Pagina 1 van 1

NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 19 sep 2011 21:17
door speurders84
Waar is NS mee bezig?

Mijn voordeeluren abonnement kost €50,- per jaar en geeft mij 40% korting. Dit systeem prima en houd de trein nog een beetje betaalbaar. Nu ik ook zo'n kaart voor mijn vriendin wil aanschaffen kom ik er achter dat er zogenaamd 6 voordelige abonnementen te koop zijn. Het oudewetse voordeel abonement is niet meer verkrijgbaar.

Nu heb ik gezocht naar het meest lijkende abonnement. Dit is het Altijd Voordeel abonnement! Hiermee krijg 40%korting en in de spits slechts 20%. Hiervoor betaal je € 240,- per jaar (480%!!!!!!) Maar snelle beslissers krijgen het 1e jaar 5,- p.m korting (nog steeds 360% stijging!) En dan ook 20% minder korting in de spits..

Dit is toch een absurde prijsstijging? Moeten wij niet hiertegen protesteren? Waarom zegt de politiek niks van deze prijsstijging? Zelfs Rover zegt niks over de prijsstijging en is alleen wat bezorgt over het spitsrijden! Radar, kunnen jullie hier niet aandacht aan besteden? Dit moet ik de voorpagina's, vele mensen worden door dit wanbeleid de dupe! Wat vinden jullie hiervan?

Blij dat ik (verlopig) nog mijn oude vertrouwde abonnement hebt.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 19 sep 2011 21:35
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 20 sep 2011 22:04
door AGGB
Ook ik was van de wijs gebracht door de vloed van de NS emails, zie topic NS dure nieuwe abonnementen, heb een 60+abonnement.
Op de NS staat inmiddels een meer helder overzicht. Een vergelijkbaar abonnement is inderdaad ongeveer dezelfde prijs.
Het verschil zit hem erin dat er geen 40% korting meer gegeven wordt na 16 uur. Pas weer naar 18.30. Niet prettig inderdaad, maar ook ik dacht aanvankelijk dat het meest vergelijkbare abonnement vele malen duurder was.
Heb mij inmiddels afgemeld voor de NS nieuwsbrief, daar krijg je helemaal de zenuwen van, van die brij.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 15 okt 2011 20:11
door BartAbc
Het nieuwe abonnement wordt wel degelijk een heel stuk duurder, al is het maar omdat je in de zomermaanden en in de kerstvakantie niet meer de hele dag korting krijgt. En dat terwijl de service in de vakantieperiodes juist sterk verslechterd is door de zogenaamde vakantiedienstregeling. Bij ons betekent dat: ook in de vakanties staan, in de spits de helft van het aantal treinen en slechtere aansluitingen. Dat alleen al is een reden om in de vakantie korting te geven, als de NS dan graag zo'n dienstregeling wil.
De wens om in de avondspits geen korting meer te geven is op zich begrijpelijk, maar in de praktijk wordt het voordeelurenabonnement of hoe het nu ook heet daardoor minder waard. En zou dus goedkoper moeten worden in plaats van duurder.
En hoe zit het eigenlijk als je op de OV chipkaart reist, en je komt door vertraging in de avondspits aan in plaats van daarvoor? Ben je dan je korting kwijt? Vroeger kreeg je bij vertraging je geld terug.
De NS maakt met deze nieuwe abonnementen misbruik van zijn monopoliepositie in het openbaar vervoer.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 15 okt 2011 20:31
door evdbeek99
Volgens mij werkt dit ontmoedegingsbeleid niet.

Een ieder die in de spits in de trein zit doet dit niet omdat het leuk is. Maar omdat hij of zij naar werk of school moet. Vrijwillig in een veevervoer wagon zitten? Ik kan je het gewoon niet voorstellen, een uitje plan je echt wel buiten de spits.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 15 okt 2011 23:57
door duiner
.
veels te duur , ik dacht 40 euro per jaar voor in het weekend , maar het is per maand !
dat haal je er nooit uit , vakanties meegerekend, waarin je niet met de trein gaat !
dit is alweer de zoveelste melk-koe van de NS

Ik ga dus NOOIT mijn oude Voordeelurenkaart opzeggen, dat is nog steeds de beste !

