Pagina 1 van 3
Tiscali
Geplaatst: 12 okt 2003 22:22
door Hans en Bianca
In juni hebben wij ons aangemeld voor een ADSL-verbinding via Tiscali. Waren we hier maar nooit mee in zee gegaan. Het heeft 2 maanden geduurd voordat wij onze verbinding hadden, al moesten wij hiervoor twee keer bellen. Elke keer een zeer lange wachttijd, oplopend tot een half uur. Tot op heden kunnen wij zelfs nog geen e-mail aliassen aanmaken. Ook hierover hebben wij al telefonisch contact gehad, toen werd verteld dat hoogst waarschijnlijk wij na het weekend dit wel konden doen. Niet dus. 1,5 maand geleden hebben wij per e-mail informatie gevraagd over een draadloze modem. Weken tevergeefs gewacht op een antwoord. Een tip op Consumentenbond.nl was om naar alle beschikbare e-mail adressen een mail te sturen. Tot op heden wederom geen enkele reactie gehad. Ook hebben wij nog steeds geen cent betaald, voor het modem niet, de aansluitkosten niet en de maandelijkse abonnementskosten niet. Op zich niet erg, maar wij zijn bang dat we binnenkort een gigarekening ontvangen. Kortom: alleen maar ellende. Wie kan ons helpen??
Re: Tiscali
Geplaatst: 14 okt 2003 16:47
door resp00112535
Over Tiscali geen goed woord. Ik heb al een geruime tijd ADSL Basis bij Tiscali, dat houd in 768 kbps downloadsnelheid en 128 kbps uploadsnelheid. Ga ik nu testen dan kom ik niet verder als 529 kbps download en max.28 kbps upload. Dus ik naar de site van Tiscali en op zoek naar mijn gegevens! En wat staat er in mijn contract: (Up- en downloadsnelheid:BANDW_128_512)
Toen heb ik een e-mail gestuurd naar Tiscali (maar ja geen antwoord) dus heb ik het volgende gedaan,het e-mail naar ieder e-mailadres wat ik kon vinden van Tiscali gestuurd. Dat heeft geholpen, krijg ik toch bericht terug met de volgende melding:Begin dit jaar is de bandbreedte van het basis abonnement verhoogt van 128/512 naar 128/768. Vermoedelijk is uw abonnementsbevestiging per abuis op oud briefpapier gedrukt:Op oud briefpapier? ik heb geen brief ontvangen het stond notabene op internet. Bij de datum van activering op 04-07-2003 had ik een contract voor 128/768,dit was beduidend later als het begin van het jaar. Ik ben gebonden aan het contract voor een jaar,maar ben aan het uitzoeken of ik het eerder kan ontbinden omdat naar mijn mening Tiscali zij contract niet nakomt. Heb al div. e-mails gestuurd maar als antwoord krijg ik :u moet met het service center bellen: Het is wel een normaal nummer maar dat antwoord dat je daar krijgt???? volgens mij zijn dat ook maar gewone mensen die daar zitten om geld te verdienen.Nu vraag ik aan de Consumentenbond kan ik hier wat aan doen?
Met vriendelijke groet
H.Jansen
Re: Tiscali
Geplaatst: 14 okt 2003 17:12
door resp00112535
Ik heb het vorige bericht gekopieerd van de brief die ik naar de consumentenbond geschreven heb, vandaar ook de vraag aan de bond.
Onderstaand volgt een brief die ik naar Tiscali gedaan heb.
Beste mensen van Tiscali.
Ik ga nu nog eens proberen een e-mail te schrijven en hoop dat dit dan wel beantwoord word.
De vorige mails zijn niet beantwoord door jullie, wat niet ten goede komt aan Tiscali.
Nu is mijn vraag. Waneer komen de abonnementen in aanmerking voor de lagere koste en de snellere verbinding waar jullie al een hele tijd zo een ophef over maken.
Ik heb volgens jullie een 768 kb/s abonnement maar er staat nog steeds in mijn abonnementsgegevens dat het een 512 kb/s is.(En nu geen smoes dat het op oud briefpapier is gedrukt maar een goed antwoord). Ik gebruik een snelheids meting via de Consumentenbond
en die geeft het volgende weer. Surfsnelheid gemiddeld is over 22 metingen deze maand 123 Kbps. Download snelheid gemiddeld is over 22 dagen deze maand 496 Kbps. Ik kom bij verre niet aan de 768 Kbps.
Dan maken jullie reclame met het volgende aanbot.
