Tele2 Alles in 1 - Waardeloos
Geplaatst: 07 sep 2011 23:35
Beste Forum mensen,
Ik zit met een probleem met Tele2 en ik kom hier niet uit.
Is er iemand die mij van tips kan voorzien zodat ik hiermee verder kan.
Onderstaande brief stuurde ik eerder naar Tele2:
Op 4 mei 2011 heb ik bij u Internet+Bellen, Eredivisie live en HD tv bestelt.
Ik heb dit telefonisch gedaan en op 27 mei 2011, werd deze aansluiting actief.
Na het installeren van dit pakket, heb ik verschillende snelheidstests uitgevoerd. Hiermee wilde ik mijn internet snelheid bepalen.
Deze test waren uitermate teleurstellend en dus niet wat ik verwachte van deze aansluiting. Met de decoder uit, kwam ik op 10 Mb/s, en met de decoder aan op niet meer dan 4 á 5 Mb/s.
Ik heb deze test meerdere keren uitgevoerd, waarbij de snelheid elke keer rond deze waardes blijven, een aantal keer daalde de snelheid zelfs naar 3 Mb/s.
Hierop volgend heb ik contact opgenomen met de Tele2 klantenservice. Ik heb gesproken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], heeft mijn internet snelheid getest en vertelde mij dat in verband met de afstand van de wijkcentrale naar mijn woning toe de snelheid inderdaad niet meer dan 10 Mb/s kan bedragen.
Ik vind dat dit tijdens de bestelling van dit pakket gecontroleerd had moeten worden. Ik had dan zelf de keus gehad of ik met deze snelheid genoegen wilde nemen en of ik hier tv bij wilde bestellen.
Ik ben hierover dus niet voldoende ingelicht door Tele2, vandaar dat ik genoodzaakt ben het contract te ontbinden.
3 weken later krijg ik een brief dat ze me met trots konden vertellen dat het probleem opgelost was.
Helaas was dit nog steeds niet het geval waardoor ik brief 2 de bus uit deed:
In deze brief geeft u aan dat u een oplossing voor mijn probleem gevonden heeft en dat u telefonisch contact met mij op wilde nemen om mij te vertellen dat het probleem is opgelost.
Ik heb op 27 juli 2011, daarom contact met u opgenomen.
De medewerker bij de helpdesk kon mij alleen niet vertellen, wat nu precies de oplossing was geweest . Hij kon zien dat er op dit moment een snelheid haalbaar moest zijn tot 13Mbit en dat dit waarschijnlijk de oplossing moest zijn. U kunt zich voorstellen dat ik hier enorm van baalde. Deze snelheid had ik namelijk al! In mijn ogen is er dus niks opgelost, en blijf ik bij het punt dat ik onvoldoende geïnformeerd ben over de Tele2 producten tijdens het bestellen. Want waarom kan er nu achteraf, nu dat ik het abonnement al heb, wel geïnformeerd worden over de te halen snelheid en niet tijdens het bestellen? Tele2 heeft niks gedaan om mijn probleem serieus op te lossen en ik blijf dus genoodzaakt mijn contract met Tele2 eenzijdig op te zeggen.
Ik wil zoals ik in mijn eerste brief al kenbaar gemaakt heb, dit contract opzeggen, zonder extra kosten, met de mogelijkheid over te stappen naar een andere Internet provider, met het behoud van telefoonnummer.
Graag wil ik dit binnen 2 weken na dagtekening van deze brief bevestigd hebben. Na deze datum zal ik genoodzaakt zijn mijn rechtsbijstand in te schakelen en tevens diverse klantensites zoals Tros Radar inlichten over dit probleem.
Zo gezegd zo gedaan een bericht op het TROS RADAR forum.
Iemand een idee wat ik hiermee nu kan doen?
Ik zit met een probleem met Tele2 en ik kom hier niet uit.
Is er iemand die mij van tips kan voorzien zodat ik hiermee verder kan.
Onderstaande brief stuurde ik eerder naar Tele2:
Op 4 mei 2011 heb ik bij u Internet+Bellen, Eredivisie live en HD tv bestelt.
Ik heb dit telefonisch gedaan en op 27 mei 2011, werd deze aansluiting actief.
Na het installeren van dit pakket, heb ik verschillende snelheidstests uitgevoerd. Hiermee wilde ik mijn internet snelheid bepalen.
Deze test waren uitermate teleurstellend en dus niet wat ik verwachte van deze aansluiting. Met de decoder uit, kwam ik op 10 Mb/s, en met de decoder aan op niet meer dan 4 á 5 Mb/s.
Ik heb deze test meerdere keren uitgevoerd, waarbij de snelheid elke keer rond deze waardes blijven, een aantal keer daalde de snelheid zelfs naar 3 Mb/s.
Hierop volgend heb ik contact opgenomen met de Tele2 klantenservice. Ik heb gesproken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], heeft mijn internet snelheid getest en vertelde mij dat in verband met de afstand van de wijkcentrale naar mijn woning toe de snelheid inderdaad niet meer dan 10 Mb/s kan bedragen.
Ik vind dat dit tijdens de bestelling van dit pakket gecontroleerd had moeten worden. Ik had dan zelf de keus gehad of ik met deze snelheid genoegen wilde nemen en of ik hier tv bij wilde bestellen.
Ik ben hierover dus niet voldoende ingelicht door Tele2, vandaar dat ik genoodzaakt ben het contract te ontbinden.
3 weken later krijg ik een brief dat ze me met trots konden vertellen dat het probleem opgelost was.
Helaas was dit nog steeds niet het geval waardoor ik brief 2 de bus uit deed:
In deze brief geeft u aan dat u een oplossing voor mijn probleem gevonden heeft en dat u telefonisch contact met mij op wilde nemen om mij te vertellen dat het probleem is opgelost.
Ik heb op 27 juli 2011, daarom contact met u opgenomen.
De medewerker bij de helpdesk kon mij alleen niet vertellen, wat nu precies de oplossing was geweest . Hij kon zien dat er op dit moment een snelheid haalbaar moest zijn tot 13Mbit en dat dit waarschijnlijk de oplossing moest zijn. U kunt zich voorstellen dat ik hier enorm van baalde. Deze snelheid had ik namelijk al! In mijn ogen is er dus niks opgelost, en blijf ik bij het punt dat ik onvoldoende geïnformeerd ben over de Tele2 producten tijdens het bestellen. Want waarom kan er nu achteraf, nu dat ik het abonnement al heb, wel geïnformeerd worden over de te halen snelheid en niet tijdens het bestellen? Tele2 heeft niks gedaan om mijn probleem serieus op te lossen en ik blijf dus genoodzaakt mijn contract met Tele2 eenzijdig op te zeggen.
Ik wil zoals ik in mijn eerste brief al kenbaar gemaakt heb, dit contract opzeggen, zonder extra kosten, met de mogelijkheid over te stappen naar een andere Internet provider, met het behoud van telefoonnummer.
Graag wil ik dit binnen 2 weken na dagtekening van deze brief bevestigd hebben. Na deze datum zal ik genoodzaakt zijn mijn rechtsbijstand in te schakelen en tevens diverse klantensites zoals Tros Radar inlichten over dit probleem.
Zo gezegd zo gedaan een bericht op het TROS RADAR forum.
Iemand een idee wat ik hiermee nu kan doen?