Pagina 1 van 3
Geplaatst: 22 sep 2011 09:39
door Henno
Hallo,
Zoals in de discussie in het Ziggo gebruikers forum al te lezen was:
De Cisco 8485 wordt door Ziggo voorzien van een gedateerde versie van de software, 2.0.1.1 (uit 2008), welke ook nog de volgende problemen kent:
* Willekeurige reset's van de decoder bij het bekijken van BBC programma's met ondertiteling, live of opgenomen.
* Hoog opgenomen vermogen in standby, de decoder kan met deze software revisie niet in "low power mode" gezet worden. Hierdoor verbruikt deze in standby 19 watt.
Niet bepaald een "groen" imago voor Ziggo, met een paar honderduizend klanten die deze decoder hebben....
En het ergste nog:
Ziggo wil ons als klanten niet vertellen waarneer nieuwere software uitgerold gaat worden die deze problemen oplossen!
gr, Henno.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 22 sep 2011 09:53
door leonmols
Ik heb gisteren vrijwel de hele dag met Ziggo gediscussieerd over dit onderwerp en men wil nu een monteur van Ziggo Service+ langs sturen (afspraak maken a 0,65 euro per minuut, kosten: 60 euro per uur) (de kosten zouden vergoed worden door Ziggo overigens). Dit gaat dus niks uithalen, ben ik bang, omdat het niet aan de bekabeling ligt (die ze nu dus toch weer willen laten controleren).
De medewerker die ik sprak liet tussen neus en lippen vallen dat hij niet verwachtte dat er een software update zou komen (beargumenteren kon hij dat ook niet). En dat terwijl 4 weken geleden een van zijn collega's mij (via twitter) meldde dat er een update in de maak was, maar dat dat nog even op zich zou laten wachten.
Volgende week komt die monteur (afspraak is gemaakt voor donderdag 29-9).
Maar dat is volgens mij gewoon een blijk van goeie wil tonen, een oplossing zal het niet zijn. Wat overigens ook weer aangeeft dat Ziggo niet van plan is de software aan te (laten) passen. Persoonlijk denk ik dat ze over een tijdje met een andere PVR komen en ons allemaal zullen laten weten dat we een andere moeten kopen!
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 22 sep 2011 09:59
door Henno
UPC heeft de meeste van de genoemde problemen middels firmware 4.x vorig jaar opgelost.
Een wereld van verschil:
UPC communiceert hierover met zijn klanten en zoekt middels testers naar oplossingen.
Bovendien wordt er netjes gemeld welke wijzigingen er doorgevoerd worden en welke regios in welke stappen voorzien worden van de nieuwe software.
Ziggo lijkt op dit moment wat omgang met klanten op UPC van een jaar of 6 geleden....
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 26 sep 2011 10:18
door magier76
Hier ook problemen met de Cisco 8485dvb decoder.
Geluid wat vaak weg valt als je van zender switcht.
Haperingen in beeld / opgenomen beeld / gepauzeerd beeld.
Er zijn updates voor echter geeft Ziggo deze niet vrij of doet er gewoon niets mee.
Leuke verkooptruc met hun acties maar product ondersteuning ho maar.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 26 sep 2011 21:58
door verypsb
Ook ik sluit me aan bij de grote groep mensen die problemen hebben met de interactieve decoder die Ziggo levert. Door de vele bugs is deze nauwelijks bruikbaar. Wat mij nog het meeste stoort is dat de meeste problemen bekend zijn, maar dat er na meer dan een jaar nog géén oplossing is. De helpdesk weet niets van deze problemen af (of doet alsof deze problemen niet bekend zijn). Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat Ziggo deze problemen serieus neemt. Ik heb vernomenen dat UPC dezelfde decoder gebruikt, en dat daar de meeste problemen wél zijn opgelost.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 27 sep 2011 08:25
door Dirkie
Ook ik sluit me aan bij de grote groep mensen die problemen hebben met de interactieve decoder die Ziggo levert. Door de vele bugs is deze nauwelijks bruikbaar.
