Pagina 1 van 1

In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 14:43
door SpronyvanJohnson
Hallo,

Kort samengevat heb ik 2 maanden geleden bij mijn toenmalige webhost een domein aangevraagd en een hostingpakket afgenomen. Het pakket is betaald maar ik heb geen toegang tot het pakket. Login gegevens worden niet opgestuurd en mijn geld krijg ik niet terug.

Het bedrijf is niet aangesloten bij een geschillencommisie. Om die reden heb ik via mijn DAS Rechtbijstand verzekering hulp aangevraagd. Zij geven aan dat het te claimen bedrag van 47,- onder het minimum valt en daarom niet vergoed wordt. Het alternatief is een advocaat inhuren en er een aanzienlijke smak geld tegen aangooien die je later wel of niet vergoed krijgt. Dat wordt voor kleine bedragen vrijwel nooit gedaan en daarom komen bedrijven er mee weg.

Het gaat mij niet om het geld maar om het principe. Waar kan ik nog terecht zonder een dure advocaat in te schakelen en er een smak geld tegen aan te gooien?

Bij voorbaat dank!

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 14:44
door SpronyvanJohnson
Toch nog even een toelichting want er zit een heel verhaal achter. Ik had al een pakket en domein bij hun. Die moest verlengd worden. Ik heb toen aangegeven het domein niet te willen verlengen maar in plaats daarvan een nieuw domein te willen registreren. Datum afgesproken en de rekening betaald.

Wat volgde was een hoop problemen waarbij er van alles administratief fout ging. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik opgezegd. Het feit dat ik de login gegevens van het oude pakket kwijt was en ik het niet kon opvragen in hun systeem en zij het mij ook niet per mail aanleverden was de druppel.

Hoop problemen gehad om mijn domein verhuisd te krijgen. Vervolgens een klacht ingediend en mijn geld terug gevraagd. Wat simpelweg is afgewezen en op verder contact wordt niet gereageerd.

Sorry, wil nog geen naam noemen. Dat wil ik bewaren voor als ik echt vervelend moet gaan worden.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 14:50
door ciske
Sorry, wil nog geen naam noemen. Dat wil ik bewaren voor als ik echt vervelend moet gaan worden.

Dat is je goed recht , maar hoe wil je dan antwoord krijgen? geen idee waar je het over hebt en over wie.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 15:01
door stronkstronk
Melden bij SIDN

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 15:05
door SpronyvanJohnson
Het is een Nederlands Hostingbedrijf, ik zie niet in wat de naam voor verschil zal maken. Wellicht dat dit toegelicht kan worden?

SIDN behandelt alleen problemen met Nederlandse domeinen, ik heb een .com geregistreerd daar.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 15:10
door stronkstronk
SpronyvanJohnson schreef:SIDN behandelt alleen problemen met Nederlandse domeinen, ik heb een .com geregistreerd daar.
Ah, dat wisten wij niet.
Staat het hostingbedrijf hierbij? Hier kun je wat ervaringen vinden van anderen.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 15:45
door SpronyvanJohnson
Ja, ze staan erbij. Scoren gemiddeld. Veel herkenbare dingen.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 18:46
door SpronyvanJohnson
Maar zijn er nog opties of wordt het echt een advocaat?

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 18:50
door smilie
Denk niet dat je nog veel meer opties hebt, bedrag is ook niet 'schokkend' helaas.

Ik zou je alsnog aanraden om met desbetreffende partij te overleggen en hopen voor de beste.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 29 aug 2011 19:32
door Amazonous
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden wel te weten wie je bedoelt ;-) Paar keer op je strepen gaan staan en opnieuw bellen wil nog wel eens helpen bij ze.

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Geplaatst: 30 aug 2011 20:54
door Henri42
Neem contact op met hun helpdesk, de meeste klanten services geven hun klanten hulp en goede info :?