LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menzis schakelt onterecht GGN Tijhuis en Partners in....
-
Menzis schakelt onterecht GGN Tijhuis en Partners in....
Geachte mensen ik wou u graag om u mening en advies vragen om het volgende.Ik sta bij het CVZ geregistreerd als wanbetaler.Ik los elke maand een vast bedrag af aan Tijhuis en partners.Ik heb een wajong uitkering en elke maand maakt het uwv mijn maandelijkse premie over naar het cvz die dat vervolgens weer naar de menzis overmaakt.Krijg ik vandaag een brief van GGN Thijhuis en Partners binnen of ik wel even binnen 5 dagen 900 euro wil betalen omdat ik volgens de menzis mijn maandelijkse premie niet betaald hebt.Het gaat om de periode van Januari tot Juli 2011.Nou ik weet 100 procent zeker dat elke maand mijn premie van mijn wajong uitkering ingehouden word want dat staat ook op de loon stroken die ik van het uwv krijg.Ik heb ook geen aanmaningen gehad van de menzis.Ik kreeg vandaag gewoon spontaan zonder waarschuwing een brief van GGN Tijhuis en Partners dat ik mijn premie niet betaald heb en dat menzis hun ingeschakeld heeft.Dit kan toch niet zo maar gebeuren.Hebben meer mensen hier mee te maken gehad?Ik zou maandag meteen gaan bellen met het UWV en CVZ want ik laat het hier niet bij zitten.Oja in de brief die ik kreeg van GGN stond dat menzis hier verder geen inlichtingen over wou doen.Lekker makkelijk.Graag hoor ik reacties.
Mvg
Mvg
Re: Menzis schakelt onterecht GGN Tijhuis en Partners in....
Je schrijft dat je een vast bedrag aflost aan Tijhuis. Wat los je daar af dan?
Welke controle heb je dat het cvz aan menzis betaald?
Als je telefonisch om om formatie vraagt, zet dan na afloop van het gesprek datgene wat gezegd is op papier en stuur/mail dat toe.
Het is belangrijk dat alles op schrift staat.
Kan het zijn dat je nu eerder niet betaalde premie afbetaald, maar dat de huidige premie (van jan. tot nu) niet betaald/geïncasseerd wordt?
Welke controle heb je dat het cvz aan menzis betaald?
Als je telefonisch om om formatie vraagt, zet dan na afloop van het gesprek datgene wat gezegd is op papier en stuur/mail dat toe.
Het is belangrijk dat alles op schrift staat.
Kan het zijn dat je nu eerder niet betaalde premie afbetaald, maar dat de huidige premie (van jan. tot nu) niet betaald/geïncasseerd wordt?
-
Bedankt voor je reactie.Ik betaal elke maand 100 euro af aan menzis.De controle dat cvz aan menzis betaald dat heb ik niet.Maar ik ga maandag bellen hoe dat zit.Ik heb wel de controle dat het uwv aan het cvz betaald staat op mijn loon stroken.Nee dat lijkt me niet dat ik de premie die ik achterloop nu betaal want dat is die 100 euro die ik aan tijhuis betaal elke maand.En de menzis heeft het cvz ingeschakeld dus het lijkt me meer dan normaal dat het cvz het naar de menzis overmaakt.Ik ga maandag gewoon bellen en ik dan schrijf ik op wat ze gezegd hebben bedankt.
.Nou ik weet 100 procent zeker dat elke maand mijn premie van mijn wajong uitkering ingehouden word want dat staat ook op de loon stroken die ik van het uwv krijg.
Behalve de bijdrage die je werkgever of uitkeringsverstrekker betaald wordt je geacht zelf ook een gedeelte te betalen.
Mijn werkgever betaald een gedeelte, daarnaast betaal ik zelf ook nog 103 euro per maand.
De premie die ingehouden wordt op je uitkering is het werkgeversgedeelte en ontslaat je niet van betalen.
Succes verder.
Groet Siggy
@ siggy. De ingehouden werkgeverspremie is toch wat anders dan zoals bij TS, dat het UWV geld overmaakt naar het CVZ?
