Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Geplaatst: 19 sep 2011 15:06
Sinds half juli ben ik voor een lange vakantie in Turkije. Omdat ik niet wist wanneer ik terug zou keren, heb ik mijn oude abonnement, dat op naam van mijn moeder stond, opgezegd en een nieuw abonnement van slechts 12,50 per maand afgesloten waarbij ik een nieuw telefoontje kreeg. Ik vroeg specifiek om een telefoon zonder touchscreen en zonder internet, gewoon een simpel telefoontje om te bellen en te sms-en en kreeg de Nokia C2-01. Alle oude instellingen en blox van het oude abonnement zouden overgezet worden op mijn nieuwe abonnement.
Doordat ik meteen na het aanschaffen van mijn telefoon naar Turkije ben vertrokken en hier nauwelijks beschikking heb over internet, heb ik niet kunnen controleren of deze instellingen ook werkelijk goed gezet waren. Toen ik in een internetcafé mijn eerste rekening van € 148,68 kreeg inplaats van € 12,50 bleek dat mijn passport niet aangezet was waardoor alleen al het uurtje gebeld worden door familie geen 80 cent gekost heeft maar € 70,00.
Ik heb meteen vodafone gemaild maar die zeiden dat omdat ik op mijn oude abonnement geen passport geactiveerd had staan en omdat ik dit online had kunnen controleren, ik daarom niet meer dan € 50,00 terug kon krijgen.
Dat ik mijn abonnement eerst op naam van mijn moeder had staan en alle adresgegevens en bankgegevens verder ongewijzigd zijn gebleven zodat ze kunnen zien dat het om dezelfde persoon gaat en dat ik hier niet over internet beschik, mocht niet baten, het bleef bij een rekening van € 98,68 na aftrek van de € 50,00 (die ik overigens nog niet ontvangen heb, als het goed is wordt die geminderd op de rekening van vorige maand).
Hier was ik net zo'n beetje overheen toen ik de rekening van de volgende maand kreeg, € 116,54! Deze keer zou ik voor € 77,00 verbruikt hebben aan datakosten terwijl ik nota bene om een telefoon zonder internet gevraagd heb!
Aan het begin van mijn vakantie vertelde een vriend mij al dat dit telefoontje wel degelijk internet heeft maar anders dan een smartphone. Ik heb dit 2 pagina's uitgeprobeerd omdat ik al als de dood was voor hoge kosten en deze kosten bleken achteraf op mijn rekening maar 20 cent te zijn. Verder heb ik het internet helemaal niet meer gebruikt.
Ik kan in mijn browser ook de laatst bezochte pagina opvragen en die laat nog precies die pagina zien die ik die eerste week van mijn vakantie bekeken heb.
Op mijn rekening staan precies de tijden en de hoeveelheden kb die verbruikt zijn en dit varieert van 11 kb tot 3000 kb een paar seconde later. Ik heb met mijn vriend zitten kijken en we zijn erachter gekomen dat dit precies de tijden zijn dat we een spelletje gespeeld hebben dat zich in de telefoon bevindt: Brain Champ. Dit is een spelletje waarbij je je hersenen zogenaamd traint en dat precies bijhoudt welke dagen er gespeeld is. We kunnen dus zo zien wanneer we wel en niet gespeeld hebben.
Nu is er echter iets heel apparts, mijn vriend ontdekte dit spelletje een paar dagen na mijn aankomst in Turkije en heeft het daarna zo goed als elke dag gespeeld. Op de rekening van mijn eerste maand staan echter alleen de kosten van mijn proberen van het internet van een paar cent, en verder geen kosten voor het spelen van dat spelletje. Ook slaat de rekening waarop de datakosten wel vermeld staan, op een gegeven moment ineens 10 dagen over waarin geen data verbruikt zou zijn terwijl wij toen wel gespeeld hebben.
Let op: het gaat om een normaal spelletje dat zich in de telefoon bevindt. Het is géén trial, wordt niét via de ovistore gespeeld en kan gewoon op geen enkele manier gebruik maken van internet. En als het dat op een of andere manier toch doet, dan kan het nog niet zo zijn dat er de eerste maand niets gerekend is en dat er de tweede maand ineens 10 dagen overgeslagen zijn.
Verder weten we gewoon echt 100% zeker dat we geen gebruik hebben gemaakt van wat dan ook. Ik heb na die eerste hoge rekening vanwege het passport alleen nog maar ge-smst en verder dat spelletje gespeeld, verder echt niets.
