Gebeld: Gratis vakantie Antalya/Istanbul
Geplaatst: 07 sep 2011 16:50
Een onbekend nummer probeert mij al dagen telefonisch te bereiken. Als ik eindelijk opneem, is er een enthousiaste verkoper (van het bedrijf Hotelgroup, maar dit wordt vluchtig verteld) die mij verklaart dat ik een gratis vakantie voor maximaal 10 personen heb gewonnen naar Antalya. Ik ben even stil aangezien ik geen idee heb waar ik deze prijs aan te danken heb. De verkoper gaat door en vertelt mij dat mijn telefoonnummer is geselecteerd uit 200.000 telefoonnummers. Ze verkoper zei letterlijk: 'Ik weet het ook niet precies hoor, maar waarschijnlijk heb je ooit iets besteld op Wehkamp.nl, en is je telefoonnummer daardoor op een lijst geplaatst'.
Ik heb nog nooit iets besteld bij Wehkamp.nl.
Er wordt meerdere malen aan mij gevraagd hoe blij ik wel niet ben. De verkoper vertelt dat de prijs inhoudt voor 2 weken naar Antalya met een gratis vlucht, hotelovernachting, dinerchecks, ontbijtchecks, en de voorwaarde is dat ik wel verplicht moet ontbijten en dineren. Dit alles krijg ik bijna gratis. In het informatie pakket wat mij thuis zou worden gestuurd zou een pas zitten, en die moet ik activeren op internet en dan zou er €153,- van mijn rekening gehaald worden.
Dan wil hij mijn gegevens controleren, en noemt mijn adres/telefoonnummer etc. op. Dan wil hij mijn rekeningnummer, om te kijken of dit een geldig rekeningnummer is. Met mijn stomme hoofd heb ik deze gegeven. Daarna nog mijn geboortedatum, en de deal was rond. Nu zegt de verkoper dat ze een bandrecorder gaan starten, zodat hij, zijn baas en ik duidelijk de overeenkomst hebben. Hij verzekert mij dat ik deze band altijd nog kan aanvragen en terug kan luisteren. Hij verzoekt mij al zijn vragen met een duidelijk 'ja' te beantwoorden, want dan hoor je dat duidelijk op de tape. Hij herhaalt nog een keer mijn gegevens, bankrekeningnummer en telefoonnummer, en vervolgens in detail de gehele prijs, en achter elke zin vraagt hij mij of dit klopt en ik antoord met een duidelijk 'ja'. Dan zegt hij dat ik het hele pakket schriftelijk pinnen 2/3 werkdagen krijg thuisgestuurd, en als ik het niet wil, ik het zo kan terugsturen.
Toen ik ophing en ging nadenken, begon ik te twijfelen. Mijn moeder was er ook niet gerust op, en samen gingen we dit fenomeen googelen. En ja hoor, er zijn nog talloze andere gedupeerden die telefonisch horen van een prijs, en waarna er een bedrag van hun rekening word afgeschreven.
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die een voorval vergelijkend met deze hebben meegemaakt. Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb nog nooit iets besteld bij Wehkamp.nl.
Er wordt meerdere malen aan mij gevraagd hoe blij ik wel niet ben. De verkoper vertelt dat de prijs inhoudt voor 2 weken naar Antalya met een gratis vlucht, hotelovernachting, dinerchecks, ontbijtchecks, en de voorwaarde is dat ik wel verplicht moet ontbijten en dineren. Dit alles krijg ik bijna gratis. In het informatie pakket wat mij thuis zou worden gestuurd zou een pas zitten, en die moet ik activeren op internet en dan zou er €153,- van mijn rekening gehaald worden.
Dan wil hij mijn gegevens controleren, en noemt mijn adres/telefoonnummer etc. op. Dan wil hij mijn rekeningnummer, om te kijken of dit een geldig rekeningnummer is. Met mijn stomme hoofd heb ik deze gegeven. Daarna nog mijn geboortedatum, en de deal was rond. Nu zegt de verkoper dat ze een bandrecorder gaan starten, zodat hij, zijn baas en ik duidelijk de overeenkomst hebben. Hij verzekert mij dat ik deze band altijd nog kan aanvragen en terug kan luisteren. Hij verzoekt mij al zijn vragen met een duidelijk 'ja' te beantwoorden, want dan hoor je dat duidelijk op de tape. Hij herhaalt nog een keer mijn gegevens, bankrekeningnummer en telefoonnummer, en vervolgens in detail de gehele prijs, en achter elke zin vraagt hij mij of dit klopt en ik antoord met een duidelijk 'ja'. Dan zegt hij dat ik het hele pakket schriftelijk pinnen 2/3 werkdagen krijg thuisgestuurd, en als ik het niet wil, ik het zo kan terugsturen.
Toen ik ophing en ging nadenken, begon ik te twijfelen. Mijn moeder was er ook niet gerust op, en samen gingen we dit fenomeen googelen. En ja hoor, er zijn nog talloze andere gedupeerden die telefonisch horen van een prijs, en waarna er een bedrag van hun rekening word afgeschreven.
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die een voorval vergelijkend met deze hebben meegemaakt. Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?