LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Merkengroothandel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Antoinette02
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2011 17:17

Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Antoinette02 »

Hallo,

Ik heb op 02-09-2011 een bestelling geplaatst op www.merkengroothandel.nl
diezelfde dag nog las ik op internet dat deze site onbetrouwbaar is.
ik kreeg een mailtje dat het product binnen 7 of 12 werkdagen geleverd zou worden maar heb nog niks ontvangen. Op de site staat een telefoonnummer maar deze werkt niet. Dit telefoonnummer heeft 11 cijfers en dat kan niet eens, want elk telefoonnummer heeft normaal maar 10 cijfers. Ook staat er nergens een naam van de bedrijfsleider.

Weet iemand wat ik kan doen en of ik mijn geld terug krijg? Ik heb al een aanklacht ingediend bij www.MijnPolitie.nl

Groetjes, Antoinette

W.Simie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door W.Simie »

Hoi Antoinette,
ik ben ook opgelicht door merkengroothandel.
ik heb een 'maatpak' op deze site gekocht op 27-12-2010 en heb tot op heden niets ontvangen, geen pak en ook geen geld terug (meer dan €120).
ik heb ook al aangifte gedaan op mijnpolitie.nl maar ook van hun heb ik niets gehoord.
heb jij een terug koppeling gehad van de politie ?
ik heb met de politie Twente gebeld maar werd weer doorverwezen naar mijnpolitie.nl.
ik wil zelf naar dit bedrijf gaan om mijn geld terug te krijgen en als dat niet lukt wil ik samen met de politie en mijn aankoopbewijs, aankoopbevestiging en aangifte langs gaan om dat toch te bereiken.
ik denk dat alle gedupeerden samen moeten bundelen en tegen deze oplichters ingaan.
ik hoop dat de mensen dat ook willen en zo doende een sterke vuist maken tegen deze schoften.

groet,
Wendell

Lia Bottema
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Lia Bottema »

:evil:

Hallo

ook ik ben gedupeerd, bestelde een paar Ugg laarzen die waren op voorraad dus ik betaalde meteen met ideal omdat ik naam, adres, kvk en btw nr zag etc
maar ook ik kreeg na een half uur bericht dat de laarzen niet leverbaar zijn en dat het naar verwachting 5 tot 12 dagen duurt voor ze wle leverbaar zijn

ook ik ontdekte hier op ons forum later dat dit bedrijf niet deugt, ik heb zelf een internetbedrijfje en wilde de laarzen in mn collectie nemen, dit was een proefbestelling, ik ben er dus helaas zelf ingestonken en ga dit niet acepteren

als ik over 30 dagen mn geld niet terug heb dan ga ook ik aangifte doen, ik ga dan zelf naar de politie en ik verzeker deze ondernemer dat ik geen genoegen neem met zwijgen, ik heb vaker met dit bijltje gehakt!

uiteraard heb ik de ondernemer hiervan in kennis gesteld

ik zal jullie op de hoogte houden

groet

lia bottema
Laatst gewijzigd door Lia Bottema op 19 dec 2011 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

W.Simie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door W.Simie »

Hoi Lia,

ik hoop ook voor jou dat je er goed uit komt, ik heb afgelopen week een mail van deze oplichters ontvangen dat ze alle zaken aan het onderzoeken zijn en dat ze zsm mijn geld terug gaan storten maar tot op heden is het nog steeds afwachten.
ze willen dan wel dat de meldingen op dit forum weg gehaald worden als zij het geld hebben terug betaald.
ik heb van een andere gepupeerde dat het opgegeven adres van deze boeven niet klopt en dat daar een Café zit en geen bedrijf.
ik heb daar zelf ook aan zitten denken om zelfs persoonlijk langs te gaan om mijn geld op te gaan eisen.
ik denk dat dit deze malavide ondernemer duur komt te staan en dat zijn eide in zicht is.
hopelijk is er nog iets van ons geld over zodat we dat terug kunnen krijgen.
laat het er aub niet bij zitten en vecht tot het einde.
Groet en succes

Lia Bottema
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Lia Bottema »

Dank je wel lieve maar helaas naamloze medestand(st)er

ik heb intussen mijn klacht van rood in zwart veranderd en mn bedrijfs naam eruit gehaald want ik werd ineens gemaild door een forum lif die sinds oktober lid is en als ik naar zijn identiteit kijkt zelf een incassobureau heeft, dit forumlid zit in mn website te snuffelen en mailt me ongevraagd met commentaar op mijn leveringsvoorwaarden

ik ben in dit forum om als klant te melden dat ik door de merkengroothandel wordt benadeeld en niet als leverancier, ik vindt dus dit soort ongevraagde bemoeienis erg vervelend en dat heb ik de persoon in kwestie ook verteld, maar ik viel denk ik teveel op hahaha vandaar dat rood nu maar zwart is

maar ik geef het niet op en de merkengroothandel hoeft mij niet te vragen mijn berichten hier te verwijderen want dat doe ik niet, ik ben ook testpanellid en zal met ale plezier vragen over deze helaas [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator] beantwoorden!

