Pagina 1 van 1

KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 29 aug 2011 21:17
door jan-r
Na meer dan een jaar glasvezel kan ik iedereen aanbevelen nog eens goed na te denken voordat je overstapt naar glasvezel van KPN. Tot voor een jaar geleden had ik weinig ervaring met klantenservices. Nu ken ik het telefoonnummer van de KPN klantenservice uit mijn hoofd en bel meer met de KPN klantenservice dan met mijn familie en vrienden.

De draadloze tv aansluiting veroorzaakt veel ellende. De TV loopt meerdere keren per avond vast en dan kunnen we het hele feest weer door, overschakelen naar andere zender, opnieuw koppelen, resetten receiver enz enz. Hoewel de klantenservice over het algemeen vriendelijk is, komen ze niet verder dan wat goed bedoelde maar waardeloze adviezen. Zo zou het leggen van een kabel tussen de experia box en de TV het probleem oplossen. Uiteraard, maar waarom zou ik in eerste instantie hebben gekozen voor draadloos?

Als ik van te voren had geweten, dat dit de kwaliteit van kpn glasvezel was, dan was ik niet overgestapt. Omdat mijn jaarcontract is afgelopen, ga ik maar eens onderzoeken welke provider wel biedt wat ze beloven. Iemand nog tips? Of stel ik gewoon te hoge eisen als ik een uur TV wil kijken zonder storing?

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 29 aug 2011 21:22
door smilie
Techniek is nog niet zo ver om aan gewone huishouden draadloos voldoende kwaliteit te bieden. Dus - leg een kabel erbij en je bent van de problemen eraf. TV stelt veel 'eisen' wat kwaliteit betreft, op het internet merk je daar niet zo veel van. Naar mijn mening, zou je bij elke provider met draadloos TV dezelfde problemen hebben.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 16 jan 2012 09:39
door wendy3107
Hallo Allemaal,

Ik woon in Roosendaal en daar is nog geen complete KPN Glasvezel beschikbaar. Ik heb vanaf het begin (juli 2011) 5x p/avond last van storingen aan de TV. Steeds opnieuw de stroom eraf via de meterkast en weer opnieuw opstarten. Monteurs en meldingen, alles hebben we al gedaan om uit te sluiten dat het probleem bij ons thuisnetwerk ligt. Dat is dus niet, met een kabel valt het op te lossen. Yeah right......dit valt niet binnen de geaccepteerde oplossingen, zoals bij zoveel mensen.

Oplossing KPN: Het is niet mogelijk om mijn jaarcontract te ontbinden. Wel wil KPN mijn dienst TV uit het pakket annuleren en 50% van de kosten tegenmoet komen van een andere provider. Maar KPN houdt er geen rekening mee dat er niet kan worden genoten van aanbiedingen, zoals hoge kortingen op decoders. Argument van KPN is dat de andere diensten wel de gewenste kwaliteit bereiken.

Advies Consuwijzer: KPN is verplicht het jaarcontract te Ontbinden, doordat 1 van de diensten niet de verwachte kwaliteit biedt.

Ik heb inmiddels een hoog opgelopen conflict met de klantenservice van KPN Glasvezel. Ik ben genoodzaakt om mijn recht via de rechtsbijstand te halen. Alles zou in de algemene voorwaarden staan vermeld volgens KPN. En that's it! Ik als consument, om KPN geen dief van mijn portomennee te laten worden, wordt verplicht vastberaden te zijn. KPN zou geen winst maken als ze klanten zoals ik de service zouden bieden die hoort.

Groeten,
Wendy

Mijn irritatie is vooral groot omdat er totaal geen begrip is vanuit KPN. Er wordt gesuggereerd dat mijn klacht niet irritant is, wat zeur ik toch?!?!. Dimmers, wandcontact dozen, etccc....factoren die vooraf nooit zijn vermeld. Evenals het risico toch bekabeld te moeten kijken bij storingen.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 16 jan 2012 09:51
door wendy3107
KPN faalt, KPN zou eerst moeten komen meten of het thuisnetwerk wel voldoet om een contract aan te gaan. Klanten kiezen niet voor " hopelijk " draadloos!! Niet dit systeem maar de service voor-en achteraf is slecht!!!!

