LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve T.V.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PaulZwagerman

Interactieve T.V.

Ongelezen bericht door PaulZwagerman »

Onlangs zijn wij overgestapt naar Ziggo, waar wij in eerste instantie blij mee waren, totdat bleek dat interactieve tv niet werkte.
Tal van e-mails zijn verzonden naar Ziggo, enkel kan men alleen reageren met standaard e-mails.

Op 9 juli hebben wij het alles-in-1 pakket aangevraagd bij Ziggo, hetgeen een kleine maand later opgeleverd zou worden.
Het pakket ontvingen wij dat ook een aantal dagen voordat de oplevering zou plaatsvinden, hierover niks te klagen, dit ging netjes.
Ook de portering van ons telefoonnummer geschiede netjes, niet geheel volgens porteringsdatum, maar toch, geen problemen mee gehad.

Toen ogenschijnlijk alles zou werken, wilden wij een aflevering van de vorige dag bekijken, enkel kregen wij een netwerkfout, ja kan gebeuren zou je denken,
tot gisteren hebben wij geen interactieve tv gehad. Er zou een maand lang storing zijn, het zou liggen aan de kabel, nou OK, dan laten we een nieuwe kabel leggen.
Enkel met een nieuwe kabel hadden we precies dezelfde signaalsterkte en ook geen interactieve tv.
Onze connectoren zouden niet goed genoeg zijn, OK, we hebben de connectors vervangen met Hirschmann connectors.

Vervolgens precies hetzelfde signaal, geen interactieve tv.
Keer op keer met de support desk gebeld, keer op keer de standaard controle vragen, zou het dan echt verkeerd zijn aangesloten ga je je dan afvragen...

Enfin eindelijk zou er een monteur langskomen, voor de zekerheid controleerde ik de avond van te voren of het echt niet werkte en
nu werkt het ineens, zonder dat we hier iets aan gedaan hebben.

heel vreemd!

Daan_1978

Re: Interactieve T.V.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Mooizo, scheelt de monteur weer werk! :lol:

PaulZwagerman

Ongelezen bericht door PaulZwagerman »

Vervolg, bijna 2 maanden later...

Ziggo heeft toegegeven dat men fout zat :D :D :D :D :D
Onderstaande melding is niet de juiste, maar ze hebben toegegeven.
Geachte heer/mevrouw Zwagerman,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Bedankt voor uw melding. Mijn collega had u gesproken over de annulering van de monteur. Dit is reeds afgehandeld.

De melding geen abonnement op uw ontvanger was onderdeel van een groepsstoring. Dit probleem is op afstand opgelost door alle ontvangers een update te geven.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op http://www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op http://www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Ram, Dennis
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Nu is het wel, dat wij:

1. Uren en uren tijd hebben gespendeerd om Ziggo duidelijk te maken dat men fout zat
2. Het ergste, het heeft ons nog flink wat geld gekost

Dus maar weer een email gestuurd, want telefonisch is echt een drama....en daarop kregen wij het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Uit uw contacthistorie blijkt dat u problemen heeft gehad met interactieve diensten, een deel van deze problemen werd veroorzaakt door de wijze van aansluiten en de hierbij gebruikte materialen. Wij zullen nieuw aangeschafte materialen om de aansluiting in orde te maken dan ook niet vergoeden.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op http://www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op http://www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo
Natuurlijk is bovenstaande de korte versie, maar hier komt het wel op neer.

Kan Radar mij helpen?
Het heeft geld gekost en dat willen we hoe dan ook terug.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Alle kabel-providers dus ook Ziggo is verandwoordelijk
voor de aansluiting TOT en MET het AOP (Antenne Overname Punt) ofwel de WCD (Wand Contact Doos) en ALLES want daarna aan bekabeling en aansluitingen (binnen instalatie) komt is verandwoording van de klant
zelf. Als daar de fout zit door of geen goede bekabeling,splitter(s),connectoren
of een (niet retour geschikte/bouwmarkt) versterker moet de klant als men een monteur laat komen zelf die kosten betalen , als men zelf bekabeling,splitter(s),connectoren en/of versterker(s) gaat vervangen is dat dus ook voor eigen rekening .

Is ook heel logisch want een provider kan nooit zien hoe de binnen instalatie is uitgevoerd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

AOP = (Abonnee Overname Punt)

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Ja bedoel ik maar komt op zelfde neer en de strekking is gelijk :wink:

bprosman

Met interactieve TV van KPN via Euphony ken ik deze problemen niet
Dat weet je niet want we weten de oorzaak nog niet waarom het in eerste instantie niet werkte.
Maar toch leuk dat je hier je Euphony MLM producten loopt te promoten :wink:
Digitenne vergelijken met Ziggo is zowiezo appels met pruimen vergelijken.

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

Het topic is toch "Interactieve TV" en dat werkt bij mij thuis prima.

Met Ziggo heb ik niets en digitenne gebruikte ik voordien. Waar staat die vergelijking ?

bprosman

Onlangs zijn wij overgestapt naar Ziggo, waar wij in eerste instantie blij mee waren, totdat bleek dat interactieve tv niet werkte.
Het ging om Ziggo interactieve TV die niet werkte.
Met Ziggo heb ik niets en digitenne gebruikte ik voordien.
Waar staat die vergelijking ?
Daarvoor gebruik je je ogen, de beeldkwaliteit van Digitenne naast digitale TV van Ziggo op een grote (>40") TV op HD.
Kijk en huiver.