groetjes

lia

W.Simie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door W.Simie »

Hoi Lia ja je hebt gelijk ik heb niet gezet als ik m of v ben.
Ben man W.Simie.
Ik vind het geweldig om jou strijdvaardigheid te zien hierin.
Dat is zeker wel nodig in dit geval want deze lafaards geven steeds niet thuis.
Ik heb diverse aangetekende brieven naar hun toe gestuurd en ook daarop geen reactie ontvangen.
Ik heb me gemeld bij mijn raadsman hiervoor dus [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator] merken het wel.
Als alle gedupeerden samen krachten bundelen zouden we ook samen een zaak kunnen aanspannen tegen deze .....
Ik heb dat al eens voorgesteld maar heb niets van anderen gehoord.
De politie gaf ook aan dat er meerdere aangiften nodig zijn om een grootschalige zaak ervan te maken dus hierbij verzoek ik ook iedere gedupeerde om echt aangifte te doen (via mijn politie.nl).
Ik heb de politie zelf een paar keren gebeld hiervoor en die geven aan dat zij bezig zijn en nog meer aangiften om dit in een keer goed aan te kunnen pakken dus dat beloofd veel.
Hopelijk heb je hier ook wat aan en hopelijk ook de overige gedupeerden.
Groetjes,
W.Simie

Lia Bottema
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Lia Bottema »

:D
Dag Simie

Fijn weer van je te horen!

ik ga zo off line, maar ik lees nieuwe berichten later,. ik ga dit zeker zomaar niet opgeven

groetjes en een fijne avond!

lia

Lia Bottema
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Lia Bottema »

Hallo

Ook ik ben [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator] door de Merkengroothandel! :evil:

Ik bestelde begin decemer UGGs, betaalde, kreeg ee mailtje waaron de status werd veranderd en verder kwam er niks

ik vroeg mn geld terug maar kreeg geen antwoord :twisted:

ik deed aangifte bij de politie en bij Opgelichtopinternet

Ik kreeg van deze instantie een mailadres wat ik zou moeten gebruiken om mijn klacht opnieuw onder de aandacht van de merkengroothandel te brengen

ik heb vervolgens per mail wel 10 keer geprobeerd contact te krijgen met dit adres: [email protected] over mijn probleem

Ik kreeg nooit antwoord waarna ik hen heb opgebeld op het door Opgelichtopinternet gegeven telefoonnummer [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

[persoonsgegevens verwijderd door moderator] van de merkengroothandel nam op en zei mn mails niet te hebben ontvangen en vertelde dat alle mails waren beantwoord (geloof daar dus niks van!)

ik heb vervolgens op 27 januari opnieuw een mail aan [email protected] gestuurd waarop ik wel antwoord kreeg, men zou mij bericht sturen hoe ze het zouden PROBEREN op te lossen

ik heb hierop geantwoord dat ik géén genoegen neem met PROBEREN, ik wens mijn geld terug te ontvangen!!!

Ik heb dus opnieuw aan [email protected] gemeld dat ik de door mij betaalde €151.70 , onmiddelijk terug wil ontvangen op mijn rekening

intussen zijn we weer 10 dagen verder en er gebeurt NIKS, ik krijg geen geld terug, geen mail met een voorstel tot oplossen, ik krijg NIETS

hoe kunnen we deze [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator] harder aanpakken?? want dit kan gewoon niet :x

ik heb vanmorgen al een aanvullend bericht aan de politie doorgegeven, men zal dit bericht toevoegen aan de door mij al gedane aangifte


ik stop niet voor ik mijn geld terug heb gekregen, !



groet

lia bottema

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Lia,

overweeg eens een jurist te vragen een officieel klinkende brief op te stellen.
Of zoek een voorbeeldbrief via internet.

melden dat het geld voor X datum terug moet zijn (besteldatum plus 60 dagen) en dat vanaf die datum de wettelijke rente in rekening gebracht gaat worden, alsmede een vergoeding voor telefoon en portokosten (voor zover van toepassing).

Indien ze er wederom geen gehoor aan geven, blijft alleen uit handen geven ter incasso, met alle kosten ook op hen verhaald.

Vermeld er bij dat de aangifte wegens oplichting gehandhaafd blijft tot dat het geld, inclusief rente en vergoeding terug is ontvangen.

