LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jysk Leiderdorp
Jysk Leiderdorp
Vanmiddag ben ik in Leiderdorp gaan winkelen en ben daar weggelopen met een salontafel van de Jysk.
Thuis in elkaar gezet kwamen we erachter dat het blad krom was en hebben hierop de winkel gebeld. De reactie hierop vond ik ronduit schokkend, mij werd verteld dat ik maar even foto's moest maken en naar de klantenservice moest bellen. Dit zodat zij het konden beoordelen en dan zouden beslissen of ik een nieuwe tafel kreeg, een tegoed bon of niets. Hier was ik het uiteraard niet mee eens en na het verzoek of ik de tafel in de winkel om kon ruilen kreeg ik een nog schokkender antwoord: "Je kan wel de tafel langs brengen maar iemand uit Denemarken moet ook een beoordeling doen, dit kan dagen en misschien zelfs weken duren."
Hier was voor mij de maat vol, ik ben met een in elkaar gezette tafel en al naar Leiderdorp gereden en heb hem midden in de winkel gezet met de vraag of ze de tafel direct wilden beoordelen omdat het duidelijk zichtbaar was dat deze krom is. De verkopers waren het volledig met mij eens. Na op een dusdanige manier behandeld te zijn en ik nog steeds geen nieuwe tafel kreeg wilde ik mijn geld terug. Ik mocht, als de filiaal manager het maandag bekeken had, wel een tegoedbon! Ik was met stomheid geslagen, hoe halen jullie het in hemelsnaam in jullie hoofd mij een tegoedbon aan te bieden, alsof ik ooit nog IETS in jullie winkel wil kopen. Dit was letterlijk mijn reactie met een licht verheven stem.
Uiteindelijk ben ik zonder tafel (voor beoordeling) én zonder geld de deur uit gegaan.
Nu is mijn vraag, heb ik recht mijn geld terug te krijgen, via welke wet dan ook, of kan ik ernaar fluiten en moet ik deze tegoedbon aannemen? Dit alles is geweest in een tijdsbestek van 5 uur dus lang heb ik niet met de tafel thuis gezeten.
Thuis in elkaar gezet kwamen we erachter dat het blad krom was en hebben hierop de winkel gebeld. De reactie hierop vond ik ronduit schokkend, mij werd verteld dat ik maar even foto's moest maken en naar de klantenservice moest bellen. Dit zodat zij het konden beoordelen en dan zouden beslissen of ik een nieuwe tafel kreeg, een tegoed bon of niets. Hier was ik het uiteraard niet mee eens en na het verzoek of ik de tafel in de winkel om kon ruilen kreeg ik een nog schokkender antwoord: "Je kan wel de tafel langs brengen maar iemand uit Denemarken moet ook een beoordeling doen, dit kan dagen en misschien zelfs weken duren."
Hier was voor mij de maat vol, ik ben met een in elkaar gezette tafel en al naar Leiderdorp gereden en heb hem midden in de winkel gezet met de vraag of ze de tafel direct wilden beoordelen omdat het duidelijk zichtbaar was dat deze krom is. De verkopers waren het volledig met mij eens. Na op een dusdanige manier behandeld te zijn en ik nog steeds geen nieuwe tafel kreeg wilde ik mijn geld terug. Ik mocht, als de filiaal manager het maandag bekeken had, wel een tegoedbon! Ik was met stomheid geslagen, hoe halen jullie het in hemelsnaam in jullie hoofd mij een tegoedbon aan te bieden, alsof ik ooit nog IETS in jullie winkel wil kopen. Dit was letterlijk mijn reactie met een licht verheven stem.
Uiteindelijk ben ik zonder tafel (voor beoordeling) én zonder geld de deur uit gegaan.
Nu is mijn vraag, heb ik recht mijn geld terug te krijgen, via welke wet dan ook, of kan ik ernaar fluiten en moet ik deze tegoedbon aannemen? Dit alles is geweest in een tijdsbestek van 5 uur dus lang heb ik niet met de tafel thuis gezeten.
Re: Jysk Leiderdorp
Tegoedbon hoef je in dit soort gevallen nooit te accepteren.
Of de tafel wordt gerepareerd/vervangen of je hebt recht op geld terug.
Of de tafel wordt gerepareerd/vervangen of je hebt recht op geld terug.
Re: Jysk Leiderdorp
Oke, bedankt voor je reactie. Helaas wil ik geen vervanging/reparatie want ik ben er een beetje klaar mee, ik wil gewoon mijn geld terug. Kan ik hiervoor kiezen of kiezen zij?16again schreef:Tegoedbon hoef je in dit soort gevallen nooit te accepteren.
Of de tafel wordt gerepareerd/vervangen of je hebt recht op geld terug.
Re: Jysk Leiderdorp
Dennis88
Maxiem.
