Pagina 1 van 2

Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 01 sep 2011 11:46
door arjangr
Vorig jaar mei hebben we voor onze zoon die muziek studeert een Apple Macbook Pro aangeschaft bij Media Markt Breda.
Deze ging na een maand al stuk. de wifi-antennen deed niets meer.
Naar de Media Markt gebracht ter reparatie. De laptop is 5 weken weg geweest en we konden geen leentoestel krijgen in de tussentijd.
Onze zoon heeft laptop dagelijks nodig voor zijn studie dus dat was al een grote tegenvaller.

De laptop is in de loop van het jaar op een aantal punten stuk gegaan: toetsen vielen eraf, er ontstond een scheur in enig stukje kunststof van de behuizing (scharnier van de klep) en de aansluiting voor de oplader raakte van binnen los.

Bang voor weer een lange periode zonder laptop hebben we het laten opsturen een beetje vooruitgeschoven.

twee weken geleden alle moed verzameld en de laptop toch maar weer ter reparatie aangeboden bij de Media Markt. Krijgen we deze week een brief van MM dat de schade niet onder de garantie valt en of we even 124 Euro willen betalen voor de reparatie!

Ik ben boos geworden en het enige dat je kan doen is een ticket aanmaken met een klacht, die al snel wordt weggewuifd. Kies maar; laten repareren en betalen, of de laptop kapot retour en er wordt niets gedaan...

voor de duidelijkheid; de laptop is altijd keurig behandeld en in een hoes vervoerd en bewaard. Zeker nooit gevallen of gestoten. Maarja, dat is niet te bewijzen...

Nu, een apparaat kan stuk gaan. Prima, maar zorg dan dat het netjes en snel wordt opgelost!
We hebben het hier over een laptop van 1500 Euro, en daar verwacht je:
a. kwaliteit, en;
b. service
van.

het valt mij van zowel Media Markt als Apple enorm tegen dat je als klant gewoon in de kou gezet wordt. Met Apple heb ik in principe niets te maken maar wel met de Media Markt als leverancier.

Ik raad dan ook iedereen van harte aan om vooral lekker te kijken en vragen te stellen bij Media Markt en vervolgens lekker online of bij de BCC te gaan kopen.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 01 sep 2011 11:51
door dhc
Heel simpel: De normale garantietermijn bedraagt 1 jaar, die is verlopen.
€124 vind ik een redelijk bedrag om alle schade te hertstellen...en je maakt mij niet wijs dat al die schade zomaar is ontstaan.
Zou maar heel gauw ingaan op dit aanbod en de boel niet weer laten versloffen....beetje eigen schuld!

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 01 sep 2011 12:06
door Aunibel
dhc schreef:Heel simpel: De normale garantietermijn bedraagt 1 jaar, die is verlopen.
€124 vind ik een redelijk bedrag om alle schade te hertstellen...en je maakt mij niet wijs dat al die schade zomaar is ontstaan.
Zou maar heel gauw ingaan op dit aanbod en de boel niet weer laten versloffen....beetje eigen schuld!
Wat een onzin. Een laptop die intensief wordt gebruik heeft een gemiddelde levensduur van 4-5 jaar. Daarnaast is het ook een redelijk dure aanschaf van TS. Men mag er dus vanuit gaan dat hij deze periode gewoon werkzaam is. Ondanks dat de garantie is verlopen ben ik van mening dat Media Markt de laptop gratis dient te vervangen. U kunt zich wellicht hierop beroepen.

Zie ook: http://www.levensduur.info/2010/08/12/l ... ur-laptop/

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 01 sep 2011 17:25
door dhc
Kolder,je garantie is een jaar. Sterker nog, na het eerst half jaar na aankoop dient koper aan te tonen dat de gebreken niet door gebruiker zijn ontstaan.
En je gaat mij vertellen dat onderstaande zaken zomaar ontstaan:

"De laptop is in de loop van het jaar op een aantal punten stuk gegaan: toetsen vielen eraf, er ontstond een scheur in enig stukje kunststof van de behuizing (scharnier van de klep) en de aansluiting voor de oplader raakte van binnen los".

Ik weet niet wat je allemaal met dat ding doet maar ik vnd het neit normaal, mijnlaptop is al drie jaar oud en heeft deze klachten niet hoor....

Er is een groot verschil tussen garantietermijn en de verwachting van koper een artikel -tig jaar zonder problemen te gebruiken.
In deze zaak geen vergelijk, koper heeft die laptop niet zorgvuldig behandeld en dient gewoon die 124 eurootjes op te hoesten.

Oja, die link die je geeft ziet er wel heel simpel uit, zelf geknutseld?

