Pagina 1 van 1
scandic bedden
Geplaatst: 29 aug 2011 11:15
door cvanleeuwen71
Dit is een bedrijf dat aardig voor je is als je iets wilt kopen, maar na de koop geven ze geen gehoor meer!. Het begon al bij de levering van het bed. het hoofdeinde bestaat uit 2 delen. Ieder mens ziet dat dit 2 verschillende delen zijn. Neee zegt meneer de monteur. Dit hoort zo, dit is altijd duhhh. Dan maar bellen en mailen naar de winkel. Na diverse keren niet teruggebeld te zijn en gedreigd te hebben met mijn rechtsbijstandsverzekering, krijg ik een mail dat het eea opnieuw besteld is. Fijn zou je denken, maar dit is al maanden geleden. Wederom diverse keren gebeld. Vaak wisten ze van niks, maar gelukkig heb ik de mails nog!! Wederom zou ik teruggebeld worden, want het hoofdeinde was inmiddels wel maanden binnen!! Men had het druk enz enz. Ik zou het einde vna die week gebeld worden. Ze moeten nu nog bellen! Ik ben er zo boos over. Nu blijkt ook nog dat de poten van het bed er gewoon los onder zijn gezet. Ik zou hier dus nooit iets kopen!! Ik ga het nu voorleggen aan mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik ben er klaar mee.
Re: scandic bedden
Geplaatst: 30 aug 2011 07:58
door stofzuigertje
Wegens het niet tijdig herstellen van fouten en U op de hoogte houden zou ik liever de koop Ontbinden.
Dat kan via Uw rechtsbijstandsverzekeraar, want losse poten als nog vastzetten is niet zo goed.
Ook hebben ze een redelijke termijn gehad voor herstel en levering juiste delen dus Onbinding Koopovereenkomst en volledige teruggave geld is dan te Claimen.
Wel mogen ze voor de gebruikte maanden een kleine vergoeding vragen op basis levensduur.
Ze zullen vermoedelijk niet blij zijn met deze harde Claim en proberen alles alsnog op te lossen en vermoedelijk uit Coulance een flinke korting geven na foutloze oplevering en herstel.
Pas na rechtsbijstandsverzekeraar die vaak een 1 telefoontje genoeg heeft om te vragen wie hun vaste Advocaat is is het meestal zeer snel geregeld.
Re: scandic bedden
Geplaatst: 30 aug 2011 12:00
door Hanscn
Typisch geval van een SOFLEVERANCIER. Je kunt de koop ontbinden of de aankoopprijs zelf verlagen: zie
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BA9978.
Dat mag allemaal zonder advocaat of andere vorm van rechtsbijstand.
Re: scandic bedden
Geplaatst: 18 sep 2011 18:23
door Catrien3
hoi,
Ik heb ook een vergelijkbare verhaal.
Eind Juli 2010 was ik bij scandic bedden geweest om een bed te kopen, ik werd door een zeer (overdreven) vriendelijk medewerkster ([persoonsgegevens verwijderd door de moderator]) geholpen, en heb toen een vaste boxspring combinatie gekocht van 140x200 cm, het was het type "roma" maar ik heb voor een duurdere betere matras gekozen, en een 5 jaar garantie.
Bij de koop heb ik alleen de bezorg kosten betaald, de rest zou ik bij aflevering voldoen. Vier weken later is mijn bed opgeleverd en gemonteerd, maar wel met de verkeerde vorm poten, toe ik erom vroeg zeiden ze: "dat klopt die waren we vergeten, maar deze zijn toch wel dezelfde kleur?" Nou, dat vond ik geen nette antwoord en heb toch gevraagd voor nalevering van de goede poten. Ik zou daarom gebeld worden wanneer die komen bezorgen maar dat is nooit gebeurd, en als ik bel naar de gegeven nummer krijg ik geen gehoor. Uiteindelijk vond ik het niet de moeite waard om nog achteraan te gaan.
