Pagina 1 van 1

t mobile

Geplaatst: 11 okt 2003 22:59
door G Bosman
: evil: ik heb nog nooit zo'n ***-abonoment gehad ik loop al sinds november 2002 te klagen en te klagen. Ik heb sinds ik in Delfzijl woon geen bereik met de buitenwereld, en als ik het wel heb mag ik eerst half Delfzijl doorkrossen om een telefoontje te mogen plegen. Maar er wordt geadverteerd met landelijke dekking ja ja valt Delfzijl niet onder zeker. Sms-je versturen de groeten mag je een x of 6 proberen en dan is deze pas weg. Maar sinds kort maken ze het helemaal bond ik mag nu bellen via het Duitse Netwerk ( of je hebt geen bereik of je krijgt op je tel vodavoon D2 ) En dan elke x betalen voor je abon. en je kan je eigen bel-minuten niet eens opmaken maar ik raak mijn bel-minuten die ik over hou wel kwijt en als je er achteraan belt dan krijg je het ene wazige verhaal te horen naar het andere , dan ligt het aan mijn toestel, dan aan de bouw van ons huis, enz enz. Helaas zit ik nog een jaar vast aan deze provider maar ik wil er vanaf zodat ik weer bereikbaar ben wie kan mij hiermee helpen.....

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 10:08
door dhuig
Waarom had u meteen een tweejarig contract afgesloten? Zonder dat u weet of u wel bereik had, geen netwerk geeft garantie dat je binnenshuis kan bellen. Altijd eerst onderzoek doen welke netwerk je moet nemen. Dan pas contracten voor meerdere jaren ondertekenen.

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 10:39
door JJ
Och kom nou toch zeg! De èèn heeft in Delfzijl wel bereik, en de ander in Maastricht niet met een bepaalde aanbieder. Dan zou je nooit een mobiel hoeven te kopen, want inderdaad geen enkele garandeerd iets. Je mag er toch wel van uit gaan, als jij een 2 jarig kontrakt afsluit ,dat je dan meent dat je een goed produkt hebt gekocht.

Of je bent al zovelen, ook verkeerd voorgelicht en dan doe je er niks aan.
Ik zelf heb Telfort prepaid en Orange abonnement en beide doen het praktisch overal, binnen en buiten en ook in het buitenland.

Het kan dus wel! J.J.

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 12:17
door ??
T-Mobile is qua netwerk ongeveer net zo goed als Telfort en Orange, misschien zelfs iets beter. De veschillen zijn echter vrij klein.

Ze zijn er echter wel, vooral regionaal. Dat wil zeggen: waar je met de ene provider niet kunt bellen, kan dat met een ander wel. Over het algemeen doen ze echter niet veel voor elkaar onder. En ik heb inmiddels ervaring met alle providers, dus ik heb al aardig wat netwerken ervaren ;-)

G. Bosman: test het eens uit met een ander toestel. En heb je buiten wel dekking?

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 14:32
door Phonehouse Medewerker
Inderdaad het niveau van netwerkkwaliteit van Orange, T-mobile en Telfort is ongeveer gelijk te vergelijken, maar Telfort zal in de meeste gevallen betere binnendekking leveren i.v.m. de E-GSM frequentie.

Wat je moet doen als je geen bereik hebt binenhuis of buitenhuis is simpel, bel klantenservice en laat een klacht opstellen! Lukt dat niet Dan kan je altijd bij de telefoonwinkel waar je je contract (telefoon) hebt afgesloten (gekocht), Daar kunnen ze je ook verder helpen.
Reageert T-mobile niet, stuur ze dan een aangetekende brief met jou klacht.

Groeten

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 18:53
door Willem-jan
Telfort zal in de meeste gevallen betere binnendekking leveren i.v.m. de E-GSM frequentie ??????????????????

Re: t mobile

Geplaatst: 12 okt 2003 19:15
door Phone House Medewerker
Beste Willem Jan,

Telfort maakt gebruik van de E-gsm frequentie, deze extra frequentie, naast de GSM-1800 (normale) kortom E-GSM-1800 zorgt voor een betere binnendekking door een hogere penetratiegraad. Hierdoor zou het goed kunnen zijn dat als bijvoorbeeld T-mobiel en Telfort op het zelfde punt een zendmast hebben staan en jij ergens binnenhuis bent op bijv 500 m. van de mast, dat je met Telfort beter bereik zou kunnen hebben.
Zo werkt het in principe.
Kunnen tal van factoren zijn dat T-mobiele beter bereik heeft op dat punt.