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 01 sep 2011 19:29
door sephora30
Ben het eens met DHC. Deze defecten vallen meestal niet onder garantie. omdat zij ontstaan door ruw/verkeerd gebruik.
Je kunt wel zeggen dat hij er netjes mee omgaat, maar neem aan dat jij niet de hele tijd op zn lip zit om naar hem te kijken.

En 1 jaar garantie is 1 jaar garantie, meer heb je niet. Alles dat na dat jaar kosteloos wordt gerepareerd valt onder coulance.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 20:00
door theorganiser
met grote verbazing dit gelezen ,
de schade klinkt mij als gebruiksschade. toetsen laten nooit zomaar los heb ik nog nooit gezien met een laptop.

tevens nog een opmerking over de laatste zin :
Ik raad dan ook iedereen van harte aan om vooral lekker te kijken en vragen te stellen bij Media Markt en vervolgens lekker online of bij de BCC te gaan kopen.

u geeft zelf aan dat u service wil. wat denkt u dat u voor service krijgt bij een webwinkel of bcc ??
mischien beter de volgende keer bij een winkel kopen voor iets meer en dan met service

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 20:20
door ciske
u geeft zelf aan dat u service wil. wat denkt u dat u voor service krijgt bij een webwinkel of bcc ??
mischien beter de volgende keer bij een winkel kopen voor iets meer en dan met service

media markt staat bekend om de slecht service, maar bcc heeft betere service , zou niet weten waarom bij een klein zaakje te kopen.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 20:37
door hobby1
ciske schreef:
u geeft zelf aan dat u service wil. wat denkt u dat u voor service krijgt bij een webwinkel of bcc ??
mischien beter de volgende keer bij een winkel kopen voor iets meer en dan met service

media markt staat bekend om de slecht service, maar bcc heeft betere service , zou niet weten waarom bij een klein zaakje te kopen.

Om zo een laptop in reparatie te nemen, denk ik, dat niet alleen Mediamarkt geen trekken heeft, maar ook andere bedrijven.
Dit heeft niets met slechte service te doen, maar met onzorgvuldig omgaan met een artikel.
Ik zou mij schamen zo iets aan te bieden, en dan service te verwachten.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 20:48
door adSolvendum
Is het wel eens bij iemand opgekomen dat TS zomaar de waarheid kan spreken, gezien de vele berichten omtrent de kwaliteit van Apple-spulletjes in de media?

Ik ben ook wel eens een toets kwijt geraakt van mijn laptop. Zonder dat ik gekke dingen doe met mijn laptop. Wat mij betreft is dus i.i.g. dit mogelijk.

TS, volgende keer niet meer wachten, maar gewoon meteen reclameren, dan hoeft u zich hier niet voor leugenaar uit te laten maken.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 21:32
door seconds-out
adSolvendum schreef:
Ik ben ook wel eens een toets kwijt geraakt van mijn laptop. Zonder dat ik gekke dingen doe met mijn laptop. Wat mij betreft is dus i.i.g. dit mogelijk.

TS, volgende keer niet meer wachten, maar gewoon meteen reclameren, dan hoeft u zich hier niet voor leugenaar uit te laten maken.
Bij mij heeft ook 1 toets losgelaten! Zelf weer geplakt.
Terwijl ik er superzuinig op ben en de labtop (bijna) altijd op dezelfde plek staat.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 21:32
door Leo The Emperor
Terwijl ik er superzuinig op ben en de labtop (bijna) altijd op dezelfde plek staat.
In het laboratorium?... :mrgreen:

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 21:35
door seconds-out
Leo The Emperor schreef:
In het laboratorium?... :mrgreen:
:D
whahahaa steengoed...moest ff denken. :mrgreen:

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 21:57
door ciske
Om zo een laptop in reparatie te nemen, denk ik, dat niet alleen Mediamarkt geen trekken heeft, maar ook andere bedrijven.
Dit heeft niets met slechte service te doen, maar met onzorgvuldig omgaan met een artikel.
Ik zou mij schamen zo iets aan te bieden, en dan service te verwachten.

onzin, zowel media markt is slecht , en niemand is bij TS geweest dus we horen het maar van 1 kant.
Ik ben ook wel eens een toets kwijt geraakt van mijn laptop. Zonder dat ik gekke dingen doe met mijn laptop. Wat mij betreft is dus i.i.g. dit mogelijk.
wie zegt dat dit klopt?

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 23:23
door hobby1
adSolvendum schreef:Is het wel eens bij iemand opgekomen dat TS zomaar de waarheid kan spreken, gezien de vele berichten omtrent de kwaliteit van Apple-spulletjes in de media?

Ik ben ook wel eens een toets kwijt geraakt van mijn laptop. Zonder dat ik gekke dingen doe met mijn laptop. Wat mij betreft is dus i.i.g. dit mogelijk.

TS, volgende keer niet meer wachten, maar gewoon meteen reclameren, dan hoeft u zich hier niet voor leugenaar uit te laten maken.