Stuur deze aangetekend naar hen op - en indien je niet binnen zeg 4 dagen nadat zij de brief hebben ontvangen enig bericht hebt ontvangen, stuur je een mail waarin je refereert aan de aangetekende brief, en meld dat ze dan nog X dagen hebben (meestal is 10 een redelijke termijn) alvorens het voor hen te laat is, en je alle kostenverhogende maatregelen gaat nemen.

Er zijn 'no cure no pay' incassoburo`s - die kunnen het vast wel oppakken voor je.
En anders begin je er zelf een - er is geen specifieke opleiding of certificering voor nodig.

ZZop
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012 16:28

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door ZZop »

:x :x :x :x
Mijn dochter heeft op 14 februari voor haar verjaardag een nieuwe jas mogen bestellen van haar vriend voor € 98,60
Na tig keer gemaild te hebben en gebeld en niks gehoord te hebben, geen geld en geen jas, ben ik op zoek gegaan en heb gegevens gevonden van de eigenaar van merkengroothandel.nl/ com.

Ik heb telefonisch contact gezocht en kreeg een mevrouw aan de lijn die ik hoorde schrikken toen ik vermelde dat meerdere mensen zich tot mijn incassobureau hadden gewend en er vorderingen aan zouden komen. Ik heb geen incassobureau maar goed, hun liegen en bedriegen ook alles aan elkaar.
Helaas was meneer zelf niet thuis en vandaag zou ik terug bellen, maar jah geen gehoor zoals verwacht. Inmiddels heeft ze aangifte gedaan met onderstaande gegevens.


[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

MAXIEM

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ZZop

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;

-check de reviews op

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

ZZop
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012 16:28

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door ZZop »

Hoi Maxiem,

Zzop checked alles voordat ze gaat bestellen alleen mijn dochter loopt soms nog weleens achter de feiten( bestellingen) aan. :(

Eigenlijk ben ik benieuwd of meer mensen op het forum er heil inzien om gezamenlijk via een incassobureau die mij hier heeft benaderd geld terug te gaan vorderen. Hoe meer hoe beter denk ik.

Groetjes Zzop

W.Simie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:39

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door W.Simie »

Beste mensen,

Ik zie hele mooie reacties op de praktijken van deze [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator].
Ik ben ook gedupeerd door deze mensen. Ik heb zelf ook al aangifte gedaan bij de politie want via mijn politie hebben zij te kennen gegeven dat zij deze oplichters Juridisch gaan vervolgen.
Ik heb van de oplichters een mailtje ontvangen aan het begin van dit jaar waarin zij aangeven mijn geld terug te zullen storten, maar dan moet ik mijn berichten op dit forum wel verwijderen.
Ik zal gegevens van het bericht van ZZop ook aan de politie doorgeven zodat dit snel afgehandeld kan worden, ik ben echt wel blij met deze info.
Ik voel er wel wat voor om gezamenlijk bij een incassobureau aan te kloppen maar dan zouden er inderdaad meerdere mensen participeren om een sterkere zaak aanhangend te maken tegen Merkengroothandel of die schurken die erachter zitten.
Weet je ZZop trouwens ook welk soort mensen (afkomst) achter deze naam Merkengroothandel operatief zijn, want ik heb een zeer onbeschaafde jongen van vermoedelijk Turkse afkomst gesproken en een vrouw ook met een buitenlands accent die zich zelf Hermes noemt.
Heeft iedere gedupeerde trouwens ook al aangifte gedaan bij de politie ?
Dat zou de zaak nog veel sterker kunnen maken.
Ik zie graag de reacties van jullie tegemoet.

Succes en sterkte bij het terug vorderen van je geld.
W. Simie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Guardian72 »

W.Simie schreef: Ik heb van de oplichters een mailtje ontvangen aan het begin van dit jaar waarin zij aangeven mijn geld terug te zullen storten, maar dan moet ik mijn berichten op dit forum wel verwijderen.
Natuurlijk...

stort geld terug, en ik zal de forumberichten direct aanpassen naar "opgelost door terugbetaling"... maar geen een seconde eerder dan dat ALLE kosten volledig op mijn rekening staan..

(Dat zou het antwoord moeten zijn op dergelijke aanbiedingen)

ZZop
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012 16:28

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door ZZop »

Ik denk dat we dezelfde aan de lijn hebben gehad.

Ik heb inmiddels overleg gehad met mijn dochter en ga nu haar gegevens naar het incasso bureau mailen. Moet toch iemand zijn die er wel mee aan de slag gaat want anders gaan deze mensen door en door en door en denk dat er nu wel genoeg gedupeerden zijn en nog wel zullen volgen ook.

Dus W. Simie mocht je het ook willen doorzetten stuur me dan even een privebericht dan geef ik je de gegevens door van dat incassobureau.

