Ziggo Kabel
Geplaatst: 07 sep 2011 18:08
Sinds jaar en dag wordt er in ons studentenhuis in Groningen gebruik gemaakt van Ziggo. Het kabelabonnement voor televisie en radio staat op naam van de huisbaas, het internet op naam van een van de studenten. Dit is in het verleden nooit een probleem geweest.
Een aantal maanden geleden is ons studentenhuis verkocht, en zijn wij dus gewisseld van huisbaas. Wat wij niet wisten, was dat de vorige huisbaas het kabelabonnement hierbij had opgezegd. Hier kwamen we achter toen er bij ons een bedrag van ruim 80 euro werd afgeschreven voor het internet en de kabelkosten met terugwerkende kracht. Wij hebben hier natuurlijk netjes over gebeld, en kregen te horen dat omdat de huisbaas het abonnement had opgezegd, zij het volledige kabelabonnement hebben overgeschreven op ons klantnummer. Dus zónder toestemming, handtekening etc.
Onze nieuwe huisbaas heeft een brief naar Ziggo geschreven met het verzoek de kabelaansluiting op zijn naam over te schrijven.
Tot onze grote verbazing krijgen wij vandaag de volgende mail van Ziggo;
"Geachte mevrouw ***,
Ik heb onlangs de brief ontvangen van Dhr ***.
Wat ik uit de brief opmaak begrijp ik dat u het abonnement (wederom) wilt overschrijven op een andere naam.
Mogelijk is het toch niet helemaal duidelijk wat u wilt, en is het nodig even telefonisch contact met ons op te nemen.
Het is in ieder geval zo dat een contractsovername alleen mogelijk is bij echtscheiding of overlijden.
Graag hoor ik van u waar het nu precies om gaat,
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.
Met vriendelijke groet,
***
Afdeling Klantenservice
Ziggo"
Conclusie; wij willen het abonnement WEDEROM (?) overschrijven en weten niet wat we willen. We moeten eerst scheiden (van wie?) of doodgaan voordat we een ongevraagd kabelabonnement van een studentenhuis van onze naam kunnen halen. Dus als we zouden verhuizen, zouden we de kabel van ons vorige adres moeten blijven betalen. Bijzonder.
Uiteraard is ook hierover met de klantenservice gebeld. Het antwoord? Ze hebben geen idee hoe ze dit kunnen oplossen. Hun advies? Loop maar binnen bij het hoofdkantoor dat toevallig in dezelfde plaats zit, misschien dat zij iets kunnen.
Wij vinden dit in ieder geval zeer bizar en hebben inmiddels de moed opgegeven. Klantenservice kan niet helpen en als we het bedrag storneren wordt ook het internet waar wij niet zonder kunnen afgesloten.
Help!
Een aantal maanden geleden is ons studentenhuis verkocht, en zijn wij dus gewisseld van huisbaas. Wat wij niet wisten, was dat de vorige huisbaas het kabelabonnement hierbij had opgezegd. Hier kwamen we achter toen er bij ons een bedrag van ruim 80 euro werd afgeschreven voor het internet en de kabelkosten met terugwerkende kracht. Wij hebben hier natuurlijk netjes over gebeld, en kregen te horen dat omdat de huisbaas het abonnement had opgezegd, zij het volledige kabelabonnement hebben overgeschreven op ons klantnummer. Dus zónder toestemming, handtekening etc.
Onze nieuwe huisbaas heeft een brief naar Ziggo geschreven met het verzoek de kabelaansluiting op zijn naam over te schrijven.
Tot onze grote verbazing krijgen wij vandaag de volgende mail van Ziggo;
"Geachte mevrouw ***,
Ik heb onlangs de brief ontvangen van Dhr ***.
Wat ik uit de brief opmaak begrijp ik dat u het abonnement (wederom) wilt overschrijven op een andere naam.
Mogelijk is het toch niet helemaal duidelijk wat u wilt, en is het nodig even telefonisch contact met ons op te nemen.
Het is in ieder geval zo dat een contractsovername alleen mogelijk is bij echtscheiding of overlijden.
Graag hoor ik van u waar het nu precies om gaat,
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.
Met vriendelijke groet,
***
Afdeling Klantenservice
Ziggo"
Conclusie; wij willen het abonnement WEDEROM (?) overschrijven en weten niet wat we willen. We moeten eerst scheiden (van wie?) of doodgaan voordat we een ongevraagd kabelabonnement van een studentenhuis van onze naam kunnen halen. Dus als we zouden verhuizen, zouden we de kabel van ons vorige adres moeten blijven betalen. Bijzonder.
Uiteraard is ook hierover met de klantenservice gebeld. Het antwoord? Ze hebben geen idee hoe ze dit kunnen oplossen. Hun advies? Loop maar binnen bij het hoofdkantoor dat toevallig in dezelfde plaats zit, misschien dat zij iets kunnen.
Wij vinden dit in ieder geval zeer bizar en hebben inmiddels de moed opgegeven. Klantenservice kan niet helpen en als we het bedrag storneren wordt ook het internet waar wij niet zonder kunnen afgesloten.
Help!