Handvat afgebroken bij Philips frituurpan
Geplaatst: 05 sep 2011 13:17
3 juli jl. heb ik tijdens een verjaardagsfeestje de frituurpan gebruikt. Na gebruik, het vet was nog niet afgekoeld, wilde ik de pan iets verplaatsen om ruimte te maken. Tijdens het optillen brak het linker handvat af. Omdat ik gelukkig de deksel op de pan had is de schade beperkt gebleven tot materiƫle schade (schoenen, broek en vloer). Had ik een korte broek en slippers aangehad, dan had ik zeker ernstige brandwonden opgelopen.
Ik heb 4 juli dit defect direct gemeld bij Philips. De pan is in 2006 of 2007 aangeschaft en een aankoopbewijs heb ik dus niet meer. Direct de dag eropvolgend werd ik gebeld door Philips dat gezien de ernst van de klacht deze melding was opgeschaald naar de hoogste afdeling die dit kon onderzoeken. "We gaan dit netjes en snel oplossen mijnheer", werd mij gezegd. Ik had foto's gemaakt van de schade en vroeg of ik deze moest opsturen. Was niet nodig.
Vervolgens hoor ik een tijd niets meer. Na een aantal weken opnieuw kontakt gezocht en een andere medewerkster gaf aan wel degelijk foto's te willen ontvangen. Daarbij moest de frituurpan ook geretourneerd worden. Wel werd mij direct gezegd dat het niet erg verstandig was om een hete frituurpan te verplaatsen. Ik heb ze gemeld dat ik het nog veel dommer vind dat een handvat van nb een frituurpan kan afbreken! Einde discussie. Dan zou ik ook geen theepot met hete thee meer mogen oppakken, of de macaroni mogen afgieten.
De foto's heb ik direct doorgestuurd; de pan heb ik pas een tweetal weken na dit telefoontje kunnen opsturen (vanwege vakantie). Echter dat is inmiddels wel alweer 3 weken geleden. Vanuit Philips hoor ik niets. Alleen door zelf te bellen krijg ik te horen dat men er mee bezig is en dat het nog wel even kan duren. Ik krijg wel de naam van de persoon die er mee bezig is, maar niet haar telefoon nummer of email adres. En pas na heel lang zoeken vind je ergens een correspondentie adres van Philips... Mijn eigen verzekering dekt de kosten niet en ik wil alleen de geleden schade bij Philips claimen (schoenen, broek en zo'n 3m2 vloer). Zo'n moeilijk geval lijkt het me toch ook weer niet...
Ik heb 4 juli dit defect direct gemeld bij Philips. De pan is in 2006 of 2007 aangeschaft en een aankoopbewijs heb ik dus niet meer. Direct de dag eropvolgend werd ik gebeld door Philips dat gezien de ernst van de klacht deze melding was opgeschaald naar de hoogste afdeling die dit kon onderzoeken. "We gaan dit netjes en snel oplossen mijnheer", werd mij gezegd. Ik had foto's gemaakt van de schade en vroeg of ik deze moest opsturen. Was niet nodig.
Vervolgens hoor ik een tijd niets meer. Na een aantal weken opnieuw kontakt gezocht en een andere medewerkster gaf aan wel degelijk foto's te willen ontvangen. Daarbij moest de frituurpan ook geretourneerd worden. Wel werd mij direct gezegd dat het niet erg verstandig was om een hete frituurpan te verplaatsen. Ik heb ze gemeld dat ik het nog veel dommer vind dat een handvat van nb een frituurpan kan afbreken! Einde discussie. Dan zou ik ook geen theepot met hete thee meer mogen oppakken, of de macaroni mogen afgieten.
De foto's heb ik direct doorgestuurd; de pan heb ik pas een tweetal weken na dit telefoontje kunnen opsturen (vanwege vakantie). Echter dat is inmiddels wel alweer 3 weken geleden. Vanuit Philips hoor ik niets. Alleen door zelf te bellen krijg ik te horen dat men er mee bezig is en dat het nog wel even kan duren. Ik krijg wel de naam van de persoon die er mee bezig is, maar niet haar telefoon nummer of email adres. En pas na heel lang zoeken vind je ergens een correspondentie adres van Philips... Mijn eigen verzekering dekt de kosten niet en ik wil alleen de geleden schade bij Philips claimen (schoenen, broek en zo'n 3m2 vloer). Zo'n moeilijk geval lijkt het me toch ook weer niet...