Tiscali ADSL-Basis via KPN: KPN-deel Tiscali-deel Totaal (incl.BTW)
27,95 euro 17,00 euro 44,95 euro
Ik heb ook een ADSL-Basis via KPN en betaal het volgende.
KPN-deel Tiscali-deel Totaal (incl. BTW)
27,95 euro 22,00 euro 49,95 euro
Dat is 5 euro meer dan dat jullie aanbod. Hoe kan dat? En dan nog te zwijgen over de snelheid in het aanbot hebben jullie het over een snelheid van 1024/160 kbit/s.
Graag had ik hier over een goede uitleg.
Met vriendelijke groet
H.J.
Nu ben ik eens benieuwd of ik hier een antwoord op krijg.
Krijg ik een antwoord dan zet ik dat wel op het forum.
GR.H.J.
Re: Tiscali
Geplaatst: 20 okt 2003 23:22
door joke
Hallo Tiscali gebruikers,
Ook ik ben al maanden bezig met Tiscali. Heb van febr. tot mei getelefoneerd ( nu al 35,00 euro) brieven geschreven en e-mails gestuurd. Ik kan u vertellen het helpt niets. Niemand die iets weet en niemand die wat kan doen.
1e Ik ben sinds 2 jaar weduwe en wil heel graag de accountnaam van mijn man veranderen in mijn naam. Het zijn maar 2 voorletters die veranderd moeten worden. Vergeet het. Waarschijnlijk zit ik met goede gezondheid nog z'n 30 jaar vast aan de naam van mijn overleden man.
2e Tiscali maakt reclame voor goedkoper internetten. Ik heb nu een abb. van 79,95 euro per maand. Ik wil dat veranderen in het abb. live3 van 49,95 per maand. Volgens Tiscali loopt mijn contract tot mei 2004. Maar volgens de website van Tiscali kan je wel veranderen, "neem contact op met de service afd.". Dit telefoontje koste mij ook nog eens 1 uur en 20 minuten dus tel maar uit. Maar ik ben benieuwd of het per 1 november ingaat. Laat dat wel weten als ik het hoor.
Re: Tiscali
Geplaatst: 26 dec 2003 15:08
door hoenes
Ook ik heb slechte ervaringen met Tiscali.
Ze proberen overal klanten te werven, maar als je eenmaal klant bent, kom je er niet meer ervan af.
Vorig jaar december ben ik begonnen om mijn abonnement op Tiscali op te zeggen.(volgens de voorwaarden een opzegtermijn van 1 maand) Begin januari weer een e/mail gestuurd om het op te zeggen. Toen hier geen reactie op kwam heb ik eind januari telefonisch contact met ze opgenomen. Toen werd mij medegedeeld dat je een abonnement NIET PER E-MAIL kunt opzeggen (??!!!) Vreemd voor een internetprovider af niet soms? Vervolgens een fax gestuurd, weer geen reactie. Nogmaals een fax gesturd, weer geen reactie. toen maar weer gebeld.Moest toch echt schriftelijk per post of fax. Weer een fax gestuurd, weer geen reactie. Onderussen was het al mei en heb ik de automatische incasso laten stopzetten. Zelfs hier kwam geen reactie op. Tot afgelopen oktober toen ik opeens een brief van het incassobureau kreeg. Weer telefonisch contact opgenomen en meer dan één uur in de wacht gestaan. Vervolgens het bekende excuusverhaaltje en uiteindelijk met behulp van de helpdesk is het dan toch gelukt om hier van af te komen. Wel de abonnementkosten van december t/m april kwijt, maar wel van Tiscali af.
Dus abonnenees van Tiscali, bezint eer ge begint want hier kom je niet zo gemakkelijk meer vanaf.
Bah Tiscali wat een praktijk. Voor mij nooit meer Tisali!!!!!!!!
Re: Tiscali
Geplaatst: 27 dec 2003 18:09
door oom agent
hmm klinkt het zelfde als PLANET NTERNET.
Re: Tiscali
Geplaatst: 04 jan 2004 12:08
door Gast
Ook ik heb slechte ervaringen met Tiscali.
Ze proberen overal klanten te werven, maar als je eenmaal klant bent, kom je er niet meer ervan af.
Dat is tegenwoordig toch heel normaal? Neem nou UPC, Chello, KPN, NUON, Essent, HetNet (ook KPN) en nog enige tientallen andere beruchte bedrijven.
Miljoenen besteden ze aan het werven van nieuwe klanten, die vervolgens als varkens behandeld worden wanneer ze eenmaal klant zijn.
