LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedagvaard

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Hij likt zijn wonden in stilte ...

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Ik heb nog geen reactie van mijn advocaat gehad. Hij zou vragen om uitstel. Ik heb nog niet doorgekregen wanneer de datum is voor de volgende zitting. Ik verwacht dit aankomende week, samen met een concept voor de conclusie van antwoord die we moeten schrijven.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door pallu »

RDG

Bedankt voor je mededeling, je advocaat is wel erg laat om je iets te melden ik zou hem zelf al gebeld hebben.

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Er is uitstel verleend tot 7 jan. Conclusie van antwoord (=schriftelijke reactie op dagvaarding) moet dan ingediend worden.

H.v.R.
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2003 21:02

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door H.v.R. »

RDG, heb jouw advocaat benaderd voor advies, lijkt mij een kundig persoon; zij nabije toekomst met vertrouwen tegemoet.

Succes verder,

Hans

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Zoals gezegd, zou ik iedereen via het forum op de hoogte houden van de voortgang van mijn zaak. In tegenstelling tot wat nogal eens geopperd wordt, doe ik dat ook. Alleen, ook in tegenstelling tot velen, meld ik me alleen als er iets te melden is en niet om af te geven, vuil te spuiten, of anderszins.

De zaak heeft op 7 januari opnieuw gediend. In tegenstelling tot mijn eerdere bericht heb ik geen conclusie van antwoord ingediend, maar een "incidentele conclusie tot verwijzing". Dit houdt in dat ik de rechtbank verzoek om de zaak te verwijzen naar de sector kanton, omdat ik van mening ben dat het om huurkoop gaat.

De volgende stap is nu weer aan DEXIA. Zij moeten hier eind januari weer reageren.

RDG

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door aert0001 »

RDG, dapper en goed gedaan, dit forceert, prima.

Ton

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Ik heb zojuist bericht gehad van mijn advocaat dat Dexia uitstel heeft gevraagd en gekregen. Dexia moet nu op 19 februari een inhoudelijke reactie overleggen bij de rechtbank.

Weer even afwachten dus.

RDG

Richard de Wind
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2003 17:22

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

Dus zelfs bij dagvaarding hoef je er niet van uit te gaan dat je snel opheldering krijgt. We wachten maar weer af.

push
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:29

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door push »

Tof RDG dat je ons inderdaad op de hoogte houd!

sterkte

wacht zelf ook op dagvaarding

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door pallu »

alweer vertragingstactiek van dexia

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Ik weet niet of je het moet zien als een vertragingstactiek van Dexia. Zij waren het die mij hebben gedagvaard en niet andersom. Zij zullen er dan toch wel op uit zijn om een uitspraak te krijgen van de rechter ?.

RDG

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo RDG,

Er zijn al meer zaken waarin dexia heeft gedagvaard en vervolgens om uitstel heeft gevraagd.

dexia dacht dat wij makke lammetjes waren die zich naar de slachtbank lieten leiden.
Fout dus... wij knokken terug!

dexia had hier niet zo op gerekend, want zij weten dat zij dit gaan verliezen. Het is een groot blufspel van dexia.
Het versturen van aanmaningsbrieven met dreigementen, het inschakelen van incassobureaus, waar mensen bang van werden, dreigen met de deurwaarder, het inschakelen van EDR met het dreigement, we gaan naar uw buren en familie en als laatste de dagvaarding. dexia dacht, ze betalen wel na al die dreigementen.

FOUT!!

Wij vechten terug, wij vechten tegen het onrecht wat ons is aangedaan.
De slapeloze nachten, de pillen, de woede, de angst en de spanning.

Het keerpunt is bereikt, nu gaat dexia om uitstel vragen, steeds meer mensen wachten niet op een dagvaarding en gaan zelf dexia dagvaarden.
Het DSI durft niet met uitspraken te komen, ze wachten eerst tot er een burger rechter een uitspraak doet ten gunste van dexia en willen die dan overnemen. Jammer DSI, we hebben jullie door!