Ik gebruik dit apparaat al bijna een jaar en ik ben er eigenlijk best wel tevreden over. Met de huidige firmware is het zeker geen perfect apparaat, maar onbruikbaar is het zeker niet. Een aantal van de genoemde problemen ben ik niet tegengekomen, maar dat is omdat ik de functionaliteit (bv. teletext ondertiteling) niet gebruik. Ik beweer niet, dat die problemen niet bestaan, maar ik ben ook niet zo, dat als ik lees in een forum, dat er in bepaalde situaties een probleem is, dit thuis ga proberen en vervolgens meldt dat ik dat probleem ook heb
Als het apparaat vanuit stand-by functie opneemt. En je het apparaat inschakelt gaat de opname fout en verschijnt er in het overzicht dat het programma maar 1 minuut heeft opgenomen.
Dit probleem herken ik niet. Zo heb ik gisteren via een EPG een opname ingeplanned en het apparaat op standby gezet. We waren eerder thuis en zijn een half uur na het begin gaan kijken. En dit alles zonder problemen of haperingen.
Maar misschien heb ik nog een paar tips.
Zet de decoder 1 maal per maand even uit en na 1 minuut weer aan met de schakelaar aan de achterkant. Kost maar een paar minuten.
Opnemen in HD kost veel ruimte. Als er ook een SD variant van de zender is, neem die dan op, tenzij er echt redenen zijn om HD op te nemen. Voor de meeste programma's maakt het bijna geen verschil.
Uit eigen ervaring weet ik dat de controle van overlappende opnames soms fout gaat als er losse opnames ingeplanned worden. Controleer dit altijd zelf even. Bij een overlap wordt namelijk meestal de herhalende opname uitgeschakeld.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 27 sep 2011 10:14
door leonmols
verypsb schreef:Wat mij nog het meeste stoort is dat de meeste problemen bekend zijn, maar dat er na meer dan een jaar nog géén oplossing is. De helpdesk weet niets van deze problemen af (of doet alsof deze problemen niet bekend zijn). Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat Ziggo deze problemen serieus neemt. Ik heb vernomenen dat UPC dezelfde decoder gebruikt, en dat daar de meeste problemen wél zijn opgelost.
Het grootste probleem is idd ook niet dat het apparaat niet fatsoenlijk werkt (ik heb mijn tweede al, en die doet exact hetzelfde als de eerste), maar dat Ziggo (en dan met name die zogenaamde 'HELP'desk) de problemen niet serieus neemt. Ik heb bv sterk de neiging om maar niet meer te bellen, want serieus genomen word je toch niet. En dan beginnen ze weer over kabeltjes en fabrieksinstellingen terugzetten. Standaard antwoorden die zo uit een script opgelezen worden. En als je geluk hebt, werken ze de historie van de klant bij. Iemand van het webcare team wist mij te vertellen dat hij niet eens kon lezen wat ze soms in die historie zetten (ze MOETEN iets noteren maar dat wordt vaak ook niet serieus gedaan). Lijkt me ook moeilijk met een gemiddeld IQ van dat van een leeg aquarium.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 27 sep 2011 11:28
door marietje1
zelfde problemen hier, af en toe loopt het beeld vast en als je dan verder zapt heb ik helemaal geen zenders meer. Dan maar weer een reset.
Ook doet bij mij het interactive deel het niet en ook niet de films en series kijken werkt niet bij mij.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 27 sep 2011 14:51
door Dirkie
marietje1 schreef:zelfde problemen hier, af en toe loopt het beeld vast en als je dan verder zapt heb ik helemaal geen zenders meer. Dan maar weer een reset.
Ook doet bij mij het interactive deel het niet en ook niet de films en series kijken werkt niet bij mij.
Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt door een te zwak, vervormd of te sterk versterkt antenne signaal. Er zijn inderdaad meer foute dan goede mogelijkheden en helaas is het zo, dat de Cisco daar veel gevoeliger voor is dan andere apparaten. Als het signaal goed is, dan werkt de Cisco (en dus ook ITV en VOD) meestal ook zonder problemen. Jammer genoeg is er bijna geen mogelijkheid om dit zelf te controleren zonder de juiste meetapparatuur. En het ligt niet altijd aan de kabels binnenshuis (het standaard verhaal van de helpdesk medewerkers), maar het kan ook aan de kasten en kabels buitenshuis liggen. En ook dat kun je helaas niet zelf controleren.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 11:20
door leonmols
Zojuist monteur hier gehad van Ziggo Service+ (uitgevoerd door Centric).