Tot het moment komt dat voor elke nieuwe klant die ze door de voordeur naar binnen halen, er twee via de achterdeur gillend weghollen.
Re: Tiscali
Geplaatst: 09 jan 2004 20:06
door knuiman
Hallo,
Ik heb heel veel problemen met tiscali . bij het aanmelden al een hoop trammelant gehad dat was begin september 2003 en oktober kreeg ik het voor elkaar na veel telefoontjes van gemiddeld 25 min.
Begin nov.2003 heb ik de gegevens van mijn modem opgestuurt en zou binnen 30 dagen geld terug krijgen.Nu is het jan.2004 en heb ik nog steeds niets onvangen. Ook naar veel bellen met lange wachttijd en veel beloftes van tiscali nog niets gekregen.Ook heb een aantal mailtjes gestuurt en daar krijg je geen antwoord op. Ook nu moet ik min. 20 min wachten als ik bel.
Ook ik heb nog niets aan tiscali betaalt omdat het automatisch af geschreven zou worden en dat hebben nog niet gedaan.Ik ben bang dat ik wanneer tiscali wakker word ik een grote rekening van hun krijg.
tiscali komt de afspraken niet na.
Ik zou wel eens willen weten of er meer van dit soort klachten over tiscali zijn?
Groetjes
Ben
Re: Tiscali
Geplaatst: 14 jan 2004 23:28
door Zoef
Hallo Ben,
Maak je geen zorgen je bent echt niet de enigste. Vanavond heb ik ook via deze weg gereageerd, het is te lezen op deze site en dat is nog maar verhoudingsgewijs een klein berichtje. Ik kan er een boek over schrijven. Het is diep treurig.
Groetjes,
Zoef
Re: Tiscali
Geplaatst: 15 jan 2004 14:07
door Gast
Volgens mij gaat het bij opzeggen nog steeds om contract ontbinding. En dit moet "altijd" schriftelijk, met handtekening. Anders is dit niet rechtsgeldig
Re: Tiscali
Geplaatst: 15 jan 2004 14:26
door wol
Met Tiscali is dat te verwachten....is een kindje van Nina
Wolletje Brink
Re: Tiscali
Geplaatst: 17 jan 2004 18:04
door Solgyr
En nog een frustratie over Tiscali:
Ook ik probeer al weken in dialoog te komen met Tiscali;
Bellen kost veel, heel veel tijd.
Uiteindelijk vertellen ze dat je eea maar in een brief moet zettten
(heel vreemd e-mailen mag niet)
Als je dan een brief schrijft hoor je niets meer en na een maand blijkt de brief zoek.
Op e-mailtjes wordt alleen met een standaard tekst gereageerd.
Je komt zo uiteindelijk niet tot een dialoog met Tiscali en het probleem blijft bestaan. Ook ik ben dit spuugzat.
Weet iemand een manier om wel in dialoog te komen?
Richard Stijns, Amstelveen
Re: Tiscali
Geplaatst: 20 jan 2004 14:29
door j.b.wolff
Sinds het begin van de Internet Service levering door @Home (Essent) zijn er ontelbare storingen opgetreden die er zeker niet toe hebben bijgedragen om mijn plezier te vergroten. De meeste keren duurde een storing maar enkele minuten, maar soms duurde een storing ook uren en zelfs dagen. Ik zal de laatste zijn die er van beschuldigd kan worden geen begrip te kunnen opbrengen voor onvoorziene omstandigheden / het falen van apparatuur / break downs etc. Ook als technici in de fout gaan, kan ik daar begrip voor opbrengen.
Maar waar ik absoluut geen begrip voor kan opbrengen is de manier waarop ik als klant door @Home behandeld wordt. Uit de antwoorden van hun klantenservice blijkt een dergelijke mate van hooghartigheid en zelfgenoegzaamheid, onverschilligheid en minachting voor de klant dat die niet anders dan beledigend kan overkomen.
Alleen al de inhoud van de automatische gegenereerde berichten!: De ene keer wordt beweerd dat een antwoord verwacht kan worden binnen drie werkdagen en een andere keer binnen twee weken! Als er al een antwoord wordt gegeven wordt er niet inhoudelijk ingegaan op de gestelde vraag/kwestie/probleem, is het antwoord niet ter zake en/of ontwijkend en wordt vooral nooit toegeven dat de schuld bij de service van @Home ligt, ondanks de feiten.