HW007

Zet die beide TV's op HD (Ziggo en Euphony) dan maar naast elkaar en ga dan vergelijken.

Kijk en huiver.

Daarbij heb je ook nog eens het voordeel van de volledige interactieve functies zoals programma gemist en meer dan 10 zenders gelijktijdig opnemen als je daarvoor kiest. Maar ieder kiest wat het beste bij hem/haar past. Doordat alles op één nota gefactureerd wordt heb ik zelf wel gekozen voor het Circle pakket (2xTV, internet, bellen en 4 mobiels) met alles op één factuur per maand en onderling gratis bellen (ideaal voor gezinnen).

bprosman

Zet die beide TV's op HD (Ziggo en Euphony) dan maar naast elkaar en ga dan vergelijken.
Vertel, welke (technische) kwaliteit levert Euphony welke ik niet bij Ziggo krijg.
Dat je het zelf verkoopt maakt denk ik niet uit he ? ;-)

HW007

Wat Ziggo exact tegen welke prijs levert weet ik niet. Moet ik uitzoeken. Van Interactieve TV van KPN via Euphony weet ik het wel.

Misschien kun je jouw Ziggo pakket neerzetten, dan zet ik er de Euphony parameters naast. Hebben we allebei wat aan.

bprosman

Neu, niet zo'n behoefte aan , je bent je Euphony producten al in genoeg draadjes aan t promoten.
Maar als je niet weet wat Ziggo levert qua kwaliteit, (heb het niet over de prijs) vraag ik me af hoe je deze uitspraak kunt onderbouwen :
Kijk en huiver.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Hans wordt een beetje wanhopig en gaat nu ook andere topics volspammen. Spam gemeld uiteraard anders wordt het helemaal een zooi...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

hij heeft in een ander topic ook alweer een geïnteresseerde gevonden..
geintereseerd tot nu toe althans.. wellicht dat deze snel afhaakt als deze merkt dat Euphony gewoon niet zo goedkoop is.

ongegeneerd reclame maken heet dat.

HW007

bprosman schreef:
Het ging om Ziggo interactieve TV die niet werkte.
Met Ziggo heb ik niets en digitenne gebruikte ik voordien.
Waar staat die vergelijking ?
Daarvoor gebruik je je ogen, de beeldkwaliteit van Digitenne naast digitale TV van Ziggo op een grote (>40") TV op HD.
Kijk en huiver.
Ik geniet slechts van jou eigen opstart met die geweldige "kijk en huiver" signalen. Interactieve TV werkt bij mij thuis in HD prima zonder Ziggo. Bij jou thuis ook met Ziggo. Zijn we toch beiden tevreden :D

JackyJansen

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Zelf heb ik ook interactieve TV via ADSL en alles werkt prima.

bprosman

Gefeliciteerd maar daar ging het niet over. Het ging over een vergelijking tussen Ziggo en Digitenne waarbij mijn punt was dat dat niet te vergelijken is al is het maar dat Digitenne geen HD levert, daarom zei ik, zet ze naast elkaar op een TV, en "kijk en huiver", maar Hans leest een beetje selectief dus dat kwam niet over.
Toen begon Hans (weer) appels met pruimen te vergelijken, Ziggo digitaal met Euphony (of KPN interactief) wat mank gaat omdat KPN interactief standaard geen HD levert.

JackyJansen

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Na mijn verhuizing heb ik gekozen voor Interactieve TV van KPN via Euphony. Ik heb niets met digitenne ? Euphony levert gewoon een HD pakket voor de zenders die in HD uitzenden, dus wat is je punt nu precies ?
bprosman schreef:Gefeliciteerd maar daar ging het niet over. Het ging over een vergelijking tussen Ziggo en Digitenne waarbij mijn punt was dat dat niet te vergelijken is al is het maar dat Digitenne geen HD levert, daarom zei ik, zet ze naast elkaar op een TV, en "kijk en huiver", maar Hans leest een beetje selectief dus dat kwam niet over.

Toen begon Hans (weer) appels met pruimen te vergelijken, Ziggo digitaal met Euphony (of KPN interactief) wat mank gaat omdat KPN interactief standaard geen HD levert.
Dat HW007 "Hans"heet, weet ik, maar is het hier gebruikelijk dat privé namen gebruikt worden. Ik denk dat het tegen de gedrags regels is. Overigens leest HW007 heel erg correct en hij vergelijkt exact, wat ik van jou niet kan zeggen als ik lees wat je schrijft.

bprosman

wat ik van jou niet kan zeggen als ik lees wat je schrijft.
Vertel... wat klopt er niet.
Ik begrijp via PB Jacky dat het niet klopt wat ik schrijf vandaar mijn vraag aan jou, welk deel klopt er niet.
De openingspost ging over Interactieve TV van Ziggo die het niet deed. Vervolgens een opmerking van HW007 dat interactieve TV het bij hem thuis prima doet, uiteraard, hij verkoopt t ook, maar is geen Ziggo.
28 nov 2011 10:49
Met interactieve TV van KPN via Euphony ken ik deze problemen niet. Voordien maakte ik gebruik van digitenne en een dvd recorder.
Dan probeer ik uit te leggen dat het over Ziggo ging, maar a la, en dat er dus appels met pruimen vergeleken worden. Vervolgens jouw beschuldiging dat wat ik schrijf niet klopt. Prima, maar als je beschuldigt leg dan ook uit waarom.

Gesloten