Pagina 1 van 1
Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 01 sep 2011 15:39
door DoBo
Mijn contract op de slimmer meter van Oxxio is na 3 jaar verlengd met een jaar. Ik neem geen stroom meer af bij Oxxio. Waar ik net achter ben gekomen vindt ik wel heel erg schandelijk van Oxxio.
Ik ben 1-7-2011 verhuist en moet meterhuur door blijven betalen tot april 2012! Dat is mij duidelijk gemaakt na een zinloos gesprek met de klantenservice van Oxxio. Ze willen de meter ook niet verplaatsen naar mijn nieuwe woning en ze willen me ook geen kopie van het betreffende contract opsturen.
Bovendien vond het kind aan de andere kant van de lijn dat ik daar maar overna had moeten denken toen ik dat contract afsloot. 'Je kan tenslotte niet zomaar een contract onderbreken' Ik ben verhuist!!!!
Heeft iemand een tip voor me? Kan ik hier iets tegen doen?
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 01 sep 2011 19:35
door Bob Schurkjens
Oxxio kan je geen kosten in rekening meer brengen. De nieuwe bewoner van je oude huis betaalt ook meterhuur. Dan zou er dus 2x meterhuur betaald worden.
Maar Oxxio blijft het gewoon proberen. Er zijn erg veel soortgelijke klachten zoals die van jou over Oxxio.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 02 sep 2011 10:08
door deoxxiomedewerker
Beste DoBo,
Vervelend dat er verwarring is ontstaan over de verhuizing van uw slimme meter. Er staat inderdaad in de algemene voorwaarden dat indien de meter niet wordt meeverhuisd er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Deze opzegvergoeding staat gelijk aan de meterhuur die normaal zou worden betaald gedurende de resterende looptijd van het contract. Helaas kan de slimme meter nu niet meer worden meeverhuisd. Dit had moeten worden aangegeven op het moment dat u uw verhuizing heeft doorgegeven. De reden van een opzegvergoeding is dat Oxxio de slimme meter gratis bij u heeft geplaatst. De kosten van plaatsing en de slimme meter heeft u nooit hoeven te betalen, onder voorwaarde dat u uw driejarig contract uitdient. Indien u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken contact op te nemen via
[email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 02 sep 2011 11:08
door miep321
Beste dobo,
wij hebben dit gehele traject met oxio ook moeten doorstaan
helaas toont oxio voor verhuizingen geen begrip en soms voeren ze deze ook gewoon niet door waardoor je er ook nog eens veel later achter komt dat dit soort praktijken spelen, ze zadelen je dan ook nog eens op met incasso kosten.
helaas maar het is waar
ik wens je veel sterkte in de strijd
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 04 sep 2011 14:26
door Gladoor
Mij is het zelfde overkomen.
Ik heb mijn huis verkocht 1-4-2010.
De slimme meters gas&stroom zijn geplaatst februari 2007 (contract 3 jaar).
In juli 2010 kreeg ik een factuur januari t/m juni 2011.
Gebeld naar Oxxio,dat ik het huis had verkocht 1-4-2010 en ben verhuist.
Mij werd verteld dat het contract door loopt t/m februari 2011.
4-8-2011 kreeg ik weer een factuur januari t/m juni 2011.
Gebeld naar Oxxio,contract loopt t/m februari 2012.
Ik heb verteld dat ik juli 2010 ook al had gebeld over dit geval.
Ik kreeg de toezegging dat februari 2012 het contract word beeindigt.
ik wacht het met (vertrouwen af).
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 04 sep 2011 19:56
door AGGB
Dat vertrouwen in Oxxio is wel zeer misplaatst, Gladoor.
Uw gebel met PINOXXIO is van geen enkel nut. Dat had u na de eerste keer al gemerkt en toch belde u na een nota weer. Misplaatst vertrouwen dat het wel goed zou komen. Dat had ik ook na een ander TOXXIO-akkefietje.
Die telefoonjuffies van FOXXIO kletsen maar wat uit hun nekje.
Schrijven helpt trouwens ook niet, maar dan had u uiteindelijk bij de grote klap wel bewijs gehad.