Als ik mij tot een helpdesk in the USA wendt (Microsoft, HP e.a.) ontvang ik een persoonlijk en duidelijk antwoord binnen enkele uren! Die mensen weten wat het begrip “service”inhoudt. Daar kunnen @Home en andere Nederlandse “service”-verleners nog heel wat van leren!
Wendt ik mij tot de helpdesk van @Home 0900-8112, dan wordt ik tergend langzaam geholpen alsof de helpdesk-medewerker zijn of haar aandeel krijgt voor iedere minuut dat ik aan de telefoon wordt gehouden. Op e-mails wordt helemaal niet gereageerd of wordt men vriendelijk verzocht het 0900 nummer te bellen.
En waarom moet ik als klant extra betalen voor het melden van een storing op het net van @Home ? En waarom moet ik extra betalen als mijn netwerkkaart door de storing op het net van @Home ontregeld raakt? En waarom geeft de helpdesk van @Home geen antwoorden op vragen per e-mail? Omdat dat geen geld binnen brengt zoals het 0900 nummer? Is het te min voor een medewerker van @Home om een klant op te bellen dat de gemelde storing verholpen is, vooral als bekend is dat de storing die een volle dag heeft geduurd ook nog de netwerkkaart heeft ontregeld ? Mag ik als klant verwachten dat na de melding van een storing, ik ingelicht wordt als de storing verholpen is?
De betreffende correspondentie die begint nog voor de feitelijke aansluiting en eindigt met mijn klacht d.d. 4 en 5 januari 2004 en waarop ik tot op heden geen inhoudelijk antwoord heb ontvangen, de druppel die de emmer deed overlopen, is te allen tijde voor inzicht beschikbaar.
Als ik af mag gaan op mijn ervaring met de klantenservice van @Home hoef ik geen inhoudelijke reactie te verwachten. Een gegenereerd bericht:”Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.” of voorgeformuleerde excuses kunnen geen soelaas bieden, want wat zijn woorden zonder daden?
Re: Tiscali
Geplaatst: 22 jan 2004 18:49
door Jacqueline
Tiscali is echt vreselijk om mee "in zee" te gaan! In
augustus 2002 heb ik via de telefoon mijn abonnement opgezegd, nadat ik een brief van ze had gekregen of ik deze wilde ondertekenen en terugsturen zodat zij mij konden registreren als Tiscaliklant. Als ik dit niet binnen enkele dagen zou doen, dan zouden zij mij niet als klant registreren. Ik wilde geen klant van hen worden dus ik bellen (ruim 50 minuten) helaas kon dit niet per telefoon maar moest ik een brief sturen. Nu, die heb ik gestuurd! Wel een stuk of 5! Steeds kreeg ik een standaardbrief terug met de vraag of ik wil betalen. Weer bellen, 5 kwartier in de wacht, antwoord: brief sturen! Ik heb zelfs nog de originele aanmeldbrief thuis die ik nooit heb ingevuld/opgestuurd! Maar volgens hen heb ik wél een aansluiting bij hun. Nu heb ik nog nooit 1 e-mail van Tiscali binnengehaald of van iemand gekregen. Nu heb ik een laatste waarschuwing gehad met de tekst:
Onlangs heeft u van ons een betalingsherinnering ontvangen inzake één of meerdere facturen. Hierop hebben wij tot op heden geen betaling of REACTIE van u ontvangen. Nu vráág ik je: WAAR ZIJN DAN AL MIJN BRIEVEN GEBLEVEN!! Ik heb de kopieën thuis, maar er wordt gewoon niet gereageerd! Ook dreigen ze iedere keer mijn verbinding af te sluiten: WELKE verbinding! DOEN DAN!
Mijn vraag is: moet ik nu gewoon betalen voor een dienst die mij niet geleverd is/ waar ik geen gebruik van heb gemaakt, alvorens zij de vordering ter incasso sturen, of moet ik eerst betalen en dan pas actie ondernemen. Ik krijg 10 dagen de tijd! En áls ik betaal, wie zegt dan dat ik van hun af ben? Hoevaak krijg ik dán nog acceptgiro's binnen?
M.vr.gr.
