Pagina 1 van 1
Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 19:45
door Thijmenj
Hallo iedereen,
Vanmiddag ben ik gebeld door de lotto die mij vertelde dat ik een maand lang gratis speel en daarna voor 20 euro 1 maand door speel. Hiermee ben ik akkoord gegaan.
Ik lees nu op internet veel schrikbarende berichten van mensen waarbij direct veel geld wordt afgeschreven en dat het stopzetten van de machtiging niet mogelijk is.
Nu ik al deze berichten lees wil ik er graag bij voorbaat al vanaf, want ik ben niet van plan om ze €50,- per maand te doneren terwijl ik hiervoor geen toestemming heb gegeven. Ook zouden ze mij mijn inloggegevens sturen binnen een kwartier en heb nog steeds niets vernomen. Wachtwoord opvragen werkt ook niet.
Ik ben hier behoorlijk van geschrokken en schaam me ergens ook nogal dat ik hier in ben getrapt terwijl ik hier altijd zo tegen ben. Ik dacht, laat ik het eens een keer proberen. Stom stom stom
Is het mogelijk om bij voorbaat al hun machtiging te laten stoppen?
Of wat kan ik doen?
Groet,
Thijmen
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:24
door jeanne-veghel
Dit heb ik op de website kunnen vinden voor u:
Uw automatische deelname kunt u schriftelijk beëindigen. Uw schriftelijke opzegging kunt u, onder vermelding van uw naam, adres, rekeningnummer, spelersnummer en voorzien van uw handtekening, sturen naar: De Lotto t.a.v. de Klantenservice Postbus 3074 2280 GB Rijswijk. Of faxen naar 070-3216324. Wij sturen u een schriftelijke bevestiging van uw opzegging waarin de datum waarop uw deelname eindigt, staat vermeld.
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:29
door Thijmenj
Nou het veelvoorkomende probleem is dus dat Lotto zegt de brieven niet te krijgen. Bovendien heb ik geen enkele informatie per mail ontvangen dus zou ook niet weten wat mijn spelersnummer is.
Ik heb weinig zin om 10 brieven te moeten versturen waarvan Lotto zegt ze niet te ontvangen en tegelijkertijd wel steeds geld af te schrijven dat niet stop gezet kan worden.
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:32
door jeanne-veghel
Thijmenj schreef:Nou het veelvoorkomende probleem is dus dat Lotto zegt de brieven niet te krijgen. Bovendien heb ik geen enkele informatie per mail ontvangen dus zou ook niet weten wat mijn spelersnummer is.
Ik heb weinig zin om 10 brieven te moeten versturen waarvan Lotto zegt ze niet te ontvangen en tegelijkertijd wel steeds geld af te schrijven dat niet stop gezet kan worden.
Is de brief aangetekend sturen dan een optie?
Het kan ook eventueel per fax en dan krijg je een oké melding na het versturen.
Dat is ook geldig als bewijs.
Klantenservice
Of bel 0900-0202 (€ 0,10 p/min.)
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:34
door Thijmenj
Als dat moet, dan moet dat en zal ik de brief aangetekend versturen. Is het mogelijk om nu al uit te schrijven/ het rekeningnummer te blokkeren? Of zal ik eerst 2 maanden moeten wachten?
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:36
door jeanne-veghel
Thijmenj schreef:Als dat moet, dan moet dat en zal ik de brief aangetekend versturen. Is het mogelijk om nu al uit te schrijven/ het rekeningnummer te blokkeren? Of zal ik eerst 2 maanden moeten wachten?
Bel morgen naar de Klantenservice
bel 0900-0202 (€ 0,10 p/min.)
Zeg dat je m.i.v. direct afziet van de deelname en vraag met wie
je hebt gesproken en noteer de naam.
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:41
door Thijmenj
Ok, zal er morgen heen bellen, maar zullen ze niet moeilijk doen, omdat ik me gisteren pas heb aangemeld?
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:47
door jeanne-veghel
Thijmenj schreef:Ok, zal er morgen heen bellen, maar zullen ze niet moeilijk doen, omdat ik me gisteren pas heb aangemeld?
Het lijkt mij dat ze je best Overdonderd hebben en dat geeft je
een zeer onprettig gevoel, zeg je tegen degene die je aan de lijn hebt.
Eigenlijk is dat ook zo en het spijt je dat je er vanaf moet zien.
