LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kat laten inslapen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dutchdiva
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2010 12:07

kat laten inslapen

Ongelezen bericht door dutchdiva »

Vorige week moest ik mijn lieve oude kat laten inslapen, al ellende genoeg. Maar ik schrok van de dierenartskosten. Voor een kwartier werk moest ik € 120, - betalen. Daarbij nog crematie/vervoerskosten (eenvoudig) € 88,50, dus tesamen meer dan € 200,--.
Is toch niet normaal meer??

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ten eerste, jammer dat je jouw kat in hebt moeten laten slapen. Helaas hoort ook het afscheid nemen bij een huisdier.

Qua kosten is het wel aardig normaal hoor.
In dat kwartier werk zitten de kosten voor handje schudden + verdoving en daarna nog de definitieve spuit. Zeg dat handje schudden iets van 25 euro is.

Maar ik zou liever verdrietig zijn voor het gemis van de kat in plaats van over de kosten klagen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pindakaaspotje schreef:vind 120 euro aan de hoge kant. Naast het normal consultbedrag van zeg 30 euro, komen dan nog de euthanasiekosten. Dat is toch niet meer dan een euro of 30. (is wel relatief duur spul). Maar dan zou je toch voor de helft wel klaar moeten zijn.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het uitgevoerd wordt. Onze kat hebben we vorig jaar laten inslapen, en het dierenarts heeft daar een speciale ruimte voor ingericht waar je in alle rust afscheid kan nemen van je huisdier. Het is mooi dat dat kan natuurlijk maar daar zitten toch ook kosten aan.

En voor 30 euro "arbeidsloon" kan je niet zo heel veel doen. Het is niet zoals bij een consult even kijken en hup spuit erin. De arts besteed er (mijn ervaring) wel meer tijd aan dan aan een doorsnee consult.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Voor inslapen van mijn vorige hond waren we ongeveer een half uur, 3 kwartier bij de dierenarts. Ook wij konden daar rustig afscheid nemen.
Volgens mij waren wij achteraf ook iets richting hetzelfde bedrag kwijt. Iets meer nog zelfs.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door ciske »

Pindakaaspotje schreef:vind 120 euro aan de hoge kant. Naast het normal consultbedrag van zeg 30 euro, komen dan nog de euthanasiekosten. Dat is toch niet meer dan een euro of 30. (is wel relatief duur spul). Maar dan zou je toch voor de helft wel klaar moeten zijn.

consult is echt wel duurden dan 30 euro.

normale prijs wat er betaalt moest worden , en zoals Daan hier al zei..."hou je bezig met je verdriet" in plaast van de kosten , tis het laatste wat je voor dat dier hebt kunnen doen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Onze dierenarts kwam zelfs aan huis voor het laten inslapen van onze kat, 2 jaar terug.
Vraag me niet wat het kostte, maar het was wel meer dan € 200. Vond het echter heel 'plezierig' dat het zo kon i.p.v. dat je na afloop nog door de wachtkamer weg moet.
Sterkte met het verlies.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door bianca82 »

overigens hoef je je dier niet te laten cremeren
genoeg mensen nemen hun dier weer mee naar huis

dutchdiva
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2010 12:07

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door dutchdiva »

Bianca, om je overleden dier mee naar huis te nemen moet je wel een tuin hebben en niet op een flat wonen. Bedankt voor je reactie.

dutchdiva
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2010 12:07

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door dutchdiva »

Ik treur ook erg om mijn lieve kat, maar ik vroeg me alleen af of het echt zo duur moet zijn, dacht dat ik zo'n € 80,- kwijt zou zijn. Het laten inslapen is gewoon in de behandelruimte gebeurt en ik kon wel rustig afscheid nemen, maar de oude kat was er zo slecht aan toe dat inslapen een verlossing was.
Bedankt allemaal voor de reacties.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik ken genoeg mensen die hun dier in het bos ofpark hebben begraven..
zelfs een dierenarts en een assistente (en diverse dierverzorgers) hebben dit gedaan in mijn kennissenkring

