LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Electrolux

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jet76

Service Electrolux

Ongelezen bericht door Jet76 »

Wat een service bij Electrolux!

Mijn wasmachine is 3,5 jaar oud (Electrolux). Ik heb nog 1,5 jaar garantie (bijgekocht via de winkel).

Sinds 11 dagen is mijn wasmachine kapot (ik heb een gezin met kinderen...). 8 dagen na de melding bij Electrolux komt er eindelijk een technicus. Deze 'ziet' meteen wat er aan de hand is:kuip achterzijde, trommel, dichting,verwarmingselent kapot. Oorzaak: "u hebt teveel op lage temperaturen gewassen. Daardoor is de kering gaan lekken. U moet minimaal iedere maand op 95 graden wassen, dat staat ook in het boekje".
Kosten: € 500,00 of meer... (volgens deze technicus, en het kan zeker deze week niet meer gemaakt worden).

Ik vervolgens de gehele gebruiksaanwijzing nog een keer gelezen. Nergens te vinden dat het wassen op lage temperaturen schadelijk zou kunnen zijn voor de onderdelen. Ook nergens te vinden dat ik minimaal 1x per maand op 95 graden moet wassen. Er staat: 'regelmatig op de heetste temperatuur wassen'. En dat heb ik ook gedaan.
Omdat ik het niet eens ben met de 'diagnose' komt er zo spoedig mogelijk een andere technicus voor een second opinion!!!
Laatst gewijzigd door Jet76 op 13 sep 2011 22:42, 5 keer totaal gewijzigd.

LeoZ

Re: Service Electrolux

Ongelezen bericht door LeoZ »

Inderdaad... wat een kulverhaal!

Denk dat deze "monteur" net uit de kroeg kwam.

Ik (man) woon nu zo'n 15 jaar alleen en was dus zelf en draai mijn wassen nooit op 95 graden, meestal op 40 graden en af en toe op 60 graden.

Indien u voor de reparatie €500,- moet betalen, kunt u beter een nieuwe machine kopen... maar dan van een ander merk.

Succes met de afloop, al ik denk ik dat u er met de fabrikant niet uit gaat komen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Triest garantie bij kopen is aflopend, lees de kleine lettertjes maar. met 3,5 jaar zit je al aan de levensduur van dat ding, niet reparabel dus. Kun je twee dingen doen je koop een nieuw gaar ding of je zoekt een tweedehands miele voor pak em beet 150 euro op verkoopsite's legio te koop en geloof me dan doe je de was met plezier. Electolux zou verboden moeten worden als zijnde een gevaar voor de gemeenschap want je wordt er op zijn minst geestesziek van.

Jet76

Ongelezen bericht door Jet76 »

Goed nieuws over Electrolux!!!
Vanochtend second opinion gehad door een technicus van Electrolux: wasmachine meteen gemaakt en het valt onder de garantie!!!!!
Joepie!!!! Bedankt voor de goede service vandaag!

Gesloten