Belachelijk, dat je dus niet meer terug kan reizen voor 18.30 uur, voor de korting
dus dat wordt , eten in die stad , jammer NS , dat lopen jullie mis !
.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 16 okt 2011 00:18
door superklaver
lees net op de site van de ns dat het voordeelurenabonnement er nog steeds is. alleen wordt die vanaf volgend jaar 60 euro ipv 55. rest van de voorwaarden blijven hetzelfde.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 16 okt 2011 12:11
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 16 okt 2011 12:17
door superklaver
Ik zie het inderdaad. Ben ik toch te laat geweest met aanschaffen :? , dan maar de acties in de gaten houden. Zo vaak ga ik niet.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 17 okt 2011 08:58
door duiner
Pindakaaspotje schreef: klopt.. maar die is niet meer te koop!! De verhoging geldt dus voor al bestaande klanten die hun abonnement verlengen/niet opzeggen). Het was al bekend dat bestaande klanten gewoon van het voordeelabonnement gebruik mochten blijven maken, alleen nu gaat dus wel de prijs met 5 euro omhoog.

Nieuwe klanten kunnen dus dit abonnement NIET meer nemen.]
ze proberen nu ook de oude klanten ( waaronder ik ) om het zo het te laten opzeggen, omdat het dan te duur
gaat worden !
Heel knap bedacht !
Over 2 jaar zal het wel 80 euro zijn , enz

Zo gaan ze met hun meest dierbare klanten dus om
.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 17 okt 2011 13:02
door G7
Ik wil hier ook nog wel op reageren.

Wij, mijn partner en ik hebben al jaren zo'n 60+ voordeelurenkaart en hebben net weer de afrekening van de automatische verlenging gekregen à €69 p.p., maar daar zitten dan ook nog de 7 "gratis" reisdagen bij. Ik ben zo te lezen hier, dus ook maar wat blij dat wij het "oude abonnement" nog hebben. Wij maken er meer dan gebruik van.

Ik krijg ook steeds nieuwsbrieven van de NS en als je dan ziet.... al die nieuwe abonnementen, zie je werkelijk door de bomen het bos niet meer. Jammer!!

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 17 okt 2011 14:18
door witte angora
Je bent één optie vergeten: ik heb al een auto, hoef er dus geen meer te kopen. :wink: Maar verder maakt het me niet uit, ik reis zelden met het OV, dus een abonnement is voor mij niet nodig.

Ik moet wel zeggen, heb een tijdje geleden de abonnementen bekeken, ik snap ook wel dat sommige dingen een verslechtering zijn, maar over het algemeen vind ik het een goed pakket.

Maar goed, na dit gezegd te hebben zal ik wel weer bij de NS werken. :lol:

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 17 okt 2011 21:13
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 06 nov 2011 20:47
door high5s
Rustig aan mensen, zo ingewikkeld is het nu ook weer niet. In het kort dus de nieuwe NS abonnementen met de nieuwe dal en spitstijden zoals die van maandag t/m vrijdag gelden.

Daluren: 04:00-06:30, 09:00-16:00, 18:30-04:00
Spitsuren: 06:30-09:00, 16:00-18:30

Dal Voordeel: 40% korting in de daluren en in het weekend
Altijd Voordeel: 40% korting in de daluren en in het weekend, 20% korting in de spitsuren
Weekend Vrij: Vrij Reizen tussen vrijdag 18:30 tot maandagochtend 04:00, tevens 40% korting in de daluren
Dal Vrij: Vrij reizen in de daluren en in het weekend
Altijd Vrij: Vrij reizen tijdens dal, spits en weekend
Kids Vrij: Vrij reizen voor kinderen die met een volwassene meerijden.

Verder een bekende misopvatting: Het moment van inchecken bepaalt of je korting krijgt Stel je reist tussen Amsterdam en Rotterdam en de trein vertrekt om 15:50, je komt aan om 16:30 (ik noem maar wat) dan krijg je dus korting over deze reis. Andersom werkt het ook, als jij om 18:20 incheckt en om 19:00 weer uitcheckt ontvang je dus geen korting.

Re: NS: onoverzichtelijke en dure abonnementen

Geplaatst: 23 nov 2011 01:42
door Unknownity
Hey allemaal,

Wel grappig als ik die optie's lees, 3 daarvan zijn nadelig en de andere is positief en de laatste is tevens half/half.

De nieuwe abonnementen zijn aangepast aan de forenzen en toepasbaar op eigenlijk iedereen zijn reistijden.
Wil je voordelig reizen? Ja dan dien je na 16.00 te gaan.

Moment van incheck is bepalend en bij de nieuwe abonnementen is een rektijd van 5 minuten voor incheck dus op zijn vroegst kan er voor de middagspits om 15.55.01 in gechecken worden om alsnog met korting te reizen.

En van 55 naar 60 euro, ja dat is een verhoging van 5 euro (Op jaarbasis) de gemiddelde gebruiker haalt die 5 euro er prima uit, en daarnaast is de prijs niet aangepast sinds 2005.
Kijk eens naar alle producten in nederland en bedenk eens goed hoe al die prijzen zijn veranderd en wat dat kost op jaarbasis.

Eerst nadenken ipv direct te gaan klagen, heb je alleen jezelf mee :)