Re: t mobile

Geplaatst: 15 okt 2003 19:30
door webmaster ben-bedonderd.n
Als T-mobile beweert landelijke dekking te hebben en je ontvangt niks, dan zou ik het wel weten. Stuur een aangetekende brief met je argumentatie erin en beeindig je abo onmiddellijk. Krijg je eerst een hele hoop gedonder, vervolgens een incassobureau, dan de rechter. Maar dat is uiteindelijk wel iemand die luistert als je vertelt dat T-mobile niet waarmaakt wat ze beloven. En dan sta je dus volledig in je recht...
Maar je moet al die sores er wel voor over hebben!

Re: t mobile

Geplaatst: 15 okt 2003 20:20
door Arie2
Hey Gevers, ben jij er ook weer ?

Goed advies geef je, joh ! Zou ik echt doen. Krijg je ook meteen een registratie bij Preventel aan je broek...Kan je de komende 5 jaar nergens meer een abo afsluiten. En over het 'landelijke dekking' verhaal. Dit is gekeurd door de reclame code commissie en is niet misleidend bevonden. Die rechtzaak zou je dus verliezen. Deze persoon heeft trouwens ook zijn abo. afgesloten op een adres waar hij WEL dekking had. Als hij daarna verhuist naar een postcode waar hij dat niet heeft, tja...Je kan moeilijk het bedrijf verantwoordelijk houden voor waar haar klanten wonen. Stel : je koopt een tv en thuis heb je kabel. Dan verhuis je naar een adres waar je geen kabel hebt. Ga je dan ook je tv terug brengen naar de winkel ?

@Bosman: Blijkbaar woont u in een gebied waar het duitse netwerk de grens overkomt en ook sterker is dan het nederlandse netwerk daar aanwezig . Dan heeft u de keuze of u daarvan gebruik wil maken. Als u dat doet kost het inderdaad meer. Kwestie van pech hebben. En inderdaad, de dekknig is afhankelijk van heel veel faktoren, onder andere wat voor toestel u heeft, of u dikke of dunnen muren in uw huis heeft, of er een boom of flat in de buurt staat etc etc etc...zo'n wazig verhaal is dat toch niet ?

Mvg.
Arie

Re: t mobile

Geplaatst: 16 okt 2003 11:09
door Paultje
Arie2,

Een xtra zendmast plaatsen is zo moeilijk niet, Wat T-mobile in Delfzijl doet is alleen maar om meer geld te verdienen, ze houden de dekking in Delfzijl expres zwak, zodat je genoodzaakt bent om te bellen via een Duits netwerk of je telefoon schakelt zelf over naar een Duits netwerk, wat je ook geld kost, want als je dat niet door hebt, dan kan je voor onaangename verassingen komen te staan! Want gebeld worden bij een buitenlands netwerk kost je (veel) geld.

T-Mobile moet gewoon xtra zendmasten plaatsen!!! Das niet zo moeilijk!!! Tegenwoordig ook geen vergunning voor nodig als ie kleiner is dan 5 meter dan. Je plaatst hem op een flatje en je hebt betere dekking!!!

Re: t mobile

Geplaatst: 16 okt 2003 11:46
door Arie2
T-Mobile moet gewoon xtra zendmasten plaatsen!!! Das niet zo moeilijk!!! Tegenwoordig ook geen vergunning voor nodig als ie kleiner is dan 5 meter dan. Je plaatst hem op een flatje en je hebt betere dekking!!!
Hieruit blijkt wel hoeveel verstand jij ervan hebt....Heb jij enig benul van hoeveel moeite het kost een mast te plaatsen en wat de kosten zijn ? Om je een ideetje te geven: 1 zendmast kost tussen de 400.000 en 800.000 euro, afhankelijk van waar hij geplaatst wordt, hoe lang de procedures duren ed. Er moet rekening gehouden worden met alle factoren, oa. geografische ligging, waar staan de masten van de andere providers, kan er aan site-sharing gedaan worden etc. En dan is er de vraag hoeveel mensen er wonen, hoeveel mensen daarvan potentiele t-mobile klanten zijn en of er dus genoeg verdient kan worden.

De netwerken van alle providers worden nog steeds verbeterd, de uiteindelijke verschillen zijn op dit moment minimaal. 100% dekking garandeerd geen 1 provider en dat zal er ook nooit komen.

En trouwens: DELFZIJL ???? Je zeurt omdat je niet kan bellen in DELFZIJL ??? Dat is inderdaad ook wel een metropool waar het kloppend zakelijk hart voorzien moet zijn de laatste mobiele toepassingen. Echt weer een voorbeeld van de verwende nederlandse consument: ' ik kan niet bellen in de kelder van mijn huis in Lutjebroek, wat een rotbedrijf zijn jullie'. Nederland heeft al de 1 van de hoogste dekkingsgraden van Europa....

