LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer en contactforumlieren

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
s.butterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:27

Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door s.butterman »

Onlgans heb ik een Acer desktop aangeschaft omdat de vorige er mee gestopt was. Nou staat er altijd enorm veel onzinnige trial software van bijvoorbeeld virusscanners waarvan ik betaald heb voor de concurrent. Daarom gooi ik dus altijd al die ellende van de pc af. Echter deed ik dit wat te enthousiast en gooide ook het E-Recovery programma van Acer eraf waarmee je een backup kunt maken. Nou weet ik dat er andere manieren zijn zoals Norton Ghost. Maar om het plaatje netjes te houden wilde ik toch nog even het stukje software downloaden. Omdat ik het niet zo kon vinden wilde ik Acer mailen. Hiervoor gebruikte ik onderstaand webformulier:

https://customercare.acer-euro.com/cust ... acing.aspx

Het is lachwekkend en irriterend hoe dit funcitoneert. Alle velden lijken leeg, de melding bij de datum verschijnt dat die niet goed is terwijl je de kalender gebruikt. Het lijkt er haast op dat men een enorm hoge muur opwerpt in de hoop dat de klant maar gaat bellen a een duur nummer per minuut. Ik heb dit voor mijn vader ingevuld maar kan me voorstellen dat hij hier nooit uitgekomen zou zijn.

De voor geïnstalleerde software blijft een ramp bij zogenaamde A pc merken. Zelf ben ik ict-er en erger me er dan ook rot aan. Maar mijn vader is een simpele gebruiker en verwacht met een Acer een kant en klare pc in huis te halen. Helaas is dit dus niet waar. Er moet een hoop trial meuk afgehaald worden en zelf nog een installatie cd gemaakt worden. Helaas leveren dit soort fabrikanten/merken nog geen knappe pc met slechts windows geïnstalleerd en bijgeleverd op cd. De commerciële deals blijven voorlopig nog wel zorgen dat men als huis tuin en keuken gebruiker allemaal rotzooi bij de pc krijgt waar men niet op zit te wachten.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door 53o »

Als ICT-er, waarom maak je de fout om acer E-recovery te verwijderen en te klagen? Een beetje ICT'er is wel in staat om de PC op nieuw te installeren zonder extra software. Een beetje ICT'er let er wel op wat hij/zij verwijdert.

Even als tip, als je PC oud genoeg is kan je doormiddel van een sneltoets-combinatie de PC herstellen in de fabrieksstand (ALT F10 bij de meeste Acer PC's, houd deze toetsen ingedrukt tijdens het opstarten en je krijgt de optie om de PC terug te zetten naar de fabrieksstand). Tegenwoordig kan je bij de meeste Acer PC's op F8 drukken tijdens opstarten om de optie 'Uw computer herstellen' te selecteren en het zelfde te doen.

Als je deze stappen volgt is E-recovery weer terug, je kan de recovery DVD's weer branden etc.

Ik wil je niet te veel beledigen, maar denk dat ik het toch doe. Je noemt jezelf een ICT'er maar je hebt niet veel verstand van PC's. Iemand die verstand van PC's zou hebben zou de harde schijf gewoon geformatteerd hebben als er ooit problemen waren, de ISO van Windows 7 64 bit op een DVD'tje gebrand hebben, de drivers van te voren gedownload hebben en op een USB-stickje gezet hebben (deze staan netjes op de Acer site).

Verder zou iemand met verstand van PC's een backup gemaakt hebben om in het geval dat dit nodig is de PC terug te zetten naar die stand, Window 7 heeft al redelijke opties hiervoor, maar Clonezilla (compleet gratis) doet dit nog stukken better.