Groeten ZZop

Merken groothandel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 23:16

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door Merken groothandel »

Geachte Klanten

Wij zijn inmiddels bezig om alle klachten om te lossen door onze medewerkers
op de forums te zetten en direct contact te laten hebben met de moderators en klanten.

Daarbij willen wij dit zo snel mogelijk allemaal op lossen daarom beginnen te boven aan de lijst bij Antionette02.

Wij zullen elke dag de updates bekijken en in behandeling te nemen om vervolgens door te stromen naar de volgende klacht.

Ik vraag u dan ook vriendelijk om even niks meer om het forum te zetten en als er een klacht is deze dan ook te mailen naar [email protected]
zodat het voor ons ook overzichtelijk blijft.

Ik zal contact opnemen met de moderator voor het bestelnummer en gegevens van Antionette02 we zullen dezen ook gelijk behandelen en nogmaals door te stromen naar de volgende klant.

Hopende u hiermee allemaal voldoende te hebben geïnformeerd.

Met Vriendelijke Groeten

Merkengroothandel

http://www.merkengroothandel.nl

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door berndv »

Ja, en dus liever geen berichten meer op fora zetten, alsjeblieft, please.

Zal mij benieuwen hoe een moderator hier mee om gaat, niet zozeer van dit forum, maar ookmvan andere fora. Als een bedrijf mij wil benaderen, dan liever via een pb. Zou het niet echt top vinden als een moderator mijn gegevens door geeft aan een bedrijf. Zijn ze er nog strafbaar mee ook. En denkmdat je mailbox Info@merkengroothandel toch inmiddels wel,vol zal zitten, of heb je die maar even leeggemaakt om met een schone lei te beginnen :D

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door trebelski »

Merken groothandel schreef: Ik vraag u dan ook vriendelijk om even niks meer om het forum te zetten en als er een klacht is deze dan ook te mailen naar [email protected]
zodat het voor ons ook overzichtelijk blijft.
l
En ik vraag dat juist wel te doen! Hier kan onze onafhankelijke moderator heel best zelf beslissen wat wel of niet hier thuis hoort.
Natuurlijk is het ook verstandig om een email te sturen naar het door u genoemde adres maar blijf vooral online reageren zodat er niets ( per ongeluk ) onder het tapijt word geveegd. :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door berndv »

Net nog eens even de website en alle gegevens eens goed bekeken.

Als ik het retouradres opzoek in google maps kom ik uit bij de achteringang van een restaurantje in Enschede
Als ik de whois info opzoek kom ik uit bij een ander adres, namelijk:
Domeinnaam merkengroothandel.nl
Status actief
Houder Inter Im en Export

Registrar Flexwebhosting BV
Doctor Cuyperslaan 76
5623BB EINDHOVEN
Nederland
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Op de bedrijfsnaam inter im en export kom ik weer ergens anders uit:
Hengelosestraat 155
7521 AA Enschede
bron is de kvk, dit betreft een uitgeschreven onderneming

en op de website staat nog steeds dat er tot vandaag werkzaamheden zijn aan de telefoon.

Tot alle problemen opgelost blijf ik van mening dat dit een [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator] is.

Mensen, dit is een website gerund door een prive persoon

TheDuke1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2012 13:40

Re: Merkengroothandel

Ongelezen bericht door TheDuke1989 »

Ik ben ook een keer [niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator].
Had een shirt besteld etc, het duurde lang voordat ik het binnenkreeg, daarna had ik hem, zat er een vlek op moest ik op eigen kosten terug betalen, kreeg wel een nieuwe, maar dat duurde ook lang.

Maar ik me nichtje wou dus ook iets bestellen, ik had haar al gewaarschuwd, maar zij wou echt iets daar halen. Dus ik oké heb betaald. Duurde veel te lang weer, ze kreeg hem niet binnen.

Dus een week of 2 later ging ze naar Enschede waar de winkel gevestigd is.
Ze ging niet naar Enschede omdat ze haar spullen wou hebben, maar omdat haar oma daar woont. Verbazingwekkend , via routenet gekeken waar de webshop zich bevond haha, gewoon een straat verder in een gehuurd pand. Me nichtje daar naar binnen , vragen natuurlijk over haar producten en ja hoor ze kon het meteen meenemen. Me nichtje was blij, dus vroeg ze aan hem of ze ook mijn spullen kon krijgen en ja hoor, geen probleem.

-
Nu moet ik wel zeggen, mocht je via de webshop bestellen duurt het altijd langer dan wat er op de website staat. Volgens hun gaat dat via een 2de partij, waardoor het proces langer duurt. Wil je het meteen hebben, dan zou je echt naar Enschede moeten gaan, dat werd mij in ieder geval verteld..

Gesloten