Klanten worden op kosten gejaagd. Dat mag niet de bedoeling zijn en KPN Glasvezel is degene die passende oplossingen moet zoeken. Op dit moment zijn het de klanten die de algemene voorwaarden maar moeten doorlezen. BLUH!

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 16 jan 2012 12:46
door bprosman
De draadloze tv aansluiting veroorzaakt veel ellende.
Kan iemand mij uitleggen wat dit met de glasvezel te maken heeft ? :?

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 26 apr 2012 09:29
door Macama
Ook wij hadden voor 3 televisies glasvezel draadloos aangevraagd bij de KPN. Alles snel en keurig opgestuurd gekregen en de monteur kon ook op zeer korter termijn langskomen. Hij kwam binnen, deed zijn voorbereidingen, maar zag de 3 draadloze units en raadde ons vervolgens draadloos AF! Hij zei letterlijk; ik wil het wel aanleggen, dan ben ik met 5 minuten weg, maar dan hangt u vanavond al aan de lijn dat de ontvangst slecht is. Ze kunnen het gewoon weg bij KPN niet garanderen dat de ontvangst goed is. Hier was ik erg blij mee. Een eerlijke monteur die met zijn klant meedenkt. Dat het even jammer is het dus niet draadloos is (al is draadloos niet zo draadloos als je denkt....). Helaas bleek vervolgens dat de bedrading, die wij weggewerkt hebben in de muren, vast te zitten. Dit moeten wij nu zelf verhelpen en dan komt hij terug om alsnog alles aan te sluiten. Super toch zo'n monteur die met je meedenkt!

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 26 apr 2012 10:38
door bprosman
Een eerlijke monteur die met zijn klant meedenkt. Dat het even jammer is het dus niet draadloos is (al is draadloos niet zo draadloos als je denkt....).
Op zich niet verkeerd alhoewel je als klant ook had kunnen weten dat dit niet draadloos is.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 26 apr 2012 14:03
door pima
Probeer stopcontacten op buiten muren ook tussenmuren met buren te vermijden, mogelijk zit aan de andere kant van de muur een stopcontact van de buren, die als stoorzender fungeert. Dit was het probleem in mijn geval kreeg ineens prachtig beeld en direct daarna verlieten de buren hun huis.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 14:37
door Zwartesnoek
Het is erg vervelend allemaal.
De uitkomst is echter terug naar de kabel en gewoon een ouderwetse tv
nooit geen storing en de tv gaat niet kapot.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 22:12
door olaf79
pima schreef:Probeer stopcontacten op buiten muren ook tussenmuren met buren te vermijden, mogelijk zit aan de andere kant van de muur een stopcontact van de buren, die als stoorzender fungeert. Dit was het probleem in mijn geval kreeg ineens prachtig beeld en direct daarna verlieten de buren hun huis.
Probeer de hele internet via de electriciteitskabel gewoon te vermijden. Wil je per se draadloos tv kijken kies dan voor draadloze 5 ghz verbinding. Werkt stukken beter dan welke pruts oplossing van KPN.

Kijk eens op http://www.marmitek.com/nl/producten/au ... kijken.php

Maar ook andere merken hebben iets dergelijks (philips geloof ik).

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 22:13
door olaf79
Zwartesnoek schreef:Het is erg vervelend allemaal.
De uitkomst is echter terug naar de kabel en gewoon een ouderwetse tv
nooit geen storing en de tv gaat niet kapot.
Glasvezel = kabel. Ouderwetse tv gaf net zo goed storing.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 22:17
door bprosman
nooit geen storing en de tv gaat niet kapot.
Sinds wanneer gaat een TV kapot van een slecht TV signaal ? :?