Het zijn niet alleen de toetsen, maar wie kan lezen is in het voordeel.
Niemand maakt TS voor leugenaar uit, dit is, wat u tussen de regels wilt lezen.
Misschien een link plaatsen!

De laptop is in de loop van het jaar op een aantal punten stuk gegaan: toetsen vielen eraf, er ontstond een scheur in enig stukje kunststof van de behuizing (scharnier van de klep) en de aansluiting voor de oplader raakte van binnen los.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 02 sep 2011 23:35
door sephora30
Misschien wat rustiger typen jullie met al die loslatende toetsen :mrgreen:

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 03 sep 2011 00:26
door seconds-out
sephora30 schreef:Misschien wat rustiger typen jullie met al die loslatende toetsen :mrgreen:
Tss....overdrijven is ook een vak zeg..het is maar 1 toets.
En geloof het of niet :arrow: die toets is nooit gebruikt geweest.
Wat is er trouwens zo moeilijk aan om te geloven dat toetsen ook spontaan kunnen loslaten?

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 03 sep 2011 10:07
door ciske
Wat is er trouwens zo moeilijk aan om te geloven dat toetsen ook spontaan kunnen loslaten?
vergelijk het met een auto....die gaat ook niet vanzelf rijden :mrgreen:

een toets die nooit gebruikt is? geloof je het zelf :lol:

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 03 sep 2011 10:47
door hobby1
ciske schreef:
Wat is er trouwens zo moeilijk aan om te geloven dat toetsen ook spontaan kunnen loslaten?
vergelijk het met een auto....die gaat ook niet vanzelf rijden :mrgreen:

een toets die nooit gebruikt is? geloof je het zelf :lol:

Een toets wordt in geklikt, en is niet geplakt.
In een topic meteen 2 mensen, plus TS waar dit is gebeurd.
Of is het 1 april? :lol:

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 03 sep 2011 11:10
door Emmy75
Apple schijnt wel vaker problemen te hebben met loslatende toetsen, zie ook dit topic Dat geeft toch te denken, denk ik dan.

Als koper zou je mogen verwachten dat dit soort producten wat langer meegaan dan 1,5 jaar, dan zou dit in principe binnen garantie gerepareerd moeten worden. Er zou dan ook gesteld kunnen worden dat het product non-conform is als deze gebreken spontaan optreden.

Dit soort gebreken heeft echter wel de schijn van ruwe behandeling tegen en kan de zaak bemoeilijken, omdat deze discussie dan gaat ontstaan. Zo kan een scheur in/bij de scharnier ook ontstaan door de klep verkeerd te openen. Echter onder het motto van wie eist, die bewijst kan gesteld worden dat de tegenpartij dient te bewijzen dat dit door een ruwe behandeling van het product komt.

TS kan altijd eens advies inwinnen bij een juridisch loket of jurofoon of iets dergelijks.
ciske schreef:vergelijk het met een auto....die gaat ook niet vanzelf rijden :mrgreen:
Zelfs daar ben ik allang niet meer zo zeker van. Jaren geleden ging ik met 2 anderen boodschappen doen in een auto welke niet van mezelf was. De winkel uitkomende met flink veel boodschappen, viel het regenwater met bakken uit de lucht. De eigenaresse van de auto ging deze even halen om achteruit geparkeerd een stukje onder een afdak te zetten, zodat we droog konden inladen. Zo gezegd, zo gedaan. De auto weer afgezet, versnelling in de vrij, sleutel uit het contactslot en in de jaszak van de eigenaresse. Wij de auto aan het inladen als deze plots schokkend achteruit komt zetten geheel spontaan en tegen de helling op nota bene. We moesten snel achter de auto uit anders kwamen we klem te zitten tussen de auto en de muur achter ons. Gelukkig was er een paar meter plaats en ging dit niet al te snel. Heel even verbaasd van huh? en zit de sleutel er nog in? nee die kwam uit de jaszak. Eigenaresse ging vlug in de auto zitten, sleutel in het slot en auto startte niet. Ze kreeg het wel voor elkaar dat de auto ipv achteruit nu vooruit schokkend de helling af ging door zichzelf op te tillen en in de stoel te laten vallen (ja komisch gezicht achteraf). De auto heeft ze snel ingeruild want ze had er geen vertrouwen meer in. Ja ik weet zelf maar al te goed hoe ongeloofwaardig dit klinkt op heel veel punten. Toch kan ik er niet veel meer van maken, ik stond er zelf bij en keer ernaar.

Re: Slechte service Media Markt en Apple

Geplaatst: 03 sep 2011 11:21
door ciske
TS kan altijd eens advies inwinnen bij een juridisch loket of jurofoon of iets dergelijks
kan TS doen , maar die zal ook daar horen dat toetsen niet spontaan los laten.