Waarschuwing: Ladot komt toezeggingen niet na; een ervaring
Geplaatst: 09 okt 2003 10:11
Het volgende is mijn reactie naar Ladot; DLS leveraar die meermalen haar beloften niet nakwam
Op advies van een lezer in "www.adslgebruikers.nl" wordt dit bericht ook hier geplaatst
Geachte Ladot
Net sprak ik met uw medewerker, in reactie op mijn verzoek om informatie ten aanzien van zaken waar ik rekening mee moet houden bij het overzetten van mijn ADSL aansluiting. Omdat ik het contract niet wilde verlengen.
Net ontdekte ik dat ik - door ontoegankelijkheid van Ladot - ik met deze opzegging een week te laat was.
En dat dit voor Ladot reden is om me te verplichten tot een verlenging van het contract met een jaar.
Waardoor ik nu meer dan 50% meer zal betalen voor ADSL dan elders is te verkrijgen.
En ik verplicht verbonden ben aan een bedrijf dat haar beloften niet nakomt; Ik vat mijn ervaringen nog eens samen:
Eerder had ik al gevraagd om mijn huidige ADSL aansluiting over te zetten op het nu als gangbaar geadverteerde tarief, zoals dat staat aangegeven op de Ladot website.
Het bleek nu dat dit geen gangbaar tarief was, maar alleen een aanbod om nieuwe klanten te lokken; bestaande klanten betalen daarmee 50% meer dan nieuwe klanten voor dezelfde service. Overigens is dat 'aanbodbedrag' hetzelfde als geldt als standaardbedrag bij andere ADSL providers; niet eens de goedkoopste. Vandaar ook dat het mij niet duidelijk was dat het hier een 'aanbieding' betrof, voor alleen nieuwe gebruikers.
Tussen vacantie en andere activiteiten door heb ik meermalen geprobeerd om Ladot te bereiken. En daarbij ervaren dat ik bij mijn antwoorden op ontvangen (en voor mij niet behulpzame) informatie, ik antwoord kreeg van een computer die zei dat Ladot geen email beantwoord. (Achteraf kreeg ik te horen dat de adresregel niet kon worden gewijzigd, en de email daardoor niet werd beantwoord maar een anonieme automaat aangaf dat contact gemaakt moest worden via een invulformulier op de Ladiot Website). Door deze indirectheid in de communicatie heb ik in het nazoeken en navragen van de omzetting van ADSL veel tijd verloren. Het gevolg is dat de deadly deadline van opzegbaarheid van het contract was verstreken. Ik had vóór 16/9 mijn opzeggingsbrief moeten sturen. Ik koos pas voor een brief op 24/9, nadat ik doorkreeg dat de emailuitwisseling niet naar mijn believen functioneerde.
Doordat ik kennelijk niet de specifieke communicatieprotocols van Ladot voldoende kende noch doorzag ik ik tijd verspeeld heb waardoor deze aanvraag on informatie (waarmee ik voor de vacantie periode al was begonnen) dut volgens het protocol te laat is ontvangen. En ik, 'volgens contract' tot nog een jaar abonnement verplicht ben.
Bij deze zeg ik mijn contract dan ook alvast op.
Er zijn vele redenen dat ik daartoe heb besloten.
1) Bij het aanmelden voor de ADSL via Ladot was me toegezegd dat ik binnen 2 weken aansluiting zou krijgen.
Dat was wat ik zocht want ik was op dat moment bezig met het organiseren van een conferentie waarvoor ADSL essentiëel was.
Deze belofte kwam Ladot dus niet na. De aansluiting werd NIET binnen 2 weken geleverd.
2) Het bleek dat die levering op zich liet wachten en wachten. Tussendoor was meermalen beloofd dat de aansluiting 'al onderweg was'; 'deze week nog zou komen'. Pas na 3 maanden werd uiteindelijk de ansluiting 'geleverd' (zie onder); te laat voor het gebruik bij die conferentie.
In de tussentijd waren er telkens wisselende contactpersonen bij Ladot; et verloop was kennelijk enorm. Naderhand kreeg ik uitleg dat die ensen waren ontslagen 'omdat het in de IP business even niet vlotte'.
3) Het niet nakomen van de beloften was een rede tot ergernis; die ersterkt werd doordat de aanspreekpersonen telkens door anderen erden vervangen.
