LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso nuon
incasso nuon
Hallo
ik heb een nieuwe energie leverancier maar nuon wil nog steeds geld van me hebben terwijl ik de eindafrekening al heb gehad ze zeggen dat ze de automatische incasso niet zo snel kunnen stopzetten en daarom nog geld innnen want dat duurt 2 maanden voordat de automatische incasso is stopgezet , terwijl ik al een maand de andere maatschappij betaal.
nu heb ik gelezen dat ze het binnen vijf werkdagen kunnen veranderen de automatische incasso stoppen wat klopt hier nu niet.
Is de nuon mij een streek aan het leveren zodat ze nog extra geld kunnen innen.
wie weet hier iets over te vertellen
ik heb een nieuwe energie leverancier maar nuon wil nog steeds geld van me hebben terwijl ik de eindafrekening al heb gehad ze zeggen dat ze de automatische incasso niet zo snel kunnen stopzetten en daarom nog geld innnen want dat duurt 2 maanden voordat de automatische incasso is stopgezet , terwijl ik al een maand de andere maatschappij betaal.
nu heb ik gelezen dat ze het binnen vijf werkdagen kunnen veranderen de automatische incasso stoppen wat klopt hier nu niet.
Is de nuon mij een streek aan het leveren zodat ze nog extra geld kunnen innen.
wie weet hier iets over te vertellen
Re: incasso nuon
Storneren een optie?
Re: incasso nuon
Selectieve incasso blokkade nog een mogelijkheid.
gr Henk
gr Henk
Re: incasso nuon
ja maar ze blijven erbij dat ik voor de zelfde maand ook nog hun moet betalen terwijl ik de andere leverancier al voor die maand betaald heb ze zeggen gewoon is ons probleem niet
Re: incasso nuon
Ik heb ze zelfs een blokkade gegeven voor de automatische incasso maar ze blijven het maar eraf halen terwijl ze geen machtiging meer hebben om het eraf te halen
Re: incasso nuon
Indien u door de bank een selectieve blokkade op het rekeningnummer van Nuon laat leggen, kunnen ze niets meer eraf halen.sirdrake schreef:Ik heb ze zelfs een blokkade gegeven voor de automatische incasso maar ze blijven het maar eraf halen terwijl ze geen machtiging meer hebben om het eraf te halen
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: incasso nuon
Geachte Sirdrake,
U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op www.consuwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op www.consuwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
Re: incasso nuon
werd gebeld door de nuon alles is opgelost
Re: incasso nuon
Het is en blijft gewoon belachelijk dat de energiemaatschappijen het maar niet kunnen regelen dat overstappen normaal en goed gaat. Dat gelul nu ook weer hierboven van de Nuon. Het kost twee maanden bla bla bla.
Als ik maanden van te voren aangeef over te stappen dan kan alles keurig van te voren geregeld worden en mag en kan er geen sprake zijn van dubbele incasso's. Wat mij betreft zijn de energiemaatschappijen onkundige boeven en zijn ze net als in de telecom en financiele sector vergeten waar het allemaal om draait, namelijk tevreden klanten en goede bedrijfsvoering.
Als ik maanden van te voren aangeef over te stappen dan kan alles keurig van te voren geregeld worden en mag en kan er geen sprake zijn van dubbele incasso's. Wat mij betreft zijn de energiemaatschappijen onkundige boeven en zijn ze net als in de telecom en financiele sector vergeten waar het allemaal om draait, namelijk tevreden klanten en goede bedrijfsvoering.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: incasso nuon
Als je de onterechte maandelijkse voorschotbetalingen bedoelt, wil ik er mee voor de rechter met je.De Nuon Medewerker schreef:In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
Dat een eindrekening betaalt moet worden akkoord, maar geen maandelijkse incasso's als men geen klant meer is.
Een waarschuwing voor de eindgebruikers is nog wel op z'n plaats.
Maandelijkse voorschotten zijn eigenlijk: geschat eindbedrag jaarafrekening gedeeld door 12 of 11 maanden.
In het algemeen betaalt men in een winterperiode dus eigenlijk te weinig aan voorschot t.o.v. het verbruik en in de zomer teveel.
Stapt men in- of kort na een winterperiode over naar een andere leverancier kan er dus nog een flink bedrag bij te betalen ontstaan.
Kortom, reken je niet te snel te rijk.
Re: incasso nuon
ja daar heb je gelijk in dat het boeven zijn en nee ik hoef er niet meer voor naar de rechter alles is nu geregeld bij de nuon als je maar dreigt en met instanties komt die het voor je opnemen dan komt het wel goed maar in ieder geval bedankt
Re: incasso nuon
Ben dan wel weer benieuwd hòe het is opgelost. Want helaas blijft die uiteenzettende toelichting achterwege van TS.
