Ziggo weet het weer eens niet...
Geplaatst: 19 sep 2011 00:06
Laatst hebben wij thuis twee nieuwe ziggo gecertificeerde LG tv's aangeschaft. Deze wilde wij activeren met een ziggo DTV CI+ module(ziggo gecertiviceerd) en een smartcart van Ziggo. Helaas komt er nadat de installatie van de DTV succesvol was verlopen op één van de tv's het volgende te staan"gescrambled programma", volgens ziggo gewoon opnieuw de installatie uitvoeren. Echter heb ik dit tot wel 10 keer geprobeerd soms ging het goed andere keren kon de televisie sowieso de DTV kanalen niet vinden(dit is tevens ook het geval bij de andere tv). Maar al met al met hetzelfde resultaat, namelijk: gescrambeld programma.(activatie van de smartcart is volgens Ziggo succesvol geslaagd)
Nu heb ik Ziggo twee keer gebeld. De eerste keer hadden ze het hele systeem gereset en zou alles goed moeten komen. De tweede keer heb ik ongeveer 10 minuten in de wacht gestaan voordat ik geholpen werd. Toen ik eenmaal aan de beurt was heb ik het probleem uitgelegd en kreeg ik het volgende antwoord terug: het ligt aan de COAX kabel. Waarop ik antwoorden dus het ligt aan allebei de coax kabels? Waarop Ziggo zei: ja. (tevens is een van de COAX kabels zelf van de Ziggo)
Dit zou in eerste instantie natuurlijk gewoon kunnen. Maar in deze situatie lijkt het mij niet aangezien hij de DTV, Radio's en analoge kanalen gewoon kan vinden. Dit had ik ook aan Ziggo gemeld maar volgens hun kon het absoluut niet aan Ziggo zelf liggen. Verder wilde ze ook niemand langs sturen om te kijken wat er aan de hand was of om het probleem vast te stellen(lekkere service is dat).
Maar nu zit ik dus met het feit dat ik twee gloednieuwe tv's heb met twee CI+ modules van Ziggo en 2 geactiveerde smartcarts. De freeview periode is dus ook al begonnen (z'n 2 dagen al) en ik heb nog geen seconde DTV van Ziggo kunnen kijken. En Ziggo is verder niet bereid om nog iets te kunnen en willen doen.
Kortom ik kan dus geen DTV kijken terwijl ik hier wel voor betaal(ik vind het werkelijk schandalig hoe je aan de telefoon word bijgestaan door Ziggo).
Kan ik nog verder iets doen, misschien dat iemand iets weet of hetzelfde probleem heeft???
Nu heb ik Ziggo twee keer gebeld. De eerste keer hadden ze het hele systeem gereset en zou alles goed moeten komen. De tweede keer heb ik ongeveer 10 minuten in de wacht gestaan voordat ik geholpen werd. Toen ik eenmaal aan de beurt was heb ik het probleem uitgelegd en kreeg ik het volgende antwoord terug: het ligt aan de COAX kabel. Waarop ik antwoorden dus het ligt aan allebei de coax kabels? Waarop Ziggo zei: ja. (tevens is een van de COAX kabels zelf van de Ziggo)
Dit zou in eerste instantie natuurlijk gewoon kunnen. Maar in deze situatie lijkt het mij niet aangezien hij de DTV, Radio's en analoge kanalen gewoon kan vinden. Dit had ik ook aan Ziggo gemeld maar volgens hun kon het absoluut niet aan Ziggo zelf liggen. Verder wilde ze ook niemand langs sturen om te kijken wat er aan de hand was of om het probleem vast te stellen(lekkere service is dat).
Maar nu zit ik dus met het feit dat ik twee gloednieuwe tv's heb met twee CI+ modules van Ziggo en 2 geactiveerde smartcarts. De freeview periode is dus ook al begonnen (z'n 2 dagen al) en ik heb nog geen seconde DTV van Ziggo kunnen kijken. En Ziggo is verder niet bereid om nog iets te kunnen en willen doen.
Kortom ik kan dus geen DTV kijken terwijl ik hier wel voor betaal(ik vind het werkelijk schandalig hoe je aan de telefoon word bijgestaan door Ziggo).
Kan ik nog verder iets doen, misschien dat iemand iets weet of hetzelfde probleem heeft???