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 22:20
door olaf79
Nog even verder gezocht. Het philips alternatief voor de marmitek is te vinden op:

http://www.philips.nl/c/tv-en-monitor-a ... #/wireless

Recente tests van o.a. computer totaal toont aan dat netwerk via de electriciteitskabel traag is en te traag voor vatsoenlijk HD digitale tv. Begin er gewoon niet aan.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 23:44
door schaap12
Het stroomnet in NL is te zwak om HD te kunnen streamen al heb je adapters van 500MB/s dan nog zal het storen.

Buiten het stroomnet lezen mensen ook gewoonweg niet wat de eisen zijn 1ste belangrijke regel is alle stopcontacten geaard en dat is bij 95% van de storingen helaas niet het geval.

Op de utp kabel heb je goed en stabiel beeld maar ja dat wil men niet.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 08 mei 2012 23:46
door bprosman
1ste belangrijke regel is alle stopcontacten geaard en dat is bij 95% van de storingen helaas niet het geval.
En dat in geval van meerdere fases er een zogenaamde "fasekoppelaar" geplaatst wordt.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 09 mei 2012 10:32
door olaf79
schaap12 schreef:Het stroomnet in NL is te zwak om HD te kunnen streamen al heb je adapters van 500MB/s dan nog zal het storen.

Buiten het stroomnet lezen mensen ook gewoonweg niet wat de eisen zijn 1ste belangrijke regel is alle stopcontacten geaard en dat is bij 95% van de storingen helaas niet het geval.

Op de utp kabel heb je goed en stabiel beeld maar ja dat wil men niet.
Opzich is het een aardig alternatief als je geen utp kabels wilt of kunt leggen. Alleen de techniek is gewoon niet geschikt voor bandbreedte vreters. KPN had zoiets nooit mogen aanbieden.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 09 mei 2012 18:07
door schaap12
Het systeem werkt wel degelijk goed alleen het stroomnet in NL is zwaar bagger op de meeste plekken.
Daarbij komt dat 90% van de aansluitingen op ongeaarde stopcontacten zit.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 11 mei 2012 17:22
door olaf79
schaap12 schreef:Het systeem werkt wel degelijk goed alleen het stroomnet in NL is zwaar bagger op de meeste plekken.
Heeft niks met het stroomnet te maken. Het gaat om de kwaliteit van de installatie in huis.
Daarbij komt dat 90% van de aansluitingen op ongeaarde stopcontacten zit.
Dat lijkt me stug aangezien die al een tijdje niet meer mogen worden toegepast. Bovendien is deze techniek van meer afhankelijk om enigsinds goed te werken. Eigenlijk is het een techniek die nooit op de markt had mogen komen.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 26 jul 2012 14:43
door bravier
Heb sedert 11 juli KPN glasvezel, werkt prima. Draadloze TV via stroomnet werkt ook goed. Alleen bij dubbel stopkontakt is het probleem dat als je op het andere stopkontakt iets aansluit bv lamp dan krijg je storing op de tv. Stilstaan,schokkerig beeld etc. Logisch want een lamp is eigenlijk een soort kortsluiting . Je kunt dit stopkontakt dus niet gebruiken. Verder is het beeld HD. Ik zie dit als een vervelende bijwerking dus sluit lampen etc. aan op andere stopkontakten. Kabels leggen in mijn huis was immers onmogelijk. Aarde in het stopkontakt maakt vooralsnog geen verschil.

