TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?
Geplaatst: 29 aug 2011 00:59
Ik koop een leuk presentje voor mijn lover in het buitenland. Het
gaat hier om een horloge van bijna 500 euro. Ik laat deze aangetekend
verzenden door TNT POST omdat deze verzekerd zijn tot een waarde tot 500
euro.
Ik verzend het op 20-12-2010 in de hoop dat het voor Nieuwjaar daar is.
Het was eigenlijk kerstcadeautje maar ach op nieuwjaar is ook prima
gelegenheid om het ontvangen. Ik houd contact met lover maar deze zegt
nog niks te hebben ontvangen. De week erna, weer niks, de week er na weer
niks. Ik word boos en krijgt vermoedens.
Ik bel TNT Post en ontvangt diezelfde week (was in maart) een
Navraagformulier. Deze vul ik in met bewijs en alles en stuurt terug. Na
maanden niks gehoord te hebben krijg ik een brief van TNT Post op 7 juli
2011 dat ze de aangetekende zending inderdaad niet hebben kunnen traceren
en willen zij mij een schadevergoeding geven van € 50,00. Ik denk WTF !!!
Nu tig keren gebeld met TNT Post, maar die kunnen mij niet helpen. Het ligt
bij het onderzoeksbureau en ik zou teruggebeld worden.
Weer weken natuurlijk gewacht, maar niks gehoord. Zelf paar keer teruggebeld á 10cent per minuut. Een medewerkster meldt dat zij het nogal raar vond dat
het om een pakket ging, want de code zou aangeven dat het een brief was.
Anyway vandaag een mailtje gekregen van de hogere pief bij PostNL ofzo
met de tekst dat op het recuutje ook staat bij aansprakelijkheid: n.v.t. Ik
heb het nagekeken maar het klopt inderdaad.
Uit een email blijkt dat de medewerkster van TNT post mijn pakketje
verkeerd heeft laten verzenden namelijk brievenbuspost i.p.v. pakketpost
waar dus een schadevergoeding staat voor €50,00. Op de site staat maximale
afmetingen: 3,2 cm hoog. Je snapt zelf wel dat een horloge in een doosje
geen 3,2 cm hoog is. Tenslotte had ik een doosje van TNT post gekocht en hun weten ook goed hoe die maten zijn.
Conclusie: Ik heb nu voor de tweede keer een waardevolle zending
verloren door hun, en ben ook definitief de horloge kwijt na bijna 9 maanden
gepuzzel, door een foute handeling van de medewerkster aan de balie van
TNT post.
Ze hebben mij doorverwezen naar de geschillencommissie maar die vragen een vergoeding van min. €25,00 en max. €175,00...
Wat nu ?
gaat hier om een horloge van bijna 500 euro. Ik laat deze aangetekend
verzenden door TNT POST omdat deze verzekerd zijn tot een waarde tot 500
euro.
Ik verzend het op 20-12-2010 in de hoop dat het voor Nieuwjaar daar is.
Het was eigenlijk kerstcadeautje maar ach op nieuwjaar is ook prima
gelegenheid om het ontvangen. Ik houd contact met lover maar deze zegt
nog niks te hebben ontvangen. De week erna, weer niks, de week er na weer
niks. Ik word boos en krijgt vermoedens.
Ik bel TNT Post en ontvangt diezelfde week (was in maart) een
Navraagformulier. Deze vul ik in met bewijs en alles en stuurt terug. Na
maanden niks gehoord te hebben krijg ik een brief van TNT Post op 7 juli
2011 dat ze de aangetekende zending inderdaad niet hebben kunnen traceren
en willen zij mij een schadevergoeding geven van € 50,00. Ik denk WTF !!!
Nu tig keren gebeld met TNT Post, maar die kunnen mij niet helpen. Het ligt
bij het onderzoeksbureau en ik zou teruggebeld worden.
Weer weken natuurlijk gewacht, maar niks gehoord. Zelf paar keer teruggebeld á 10cent per minuut. Een medewerkster meldt dat zij het nogal raar vond dat
het om een pakket ging, want de code zou aangeven dat het een brief was.
Anyway vandaag een mailtje gekregen van de hogere pief bij PostNL ofzo
met de tekst dat op het recuutje ook staat bij aansprakelijkheid: n.v.t. Ik
heb het nagekeken maar het klopt inderdaad.
Uit een email blijkt dat de medewerkster van TNT post mijn pakketje
verkeerd heeft laten verzenden namelijk brievenbuspost i.p.v. pakketpost
waar dus een schadevergoeding staat voor €50,00. Op de site staat maximale
afmetingen: 3,2 cm hoog. Je snapt zelf wel dat een horloge in een doosje
geen 3,2 cm hoog is. Tenslotte had ik een doosje van TNT post gekocht en hun weten ook goed hoe die maten zijn.
Conclusie: Ik heb nu voor de tweede keer een waardevolle zending
verloren door hun, en ben ook definitief de horloge kwijt na bijna 9 maanden
gepuzzel, door een foute handeling van de medewerkster aan de balie van
TNT post.
Ze hebben mij doorverwezen naar de geschillencommissie maar die vragen een vergoeding van min. €25,00 en max. €175,00...
Wat nu ?