Chaos administratie bij Zilveren Kruis
Geplaatst: 05 sep 2011 16:02
Onderstaande brief heb ik aan Zilveren Kruis gestuurd. Een grote administratieve choas daar bij mij in ieder geval. Ik laat nog weten wat de reactie is.
Goedemiddag,
Op 19 augustus heb ik een sommering van Flanderijn / van Eck ontvangen betreffende een achterstallige betaling van E93,80(exclusief rente). Dit gaat over drie periodes van mijn aanvullende premie waarvan Zilveren Kruis meent dat ik geen premie heb betaald.
Ik kan niet bewijzen of dit wel of niet het geval is, ik heb geen 100% waterdichte administratie. Ook heb ik geen zin en tijd om uit te zoeken of Zilveren Kruis in haar recht staat aan de hand van het controleren van mijn afschrijvingen en brieven die ik begin dit jaar en daarvoor van Zilveren Kruis heb ontvangen betreffende deze volgens Zilveren Kruis achterstallige betaling.
Feit is dat ik weet dat ik van Zilveren Kruis heel vaak post heb gehad dat mijn verzekering en aanvullende pakketten verandert waren. Om de paar weken kreeg ik wel weer een brief dat mijn polis verandert was en mijn vorige vervallen was.
Hiernaast kreeg ik geregeld brieven waarin stond dat ik geld schuldig was aan het Zilveren Kruis betreffende niet betaalde premies. Dan kreeg ik weer brieven waarin stond dat ik juist geld terug kreeg. De bedragen in deze brieven varieerden van E25,- tot boven de duizend euro. Ik zal twee voorbeelden van brieven die ik hier heb liggen geven:
Te betalen €1196,61 (21-feb-2011)
Te ontvangen €1537,65 (28-feb-2011)
Ook als ik naar mijn betalingsverkeer met Zilveren Kruis kijk zie ik dat ik er bedragen zijn afgeschreven die vervolgens later weer zijn bijgeschreven of andersom. Ik zal een paar voorbeelden geven:
Afgeschreven €13,52 (21-jan 2010)
Bijgeschreven €13,52 (28-jan-2010)
Afgeschreven €13,52 (01-feb 2010)
Afgeschreven €184,51 (03-jan-2011)
Bijgeschreven €184,51 (02-maart-2011)
In het laatste geval is het maar goed dat ik mijn afschrijft gelukkig nog weleens bekijk, want het is dat ik toen der tijd gebeld heb of ik had niet gemerkt dat Zilveren Kruis even ruim €184,- van mijn rekening had afgeschreven.
Ik kan bevestigen dat ik hier twee brieven heb liggen waarin Zilveren Kruis mij vraagt €93,80 over te maken. Echter aangezien ik zovaak brieven kreeg dat ik dan weer moest betalen, dan weer geld terug kreeg, dan weer mijn polis verandert was heb ik dit nooit echt series genomen.
Heel toevallig heb ik laatst weer een zaak gehad betreffende twee maandpremies die ik nog moest betalen. (Mijn werkgever betaalde dat voorheen voor mij, maar daar ben ik sinds eind juni 2011 uit dienst getreden). Ik heb toen op 26 juli 2011 een brief gehad waarin staat dat Zilveren Kruis rond 9 augustus 2011 €246,94 van mijn rekening zou afschrijven. Na bellen met Zilveren Kruis heb ik toen te horen gekregen dat Zilveren Kruis dat bedrag op 10 augustus van mijn rekening heeft willen afschrijven maar dit niet gelukt is (omdat ik rood stond).
Echter heb ik op 9 augustus 2011 al een brief ontvangen waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb en of dat ik het bedrag via eerder ontvangen acceptgiro zou willen betalen. Ten eerste heb ik hiervan nooit een acceptgiro ontvangen en dit heeft een medewerker van Zilveren Kruis mij ook bevestigd door de telefoon aangezien hij me geen betalingskenmerk kon doorgeven. Ten tweede klopt het toch niet dat ik als klant al op 9 augustus een brief krijg (welke dus op 8 augustus of eerder gemaakt is) waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb terwijl ik eerst geïnformeerd ben dat er rond 9 augustus geld van mijn rekening afgeschreven wordt.