Het is leuk dat je een ICT'er bent,maar sorry, je hebt geen verstand van PC's. anders had je hier niet gepost omdat jouw probleem verwaarloosbaar makkelijk op te lossen is door iemand met enig verstand van PC's.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

53o schreef: Het is leuk dat je een ICT'er bent,maar sorry, je hebt geen verstand van PC's. anders had je hier niet gepost omdat jouw probleem verwaarloosbaar makkelijk op te lossen is door iemand met enig verstand van PC's.
Tja ICT'er is natuurlijk een breed begrip. Iemand die (jarenlang) alleen maar met de serverkant of vitualisatie of storage-oplossingen of wat dan ook werkt hoeft niet altijd meer zo heel veel verstand te hebben van PC's.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door nevermind »

Even als tip, als je PC oud genoeg is kan je doormiddel van een sneltoets-combinatie de PC herstellen in de fabrieksstand (ALT F10 bij de meeste Acer PC's, houd deze toetsen ingedrukt tijdens het opstarten en je krijgt de optie om de PC terug te zetten naar de fabrieksstand). Tegenwoordig kan je bij de meeste Acer PC's op F8 drukken tijdens opstarten om de optie 'Uw computer herstellen' te selecteren en het zelfde te doen.
Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door 53o »

Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.
Deze kan je niet op een normale manier verwijderen in windows. De recovery staat op een verborgen partitie. Zonder in het configuratiescherm/systeem en beveiliging/systeembeheer/computerbeheer/opslag/schijfbeheer te openen maakt het geen zak uit wat de gebruiker doet en blijft de sneltoetscombinatie werken.

Buiten windows is het makkelijk te verwijderen, en dit gebeurt helaas regelmatig. Vooral door 'buurman met verstand van PC's' of 'ICT'ers'....

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door 53o »

Tja ICT'er is natuurlijk een breed begrip. Iemand die (jarenlang) alleen maar met de serverkant of vitualisatie of storage-oplossingen of wat dan ook werkt hoeft niet altijd meer zo heel veel verstand te hebben van PC's.
Als verkoper kom ik regelmatig het argument van een klant bij een niet werkend product tegen dat een ICT'er er naar gekeken heeft en dat het probleem in het product zit. Ervaring geeft aan dat iemand die denkt dat hij/zij een ICT'er is nooit in staat is om een handleiding te lezen (dit gaat over producten als media players en routers voornamelijk). Even als voorbeeld, enkele maanden geleden heb ik kosteloos een PC van een klant hersteld omdat een ICT'er van Seniorenweb een 32-bit versie van windows 7 had geïnstalleerd op een PC met 5 GB ram om een software probleem niet op te lossen en meer conflicten te veroorzaken (dummy taal: ze (ICT'er van Seniorenweb) had geen verstand van PC's)

Maar ik ben het compleet met je eens. Als 14 jarige nerd (ben nu 30) heb ik een wachtwoord moeten kraken van een betaald beveiligingspakket van de buren van mij, omdat hun kinderen er een wachtwoord ingezet hadden en heb dit uiteindelijk gedaan door op datum te zoeken, verschillen te zoeken met mijn PC en een bestandje te kopieren van een bootable diskette.

Dat was een andere tijd dan nu, maar ja, ik zag mijzelf in het verleden als een computer expert omdat ik in de loop der jaren redelijk wat ervaring heb opgedaan met logisch denken (dit ontbreekt bij TS) en soldeerskills (CRT repareren in de tijd van niet microscopische transistoren etc).

Hoe dan ook, ik zou het probleem van TS opgelost hebben in een avondje. Ik ben geen expert meer op windows gebied, omdat ik windows al jaren niet meer actief gebruik. Maar als iemand claimt dat deze een ICT'er is, terwijl deze nog niet eens op een basis niveau (op het gebied van verstand hebben van windows) hiermee kan omgaan, dan neem ik deze niet meer serieus.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door 53o »

Ga mezelf quoten (dat lijkt mij erg weird), maar denk dat dit wel heel erg belangrijk is om aan te geven hoe simpel een ICT'er kan denken terwijl deze daarna nog steeds klaagt over de leverancier:
Een beetje ICT'er let er wel op wat hij/zij verwijdert.
Oftefel, RTFM.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@53o,

Gebruikershandleiding ? Wat is dat ?
Dat is toch voor mensen die echt niet weten hoe een product werkt en als ICT'er weet men toch wel wat van computers.. :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje.
In het geval van die persoon van seniorenweb, heb ik een algemeen motto die wel breder toepasbaar is maar hier waarschijnlijk ook op zal gaan. Als de oplossing al te ingewikkeld is, heeft men het probleem niet goed begrepen.
Het probleem in deze is dat veel mensen vaak maar al te graag aan de slag gaan met allerlei probeersels om proefondervindelijk het probleem op te lossen, zonder echt het probleem te analyseren.