Paar maanden later is mijn matras aan één kant gezakt, dat vond ik wel heel snel voor een 2-persoonsbed die door 1 persoon wordt gebruikt.
Ik had het heel druk die tijd en ging de andere kant gebruiken (die inmiddels ook verzakking vertoont), en besloot later actie te ondernemen want ik heb toch 5 jaar garantie.
Nu begint het drama:
Maandag 01-08-2011: Ik heb naar het bedrijf scandic bedden gebeld, ik kreeg een antwoord apparaat met een boodschap dat ik de filiaal moet bellen en de verbinding werd verbroken. Dus ik heb filiaal Delft gebeld waar ik de bed heb gekocht en ik kreeg [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] aan de telefoon, ik heb haar verteld van de verzakking, zij vroeg me morgen dinsdag terug te bellen om [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] te spreken want zij heeft er verstand van en kan mijn klacht in behandeling nemen.
Ik heb opgehangen en besloot de volgende dag terug te bellen.
Dinsdag 02-08-2011: [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] heeft me te woord gestaan en ze zou een email sturen naar het bedrijf. Ik zal dan binnen twee weken teruggebeld worden om een afspraak te maken zodat iemand bij mijn bed komt kijken. Ik heb voor de zekerheid ook aangegeven dat ik de bedden nu 11 maanden heb en nog geen jaar, en ik wil van de volledige garantie gebruik maken, zij antwoordde dat ik 5 jaar garantie heb en dat is zeker geen probleem.
Ik heb opgehangen en 2 weken gewacht, niemand belde terug. Ik dacht nog een paar dagen de ruimte geven, maar belde toch niemand terug.
Maandag 22-08-2011: Nogmaals gebeld en [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] gesproken, die vertelt me dat ik toch [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] moet spreken die de maandagen niet werkt, en zij zou het voor mij niet kunnen doen.
Opgehangen de de volgende dag gebeld.
Dinsdag 23-08-2011: Meerdere malen gebeld wordt niet opgenomen, uiteindelijk neem [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] op, die verteld dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] afwezig is omdat haar oom afgelopen zaterdag was overleden en het is nog vers en ik moest begrip voor hebben en donderdag nog een poging doen om haar te spreken.
(Haar oom was zaterdag overleden en dat kon ze mij in ons gesprek van maandag niet vertellen). Ik heb opgehangen.
Donderdag 25-08-2011: De hele dag proberen te bellen en niemand neemt op.
Vrijdag 26-08-2011: Ook de hele dag proberen te bellen en niemand neemt op.
Dinsdag 30-08-2011: Op een dinsdag gebeld toch vertelt [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] is niet aanwezig en moet een ander keer weer terug bellen. Toen heb ik mijn toon een beetje opgehoogd en haar verteld dat ik al een maand zit te wachten op een afspraak en ik wil graag snel een oplossing. Na heel veel her en der, heeft [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] uiteindelijk aangegeven dat ze een bon gaat maken naar het bedrijf die zal dan contact met mij opnemen om een afspraak te maken. Volgens [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] moest ik tot eind volgend week (vr. 09-09-2011) gaan wachten omdat ze nadrukkelijk aangaf dat de bonnen pas zaterdag worden opgestuurd (ik vind dat ze tijd probeert te verstrekken, weet niet waarom? Nadat ik heb opgehangen dacht ik wow [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] kan toch wel een bon aanmaken...)
Gewacht tot die vrijdag maar niemand belt terug. Ik dacht ik zal nog een paar dagen wachten, maar toch een week later niemand belt op.
Vrijdag 16-09-2011: Herhaaldelijk contact proberen te krijgen, uiteindelijk rond 15:00 uur heeft [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] opgenomen, die mij weer verteld dat ik [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] moet spreken die er niet is. Mijn toon werd duidelijk hoog en het gesprek liep als volgt:
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]: Het ligt niet aan ons, wij zijn maar een tussenpersoon ik kan geen afspraak voor u maken, als je het wil kan ik nog een keer bellen voor u maar dan moet u wachten ik kan niks aandoen.