De enige kans voor u, dat u niet tot St. Juttemis moet blijven betalen voor de huur van die vermaledijde meter, is dat deoxxiomedewerker zich hier van zich laat horen en u dan, nav die activiteit, niet meer lastig wordt gevallen met nota's. Zo niet, dan kunt u, uw vast en zeker nog lange leven, doorgaan met betalen van dat baggerprodukt.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 04 sep 2011 21:19
door AGGB
En dan is het nuttig voor u, Gladoor, te weten dat:
http://www.energeia.nl/preview/1430-Oxx ... meter.html
En, uw wellicht reeds betaalde, geld terugeisen bij de oxxiomedewerker, in elk geval het bedrag na februari 2011.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 05 sep 2011 09:12
door deoxxiomedewerker
Beste Gladoor,
Als u bent verhuisd en u uw driejarige meetcontract wel heeft uitgediend zouden wij geen meterhuur meer horen te incasseren. Wellicht is het meetcontract niet correct afgesloten. Wij willen graag voor u uitzoeken wat er mis is gegaan, daarom verzoeken wij u vriendelijk uw klantnummer door te geven via
[email protected]. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 06 sep 2011 15:15
door Gladoor
Inderdaad heeft mijn belletje niet geholpen AGGB.
Via de oxxiomedewerker is het wel gelukt.
Ik krijg alle in rekening gebrachte meterhuur na 1april 2010 terug.
Hartelijk dank Fabienne en Laila en AGGB wil ik ook bedanken.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 06 sep 2011 15:45
door Kulp
Het is mij nog steeds een raadsel waarom iemand zo'n zogenaamde "slimme" meter in zijn huis zou willen hebben. Het ding zorgt an sich immers helemaal niet voor een lagere energierekening. Hooguit geeft ie een iets beter inzicht in je verbruik. Zijn er mensen op dit forum die er enig voordeel van hebben ondervonden, en dan met name financieel gezien?
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 06 sep 2011 22:30
door Bob Schurkjens
De slimme meter is wel degelijk slim. Het misverstand is alleen dat deze slim zou zijn voor de consument.
Feitelijk is deze meter alleen slim voor Oxxio zelf: het is een ideaal instrument om bestaande Oxxio-klanten gegijzeld te houden: weggaan bij Oxxio terwijl je zo'n slimme meter hebt, leidt immers voor de klant alleen maar tot kosten en problemen.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 13 sep 2011 20:52
door Jantje09
Geachte Oxxiomedewerker,
Ik ben in dec.2010 verhuist omdat ik een huis heb gekocht.
Ik had in mijn huurflat een slimme Oxxiometer.
Ik heb mijn verhuizing keurig doorgegeven, en een afrekening gehad.
Ook een boetebedrag zat daar in.
Ik heb nu geen Oxxio meer.
Nu 10 maanden later is er geld van mijn rekening ingehouden voor meterhuur van de oude woning waar ik niet meer woon! Kunt u mij dit uitleggen?
Ik neem aan dat dit een fout is?
Mvrgr, Jantje09
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 14 sep 2011 10:15
door deoxxiomedewerker
Beste Jantje09,
De levering van stroom en gas staat los van het huurcontract van de slimme meter. Bij een verhuizing moet naast de levering ook het huurcontract van de slimme meter worden opgezegd (of mee worden verhuisd).
Uit uw bericht kan ik niet opmaken of uw driejarige huurcontract al was verstreken of dat u dit contract had opgezegd.
Als u wilt kunt u uw gegevens e-mailen naar
[email protected] Ik kan dan verder onderzoek voor u doen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 14 sep 2011 17:08
door Jantje09
Hallo Michaël (oxxiomedewerker),
Op 14-12-2010 heb ik een bevestiging beëindiging leveringsoverkomst van Oxxio ontvangen. In deze brief staat het volgende over de slimme meter:
"Als u een slimme meter van Oxxio heeft zullen we uw beëindiging van de overeenkomst ook aan het meetbedrijf doorgeven. Het meetbedrijf zal er voor zorgen dat de overeenkomst voor de slimme meter beëindigd wordt. U ontvangt hiervan geen aparte bevestiging."
In dit stuk staat letterlijk dat Oxxio de slimme-meter-huur voor je opzegt.