Dit is in dit verband geen goede vraag, omdat je een koopovereenkomst hebt afgesloten met de verkoper. In het BW7 staat, dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om alsnog het produkt wél deugdelijk af te leveren. Pas als de verkoper dat niet wil of kan, heb je recht op teruggave van de koopsom. Een tegoedbon kun je sowieso afwijzen.Kan ik hiervoor kiezen of kiezen zij?
Maxiem.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Jysk Leiderdorp
Een tafelblad wat krom is repareren? Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
De hele tafel moet gesloopt worden alle poten moeten eraf gehaald worden.
(als dat al mogelijk is)
Nog afgezien van de tijd die erin gaat zitten.
In dit geval lijkt mij een nieuwe tafel OF geld terug de enige opties.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
De hele tafel moet gesloopt worden alle poten moeten eraf gehaald worden.
(als dat al mogelijk is)
Nog afgezien van de tijd die erin gaat zitten.
In dit geval lijkt mij een nieuwe tafel OF geld terug de enige opties.
Re: Jysk Leiderdorp
Wat heb jij een kort lontje zeg. Kwam door de warmte ?
Je hebt recht op een goede tafel. Niets meer en niets minder.
Je hebt recht op een goede tafel. Niets meer en niets minder.
Re: Jysk Leiderdorp
Gewoon een nieuw blad leveren.seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Geen rocketscience hoor.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Jysk Leiderdorp
Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?crazyme schreef:Gewoon een nieuw blad leveren.seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Geen rocketscience hoor.
Wist ik niet.. (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)
Re: Jysk Leiderdorp
iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???
jysk is toch van leen bakker ???
Re: Jysk Leiderdorp
Bij jysk wel. En anders de hele tafel omruilen.seconds-out schreef:Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?crazyme schreef:Gewoon een nieuw blad leveren.seconds-out schreef:Een tafelblad wat krom is repareren? Kan dat dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Geen rocketscience hoor.
Wist ik niet.. (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)
Is allemaal niet zo moeilijk hoor
Re: Jysk Leiderdorp
Ow..dus elke tafel is altijd (de)monteerbaar zodat er simpel een nieuw blad is te bevestigen?
Wist ik niet.. (nu maar hopen dat er geen lijmverbindingen zitten...)
In dit geval wel dus.. Wel even goed blijven lezen he ?Thuis in elkaar gezet kwamen we erachter dat het blad krom was
Re: Jysk Leiderdorp
Nee hoor geen kort lontje, zou jij het accepteren dat je iets koopt wat 2 uur na aankoop slecht blijkt te zijn en je vervolgens dagen, misschien weken moet wachten of je misschien een nieuwe tafel krijgt? Ik denk dat ik deze bedrijfsvoering in geen enkele andere winkel ga vinden, sterker nog, in vrijwel elke andere winkel bel je en wordt er excuses aangeboden en krijg je een nieuw product.crazyme schreef:Wat heb jij een kort lontje zeg. Kwam door de warmte ?
Je hebt recht op een goede tafel. Niets meer en niets minder.
Hier concludeer ik uit dat ik wettelijk een nieuwe tafel moet accepteren en geen recht heb op mijn geld terug.
Allen bedankt voor de antwoorden!
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Jysk Leiderdorp
Ja heh heh!crazyme schreef:
Bij jysk wel. En anders de hele tafel omruilen.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor
Dat zei ik toch al>>een nieuwe tafel lijkt me veel handiger en goedkoper in plaats van een nieuw tafelblad te monteren.
Re: Jysk Leiderdorp
kniertje schreef: jysk is toch van leen bakker ???
Geen idee of dat waarheid is wat je daar vraagt.
Re: Jysk Leiderdorp
Nee, zie : http://www.retailactueel.com/828468/meu ... der-wordenkniertje schreef:iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???
Re: Jysk Leiderdorp
op zich is de opmerking irrelevant. maar goed, toch even een reactie.kniertje schreef:iemand uit denemarken moet een beoordeling doen ????
jysk is toch van leen bakker ???
leen bakker valt onder de blokkerholding
jysk is een deense ikeavariant. alleen minder sfeer, lage prijzen en assortiment in de trant van kwantum en leen bakker. jysk zoekt ook vaak vestigingsplaatsen uit bij laan bakker of kwantum. in het begin vervelend voor laatstgenoemden
Re: Jysk Leiderdorp
en kwantum is van macintosh waar halfords scapino en nog vele anderen onder vallen voor de volledigheid
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14
Re: Jysk Leiderdorp
Wanneer heeft Albert Heijn Scapino dan verkocht ?
Re: Jysk Leiderdorp
laat nu eens een ander zeggen hoe onnozel bovenstaande opmerking is. scapino hoort al meer dan 15 jaar bij macintosh...