Punt wat ik wil maken betreffende mijn sommering van €93,80 van Flanderijn / van Eck is dat mijn administratie dan misschien niet helemaal 100% op orde is, maar dat dat van Zilveren Kruis ook zeker geen schoonheidsprijs verdient. Omdat Zilveren Kruis mij zovaak bestookt heeft met verschillende informatie ben ik de informatie die ik kreeg steeds minder serieus gaan nemen. Hiernaast komt nog eens het merkwaardige betalingsverkeer kijken welke ik net heb uitgelegd. Dan trek in misschien de onterechte conclusie dat het wel goed zal zitten. Komt nog eens bij kijken dat juist om situaties zoals deze te voorkomen ik Zilveren Kruis gemachtigd heb om automatisch geld van mijn rekening te schrijven. Vervolgens maakt Zilveren Kruis er een potje van.
Betreffende de sommering van Flanderijn / van Eck komt het totaal bedrag wat ik moet betalen inclusief buitengerechtelijke kosten en rente op €139,58. Ik ga voor dit bedrag geen dagvaarding aan zolas mijn alternatief is, omdat ik geen zin en al zeker geen tijd heb om al mijn brieven te kopiëren en juridisch advies in te winnen over wat te doen nu. Zilveren Kruis beweert nog 3 maandpremies van mij te krijgen, ik betwijfel het, maar ik kan en wil het niet bewijzen, heb betere dingen te doen. De informatievoorziening van Zilveren Kruis naar mij toe is zo slecht geweest en ook het betalingsverkeer zo raar dat ik een schikking wil voorstellen welke inhoud dat beide partijen de helft van het bedrag van €139,58 voor hun rekening nemen.
Indien dit, of iets wat hierop lijkt niet mogelijk is zal ik met tegenzin en een gevoel van onrecht het bedrag betalen, maar wel gelijk mijn verzekering bij Zilveren Kruis per 01-jan 2012 opzeggen om nooit meer terug te komen.
In reactie verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Roberto
Relatienr: xxxxxxxxx
Goedemiddag,
Op 19 augustus heb ik een sommering van Flanderijn / van Eck ontvangen betreffende een achterstallige betaling van E93,80(exclusief rente). Dit gaat over drie periodes van mijn aanvullende premie waarvan Zilveren Kruis meent dat ik geen premie heb betaald.
Ik kan niet bewijzen of dit wel of niet het geval is, ik heb geen 100% waterdichte administratie. Ook heb ik geen zin en tijd om uit te zoeken of Zilveren Kruis in haar recht staat aan de hand van het controleren van mijn afschrijvingen en brieven die ik begin dit jaar en daarvoor van Zilveren Kruis heb ontvangen betreffende deze volgens Zilveren Kruis achterstallige betaling.
Feit is dat ik weet dat ik van Zilveren Kruis heel vaak post heb gehad dat mijn verzekering en aanvullende pakketten verandert waren. Om de paar weken kreeg ik wel weer een brief dat mijn polis verandert was en mijn vorige vervallen was.
Hiernaast kreeg ik geregeld brieven waarin stond dat ik geld schuldig was aan het Zilveren Kruis betreffende niet betaalde premies. Dan kreeg ik weer brieven waarin stond dat ik juist geld terug kreeg. De bedragen in deze brieven varieerden van E25,- tot boven de duizend euro. Ik zal twee voorbeelden van brieven die ik hier heb liggen geven:
Te betalen €1196,61 (21-feb-2011)
Te ontvangen €1537,65 (28-feb-2011)
Ook als ik naar mijn betalingsverkeer met Zilveren Kruis kijk zie ik dat ik er bedragen zijn afgeschreven die vervolgens later weer zijn bijgeschreven of andersom. Ik zal een paar voorbeelden geven:
Afgeschreven €13,52 (21-jan 2010)
Bijgeschreven €13,52 (28-jan-2010)
Afgeschreven €13,52 (01-feb 2010)
Afgeschreven €184,51 (03-jan-2011)
Bijgeschreven €184,51 (02-maart-2011)
In het laatste geval is het maar goed dat ik mijn afschrijft gelukkig nog weleens bekijk, want het is dat ik toen der tijd gebeld heb of ik had niet gemerkt dat Zilveren Kruis even ruim €184,- van mijn rekening had afgeschreven.