Vervolgens hebben wij een eindafrekening van Oxxio ontvangen waar ook een opzegvergoeding in mee is genomen. Dit is dan ook netjes betaald. Wij dachten klaar te zijn met Oxxio.
10 maanden later ontvangen we een factuur waarop staat dat de slimme-meter-huur automatisch van onze rekening wordt geïncaseerd. En dat terwijl deze huur opzegd zou zijn door Oxxio.
Heeft Oxxio het recht om dit geld te incasseren?
Met vriendelijke groet,
Jantje09
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 14 sep 2011 21:24
door AGGB
Jantje 09, u moet uw reactie mailen naar het vermelde adres van deoxxiomedewerker met uw gegevens. Deoxxiomedewerker is een team van derriedweilers op de consumentenfora.
Ervaring van mijzelf en anderen op dit forum leert dat dat de enige manier is op een oplossing.
Het beroerde, behalve dat de meter niet slim lijkt te zijn voor consumenten, is dat uzelf de overeenkomst van de huur van de meter op moet zeggen, onafhankelijk van de levering van de energie, daarna zegt oxxio de overeenkomst met het meetbedrijf op. Dat staat er. Daar kunnen ook kosten aan verbonden zijn, als de huur korter was dan 3 jaar.
In dit hele forum kunt u berichten vinden van mensen, die door, naar het mij toeschijnt, welbewuste onduidelijkheid van oxxio, wat opzegging van de energielevering en onafhankelijk daarvan de meter betreft, in de problemen zijn gekomen.
Kijk er diverse Pinoxxio-gerelateerde topics maar eens op na.
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 16 sep 2011 11:57
door energie1984
Oxxio is de enige leverancier die elektriciteitsmeters aanbiedt. Hier komt alleen maar trammelant van want wanneer iemand overstap naar een andere leverancier dan krijg je geheid problemen met de meterstanden want Oxxio gaat dan niets meer voor je doen en geeft de standen ook niet consequent meer door, wat weer schattingen en huilende klanten met zich mee brengt
Ik zou iedereen willen adviseren een meter van de netbeheerder te houden. De netbeheerder is een onafhankelijke organisatie.. Voor Oxxio is het gewoon een slimme marketing truc zodat ze klanten strakker aan zich kunnen binden
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 17 sep 2011 13:15
door Wubo
hey, we hebben hier weer de slimme meter
leuk!
we hebben eerder 2010 een huis gekocht en de oude eigenaar is met de noorderzon vertrokken.
hier hangt ook een oxxio slimme meter, de sticker erop.
eerder op tros radar ook aangegeven en ik heb gebeld met oxxio, maanden terug.
er werd aangegeven dat zij de aannemer gingen contacten waarop er met mij contact opgenomen zou worden die meter te vervangen.
ik geef namelijk de opdracht niet, dat doet oxxio.
deze hebben een overeenkomst afgesloten met de oud bewoner en niet mij, ik ga hier dan ook geen donder aan betalen, ook niet voor het vervangen.
op radar zegt de oxxio medewerker eerder dat ik de netbeheerder moet bellen maar de voorwaarden zeggen anders.
ik heb ze nog gevraagd hoe mijn netbeheerder dan contact met mij gaat opnemen daar oxxio van mij geen gegevens heeft...
dat zou de netbeheerder wel roggelen.
maanden verder en die pleurismeter hangt hier nog.
ik wacht wel hoor...
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 19 sep 2011 09:57
door deoxxiomedewerker
Beste Wubo,
In onze reactie van 4 juli jongstleden hebben wij aangegeven dat u zelf contact op dient te nemen met de netbeheerder. U kunt dan met de netbeheerder een afspraak inplannen voor de vervanging van uw slimme meter. De netbeheerder brengt hiervoor geen kosten in rekening. U beroept zich op de voorwaarden die u heeft opgevraagd, deze zijn echter niet op u van toepassing. Wij hebben immers geen overeenkomst met u gesloten. Indien u nog vragen heeft mag u contact opnemen via
[email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: Contract slimme meter Oxxio na verhuizing niet ontbonden
Geplaatst: 21 sep 2011 23:12
door Wubo
ok, printscreen gemaakt met de uitspraak en ik ga morgen mijn netbeheerder bellen.
i'll keep you posted