Bij verkoop van een automatische Lotto-deelname aan de deur heeft u het recht om de koop binnen 8 dagen ongedaan te maken. De 8 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat u de overeenkomst ondertekent. Wanneer u hier gebruik van wil maken, kunt u dit zowel telefonisch als schriftelijk doen. Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 0900-0202 (0,10 p/m) Houdt u in dat geval wel uw deelnameformulier bij de hand. Uw schriftelijke opzeggingsbrief kunt u, onder vermelding van uw naam, adres, rekeningnummer en voorzien van uw handtekening sturen naar; De Lotto, t.a.v. de Klantenservice, Postbus 3074, 2280 GB te Rijswijk of faxen naar 070-3216324. Wij sturen u een schriftelijke bevestiging.
Ik neem aan dat dit ook zal gelden voor telefonische deelname.
Zeg morgen dat je gebruik wilt maken van je recht om binnen
8 dagen op te zeggen en dus NIET mee wilt doen.
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 20:57
door Thijmenj
Top, dat ga ik zeker doen, alleen heb ik geen deelname formulier. Maar met mijn eigen gegevens moet ik toch wel een eind komen? Erg bedankt voor je snelle en goede hulp. Super
Re: Lotto
Geplaatst: 06 sep 2011 21:02
door jeanne-veghel
Thijmenj schreef:Top, dat ga ik zeker doen, alleen heb ik geen deelname formulier. Maar met mijn eigen gegevens moet ik toch wel een eind komen? Erg bedankt voor je snelle en goede hulp. Super
Ik denk het wel en doen ze toch nog vervelend dan zeg je maar
dat je de volgende instantie gaat inlichten:
http://www.toezichtkansspelen.nl/
dat zeg je alleen als je er Echt niet uitkomt en kun je ook doen
natuurlijk, want die zouden dan kunnen bemiddelen.
We horen het wel hoe het morgen is gegaan.
Re: Lotto
Geplaatst: 07 sep 2011 21:03
door Thijmenj
Vandaag gebeld. Ze hadden mijn gegevens nog niet en en werd mij allerlei informatie gevraagd inclusief bankrekeningnummer om de aanmelding tegen te houden. Hoop niet dat dit ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Ik vroeg hem ook naar zijn naam. De eerste keer zei hij heel snel zijn lange naam. Toen ik vroeg om dat te herhalen zei hij een korte korte voornaam. Geen andere naam zei hij. Achternaam wou hij nu in 1 keer niet meer geven. Nou, hopen dat het goed is. Heb wat ik me nu bedenk niets gehoord over een schriftelijke bevestiging.
Heb er zelf ook niet naar gevgraagd.
Re: Lotto
Geplaatst: 07 sep 2011 21:07
door jeanne-veghel
Thijmenj schreef:Vandaag gebeld. Ze hadden mijn gegevens nog niet en en werd mij allerlei informatie gevraagd inclusief bankrekeningnummer om de aanmelding tegen te houden. Hoop niet dat dit ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Ik vroeg hem ook naar zijn naam. De eerste keer zei hij heel snel zijn lange naam. Toen ik vroeg om dat te herhalen zei hij een korte korte voornaam. Geen andere naam zei hij. Achternaam wou hij nu in 1 keer niet meer geven. Nou, hopen dat het goed is. Heb wat ik me nu bedenk niets gehoord over een schriftelijke bevestiging.
Heb er zelf ook niet naar gevgraagd.
Heb je met een vaste telefoon gebeld of mobiel?
Van beide nummers is men in staat een volledige rekening
uit te draaien als je daarom zou vragen.
Kan altijd nog als men zou ontkennen dat je gebeld hebt.
Voornaam onthouden met wie je hebt gesproken en wat je
morgen ook nog kunt doen voor de zekerheid, zelf per fax
bevestigen aan de Lotto wat er vandaag en met wie is besproken.
Faxen kun je overal wel ergens als het goed is.
Re: Lotto
Geplaatst: 02 okt 2011 16:39
door GGG
Vergeet het maar, die doen echt geen moer. Eigen ervaring...
Re: Lotto
Geplaatst: 13 nov 2011 14:44
door stekel
Opzeggen per brief naar Lotto, Antwoordnummer 10043, 2280 VB Rijswijk werkte, in mijn geval, prima. Na een week al bericht dat het verwerkt was.