Overstappen naar Lijbrandt op glasvezel in Almere gaat niet.
Geplaatst: 09 sep 2011 19:52
Wie heeft dezelfde ervaring?
September 2010 heb ik mij aangemeld bij Lijbrandt om hun Glasvezel Compleet 25 af te nemen (internet, telefoon, tv). Mooi pakket, precies wat we willen met name omdat er analoge TV wordt meegestuurd over de glasvezel. We hebben nu Tweak; heel tevreden verder maar omdat die geen analoog TV signaal hebben en ons huis vol staat met een tweede TV, radio's, een oude videorecorder, een hdd recorder is dat dus wel handig. Met als gevolg dat we UPC nog aan moesten houden. Dus weg voordeel!
Keurig netjes op 17 november 2010 van Lijbrandt de welkomsbrief gekregen met logingegevens en de mededeling dat de monteur contact op zou nemen.
Wel, het is nu september 2011 en nog steeds niet aangesloten.
Om een lang verhaal kort te maken: ze kunnen ons niet aansluiten omdat we al een glasvezelabonnement hebben (bij Tweak dus). Dat moet eerst weg. Letterlijk: Tweak moet het kastje weghalen en dan pas kan de monteur van Lijbrandt hun kastje komen aansluiten.
Lijbrandt "adviseert" (maar ze zien zelf ook wel in dat dat belachelijk is): zeg Tweak op. Na zo'n 5 tot 6 weken is dat afgehandeld (kastje opgehaald). Dan komen ze aansluiten. Dus 6 weken zonder telefoon, zonder TV en zonder internet. Tsja...
Blijkbaar kunnen ze geen afspraken maken met de infrastructuurmannen (Glashart, ...) en Tweak. Maar daar stond niets van in de folder. Anno 2011 verwacht ik dat overstappen gewoon geregeld is. De leveranciers hebben jaren kunnen oefenen met afspraken maken in de wereld van de mobiele telefonie en ADSL.
Afijn, ruim de tijd gegeven om een oplossing te bedenken (een jaar!) en nu een aangetekende brief gestuurd met een uiterste termijn.
Meer mensen tegen deze logistieke blunder van Lijbrandt opgelopen??
September 2010 heb ik mij aangemeld bij Lijbrandt om hun Glasvezel Compleet 25 af te nemen (internet, telefoon, tv). Mooi pakket, precies wat we willen met name omdat er analoge TV wordt meegestuurd over de glasvezel. We hebben nu Tweak; heel tevreden verder maar omdat die geen analoog TV signaal hebben en ons huis vol staat met een tweede TV, radio's, een oude videorecorder, een hdd recorder is dat dus wel handig. Met als gevolg dat we UPC nog aan moesten houden. Dus weg voordeel!
Keurig netjes op 17 november 2010 van Lijbrandt de welkomsbrief gekregen met logingegevens en de mededeling dat de monteur contact op zou nemen.
Wel, het is nu september 2011 en nog steeds niet aangesloten.
Om een lang verhaal kort te maken: ze kunnen ons niet aansluiten omdat we al een glasvezelabonnement hebben (bij Tweak dus). Dat moet eerst weg. Letterlijk: Tweak moet het kastje weghalen en dan pas kan de monteur van Lijbrandt hun kastje komen aansluiten.
Lijbrandt "adviseert" (maar ze zien zelf ook wel in dat dat belachelijk is): zeg Tweak op. Na zo'n 5 tot 6 weken is dat afgehandeld (kastje opgehaald). Dan komen ze aansluiten. Dus 6 weken zonder telefoon, zonder TV en zonder internet. Tsja...
Blijkbaar kunnen ze geen afspraken maken met de infrastructuurmannen (Glashart, ...) en Tweak. Maar daar stond niets van in de folder. Anno 2011 verwacht ik dat overstappen gewoon geregeld is. De leveranciers hebben jaren kunnen oefenen met afspraken maken in de wereld van de mobiele telefonie en ADSL.
Afijn, ruim de tijd gegeven om een oplossing te bedenken (een jaar!) en nu een aangetekende brief gestuurd met een uiterste termijn.
Meer mensen tegen deze logistieke blunder van Lijbrandt opgelopen??