31-05-2011 aan de nieuwe leverancier.
En wij dachten zo nu loopt alles netjes, dus wachten we op de eindnota die na 8 weken zal komen.
Nou zo snel heb ik nog nooit een eindnota ontvangen als bij essent.
Op 6 juni had ik al de eindnota op de mat liggen opgemaakt op 03-06-2011 .
Wij hadden huh hoe kan dat nu zo snel, maar na de eindnota goed te hebben bekeken raak ik bijna in shock wat blijkt we moeten op 8 mnd tijd maar liefst €1.614,17 bij betalen.Ik heb een 10 minuten gezeten m dit kan niet dit klopt niet. En wat blijkt en kan/klopt idd niet want essent heeft de eindstand geschat en een eindstand die ik nu dd nog niet op mijn meter heb staan bijna 3 mnd verder.
Essent gebeld en die vroegen gelijk de nieuwe meterstanden en zeiden dat we een correctie verzoek moesten indienen bij onze nieuwe leverancier, dit gedaan en we kregen de mededeling het zou worden geregeld. Op 8 juni kwam ook enixis met zijn jaarlijkse kaart voor de eindstanden en die netjes doorgegeven aan enexis.Wij dacht nu komt het wel goed.
Echter krijg ik op 16-08-2011 een aanmaning van essent, i dacht dit kan niet moet toch geregeld zijn ondertussen.
Ik essent gebeld die zeggen mij dood leuk ohhh we hebben niks geboord van wie of wat dan ook. Wij gebeld naar energiedirect die melden ons dat ze ons hebben gecompenseerd met een bedrag van €863.00 en de andere €800.00 moeten wijzelf bijbetalen.Dus dat houd in dat essent toch hun foute nota krijgen betaald, nou never nooit dus.
Vervolgens zijn we op 19,22 en 23 augustus bijna de hele dag heen een weer aan het bellen met essent/enixis en energiedirect en worden we van het kastje naar de muur gestuurd maaaaaaaaaaar essent blijft weigeren een nieuwe eindnota op te maken met de juiste echte eind standen.
Onder tussen de Nma gebeld , consuwijzer , rechtsbijstand en Advocaat en allemaal zeggen ze u heeft gelijk en staat in uw recht maar essent zegt nee hoor wij maken geen nieuwe eindnota en bent gecompenseerd dus u moet de nota betalen.
Onze vraag aan essent is/was hoezo hebben jullie niet de procedurte doorlopen zoals jullie schrijven 18-05-2011 en hoezo moet energiedirect ons compenseren wat een onjuiste eindnota lijkt te zijn .
Ik zou op 8 mnd tijd €1.614,17 moeten bij betalen , en ik vorig jaar €16.50 terug kreeg bij een veel minder vebruik als nu werd vermeld.
Ik heb al 3 x een klacht ingediend bij essent en 1 x bij energiedirect ook die geven ons gelijk maar ze kunnen niets doen voor ons.
De bal ligt bij essent die deze fout heeft veroorzaakt en waarom???????
Volgende stap wordt een juridische procedure want na bestudering blijkt dat we een goede zaak hebben die wij zeer zeker gaan winnen. .
Ondertussen wordt ik met de dag bozer over hoe essnet met mensen omgaat en dit was nu de reden dat ik ben weggegaan bij RWE/essent , ik had al veel gehoord over essent met hun onmenselijke praktijken, en ja hoor het blijkt nog waar te zijn ook (nu zelf ondervonden)