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door ciske »

bianca82 schreef:ik ken genoeg mensen die hun dier in het bos ofpark hebben begraven..
zelfs een dierenarts en een assistente (en diverse dierverzorgers) hebben dit gedaan in mijn kennissenkring

En toch mag het niet , ik zou dat ook nooit met mijn huisdier doen, maar dat is persoonlijk.

het kost effe wat , maar vind dat wel een dier waardig om te laten cremeren of begraven op dierenbegraafplaats.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:

En toch mag het niet , ik zou dat ook nooit met mijn huisdier doen, maar dat is persoonlijk.
Wij hebben onze oude kat (hebben we ook laten inslapen,was doodziek)mee naar huis genomen en in de tuin begraven.

Hadden wel aan de DA gevraagd of dat mocht.
Dat mocht in een kartonnen doos (alle plastic onderleggers verwijderen)en in een gat van een meter diep,anders mocht het niet.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik heb het met wat kleine huisdiertjes gedaan toen we nog geen tuin hadden..
altijd als ik er langs loop denk ik even aan.

het mag overigens wel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door ciske »

het mag overigens wel
het is voor jou niet te hopen dat het gezien en gemeld wordt , dan kom je er achter dat het niet mag.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door seconds-out »

bianca82 schreef:ik heb het met wat kleine huisdiertjes gedaan toen we nog geen tuin hadden..
altijd als ik er langs loop denk ik even aan.

het mag overigens wel.
Precies..sommigen roepen maar van alles, ze weten er niks van en nog te beroerd om wat na te trekken :shock:
http://www.dapbreukelen.nl/main/voorlic ... wdier.html

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
ciske schreef:

En toch mag het niet , ik zou dat ook nooit met mijn huisdier doen, maar dat is persoonlijk.
Wij hebben onze oude kat (hebben we ook laten inslapen,was doodziek)mee naar huis genomen en in de tuin begraven.

Hadden wel aan de DA gevraagd of dat mocht.
Dat mocht in een kartonnen doos (alle plastic onderleggers verwijderen)en in een gat van een meter diep,anders mocht het niet.
Dat is in de eigen tuin , in een park of bos mag het niet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door snepke »

Dat klopt ja,in eigen tuin mag het.
Niet in een park of bos,daar heb je gelijk in.

Stel je voor ,jij bent met je hond in het bos/park aan het wandelen.
De hond schiet weg en gaat aan het graven,komt hij even later met een dooie kat/hondje aanzetten.
Dat is geloof ik niet de bedoeling.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Dat klopt ja,in eigen tuin mag het.
Niet in een park of bos,daar heb je gelijk in.

Stel je voor ,jij bent met je hond in het bos/park aan het wandelen.
De hond schiet weg en gaat aan het graven,komt hij even later met een dooie kat/hondje aanzetten.
Dat is geloof ik niet de bedoeling.

Dat lijkt mij ook niet nee, moet er ook niet aan denken je huisdier ergens in een bos of park.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: kat laten inslapen

Ongelezen bericht door bianca82 »

seconds-out schreef:
bianca82 schreef:ik heb het met wat kleine huisdiertjes gedaan toen we nog geen tuin hadden..
altijd als ik er langs loop denk ik even aan.

het mag overigens wel.
Precies..sommigen roepen maar van alles, ze weten er niks van en nog te beroerd om wat na te trekken :shock:
http://www.dapbreukelen.nl/main/voorlic ... wdier.html
ik als gediplomeerd verzorger weet dat wel... overigens.. lees eens goed... kleine huisdieren heb ik het over.. in mijn geval ratten..

overigens staat er in die link nergens dat het niet mag..
als je diep genoeg graaft en niet het landschap kapot maakt (dus geen planten eruit gaat rukken) wordt er niet moeilijk gedaan..

in iedergeval in deze gemeente niet.
kijk duitse doggen lijkt me niet handig.. maar een kat zie ik het probleem niet van.. en zover ik weet heel veel dierverzorgers (gediplomeerd) ook niet.

Gesloten