Mvg.
Arie

Re: t mobile

Geplaatst: 19 okt 2003 12:25
door muurman
Ik heb destijds met de BEN actie ( Je kon voor zover ik me heriner een tijd testen voor ong. 5 euro ) test gedaan. In mijn woonplaats HANTUM had ik gedurende de tijd dat BEN deze actie had een perfect ontvangst. Daardoor overtuigd geraakt dan ook een 2 jarige abbo afgesloten. korte tijd na de actie werd het ontvangst extreem slechter. maar ja ik had toen reeds een abbo voor 2 jaar. Ik verdenk BEN ( nu t-mobile ) er dan ook van tijdens de actie extra capaciteit ingehuurd te hebben en dit weer stopgezet te hebben na de actie. heb reeds een klacht/opzegging gestuurd. kreeg daarop een brief terug waarbij werd aangegeven dat ik kan opzeggen maar dan wel nog de resterende maandbedragen moet betalen. verder geen enkel weerwoord o.i.d. op mijn klacht!

Re: t mobile

Geplaatst: 19 okt 2003 18:48
door Paultje
Arie,

Het zal dan ook zo zijn! Maar in een middelgrote stad als Delfzijl hoort gewoon dekking te hebben!!!

Ook met Orange problemen gehad waar ik woon (in de Randstad). Geen bereik binnenhuis en buitenhuis zeer slecht, gesprekken konden amper gevoerd worden alleen als ik uit mijn zolderraam hing kon ik nog een streepje K-U-T signaal van Orange ontvangen. Klantenservice vele malen gebeld, maar er kwam nix van.

de oplossing zou volgens iemand van Orange klantenservice zijn om meer mensen uit je omgeving die in dezelfde buurt wonen en ook met Orange bellen. Vervolgens moeten deze mensen ook een klacht indienen en dan zal er waarschijnlijk actie ondernomen worden. Dat advieseer ik ook aan Bosman!

Re: t mobile

Geplaatst: 19 okt 2003 21:21
door PAULETTE
Arie,

Het zal dan ook zo zijn! Maar in een middelgrote stad als Delfzijl hoort gewoon dekking te hebben!!!

Ook met Telfort problemen gehad waar ik woon (in de Randstad). Geen bereik binnenhuis en buitenhuis zeer slecht, gesprekken konden amper gevoerd worden alleen als ik uit mijn zolderraam hing kon ik nog een streepje K-U-T signaal van Telfort ontvangen. Klantenservice vele malen gebeld, maar er kwam nix van.

de oplossing zou volgens iemand van Telfort klantenservice zijn om meer mensen uit je omgeving die in dezelfde buurt wonen en ook met Telfort bellen. Vervolgens moeten deze mensen ook een klacht indienen en dan zal er waarschijnlijk actie ondernomen worden. Dat adviseer ik ook aan Bosman!

Re: t mobile

Geplaatst: 19 okt 2003 21:25
door Gast
Papagaai of Stereo?

Re: t mobile

Geplaatst: 19 okt 2003 22:09
door benboos
:evil:
ook in mijn woonplaats is de bereikbaarheid van t-mobile matig tot slecht. soms moet ik buiten in de tuin gaan staan om een gesprek te voeren. in de zomer is dat geen probleem, maar dit moet toch niet mogen? ik heb geprobeerd er vanaf te komen, maar moest de resterende tijd afkopen. ook met de telefoon van mijn baas ben ik zeer slecht bereikbaar, hetzelfde netwerk, ander merk telefoon. het wordt tijd dat ze de service en bereikbaarheid eens verbeteren.

Re: t mobile

Geplaatst: 24 nov 2003 21:13
door klaver
Ook in Almere is dit erg. Daar heb ik helemaal geen bereik en op mijn werk in Amsterdam heb ik ook slecht bereik... Soms kunnen mensen mij niet eens bereiken en lijkt het wel alsof mijn telefoon uit staat...

Re: t mobile

Geplaatst: 25 nov 2003 12:26
door ??
Afgelopen zomer kan het best wel eens zijn geweest dat de dekking beter was ja. Net zoals Vodafone toen grote problemen had met het netwerk. Heeft te maken met de weersomstandigheden. Die waren afgelopen zomer zo extreem, dat zendmasten veel verder kwamen dan ze 'normaal' horen te komen. Bij Vodafone kwam toen het probleem dat zenders op elkaar gingen storen. Radiostations hadden daar trouwens ook last / geluk van /mee.

Maar goed, les 1 van het aanschaffen van een mobiele telefoon: Check altijd van te voren of je dekking hebt op de plek waar je 'm wil gebruiken! Ongeacht je gekozen netwerk; ieder netwerk heeft bepaalde regio's waar de dekking een gatenkaas is.