Ik: Ik wil niet meer wachten het is nu ruim anderhalf maand geweest sinds mijn eerste gesprek, zou u mij het rechtstreekse nummer willen geven van diegene die daar over gaat, dan doe ik het werk voor u.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]: Dat kan ik niet doen, het is een privé nummer en diegene wil niet gestoord worden door klanten (De klant is toch koning?).
Ik: Dit is uw laatste kans en ik zal met uw verhaal meegaan op mijn voorwaarde, het is vandaag een koopavond bij jullie en ik wil vandaag vóór 21:00 uur teruggebeld worden voor een afspraak, anders ga ik het echt rechterlijk vervolgen.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]: Maar je kan ook zelf een email sturen, als je naar de website van scandic bedden gaat kun je daar het email adres vinden.
Ik: Vertelt u mij dat nu pas? En dan moet ik weer gaan wachten met de hoop antwoord te krijgen? Jullie hebben eerder voor mij meerdere malen email's en bonnen gestuurd naar het bedrijf of niet soms?
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]: Oh jawel, wij hebben wel je emails gestuurd hoor, maar ik weet niet waarom ze jou niet terugbellen.
Ik: Ok, als dat waar is dan ligt dat niet alleen maar aan de filiaal scandic bedden in Delft, maar aan de hele compagnie scandic bedden.
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]: Oh nee, daar ben ik niet met je eens, wij hebben gewoon een meningen verschil.
Ik: Een meningsverschil? Mijn bed is verzakt ik wil dat iemand naar komt kijken, hoe moeilijk is dat, wat begrijpt u niet?
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator] heeft uiteindelijk beloofd dat ik vandaag voor 21:00u teruggebeld zal worden en mijn telefoon nummer genoteerd.
Opgehangen en tot 21:00 uur gewacht niemand heeft teruggebeld.
Het is een heel lang verhaal geworden maar toch heb ik de moeite gedaan het te vertellen.
Ik zag hierboven iets over een rechtspraak, alleen ik begreep het niet helemaal goed, ik zag de naam scandic bedden niet bij staan of zo, en ik weet ook niet of ik daar gebruik van kan maken, zou iemand mij wat duidelijke uitleg bij willen geven, of mij kunnen adviseren wat te doen next?
Alvast bedankt.
Re: scandic bedden
Geplaatst: 06 okt 2011 16:00
door smmie38
Natuurlijk is het vervelend als het bedrijf niet handelt zoals u dat graag had gezien. Misschien is het verstandig om uw eigen naam erbij te zette ipv code-namen. Zo kan, als er iemand van het bedrijf dit forum bezoekt actie ondernemen om uw klacht op te lossen. Ik raad dan ook aan om 1 van de vestigingen te bezoeken en het probleem voor te leggen. Dat helpt een stuk meer als hier je gal spugen. Want zo schiet niemand er wat mee op!
Re: scandic bedden
Geplaatst: 01 nov 2011 14:58
door BassieF
Re: scandic bedden
Geplaatst: 27 mar 2012 12:51
door BlueEyes1953
mijn matras besteld,
is keurig afgeleverd,
via groupon besteld,
duurzaamheid wordt vervolgd,
nooit ikea vergelijken met beddenspecialisten,
en zeker geen leen bakker, dat zijn budget zaken.
Groeten nans
Re: scandic bedden
Geplaatst: 29 mar 2012 05:19
door hackworthli
Paar maanden later is mijn matras aan één kant gezakt, dat vond ik wel heel snel voor een 2-persoonsbed die door 1 persoon wordt gebruikt.