Ik heb dit alles aan vodafone uitgelegd maar die weigeren mij te geloven en houden gewoon voet bij stuk; er is internet gebruikt dus je krijgt geen geld terug. Ook kan men mij geen overzicht van bezochte sites geven. Op de site staat ook een limiet van € 59,00 ingesteld als maximuminternetkosten waar ik dus overheen ben gegaan wat ook niet zou moeten kunnen.
Kortom, alles klopt gewoon van geen kant. Weet iemand wat ik nog kan doen?
Doordat ik meteen na het aanschaffen van mijn telefoon naar Turkije ben vertrokken en hier nauwelijks beschikking heb over internet, heb ik niet kunnen controleren of deze instellingen ook werkelijk goed gezet waren. Toen ik in een internetcafé mijn eerste rekening van € 148,68 kreeg inplaats van € 12,50 bleek dat mijn passport niet aangezet was waardoor alleen al het uurtje gebeld worden door familie geen 80 cent gekost heeft maar € 70,00.
Ik heb meteen vodafone gemaild maar die zeiden dat omdat ik op mijn oude abonnement geen passport geactiveerd had staan en omdat ik dit online had kunnen controleren, ik daarom niet meer dan € 50,00 terug kon krijgen.
Dat ik mijn abonnement eerst op naam van mijn moeder had staan en alle adresgegevens en bankgegevens verder ongewijzigd zijn gebleven zodat ze kunnen zien dat het om dezelfde persoon gaat en dat ik hier niet over internet beschik, mocht niet baten, het bleef bij een rekening van € 98,68 na aftrek van de € 50,00 (die ik overigens nog niet ontvangen heb, als het goed is wordt die geminderd op de rekening van vorige maand).
Hier was ik net zo'n beetje overheen toen ik de rekening van de volgende maand kreeg, € 116,54! Deze keer zou ik voor € 77,00 verbruikt hebben aan datakosten terwijl ik nota bene om een telefoon zonder internet gevraagd heb!
Aan het begin van mijn vakantie vertelde een vriend mij al dat dit telefoontje wel degelijk internet heeft maar anders dan een smartphone. Ik heb dit 2 pagina's uitgeprobeerd omdat ik al als de dood was voor hoge kosten en deze kosten bleken achteraf op mijn rekening maar 20 cent te zijn. Verder heb ik het internet helemaal niet meer gebruikt.
Ik kan in mijn browser ook de laatst bezochte pagina opvragen en die laat nog precies die pagina zien die ik die eerste week van mijn vakantie bekeken heb.
Op mijn rekening staan precies de tijden en de hoeveelheden kb die verbruikt zijn en dit varieert van 11 kb tot 3000 kb een paar seconde later. Ik heb met mijn vriend zitten kijken en we zijn erachter gekomen dat dit precies de tijden zijn dat we een spelletje gespeeld hebben dat zich in de telefoon bevindt: Brain Champ. Dit is een spelletje waarbij je je hersenen zogenaamd traint en dat precies bijhoudt welke dagen er gespeeld is. We kunnen dus zo zien wanneer we wel en niet gespeeld hebben.
Nu is er echter iets heel apparts, mijn vriend ontdekte dit spelletje een paar dagen na mijn aankomst in Turkije en heeft het daarna zo goed als elke dag gespeeld. Op de rekening van mijn eerste maand staan echter alleen de kosten van mijn proberen van het internet van een paar cent, en verder geen kosten voor het spelen van dat spelletje. Ook slaat de rekening waarop de datakosten wel vermeld staan, op een gegeven moment ineens 10 dagen over waarin geen data verbruikt zou zijn terwijl wij toen wel gespeeld hebben.
Let op: het gaat om een normaal spelletje dat zich in de telefoon bevindt. Het is géén trial, wordt niét via de ovistore gespeeld en kan gewoon op geen enkele manier gebruik maken van internet. En als het dat op een of andere manier toch doet, dan kan het nog niet zo zijn dat er de eerste maand niets gerekend is en dat er de tweede maand ineens 10 dagen overgeslagen zijn.
Verder weten we gewoon echt 100% zeker dat we geen gebruik hebben gemaakt van wat dan ook. Ik heb na die eerste hoge rekening vanwege het passport alleen nog maar ge-smst en verder dat spelletje gespeeld, verder echt niets.
Ik heb dit alles aan vodafone uitgelegd maar die weigeren mij te geloven en houden gewoon voet bij stuk; er is internet gebruikt dus je krijgt geen geld terug. Ook kan men mij geen overzicht van bezochte sites geven. Op de site staat ook een limiet van € 59,00 ingesteld als maximuminternetkosten waar ik dus overheen ben gegaan wat ook niet zou moeten kunnen.
Kortom, alles klopt gewoon van geen kant. Weet iemand wat ik nog kan doen?