Uiteindelijk was voor mij de maat vol, en belde ik Ladot op dat ik wegens un wanprestatie afzag van het vervolgen van het contract. at me toen werd gezegd was gewone chantage: 'in het contract stond niet op het papier wat ik had onvangen maar in de kleine letters) dat ik 00 zou moeten betalen voor annuleren van het contract'. 'Maar, ik regel u voor u dat u direct een modem en aansluiting krijgt zodat u aan de lag kunt". O, ineens han het dus wel, na 3 maanden. Het bleek dat ze een modem hadden staan; of hun eigen modem ineens konden missen...
4) Er weer kwam Ladot een belofte niet na: de aanspreekpersoon die enerzijds met chantage en anderszins met snelle inzet het contract voor Ladot 'redde', had toegezegd dat er een korting op de betaling zou worden geregeld ter compensatie van de - door Ladot veroorzaakte - vertraging. Zoals gezegd: ook die belofte was loos. Zoals me later werd verteld: 'als het niet op schrift staat hoeven we ons daar niet aan te houden'.
Ik herhaal dan ook maar even: IK ZEG MIJN ADLS ABONNEMENT VIA LADOT OP
Intussen wordt - vanzelfsprekend - de Nederlandse markt ADSL en Kabel Internet door meer en meer providers geleverd.
Met concurrerende prijzen en vergelijkbare producten; als we de niet-betrouwbare bedrijven even buiten beschouwing laten.
De vraag die bij mij ontstaat is: in hoeverre is Ladot Betrouwbaar?
De ADSL verbinding werkt; zoals men dat wel mag verwachten.
Maar de klantenafhandeling en servicelevering is duidelijk onbetrouwbaar. En toezeggingen worden niet nageleefd.
Ook toen ik Ladot van mijn ervaringen liet weten was de enige reactie, 'dat ik te laat was voor het opzeggen van het contract (met een opzegtermijn van drie maanden); en dat het contract daardoor met weer een jaar was verlengd'. Waarbij ik dus 50% meer betaal dan iemand die bij Ldot een nieuwe aansluiting neemt; wat overigens de gangbare prijs is voor ADSL elders.
En waarmee ik nu dus per maand 54 euro verstook, dat is bijna 650 per jaar, voor iets wat - zoals het mij dient - ook voor ca 300 euro of minder is te verkrijgen.
Dit houdt in dat mijn probleem met communicatie met Ladot, en hun gebrek aan service en onwil, me dit jaar ca 350 euro, bijna 800 gulden/jaar, teveel kost. Wat ook al het geval was voor het laatstleden jaar.
Om die 700 euro te verdienen, wil Ladot me dus verplicht houden aan hun contract; zonder zich zelf te houden aan wat hun eigen personeel toezegd.
Ladot verkiest geldstraf en contractdwang als klantenbinding boven service en vertrouwen. Mij bevalt dat helemaal niet. Het bevalt me niet dat bij de 'aansluiting' Ladot me - na wanprestatie van Ladot - dwingt om toch hun ADSL verbinding te nemen, door te stellen dat zij een bedrag van 300 kunnen turven als ik besloot om - wegens hun wanprestatie in de aanlevering - een andere provider te vinden. (Achteraf bezien had ik daar dus beter aan gedaan; dat zou goedkoper zijn geweest en me deze ergernis hebben bespaard.)
Nu weer doordat - wegens de onduidelijheid in de communicatie - ik een week overtijd ben in het annuleren van de verlenging van het contract; en hun onbereidheid om mij als bestaande klant hetzelfde tarief te bieden als zij rekenen voor nieuwe klanten; of andere providers als standaard tarief bieden.
Voor alle duidelijkheid: ik zeg bij deze mijn contract met LADOT op
Als enige troost werd me geopperd dat 'met ingang van volgend jaar de internetsnelheid zal worden verdubbeld'. Maar dat staat niet op papier. En zal dus wel onwaar zijn. Hetzelfde werd gezegd een jaar geleden, na de
wurgactie en de uit het niet toch beschikbare modem een jaar geleden: "De snelheid zal met 50% worden verhoogd". Niet dus.
Had ik dit allemaal geweten, dan had me dit veel geld en ergernis kunne
besparen.
Ik denk dat het goed is als anderen dit weten; opdat dat ook voor hen het
geval zij.
ontevreden ladot klant
Blij dat dit Forum bestaat zodat ook andere weet kunnen hebben van deze gang van zaken.