Btw CRT dat is toch alweer een tijdje geleden dat ik die gezien heb. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door BBCS »

secondadvies schreef:
Even als tip, als je PC oud genoeg is kan je doormiddel van een sneltoets-combinatie de PC herstellen in de fabrieksstand (ALT F10 bij de meeste Acer PC's, houd deze toetsen ingedrukt tijdens het opstarten en je krijgt de optie om de PC terug te zetten naar de fabrieksstand). Tegenwoordig kan je bij de meeste Acer PC's op F8 drukken tijdens opstarten om de optie 'Uw computer herstellen' te selecteren en het zelfde te doen.
Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.
Die pleur ik er altijd gelijk af.

Als ik Windows opnieuw moet installeren, maak ik altijd eerst een backup van de persoonlijke gegevens, haal alle partities van de harde schijf, en maak 2 nieuwe partities aan.
Windows er opnieuw op, de persoonlijke gegevens op de 2e partitie, en klaar. :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door nevermind »

BBCS schreef:
secondadvies schreef:
Even als tip, als je PC oud genoeg is kan je doormiddel van een sneltoets-combinatie de PC herstellen in de fabrieksstand (ALT F10 bij de meeste Acer PC's, houd deze toetsen ingedrukt tijdens het opstarten en je krijgt de optie om de PC terug te zetten naar de fabrieksstand). Tegenwoordig kan je bij de meeste Acer PC's op F8 drukken tijdens opstarten om de optie 'Uw computer herstellen' te selecteren en het zelfde te doen.
Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.
Die pleur ik er altijd gelijk af.

Als ik Windows opnieuw moet installeren, maak ik altijd eerst een backup van de persoonlijke gegevens, haal alle partities van de harde schijf, en maak 2 nieuwe partities aan.
Windows er opnieuw op, de persoonlijke gegevens op de 2e partitie, en klaar. :mrgreen:

Dat bedoel ik, dan is er geen sneltoets-combinatie meer mogelijk.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door BBCS »

secondadvies schreef:
BBCS schreef:
secondadvies schreef: Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.
Die pleur ik er altijd gelijk af.

Als ik Windows opnieuw moet installeren, maak ik altijd eerst een backup van de persoonlijke gegevens, haal alle partities van de harde schijf, en maak 2 nieuwe partities aan.
Windows er opnieuw op, de persoonlijke gegevens op de 2e partitie, en klaar. :mrgreen:

Dat bedoel ik, dan is er geen sneltoets-combinatie meer mogelijk.
Verhip!
Dan moet ik die functie in het BIOS uitschakelen! :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door bprosman »

De voor geïnstalleerde software blijft een ramp bij zogenaamde A pc merken.
Ja maar om een Acer nu een A-Merk te gaan noemen gaat misschien wat ver :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door BBCS »

bprosman schreef:
De voor geïnstalleerde software blijft een ramp bij zogenaamde A pc merken.
Ja maar om een Acer nu een A-Merk te gaan noemen gaat misschien wat ver :wink:
Toch niet. :mrgreen:

s.butterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:27

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door s.butterman »

Misschien lees je niet helemaal goed. Beetje jammer. Ik ben ict-er. Applicatiebeheerder is het ziekenhuis. Installeer dagelijks genoeg. Helaas lezen jullie over het feit heen dat ik het richt op huis tuin en keuken gebruikers. Ik snap ook wel hoe ik een windows installatie doe en evt een dual boot etc. Maar mijn vader niet.

