Pagina 1 van 2

Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 03 sep 2011 20:44
door Dennis88
Vanmiddag ben ik in Leiderdorp gaan winkelen en ben daar weggelopen met een salontafel van de Jysk.

Thuis in elkaar gezet kwamen we erachter dat het blad krom was en hebben hierop de winkel gebeld. De reactie hierop vond ik ronduit schokkend, mij werd verteld dat ik maar even foto's moest maken en naar de klantenservice moest bellen. Dit zodat zij het konden beoordelen en dan zouden beslissen of ik een nieuwe tafel kreeg, een tegoed bon of niets. Hier was ik het uiteraard niet mee eens en na het verzoek of ik de tafel in de winkel om kon ruilen kreeg ik een nog schokkender antwoord: "Je kan wel de tafel langs brengen maar iemand uit Denemarken moet ook een beoordeling doen, dit kan dagen en misschien zelfs weken duren."

Hier was voor mij de maat vol, ik ben met een in elkaar gezette tafel en al naar Leiderdorp gereden en heb hem midden in de winkel gezet met de vraag of ze de tafel direct wilden beoordelen omdat het duidelijk zichtbaar was dat deze krom is. De verkopers waren het volledig met mij eens. Na op een dusdanige manier behandeld te zijn en ik nog steeds geen nieuwe tafel kreeg wilde ik mijn geld terug. Ik mocht, als de filiaal manager het maandag bekeken had, wel een tegoedbon! Ik was met stomheid geslagen, hoe halen jullie het in hemelsnaam in jullie hoofd mij een tegoedbon aan te bieden, alsof ik ooit nog IETS in jullie winkel wil kopen. Dit was letterlijk mijn reactie met een licht verheven stem.

Uiteindelijk ben ik zonder tafel (voor beoordeling) én zonder geld de deur uit gegaan.

Nu is mijn vraag, heb ik recht mijn geld terug te krijgen, via welke wet dan ook, of kan ik ernaar fluiten en moet ik deze tegoedbon aannemen? Dit alles is geweest in een tijdsbestek van 5 uur dus lang heb ik niet met de tafel thuis gezeten.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 03 sep 2011 22:06
door 16again
Tegoedbon hoef je in dit soort gevallen nooit te accepteren.
Of de tafel wordt gerepareerd/vervangen of je hebt recht op geld terug.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 03 sep 2011 22:40
door Dennis88
16again schreef:Tegoedbon hoef je in dit soort gevallen nooit te accepteren.
Of de tafel wordt gerepareerd/vervangen of je hebt recht op geld terug.
Oke, bedankt voor je reactie. Helaas wil ik geen vervanging/reparatie want ik ben er een beetje klaar mee, ik wil gewoon mijn geld terug. Kan ik hiervoor kiezen of kiezen zij?

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 03 sep 2011 22:59
door MAXIEM
Dennis88
Kan ik hiervoor kiezen of kiezen zij?
Dit is in dit verband geen goede vraag, omdat je een koopovereenkomst hebt afgesloten met de verkoper. In het BW7 staat, dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om alsnog het produkt wél deugdelijk af te leveren. Pas als de verkoper dat niet wil of kan, heb je recht op teruggave van de koopsom. Een tegoedbon kun je sowieso afwijzen.

Maxiem.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 03 sep 2011 23:07
door seconds-out
Een tafelblad wat krom is repareren? :D Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
De hele tafel moet gesloopt worden :arrow: alle poten moeten eraf gehaald worden.
(als dat al mogelijk is)
Nog afgezien van de tijd die erin gaat zitten.

In dit geval lijkt mij een nieuwe tafel OF geld terug de enige opties.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 00:19
door crazyme
Wat heb jij een kort lontje zeg. Kwam door de warmte ?

Je hebt recht op een goede tafel. Niets meer en niets minder.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 00:21
door crazyme
seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? :D Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gewoon een nieuw blad leveren.

Geen rocketscience hoor.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 01:07
door seconds-out
crazyme schreef:
seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? :D Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gewoon een nieuw blad leveren.

Geen rocketscience hoor.
Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?
Wist ik niet.. :mrgreen: (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 07:01
door kniertje
iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 07:56
door crazyme
seconds-out schreef:
crazyme schreef:
seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? :D Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gewoon een nieuw blad leveren.

Geen rocketscience hoor.
Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?
Wist ik niet.. :mrgreen: (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)
Bij jysk wel. En anders de hele tafel omruilen.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 08:07
door Ferry26
Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?
Wist ik niet.. (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)
Thuis in elkaar gezet kwamen we erachter dat het blad krom was
In dit geval wel dus.. Wel even goed blijven lezen he ? :)

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 11:58
door Dennis88
crazyme schreef:Wat heb jij een kort lontje zeg. Kwam door de warmte ?

Je hebt recht op een goede tafel. Niets meer en niets minder.
Nee hoor geen kort lontje, zou jij het accepteren dat je iets koopt wat 2 uur na aankoop slecht blijkt te zijn en je vervolgens dagen, misschien weken moet wachten of je misschien een nieuwe tafel krijgt? Ik denk dat ik deze bedrijfsvoering in geen enkele andere winkel ga vinden, sterker nog, in vrijwel elke andere winkel bel je en wordt er excuses aangeboden en krijg je een nieuw product.



Hier concludeer ik uit dat ik wettelijk een nieuwe tafel moet accepteren en geen recht heb op mijn geld terug.

Allen bedankt voor de antwoorden!

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 14:27
door seconds-out
crazyme schreef:
Bij jysk wel. En anders de hele tafel omruilen.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor
Ja heh heh!
Dat zei ik toch al>>een nieuwe tafel lijkt me veel handiger en goedkoper in plaats van een nieuw tafelblad te monteren.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 16:42
door MAXIEM
seconds-out

Goed lezen blijft moeilijk.

Maxiem.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 16:52
door Chocomelk
kniertje schreef: jysk is toch van leen bakker ???

Geen idee of dat waarheid is wat je daar vraagt.

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 16:59
door dhc
kniertje schreef:iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???
Nee, zie : http://www.retailactueel.com/828468/meu ... der-worden

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 19:52
door mihoen
kniertje schreef:iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???
op zich is de opmerking irrelevant. maar goed, toch even een reactie.

leen bakker valt onder de blokkerholding

jysk is een deense ikeavariant. alleen minder sfeer, lage prijzen en assortiment in de trant van kwantum en leen bakker. jysk zoekt ook vaak vestigingsplaatsen uit bij laan bakker of kwantum. in het begin vervelend voor laatstgenoemden

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 19:53
door mihoen
en kwantum is van macintosh waar halfords scapino en nog vele anderen onder vallen voor de volledigheid

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 04 sep 2011 20:05
door mafvogeltje
Wanneer heeft Albert Heijn Scapino dan verkocht ?

Re: Jysk Leiderdorp

Geplaatst: 05 sep 2011 19:48
door mihoen
laat nu eens een ander zeggen hoe onnozel bovenstaande opmerking is. scapino hoort al meer dan 15 jaar bij macintosh...