Had ik dit vantevoren geweten, dan zou ik dit hebben kunnen voorkómen...
Op advies van een lezer in "www.adslgebruikers.nl" wordt dit bericht ook hier geplaatst
Geachte Ladot
Net sprak ik met uw medewerker, in reactie op mijn verzoek om informatie ten aanzien van zaken waar ik rekening mee moet houden bij het overzetten van mijn ADSL aansluiting. Omdat ik het contract niet wilde verlengen.
Net ontdekte ik dat ik - door ontoegankelijkheid van Ladot - ik met deze opzegging een week te laat was.
En dat dit voor Ladot reden is om me te verplichten tot een verlenging van het contract met een jaar.
Waardoor ik nu meer dan 50% meer zal betalen voor ADSL dan elders is te verkrijgen.
En ik verplicht verbonden ben aan een bedrijf dat haar beloften niet nakomt; Ik vat mijn ervaringen nog eens samen:
Eerder had ik al gevraagd om mijn huidige ADSL aansluiting over te zetten op het nu als gangbaar geadverteerde tarief, zoals dat staat aangegeven op de Ladot website.
Het bleek nu dat dit geen gangbaar tarief was, maar alleen een aanbod om nieuwe klanten te lokken; bestaande klanten betalen daarmee 50% meer dan nieuwe klanten voor dezelfde service. Overigens is dat 'aanbodbedrag' hetzelfde als geldt als standaardbedrag bij andere ADSL providers; niet eens de goedkoopste. Vandaar ook dat het mij niet duidelijk was dat het hier een 'aanbieding' betrof, voor alleen nieuwe gebruikers.
Tussen vacantie en andere activiteiten door heb ik meermalen geprobeerd om Ladot te bereiken. En daarbij ervaren dat ik bij mijn antwoorden op ontvangen (en voor mij niet behulpzame) informatie, ik antwoord kreeg van een computer die zei dat Ladot geen email beantwoord. (Achteraf kreeg ik te horen dat de adresregel niet kon worden gewijzigd, en de email daardoor niet werd beantwoord maar een anonieme automaat aangaf dat contact gemaakt moest worden via een invulformulier op de Ladiot Website). Door deze indirectheid in de communicatie heb ik in het nazoeken en navragen van de omzetting van ADSL veel tijd verloren. Het gevolg is dat de deadly deadline van opzegbaarheid van het contract was verstreken. Ik had vóór 16/9 mijn opzeggingsbrief moeten sturen. Ik koos pas voor een brief op 24/9, nadat ik doorkreeg dat de emailuitwisseling niet naar mijn believen functioneerde.
Doordat ik kennelijk niet de specifieke communicatieprotocols van Ladot voldoende kende noch doorzag ik ik tijd verspeeld heb waardoor deze aanvraag on informatie (waarmee ik voor de vacantie periode al was begonnen) dut volgens het protocol te laat is ontvangen. En ik, 'volgens contract' tot nog een jaar abonnement verplicht ben.
Bij deze zeg ik mijn contract dan ook alvast op.
Er zijn vele redenen dat ik daartoe heb besloten.
1) Bij het aanmelden voor de ADSL via Ladot was me toegezegd dat ik binnen 2 weken aansluiting zou krijgen.
Dat was wat ik zocht want ik was op dat moment bezig met het organiseren van een conferentie waarvoor ADSL essentiëel was.
Deze belofte kwam Ladot dus niet na. De aansluiting werd NIET binnen 2 weken geleverd.
2) Het bleek dat die levering op zich liet wachten en wachten. Tussendoor was meermalen beloofd dat de aansluiting 'al onderweg was'; 'deze week nog zou komen'. Pas na 3 maanden werd uiteindelijk de ansluiting 'geleverd' (zie onder); te laat voor het gebruik bij die conferentie.
In de tussentijd waren er telkens wisselende contactpersonen bij Ladot; et verloop was kennelijk enorm. Naderhand kreeg ik uitleg dat die ensen waren ontslagen 'omdat het in de IP business even niet vlotte'.
3) Het niet nakomen van de beloften was een rede tot ergernis; die ersterkt werd doordat de aanspreekpersonen telkens door anderen erden vervangen.