Het is te kul dat Acer niet gewoon netjes de installatie cd mee levert. En dat komt dus door die commerciele dealtjes. Nogmaals, ik installeer dagelijk pc's software etc. Maak images, ghosts noem maar op. Het is gewoon krom dat mensen die dat niet kunnen een pc krijgen met voor geinstalleerde rotzooi die vaak maar een maandje werkt. Daarna troep in je registry achterlaat etc.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

s.butterman schreef: Het is te kul dat Acer niet gewoon netjes de installatie cd mee levert. En dat komt dus door die commerciele dealtjes.
Dat doen heel veel merken niet want dat is goedkoper. Misschien wordt dit ook gedaan om het de "gemiddelde consument" lastig te maken om de Windows op meerdere machines te installeren. Officieel is de bijgeleverde Windows licentie "onlosmakelijk" met de machine verbonden, volgens de EULA.
s.butterman schreef: Het is gewoon krom dat mensen die dat niet kunnen een pc krijgen met voor geinstalleerde rotzooi die vaak maar een maandje werkt. Daarna troep in je registry achterlaat etc.
Ja, dat ben ik met u eens, ik zit ook niet op al die zooi te wachten. Ik zou ook blij zijn als dat ook niet meer zou gebeuren dat dit er allemaal standaard bij geleverd wordt.

Ik heb wel eens van een PC van iemand anders onderdelen van een oude geïnstalleerde proefversie van Norton handmatig uit de registry moeten halen omdat McAfee niet geïnstalleerd kon worden nadat de proefversie van Norton niet goed verwijderd was. Ik denk dat dit toch wel een beetje ver gaat voor een gemiddelde gebruiker.

s.butterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:27

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door s.butterman »

Amen. Dat is wat ik bedoel. Eigenlijk kan ik het ding gelijk al formatteren. Ergens een kale windows cd wegvissen en daarbij dan de product key gebruiken die op de kast staat. Maar dit alles is natuurlijk niet te doen voor een gemiddelde gepensioeneerde. Die verwacht een knap product te kopen.

En ja ik was ff te snel met het deïnstalleren. Wat wel te aso was is dat acer er rond de 4 tientjes voor vraagt het even opnieuw toe te sturen. De overige vervelende acer monitor, zo genaamde. service tools kan je wel weer gratis downloaden. Sterker nog, de ouwe heer hier had niet eens begrepen hoe hij de back up cd had moeten maken.

Vroeger leverde compaq nog wel eens, zei het ook met allerlei rotzooi erbij, een standaard install cd mee. Het blijft lullig dat ze die consumenten er mee pakken. En dan een webformulier wat maar blijft zeuren over al ingevulde velden.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door CSM »

53o bevestigt in één klap al mijn vooroordelen over PC-verkopers.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door 53o »

Klopt, maar dan moet je wel het stukje "Recovery" op de harde schijf niet verwijderd hebben.
Dat bedoel ik, dan is er geen sneltoets-combinatie meer mogelijk.
TS, voor zover ik het begrijp heb je E-recovery alleen gewist met windows? Dus alleen het programma ge-deinstalleerd?

Als je niet daadwerkelijk de partitie gewist hebt (de verborgen recovery partitie) dan is het terugzetten in de fabrieksstand nog steeds mogelijk.

Zet de PC opnieuw aan, druk F8 in voordat je in windows zit, selecteer de optie 'Uw computer herstellen' en kies in het volgende menu de optie om de computer terug te zetten naar de fabrieksstand.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb wel eens van een PC van iemand anders onderdelen van een oude geïnstalleerde proefversie van Norton handmatig uit de registry moeten halen omdat McAfee niet geïnstalleerd kon worden nadat de proefversie van Norton niet goed verwijderd was. Ik denk dat dit toch wel een beetje ver gaat voor een gemiddelde gebruiker.
Voor ieder virusprogram is er een verwijderingsprogram, heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk, ook voor de gemiddelde gebruiker. :roll:

Heeft wel niets met het topic te maken, maar toch even antwoord geven.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Acer en contactforumlieren

Ongelezen bericht door CSM »

TS heeft wel een goed punt.

Ik kocht voor mijn moeder een laptop, en als je dan ziet de hoeveelheid rommel die er standaard op geinstalleerd staat, daar word je misselijk van.
En dan belt ze me af en toe en zegt dat een programma plotseling zegt dat de proefperiode voorbij is en wat moet ze nu doen....
Heb het gros er nu afgegooid, maar het is inderdaad schandalig dat fabrikanten (Packard Bell in haar geval) dit doen.

Shhhhhhhhhhit, google zojuist even hoe je Packard Bell spelt, en kom er nu pas achter dat het een sub-brand van Acer is. Toeval?

Gesloten