Als ik Liekje begrijp maak je elke maand €100 over aan Tijhuis (afbetaling achterstallige premie). De premie van nu, vanaf januari, wordt door het UWV overgemaakt aan het CVZ en die maakt het weer over aan Menzis?
-
Als een verzekerde een betalingsachterstand voor de zorgpremie heeft van zes maandpremies of meer, dan meldt de zorgverzekeraar deze persoon als wanbetaler aan bij het CVZ. De wanbetaler betaalt vanaf dat moment (verhoogde) premie aan het CVZ. Deze premie is niet voor aflossing van de schuld bij de zorgverzekeraar; dat moet de verzekerde zelf met de zorgverzekeraar regelen. Werkgevers, pensioenfondsen en uitkeringsinstanties zijn verplicht deze premie in te houden op het inkomen van de wanbetaler en af te dragen aan het CVZ.
Bron
Bron
Ja dat heb ik ook gelezen.
Vandaar dat ik meende te begrijpen dat het vaste bedrag dat TS aflost aan Tijhuis achterstallige premie (een eerdere schuld) is?
Dat schrijft ze in de OP.
Verwarrend zie ik nu.
In een ander bericht staat dat ze elke maand €100 aan Menzis aflost.
Vandaar dat ik meende te begrijpen dat het vaste bedrag dat TS aflost aan Tijhuis achterstallige premie (een eerdere schuld) is?
Dat schrijft ze in de OP.
Verwarrend zie ik nu.
In een ander bericht staat dat ze elke maand €100 aan Menzis aflost.
-
In denk dat TS gewoon even moet informeren hoe de steel in de vork zit.
Ja, dat gaat ze maandag doen, schrijft ze.
En doet er dan vast hier bericht van.
En doet er dan vast hier bericht van.
-
Ik betaal elke maand 100 euro voor de achterstallige premie dat heb ik met tijhuis zo afgesproken.Ik krijg een wajong en zoals adSolvendum zei zijn hun verplicht om mijn premie in te houden en te betalen aan het cvz.Dit word ook elke maand ingehouden van mijn uitkering.Ik ga maandag bellen naar het uwv cvz en dan laat ik nog weten hoe het nu zit.Want het lijkt me dat het fout gegaan is bij de administratie bij cvz of menzis.Misschien wel bij het uvw maar dat lijkt me sterk omdat hun elke maand mijn premie inhouden en aan het cvz over horen te maken.Misschien dat het daar mis gegaan is mocht het zo zijn dan is dat geld nog bij het uvw maar dat lijkt me sterk omdat hun verplicht zijn om mijn premie over te maken.Nou het is even afwachten maar ik bel maandag en dan laat ik zeker weten wat ze gezegd hebben en wat er gaat gebeuren.Ik had gehoord van mensen dat het meer gebeurd dat menzis een administratie fout maken en dat tijhuis dan onterecht word ingeschakeld terwijl de premie en de schuld beiden worden betaald.Vandaar mijn bericht en vraag of er meer mensen zijn die zoiets meegemaakt hebben.Ik hou jullie op de hoogte.
Vg Liekje
Vg Liekje
-
Ja ik betaal 100 euro aan tijhuis en 104 word ingehouden van mijn wajong.Ja ze zijn erg streng daarom zorg ik altijd dat ik op tijd betaal.En dan ben ik er ook sneller van af.Als ik dat afbetaald heb dan word ik ook uitgeschreven bij het cvz.Ik ga er vanuit dat mijn premie betaald word dat het uwv het overmaakt naar het cvz dat zijn ze verplicht maar dan krijg ik een brief van tijhuis waar instaat dat ik mijn premie niet betaald heb en dat menzis tijhuis heeft ingeschakeld en dat menzis geen inlichtingen wil doen over deze zaak en toen dacht ik ho eens even hier klopt iets niet.Maar dat ga ik maandag uitzoeken.Het is zo lastig dat ik die brief zaterdag gekregen heb want ik kan 2 dagen niks doen terwijl het wel in me hoofd rond spookt van hoe kan dat nou.Ik ga er van uit dat dit opgelost gaat worden.