Uiteindelijk was voor mij de maat vol, en belde ik Ladot op dat ik wegens un wanprestatie afzag van het vervolgen van het contract. at me toen werd gezegd was gewone chantage: 'in het contract stond niet op het papier wat ik had onvangen maar in de kleine letters) dat ik 00 zou moeten betalen voor annuleren van het contract'. 'Maar, ik regel u voor u dat u direct een modem en aansluiting krijgt zodat u aan de lag kunt". O, ineens han het dus wel, na 3 maanden. Het bleek dat ze een modem hadden staan; of hun eigen modem ineens konden missen...
4) Er weer kwam Ladot een belofte niet na: de aanspreekpersoon die enerzijds met chantage en anderszins met snelle inzet het contract voor Ladot 'redde', had toegezegd dat er een korting op de betaling zou worden geregeld ter compensatie van de - door Ladot veroorzaakte - vertraging. Zoals gezegd: ook die belofte was loos. Zoals me later werd verteld: 'als het niet op schrift staat hoeven we ons daar niet aan te houden'.
Ik herhaal dan ook maar even: IK ZEG MIJN ADLS ABONNEMENT VIA LADOT OP
Intussen wordt - vanzelfsprekend - de Nederlandse markt ADSL en Kabel Internet door meer en meer providers geleverd.
Met concurrerende prijzen en vergelijkbare producten; als we de niet-betrouwbare bedrijven even buiten beschouwing laten.
De vraag die bij mij ontstaat is: in hoeverre is Ladot Betrouwbaar?
De ADSL verbinding werkt; zoals men dat wel mag verwachten.
Maar de klantenafhandeling en servicelevering is duidelijk onbetrouwbaar. En toezeggingen worden niet nageleefd.
Ook toen ik Ladot van mijn ervaringen liet weten was de enige reactie, 'dat ik te laat was voor het opzeggen van het contract (met een opzegtermijn van drie maanden); en dat het contract daardoor met weer een jaar was verlengd'. Waarbij ik dus 50% meer betaal dan iemand die bij Ldot een nieuwe aansluiting neemt; wat overigens de gangbare prijs is voor ADSL elders.
En waarmee ik nu dus per maand 54 euro verstook, dat is bijna 650 per jaar, voor iets wat - zoals het mij dient - ook voor ca 300 euro of minder is te verkrijgen.
Dit houdt in dat mijn probleem met communicatie met Ladot, en hun gebrek aan service en onwil, me dit jaar ca 350 euro, bijna 800 gulden/jaar, teveel kost. Wat ook al het geval was voor het laatstleden jaar.
Om die 700 euro te verdienen, wil Ladot me dus verplicht houden aan hun contract; zonder zich zelf te houden aan wat hun eigen personeel toezegd.
Ladot verkiest geldstraf en contractdwang als klantenbinding boven service en vertrouwen. Mij bevalt dat helemaal niet. Het bevalt me niet dat bij de 'aansluiting' Ladot me - na wanprestatie van Ladot - dwingt om toch hun ADSL verbinding te nemen, door te stellen dat zij een bedrag van 300 kunnen turven als ik besloot om - wegens hun wanprestatie in de aanlevering - een andere provider te vinden. (Achteraf bezien had ik daar dus beter aan gedaan; dat zou goedkoper zijn geweest en me deze ergernis hebben bespaard.)
Nu weer doordat - wegens de onduidelijheid in de communicatie - ik een week overtijd ben in het annuleren van de verlenging van het contract; en hun onbereidheid om mij als bestaande klant hetzelfde tarief te bieden als zij rekenen voor nieuwe klanten; of andere providers als standaard tarief bieden.
Voor alle duidelijkheid: ik zeg bij deze mijn contract met LADOT op
Als enige troost werd me geopperd dat 'met ingang van volgend jaar de internetsnelheid zal worden verdubbeld'. Maar dat staat niet op papier. En zal dus wel onwaar zijn. Hetzelfde werd gezegd een jaar geleden, na de
wurgactie en de uit het niet toch beschikbare modem een jaar geleden: "De snelheid zal met 50% worden verhoogd". Niet dus.
Had ik dit allemaal geweten, dan had me dit veel geld en ergernis kunne
besparen.
Ik denk dat het goed is als anderen dit weten; opdat dat ook voor hen het
geval zij.
ontevreden ladot klant
Blij dat dit Forum bestaat zodat ook andere weet kunnen hebben van deze gang van zaken.
Had ik dit vantevoren geweten, dan zou ik dit hebben kunnen voorkómen...