Re: KPN digitale tv via glasvezel - bezint eer ge begint

Geplaatst: 06 okt 2012 14:37
door Catharina2k
21 augustus de monteur aan de deur voor het alles in een basis pakket van kpn
Dit is een VDSL verbinding.. Gepruts begon al toen de monteur net weg was.
Dag 1 en geen tot verschrikkelijk beeld op mijn enige tv op mijn huislijn was ik niet te bereiken en had ook geen uitgaande oproepen en internet was nog geen 20 mb met een bereik van 80mb aangezien ik heel dicht op de centrale woon.
Dit komt tot stand via de twee aderparen eerste lijn 40 mb tweede lijn 40 mb ( in werkelijkheid 04-10-2012 gemeten door kpn monteur : eerste lijn 40mb tweede lijn 38mb )

Klantenservice bellen heeft geen zin aangezien ik daar het bericht te horen krijg dat dit de pet ver te boven gaat en ze bij de technische helpdesk alleen voor email instellingen en gebruikers problemen zijn
Dan maar op het forum van kpn waar ik onnoemelijk veel berichten zie van mensen met dezelfde problemen ( 21 pagina's vol )

21 augustus eindelijk de monteur op de stoep om mijn alles in een standaard pakket te komen installeren , wonder boven wonder heeft het welgeteld 3 uur gewerkt , wonder zeg ik ja omdat de monteur GEEN officieel ISRA punt had geïnstalleerd wat geconstateerd werd door monteur nr 3 en zelfs de Y kabel was NIET goed aangesloten!!!! ( hoe moeilijk kan het zijn? )
Geen werkende itv geen werkende telefoonlijn en onwijs traag internet ( geen wonder ook als je maar op een aderpaar draait ) frustrerende telefoontjes naar allerlei afdelingen Ticketnummers die tot overmaat van ramp gesloten worden en ergens anders nog openstaan nog steeds geen werkend systeem , afdelingen en medewerkers kunnen geen opheldering geven of antwoorden omdat desbetreffende daar geen informatie over kan geven maar wel doodleuk een rekening van 73 euro sturen!
Ik begin er een beetje klaar mee te raken..
3 monteurs plus een ondergrondse en nog een bovengrondse en een hangende MIT test talloze telefoontjes ( en dan heb ik het over uren omdat je minstens 25 minuten in de wacht hangt voordat je überhaupt iemand te spreken krijgt die je moet doorverbinden naar desbetreffende afdelingen die je ook nul op rekest geven ) en nog steeds geen werkende tv telefoon en internet.

En de talloze excuses en verbaasde medewerkers van de KPN die verzekeren dat het zo noooooit gaat en het wel een uitzonderlijk probleem is geloof ik ook niet meer
aangezien ik mijn moeder het zelfde pakket aangesmeerd heb en precies dezelfde problemen had ook 2 monteurs bij haar geweest ook zonder resultaat ( zou MIT test plaatsvinden ) na wederom contact te hebben gezocht ZELF te horen gekregen dat KPN niet kon leveren op haar adres waarvoor in het contract wel getekend was,ze heeft gelukkig haar contract kunnen ontbinden maar zag vandaag dat KPN gewoon even 119 euro van haar rekening af heeft geschreven!

Onbehoorlijk is nog zacht uitgedrukt hoe KPN met haar klanten omgaat
Ik wacht nu nog steeds op bericht van KPN en we zijn inmiddels een maand verder...

Reactie kpn forum medewerker : Geen werkend systeem nieuwe klant!