-
Ik heb even een brief erbij gepakt 2 zelf waar bevestigt word dat er wel degelijk mijn premie ingehouden word op mijn uitkering.Er staat inhouding premie voor cvz 114,85.Dat is dus een brief van het uwv en ik heb dan ook een brief van het cvz waar instaat dat ik bij hun aangemeld ben en dat mijn premie van mijn uitkering word ingehouden dus er is een fout gemaakt en ik denk dat het bij de administratie van de menzis ligt maar aangezien zei geen inlichtingen wil doen over deze zaak moet het via een omweg.Dan moet tijhuis maar contact opnemen met menzis.
-
Ja zo is het.Jammer dat het zo gaat maar ik zal morgen als ik gebeld heb vertellen wat er gezegd is en gaat gebeuren.
Ik denk dat het hier (zie stukje hieronder) misgaat:liekje1985 schreef:Ik heb even een brief erbij gepakt 2 zelf waar bevestigt word dat er wel degelijk mijn premie ingehouden word op mijn uitkering.Er staat inhouding premie voor cvz 114,85.Dat is dus een brief van het uwv en ik heb dan ook een brief van het cvz waar instaat dat ik bij hun aangemeld ben en dat mijn premie van mijn uitkering word ingehouden dus er is een fout gemaakt en ik denk dat het bij de administratie van de menzis ligt maar aangezien zei geen inlichtingen wil doen over deze zaak moet het via een omweg.Dan moet tijhuis maar contact opnemen met menzis.
Bedragen per persoon per maand (2011)
Premiesoort Bedrag
Standaard zorgpremie
114,58 euro (1375,- euro : 12)
Bestuursrechtelijke premie
148,95 euro (114,58 euro x 130%)
Afwijkende situaties
Premie-inhouding bij uitkering op bijstandsniveau
Heeft de wanbetaler een uitkering op bijstandsniveau, dan houdt de uitkeringsinstantie alleen de standaardpremie in op de uitkering. Deze aangepaste regel geldt voor de volgende uitkeringen:
■Algemene Ouderdomswet (AOW)
■Algemene Nabestaandenwet (Anw)
■Tijdelijke Wet Beperking Inkomensgevolgen Arbeidsongeschiktheidscriteria (WBIA)
■Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong)
■Toeslagenwet (TW)
■Wet Werk en Bijstand (WWB)
■Wet Werk en Inkomen Kunstenaars (WIK)
■Vervolguitkering Regeling Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
Het verschil tussen de bestuursrechtelijke premie en de standaard zorgpremie moet de wanbetaler betalen via een acceptgiro van het CJIB
Bron: http://www.cvz.nl
Zoals ik het lees, wordt er te weinig ingehouden van je uitkering en/of krijg je geen accepts van het cjib.
Dat zou betekenen dat de boete niet betaald wordt?
Maar 7 x €34 = geen €900.
Als dat zo zou zijn (niet betalen van 30% boete) is het wel :-\ dat iemand denkt juist te handelen, maar door administratief geklooi, geconfronteerd wordt met Tijhuis.
Maar 7 x €34 = geen €900.
Als dat zo zou zijn (niet betalen van 30% boete) is het wel :-\ dat iemand denkt juist te handelen, maar door administratief geklooi, geconfronteerd wordt met Tijhuis.
-
TS heeft WaJong, en hoeft dus niet de bestuursrechterlijke 30% verhoging te betalen.
-
U heeft gelijk, over heen gelezen, excuus.CVZ schreef:Het verschil tussen de bestuursrechtelijke premie en de standaard zorgpremie moet de wanbetaler betalen via een acceptgiro van het CJIB.
Dat zal.vogels schreef:Door achterstand wordt de schuld in 1x opeisbaar!Maar 7 x €34 = geen €900.
En mag hopelijk niet als blijkt dat aan TS niet kenbaar is gemaakt dat er maandelijks 30% boete betaald had moeten worden.
Ik snap ook niet dat Menzis het 7 maanden laat lopen.
Dat denk ik dus ook en dan ben ik natuurlijk benieuwd of TS wel post van het CJIB heeft gekregen??vogels schreef:Door achterstand wordt de schuld in 1x opeisbaar!Maar 7 x €34 = geen €900.
@natasmies: ik denk dat je gelijk hebt en de boete dus eigenlijk nooit betaald wordt.