Re: scandic bedden
Geplaatst: 19 jul 2012 14:18
door meertje
Wij hebben in december 2011 een boxspring bij Scandic bedden in Villa Arena Amsterdam gekocht. Na 3 maanden werd het bed geleverd met de verkeerde topmatras. Nu zijn we 4 maanden en talloze telefoontjes en beloftes verder, maar nog steeds geen concreet antwoord waarom de juiste topper niet geleverd wordt. Het verhaal dat we vandaag te horen kregen was dat er iets in de fabriek was misgegaan. Maandag a.s. horen we wanneer onze topper bezorgd wordt. Net als al die andere loze beloftes hebben wij absoluut geen vertrouwen in deze zaak en raden iedereen af om te kopen bij Scandic Bedden. Een grote ellende!
Re: scandic bedden
Geplaatst: 02 jan 2013 14:27
door ydoomsma
Afgelopen jaar heb ik ook (helaas) bij Scandic een bed gekocht in Amsterdam ZO. Het leek te mooi voor woorden; er kon her en der nog wel wat van de prijs af, boxpsring was nu tijdelijk voor de helft van de prijs (blijkt achteraf dat dit het hele jaar door is en meer als een soort outlet fungeerd). Er was wel een levertijd van 8 weken, nou dit werden er ook al gauw 12.
Het bed werdt dan eindelijk bij ons afgeleverd en toen bleek het verkeerde topmatras te zijn geleverd + misten we de 2 hoezen waarvoor we betaald hadden, kan gebeuren denk je dan nog. Na contact te hebben gehad met de winkel eigenaar hierover verontschuldigde hij zich en zou hij het in orde gaan maken. Topmatras is 3 weken later pas omgeruild en weer geen hoezen. Weer telefonisch contact en hij vond dat ik de hoezen maar terug moest sturen. Heel vreemd dat ik moet gaan betalen voor een fout wat hen maken. Uiteindelijk gaf hij aan de hoezen naar mij toe te zenden, uiteindelijk ontvangen terwijl het bed er al bijna 2 maanden stond... Op het moment dat ik de hoes eromheen wilde doen past hij niet... Ik de maat nakijken op de hoes en blijkt dat hij mij 2x hoeslakens heeft gestuurd met de maten 160x200 terwijl wij 180x200 hebben. Ik had al zoveel discussies met die filiaalleider gehad en was er helemaal klaar mee en heb mijn broertje de hoezen gegeven. Hoe moeilijk kan het zijn denk je dan?
Nu een half jaar verder is het bed ook absoluut niet wat je van het mooie verhaal mag verwachten. Het bed is aan 1 kant al stuk aan de onderzijde en in het midden staat het bed ook omhoog. Dan denk je hoe kan dit in vredesnaam? Ik heb nog heel bewust aangegeven dat ik met reuma kamp en echt een goed bed nodig heb. Ik kom met nog meer rugpijn uit dan hiervoor en weet gewoon niet meer wat te doen? Ik kan ze wel weer contacten, maar ik wordt laconiek te woord gestaan en gewoon niet serieus genomen, daarbij zijn ze nauwelijks tot niet bereikbaar op het filiaalnummer of continue in gesprekstoon.
Wat moet ik hiermee? Eigenlijk is er gewoon € 1.100,-- weggegooid want er moet gewoon een ander bed komen...
Re: scandic bedden
Geplaatst: 16 feb 2014 20:59
door PCvanDalen
Ik heb op 24-06-2011 een elektrisch verstelbare boxspring besteld van € 2179,- bij Scandic bedden in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam. Het bed is geleverd op 22-08-2011. Binnen 1 jaar waren de matrassen al dusdanig verzakt dat ik deze heb omgedraaid en er nog ongeveer een jaar op heb kunnen liggen. Nu is er door de kuilen dus helemaal niet meer te liggen op de matrassen en is Scandic bedden opgeheven.
Als ik op internet zoek dan kom ik terecht bij boschbedding.nl. En de contactpersoon van Scandic in Amsterdam heette toevallig [naam verwijderd]...
Nu blijkt ook dat boschbedding op dezelfde plek in Alexandrium zit. Het lijkt mij dat deze heer(?) Bosch regelmatig de naam van de zaak verandert om onder de garanties uit te komen.
Een eerste klas oplichter dus!