Jacqueline :
Re: Tiscali
Geplaatst: 23 jan 2004 23:03
door oman
ik ben sinds begin december '03 lid van de tiscali sekte en sindsdien geen automatische afschrijving plaatsgevonden. De factuur zou ik per email hebben ontvangen, maar never nooit gearriveerd in de e-mail box. Het vervelende hierbij is dat je bij die actie van de gratis aansluitkosten van € 174 de factuur moet retourneren voor 1 april a.s.
http://www.tiscali.nl/content/clicks/cl ... asp?id=117
via deze link kun je alsnog een kopie factuur opvragen, maar ik betwijfel of dit verzoek wel in behandeling wordt genomen. heeft iemand hier ervaring mee
Re: Tiscali
Geplaatst: 27 jan 2004 18:58
door Adsl man
Re: Tiscali
Geplaatst: 30 jan 2004 16:10
door H. Straatman
Ik heb ook slechte ervaringen met Tiscali. Het bedrijf reageert op geen enkele mail, fax en zelfs aangetekende brieven worden wel aangenomen , maar niet beantwoord.
Mijn ervaringen.Ik heb me op 8 maart aangemeld voor een adsl abonnement. Op 10 maart kreeg ik daarvan de bevestiging van Tiscali, met de mededeling dat indien ik me bedacht had de aanmelding binnen 5 dagen kon annuleren. Dat heb ik onmiddelijk gedaan. Op 17 maart is dat middels een brief door Tiscali bevestigd. Echter enkele weken later krijg hardware toegezonden en wordde de abonnementskosten van mijn rekening afgeschreven. Ik heb toen een fax gestuurd en verwezen naar de brief. Geen enkele reactie. De hardware heb ik geretourneerd aan KPN. Later nogmaals een fax gestuurd. Weer werd het abonnement ingehouden.
Ik heb daarna gemaild en zelfs aangetekende brieven gestuurd. De brieven werden geaccepteerd, maar er volgde geen enkele reactie.
Uiteindelijk heb ik zelf de bank opdracht gegeven de betalingen stop te zetten, want de onterechte inhoudingen waren al opgelopen tot 110 Euro. Maar wat schetst mijn verbazing onmiddelijk na het uitblijven van de volgende betaling reageert Tiscali (nu weten ze me wel te vinden) met het dreigement dat ze het in handen zullen geven van een incassoburo en dat het abonnement wordt beeindigt.
Maar om actie te nemen via een geschillencommissie is ook niet mogelijk want Tiscali is geen lid van de geschillencommissie voor deze branche.
MvG
H.S.
Re: Tiscali
Geplaatst: 30 jan 2004 23:08
door Adsl man
Ik weet het wat u heeft meegemaakt dat gebeurt iedereen en niet allen bij tiscali maar bij iedere provider (de ergste Wanadoo) ik zou u graag info over dit probleem willen geven maar ik weet het ook niet , wat je moet doen
Re: Tiscali
Geplaatst: 03 feb 2004 14:51
door girl
Hallo alle mopperaar,
Effe een goed bericht over Tiscali.
Ik heb sinds aug '03 ADSL. En eerlijk is eerlijk. Ik heb van het begin van aan geen enkele klacht. Installeren van een fluitje van een cent. Verbinden maken was in een sec voor elkaar en de snelheid( zoals ik elders in het forum schreef) is i.s.m. KPN 1.0Mbps.
De automatisch betalingen verlopen ook prima. Netjes elke 2 maanden 29,90 euro(rest via telefoonrekening KPN). Ik betaal 34,= per maand en geen centje pijn.
Een blije ADSL tiscali gebruikster( en ik ben vast niet de enige)
Re: Tiscali
Geplaatst: 03 feb 2004 16:02
door supportengineer
Aan Joke:
het wijzigen van uw accountnaam is helaas (nog) niet mogelijk,
dit zult u als loginnaam moeten houden.
Uw e-mail adres kunt u momenteel nog niet wijzigen, dit omdat het
op allemaal systemen geregistreerd staat en u dit nog niet kunt wijzigen.
U heeft bij een Tiscali ADSL abonnement 1 HOOFD-email adres en kunt daarnaast nog
4 mailboxen aanmaken met elk 5 aliassen. Oftewel u kunt gewoon uw e-mail adres
wijzigen en via de Webmail - instellingen - ontvangen... instellen dat de e-mail verstuurd aan het e-mail adres
van uw man automatisch wordt doorgestuurd naar UW e-mail adres.
Aan Hoenes:
Een internetabonnement kun je uiteraard NIET PER E-MAIL opzeggen, ik vind dit een onlogische beredenering van u dat dit wel zou moeten
kunnen aangezien dan iedereen UW internetabonnement zou kunnen opzeggen als ze uw gegevens zouden weten te bemachtigen.
Telefonisch kan ook niet aangezien iemand anders zich kan voordoen als u.
DE MANIER om een internetabonnement op te zeggen is per aangetekende brief.