Re: incasso nuon
Ik heb de nma ingeschakeld en de konsumenten wijzer .nl en daar heb ik meegepraat wat ik het beste kan doen
het bleek dat ze de laatste eindafrekening niet goed hadden ingevuld en dat ze de maand augustus niet in de eind afrekening hadden vermeld stond er ook een beetje raar beschreven ik heb toen het voorstel gedaan dat ik het in drie keer betaalde maar dat wilden ze niet dus heb ik ze even naar de site van consumenten wijzer verwezen toen kon het allemaal wel
dus alles is nog goed gekomen zoals ik het wil en niet de nuon
het bleek dat ze de laatste eindafrekening niet goed hadden ingevuld en dat ze de maand augustus niet in de eind afrekening hadden vermeld stond er ook een beetje raar beschreven ik heb toen het voorstel gedaan dat ik het in drie keer betaalde maar dat wilden ze niet dus heb ik ze even naar de site van consumenten wijzer verwezen toen kon het allemaal wel
dus alles is nog goed gekomen zoals ik het wil en niet de nuon
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: incasso nuon
"En DIENT u nog wel te betalen"De Nuon Medewerker schreef:Geachte Sirdrake,
U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op http://www.consuwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
Ongelooflijk, wat een arrogantie, einde contract is einde contract, niets betalen daarna.
De klant hoeft er niet voor op te draaien dat de systemen van de leverancier een switch niet kunnen verwerken.
Belachelijk.
Re: incasso nuon
CaptainSlow schreef:"En DIENT u nog wel te betalen"De Nuon Medewerker schreef:Geachte Sirdrake,
U kunt de machtiging tot automatische incasso op ieder moment intrekken. Vermoedelijk gaat het hier echter niet om de betaalwijze, maar om de maandelijkse termijnen van na de overstapdatum. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd van de switch van ongeveer twee maanden. In de tijd die het in beslag neemt om de switch te verwerken, ontvangt u nog termijnfacturen. Deze worden verrekend in de eindafrekening en dient u dus nog wel te betalen. Meer informatie hierover vindt u op http://www.consuwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
Suraya
Nuon webcare
Ongelooflijk, wat een arrogantie, einde contract is einde contract, niets betalen daarna.
De klant hoeft er niet voor op te draaien dat de systemen van de leverancier een switch niet kunnen verwerken.
Belachelijk.
En toch werkt het zo bij alle energieleveranciers.
Wat heb je liever? 1 of 2 keer nog een voorschot betalen en zo een lage(re) eindafrekening krijgen, of geen voorschotten betalen en een hoge(re) eindafrekening krijgen? Want ook dan wordt er geklaagd.
Punt is: wat je verbruikt dien je te betalen, of dat linksom of rechtsom is.
En je kan en mag best klagen over de procedures, maar zo zijn die nu eenmaal afgesproken en zo werken ze allemaal. De een is wat sneller met een eindafrekening ( 1 week) de ander wat trager (2 maanden), maar zo gaat het bij allemaal.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: incasso nuon
Natuurlijk krijg je je geld terug en is je eindafrekening lager, daar heb je gelijk in.En toch werkt het zo bij alle energieleveranciers.
Wat heb je liever? 1 of 2 keer nog een voorschot betalen en zo een lage(re) eindafrekening krijgen, of geen voorschotten betalen en een hoge(re) eindafrekening krijgen? Want ook dan wordt er geklaagd.
Punt is: wat je verbruikt dien je te betalen, of dat linksom of rechtsom is.
En je kan en mag best klagen over de procedures, maar zo zijn die nu eenmaal afgesproken en zo werken ze allemaal. De een is wat sneller met een eindafrekening ( 1 week) de ander wat trager (2 maanden), maar zo gaat het bij allemaal.
Als de nieuwe leverancier dan ook twee maanden wacht met het innen van het eerste voorschot (misschien doen ze dat ook wel?) zou het geen ramp zijn.
Twee maanden dubbel betalen zal voor sommigen een behoorlijke aanslag op het huishoudbudget zijn, vooral als je dit niet verwacht. Daar gaat het mij meer om.
Re: incasso nuon
Dat is ook zo, maar dat je dubbele kosten hebt bij een overstap moet worden aangegeven als je telefonisch overstapt.CaptainSlow schreef:Natuurlijk krijg je je geld terug en is je eindafrekening lager, daar heb je gelijk in.
Als de nieuwe leverancier dan ook twee maanden wacht met het innen van het eerste voorschot (misschien doen ze dat ook wel?) zou het geen ramp zijn.
Twee maanden dubbel betalen zal voor sommigen een behoorlijke aanslag op het huishoudbudget zijn, vooral als je dit niet verwacht. Daar gaat het mij meer om.
Als je via internet overstapt zou je even verder moeten kijken dan je neus lang is.
De meeste leveranciers hebben dit namelijk op de site staan, wel even zoeken.
Dit staat ook in de algemene voorwaarden, lees die dan ook eens.
Re: incasso nuon
ja maar bij mij zijn ze aan de deur geweest en er werd niets over verteld dat je dubbel moest gaan betalen er werd alleen gezegd dat ze het deden opzeggen bij de nuon en dat er een eindafrekening kwam en verder niets meer erbij kwam dus de dubbele kosten daar hadden wij ook niet op gerekend