LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrechtmatige contractovername DONG Energy

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sbokma

Onrechtmatige contractovername DONG Energy

Ongelezen bericht door sbokma »

Ik ben begin dit jaar aangesproken door een medewerker van Dong Energy met de vraag of ik interesse had over te stappen. Daar had ik geen interesse in, maar ik heb mijn adres afgegeven voor meer informatie. Ik heb uiteindelijk toch een brief ontvangen dat mijn contract door Dong Energy werd overgenomen, ondanks dat ik hier niet om heb gevraagd, noch toestemming voor heb gegeven.

Ik heb toen contact met hen gehad en zij hebben mij een bandopname laten horen, die volgens hen rechtsgeldig is, terwijl op de bandopname duidelijk niet mijn stem te horen is maar die van een ander. Zelfs de medewerker die ik heb gesproken gaf toe dat ik het niet ben en toch blijft de overname onomkeerbaar volgens Dong.

Nadat ik eerder dit jaar mijn verhaal op internet openbaar maakte, werd ik direct door Dong gebeld dat alles met terugwerkende kracht alsnog zou worden teruggedraaid en kreeg ik zelfs bloemen toegestuurd om het 'goed te maken'. Nu blijkt echter deze week uit een brief, dat er maanden later nog helemaal niets is terug gedraaid en dat ik zelfs nog een eindrekening kan verwachten!

Wat moet ik hiermee doen?!

Bob Schurkjens

Re: Onrechtmatige contractovername DONG Energy

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Werd u aangesproken aan de deur of aan de telefoon?

In elk geval een klacht indienen bij de Overheid via https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_overstap

Als Dong webservice het niet na dit weekend via dit forum met u oplost, zou ik een geschil aanspannen tegen Dong via http://www.sgc.nl

BettyB00p

Ongelezen bericht door BettyB00p »

Hetzelfde is ons overkomen met Dong.

Alleen heb ik nadat wij de brief hadden ontvangen van dat we aangemeld waren (ook met een vervalsde bandopname.....een jong meisje was mijn stem, waardoor de meneer van Dong ook meteen zei, dat ik dat niet was) een annulerings brief geeist, en gelukkig ook gekregen.

Ik ben helemaal klaar met die Dong......oplichters zijn het.
Inmiddels krijg ik steeds het advies van vrienden en familie,
om aangifte bij de politie te doen.

Heel veel sterkte ook!!

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als men (al dan niet bewust) met onjuiste bandopnames werkt dan niet langer wachten - aangifte doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eindrekening hoef je niet te betalen, want er is geen overeenkomst.

Gesloten