Het komt goed.

Groeten,
Piet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het wordt binnenkort echt spannend.
DExia ziet aankomen dat ze bij een rechtszaak alles moet terugbetalen.
Daarom wilt ze op dit moment liever niet procederen.
Achter de schermen zijn ze volgens mij druk bezig de balans op te maken wat het hen gaat kosten als ze met een compromis komen.
Dit compromis wordt dan bereikt n.a.v. de bevindingen van AFM/DSI en in samenwerking met CGA/SLV/SLL.
Volgens mij wil Dexia dit voorjaar nog van alles af om in de media niet nog een jaar lang door het slijk gehaald te worden.
Dexia gaat verliezen.
Aan ons of we met een compromis accoord gaan of dat we doorgaan.
Dexia moet met een zeeeeeeeeer ruim bod komen, alleen al omdat ze moet boeten voor alle dreigementen in het afgelopen jaar, de schurken.
Maar 't komt dus allemaal goed, voorlopig vooral niet meer betalen, Dexia onder druk blijven zetten.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Pieter »

Voor mij is een compromis met dexia is te laat.

Ik ga door tot het gaatje en wil het onderste uit de kan. Dexia heeft het te lang laten voortslepen om nog enigzins recht te hebben op een compromis.

Wat mij betreft is het tabbe dexia en weg ermee uit nederland. volledige schadeloosstelling dat is waar ik voor ga.

Mvg Pieter

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Helemaal mee eens, we moeten er wel een heel klein beetje voor over hebben om snel van alles af te zijn maar ook nog heel veel geduld kunnen opbrengen om door te zetten, nu de rollen omgedraaid worden, en bij Dexia te halen wat er ta halen valt

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Zoals ik op 22 jan heb gemeld, heeft Dexia uitstel gehad tot 19 februari om te reageren op mijn verzoek aan de rechtbank om het contract te zien als huurkoop en het proces daarom door te verwijzen naar de sector kanton.

Ik heb zojuist bericht gehad dat Dexia gereageerd heeft. Men is het (uiteraard) niet met die stelling eens en vraagt de rechtbank om niet door te verwijzen. Eind maart zal de rechter uitspraak doen in dit incident in mijn zaak.

RDG

Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Joyce »

Zal de uitspraak van 30 maart een definitief zijn?
Dan hoeft het niet verder naar de hoge raad of etc..
Graag zie ik je antwoord

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Joyce,

Het is dan nog lang niet afgelopen.

Ik ben gedagvaard door DEXIA. In de dagvaarding staan een aantal zaken waartegen ik mij inhoudelijk moet verdedigen. Omdat ik het er echter niet mee eens ben dat deze zaak door de rechtbank wordt behandeld, omdat ik van mening ben dat het gaat om huurkoop, heb ik de rechter gevraagd om de zaak te verwijzen naar de sector kanton (heette vroeger kantongerecht). Het feit dat ik hierom verzoek heet in juridische termen een "incident".

Eind maart kan het dus zijn dat de rechter het met mij eens is en de kantonrechter zich dus over de verdere inhoud van de zaak moet buigen (wat ik wel verwacht, gezien de recente uitspraken in andere zaken) of dat de rechter het niet met mij eens is. In dat geval zal hij de zaak verder zelf behandelen en doorgaan met de inhoudelijke kant. In dat geval moet ik met een conclusie van antwoord komen. Dit is mijn verweer tegen hetgeen in de dagvaarding is vermeld.

Hoe het ook gaat, er volgen altijd nog verschillende ronden in de zaak, voordat de rechter uitspraak doet.

Als er tenslotte een "definitieve" uitspraak is, kan nog in beroep gegaan worden door beide partijen. De zaak komt dan in hoger beroep.

Als de hele gang bewandeld gaat worden, kan het nog wel een paar jaar duren.

RDG

Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Joyce »

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het nu beter.

Gesloten