Ik kan bevestigen dat ik hier twee brieven heb liggen waarin Zilveren Kruis mij vraagt €93,80 over te maken. Echter aangezien ik zovaak brieven kreeg dat ik dan weer moest betalen, dan weer geld terug kreeg, dan weer mijn polis verandert was heb ik dit nooit echt series genomen.
Heel toevallig heb ik laatst weer een zaak gehad betreffende twee maandpremies die ik nog moest betalen. (Mijn werkgever betaalde dat voorheen voor mij, maar daar ben ik sinds eind juni 2011 uit dienst getreden). Ik heb toen op 26 juli 2011 een brief gehad waarin staat dat Zilveren Kruis rond 9 augustus 2011 €246,94 van mijn rekening zou afschrijven. Na bellen met Zilveren Kruis heb ik toen te horen gekregen dat Zilveren Kruis dat bedrag op 10 augustus van mijn rekening heeft willen afschrijven maar dit niet gelukt is (omdat ik rood stond).
Echter heb ik op 9 augustus 2011 al een brief ontvangen waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb en of dat ik het bedrag via eerder ontvangen acceptgiro zou willen betalen. Ten eerste heb ik hiervan nooit een acceptgiro ontvangen en dit heeft een medewerker van Zilveren Kruis mij ook bevestigd door de telefoon aangezien hij me geen betalingskenmerk kon doorgeven. Ten tweede klopt het toch niet dat ik als klant al op 9 augustus een brief krijg (welke dus op 8 augustus of eerder gemaakt is) waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb terwijl ik eerst geïnformeerd ben dat er rond 9 augustus geld van mijn rekening afgeschreven wordt.
Punt wat ik wil maken betreffende mijn sommering van €93,80 van Flanderijn / van Eck is dat mijn administratie dan misschien niet helemaal 100% op orde is, maar dat dat van Zilveren Kruis ook zeker geen schoonheidsprijs verdient. Omdat Zilveren Kruis mij zovaak bestookt heeft met verschillende informatie ben ik de informatie die ik kreeg steeds minder serieus gaan nemen. Hiernaast komt nog eens het merkwaardige betalingsverkeer kijken welke ik net heb uitgelegd. Dan trek in misschien de onterechte conclusie dat het wel goed zal zitten. Komt nog eens bij kijken dat juist om situaties zoals deze te voorkomen ik Zilveren Kruis gemachtigd heb om automatisch geld van mijn rekening te schrijven. Vervolgens maakt Zilveren Kruis er een potje van.
Betreffende de sommering van Flanderijn / van Eck komt het totaal bedrag wat ik moet betalen inclusief buitengerechtelijke kosten en rente op €139,58. Ik ga voor dit bedrag geen dagvaarding aan zolas mijn alternatief is, omdat ik geen zin en al zeker geen tijd heb om al mijn brieven te kopiëren en juridisch advies in te winnen over wat te doen nu. Zilveren Kruis beweert nog 3 maandpremies van mij te krijgen, ik betwijfel het, maar ik kan en wil het niet bewijzen, heb betere dingen te doen. De informatievoorziening van Zilveren Kruis naar mij toe is zo slecht geweest en ook het betalingsverkeer zo raar dat ik een schikking wil voorstellen welke inhoud dat beide partijen de helft van het bedrag van €139,58 voor hun rekening nemen.
Indien dit, of iets wat hierop lijkt niet mogelijk is zal ik met tegenzin en een gevoel van onrecht het bedrag betalen, maar wel gelijk mijn verzekering bij Zilveren Kruis per 01-jan 2012 opzeggen om nooit meer terug te komen.
In reactie verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Roberto
Relatienr: xxxxxxxxx