op 28-09-2012 11:09
Beste Cath,

Uit uw verhaal blijkt dat u al enige tijd zonder internet zit.
Dat is niet juist , ik heb heel weinig Internet , stotterend en stolstaand algeheel resettend tv systeem , en de telefoon doet het soms wel en soms niet.
U geeft aan dat dit komt omdat de monteur de Y-kabel niet juist aangesloten heeft.
Ik geef aan dat de zzper die hier de boel heeft aangesloten , heel slecht werk heeft geleverd! Bevestigd door een monteur ( nr 3 ) van KPN zelf!
Een Y-kabel aansluiten behoort niet tot de standaard werkzaamheden van een monteur omdat deze kabel niet nodig is om een internetverbinding tot stand te brengen.
Duidelijk hoorde dit wel tot de werkzaamheden van MIJN monteur aangezien het hier om een nieuwe VDSL verbinding gaat.
Een Y-kabel gebruikt u over het algemeen voor het overige hardware wat op uw internetverbinding aangesloten zit.
Hardware geleverd door KPN voor het 3e nieuwe motorola kastje aka iTV..
Daarnaast zegt u dat de verbinding draait op één aderpaar. In bijna alle huishoudens waar KPN levert wordt het signaal op één aderpaar geleverd. Dit is geen bijzonderheid en zou het signaal niet kunnen beïnvloeden.
Alle huishoudens die op adsl draaien ja,ik heb VDSL stukje glasvezel en zou zoals volgens de 3e KPN monteur 80 op bijde lijnen moeten halen en geen 20 mb adsl snelheden.
Dit beinvloed het signaal dus wel , 9MB voor HD tv en de rest voor het internetten , maar als deze signalen allebij over 1 lijn binnen komen waar HD voorang krijgt dan wordt het internetten al gauw traag!
Wederom dit is niet waar ik voor getekend heb in mijn contract..

Daarnaast vind ik het erg dat er conclusies worden getrokken voor het hele verhaal te kennen,je kan mij niet kwalijk nemen na een maand meer contact te hebben gehad met de medewerkers van KPN dan mijn naaste , onnoemelijk fouten en problemen ook met het inloggen en activeren van kpn functies , nog steeds geen werkend systeem te hebben hoge rekeningen toegezonden krijg dat ik weinig vriendelijkheid op kan brengen en gefrustreerd ben over het algehele KPN verhaal...

Toch heeft u problemen met uw internetverbinding. Graag kijk ik dit voor u na. Kunt u in een privébericht uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen? Dan zoek ik dit voor u uit.

Met vriendelijke groet,
Kpn medewerker


Meteen bovenstaande terug gemaild naar desbetreffende medewerker tot vandaag nog geen reactie , waarop ik de reactie openbaar op het forum heb terug geantwoord...

Inmiddels nog 4 monteurs verder en nog geen oplossing!
Frustraties lopen op en op vandaag op de zaterdag gewoon wakker gebeld door een kpn medewerker die eigenlijk tot de conclusie komt dat er weer een monteur mijn kant op moet!!!!
4 oktober zijn er wederom twee monteurs over de vloer geweest ( 3 uur lang ) en nu maandag weer een monteur aan mijn adres, meneer kpn monteur nummer 7!!!!!!!!!!!!!! WAT EEN SCHANDE
Niemand bij kpn weet wat hij doet of doen moet, klachten worden niet gehoord of raken zoek!
Maar rekeningen vinden wonderbaarlijk genoeg wel mijn voordeur...

Radar heeft een mooi bericht op het forum erbij , ik laat het hier niet bij zitten onbehoorlijk gedrag geen waar voor je geld , frustraties van het bellen en gebeld worden door incapabele mensen, dagen lang thuis zitten door de problemen die kpn heeft ( met de apparatuur en personeel ) en loze loze beloftes...

Mensen die dit lezen ga goed na of je deze hell werkelijk aan wil gaan
het is te gek voor worden dat anno 2012 dit nog mogelijk is en mensen zo behandeld worden..

Voor de mensen die deze hel met mij delen, er moet toch iets te doen zijn aan dit bijna criminele gedrag?
De klantenservice ( waar je weinig tot niets aan hebt ) is dan wel gratis maar de technische helpdesk in Amsterdam die ik steeds moet bellen met ticketnummers die half werken kosten wel 0,10 cent per minuut,plus de dagen dat je thuis moet blijven voor de monteurs , en de rekeningen en dreigbrieven die ook stress opleveren?
Er moet toch iets te doen zijn aan deze problemen , we hebben al genoeg te verduren zonder ons druk te hoeven maken of je wel kan bellen met je huis telefoon of je internet gewoon werkt...