Pagina 1 van 1
vodafone abbonnement
Geplaatst: 10 okt 2003 19:24
door arjan verduyn
iK HEB IN MEI EEN VODAFONE 300 ABBONNEMENT AFGESLOTEN MET DE VOORWAARDE DAT IK DE VOORAF INGEKOCHT BELMINUTEN NA 4 MAANDEN KOM HERZIEN EN TERUG BRENGEN NAAR ELKE GEWENST AANTAL BELMINUTEN. NAVRAAG BIJ VODAFONE LEVERT OP DAT DIT INDERDAAD ZO WAS MAAR DAT DIT PER 1 JUNI IS GEWIJZIGD. MIJN REACTIE WS DAT IK VOOR 1 JUNI EEN OVEREENKOMST MET VODAFONE WAS AANGEGAAN. DE KLANTENSERVICE ADVISEERDE MIJ EEN BRIEF NAAR EEN POSTBUSNUMMER TE SCHRIJVEN. ZIJN ER MEER MENSEN MET DERGELIJKE ERVARINGEN EN IS DIT JURIDISCH AANVAARDBAAR (MOREEL VOOR MIJ IN ELK GEVAL NIET!!!)
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 00:10
door ??
Je hoeft niet zo te schreeuwen ... we zijn niet doof!
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 00:22
door de meester
Het is abonnement eikel !
Zo wordt je natuurlijk nooit meer serieus genomen..........
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 00:36
door Gast
Het is: zo word je ,meestereikel.
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 07:41
door Gast
Goed, en nu een zinnige reactie:
Deze regel van abo.verlaging is geen voorwaarde!Lees de algemene voorwaarden er maar op na. Dit is echter een coulanceregel van Vodafone om sommige klanten (bijv. als ze voor een lange pereiode naar het buitenland gaan) tegemoet te komen. Maar wat gebeurde nou? Iedereen sluit een abo. van 1000 belminuten af zodat ze een gratis telefoon krijgen en vervolgens zetten ze het terug naar een 60 minutenabonnement. Dit kost Vodafone uiteraard een hoop geld. Daarom heeft Vodafone ervoor gekozen deze regel in te perken en de verlaging nog maar met 1 voorraad toe te staan.
Oftewel, wederom hebben de gierige medemens het weer verpest voor de andere. En ja, het is dus rechtmatig toegestaan aangezien het geen Algemene Voorwaarde is.
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 07:43
door Gast
De vriendelijkheid op dit forum laat trouwens veel te wensen over. Het is toch wel duidelijk dat dhr. Verduyn per ongeluk de CapsLock aan heeft staan en om hem nou voor eikel te gaan uitschelden vanwege een type-fout...
Zo kome we er wel met zijn allen in ons trieste kikkerlandje..Zeikerds!
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 07:44
door Gast
En ja, voordat er weer allemaal vriendelijke reacties komen: medemens is enkelvoud dus het had "heeft" moeten zijn. Ik heb het al gezien..
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 18:59
door ??
Het is niet logisch dat iemand de caps lock toets per ongeluk aan laat staan. Dat zie je duidelijk, vooral in je tekst.
Het is echter wel uitermate onbeschoft om een bericht in caps only te typen. Dan vraag je erom om afgezeken te worden. Ik ben nog uitermate vriendelijk geweest.
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 19:07
door Gast
Geplaatst op 11 Oct 2003 00:10 door ??
--------------------------------------------------------------------------------
Je hoeft niet zo te schreeuwen ... we zijn niet doof
Hi Luc waarom altijd zo reageren ?
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 11 okt 2003 20:15
door Ander
Mag Luc hier niet meer op het forum komen ofzo? Ik zie hem nergens meer! Ik mis hem best wel een beetje. Waar is die toch? Dit even terzijde! Kan ik hem bellen?
Ander.
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 30 dec 2003 14:58
door DABBER
Beste Arjan,
Ik weet niet of je nog bezig bent met deze zaak, ik in ieder geval wel.
In een eerdere serieuse reactie werd al vermeld dat het om een coulance beleid ging welke op 1-6-2003 is veranderd. Dit coulance beleid staat los van de Algemene Voorwaarden van het contract. Het abo. is verkocht o.a. op basis van het oude coulance beleid. Daarmee is het oude coulance beleid een bindende overeenkomst tussen jou en Vodafone.
Zodra je een klacht indient bij Vodafone in M'tricht, sturen ze je een standaard brief waarin het eea wordt uitgelegd. In deze erkennen ze eigenlijk datgene wat ik hierboven schreef.
In september hebben ze mijn abo. teruggezet van een 180 abo.naar een 60 abo.. Ben alleen nu bezig om mijn geld over juni tot september terug te krijgen. Maar ook dat komt goed, immers ze hebben voor de tweede maal erkend d.m.v. het omzetten van mijn abo..
Duurt alleen lang en wellicht ga ik Geschillen Commissie in Den Haag inschakelen.
Succes zou ik zeggen
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 27 jan 2004 17:59
door DABBER
He Arjan,
Nog eens met mij. De laatste stand van zaken:
Mijn abonnement had ik na een flink aantal brieven en faxen terug gekregen van een 60 naar een 180 abonnenment. Daar ging in totaal wel ruim 4 1/2 maand overheen.
Na nog een paar brieven en faxen heb ik met terugwerkende kracht het verschil tussen een 60 en een 180 abonnement teruggekregen.
60,- euro. Hier ging weer eens 3 maanden overheen.
Het is mij eindelijk gelukt.
En de geschillencommissie inschakelen is niet nodig geweest.
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 28 jan 2004 21:54
door sven77
arjen, ik begrijp hier uit dat je mede door iets waarvoor je nu klaagd een coulance regel hebt doen vernaggelen,want waarom heb je een 300 minuten abonnement genomen om vervolgens deze naar een veel lagere te doen wijzigen,dat je een stap omlaag kan is al netjes ,oa bij t-mobile kan dit niet eens! ik hoop dat je nu gelukkig bent
Re: vodafone abbonnement
Geplaatst: 29 jan 2004 18:49
door DABBER
Arjen,
Niets aantrekken van die stomme reacties van anderen.
Ik had zelf ook niet bedacht dat ik op die manier een abonnement zou afsluiten.
Mijn oude mobiel was versleten, en accu's ervoor waren niet meer te krijgen. Ik was alleen van plan om een nieuw mobieltje te kopen.
In de Vodafone winkel zelf stelden mij ze deze mogelijkheid voor: een 180 abonnement afsluiten en dat mobieltje er gratis bij krijgen, en na 4 maanden mijn abonnement kosteloos terugzetten naar een 60 abonnement.
Ik was eigenlijk van plan om het extra bedrag dat dat mobieltje in combinatie met een 60 abonnement zou kosten, gewoon ervoor te betalen, maar hun aanbieding was toch voordeliger.
Het was echt een idee van Vodafone zelf !!!
(Of dat was om een vaste klant tegemoet te komen weet ik niet. Ik had toen wel al 2 1/2 jaar een 60 abonnement bij Vodafone.)
Als zij op die manier afspraken maken, horen zij zich er ook aan te houden!
Na veel brieven en faxen hebben ze dat wel ingezien. Althans bij mij.