En wat denk je: Nee, de bekabeling is allemaal in orde (heeft hij overigens niet naar gekeken, mijn probleem was 'duidelijk geen kabelprobleem'). Het ligt aan het apparaat en ik krijg een nieuwe (alweer eentje, numero 3 dus). Weer al mijn opnames weg (zo blijven we dus bezig).
'Leuk' detail: de monteur belde met een Ziggo medewerker (2e/3e lijns) en die 'had nog nooit van dit probleem gehoord'.
Waarom zijn wij dan al maanden aan het klagen (en bij de helpdesk, bij webcare, noem maar op)????
En waarom moet ik extra betalen voor een monteur, als die alleen maar constateerd wat ik al maaaaaaaanden roep? (Ik zou de extra kosten van deze monteur door Ziggo verrekend krijgen op mijn faktuur, dus zal het me uiteindelijk niks extra kosten, maar Service+ kost 65 euro per uur, als ik het goed heb
).
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 11:29
door bprosman
maar het kan ook aan de kasten en kabels buitenshuis liggen. En ook dat kun je helaas niet zelf controleren.
Als je ook Internet van Ziggo hebt kun je dit wel. Je kunt inloggen op de router en daar het binnenkomend signaalniveau zien.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 11:45
door leonmols
bprosman schreef:Als je ook Internet van Ziggo hebt kun je dit wel. Je kunt inloggen op de router en daar het binnenkomend signaalniveau zien.
Dat kun je op de meeste TV's en decoders ook, maar hoe betrouwbaar cq nauwkeurig dat is, is natuurlijk alleen maar te raden. Het is immers geen geijkte meetapparatuur.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 11:50
door bprosman
Geijkt is het inderdaad niet, nauwkeuriger dan je denkt en het geeft een betere indicatie dan "blind gokken" waar het probleem zit. Vooral HD TV is nu eenmaal gevoeliger voor een goed signaalniveau en goede bekabeling en (voor Interactieve TV retourgeschikte) versterkers (niet de bouwmarkt rotzooi). In het analoge tijdperk (met de kleinere schermen) viel een beetje "sneeuw" meer of minder niet eens op.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 13:30
door Wolter32
UPC gebruikt niet (meer) de Cisco 8485. Eerst wel en idd met de software update heeft UPC een aantal dingen opgelost maar echt lang niet alles. UPC klanten ervaarde dezelfde klachten als de Ziggo klanten.Na onderzoek bleek de rest van de problemen niet met nieuwere software op te lossen omdat de rest van bugs in de hardware zit. Nu is het dus zo dat nieuwe klanten bij UPC dus niet de Cisco 8485 krijgen maar de Cisco 8685 Rev.2 en die laatste werkt wel probleemloos met de laatste nieuwe software. Als nu dus mensen problemen hebben met de Cisco 8485 dan wordt deze kosteloos omgerolen voor een Cisco 8685 Rev.2.
Dit kan Ziggo dus ook zo doen en dan houden ze wel hun klanten , als Ziggo zo blijft doen pikken klanten dit echt niet meer en gaan opzoek naar altarnatieven.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 sep 2011 13:52
door leonmols
Maar alternatieven? Zolang de kabelmarkt 'dicht' zit, zijn er geen alternatieven mogelijk, en dat weet een bedrijf als Ziggo maar al te goed. Klanten kunnen geen kant op, en als ze willen switchen naar bv een ADSL aanbieder (TV, internet, telefonie) moeten ze vaak extra kosten maken en bestaande hardware versneld afschrijven (bij Ziggo krijg je geen apparatuur in bruikleen, in tegenstelling tot bv UPC, alle hardware (behalve internet modem) moet je aanschaffen.
Gooi die markt open, dan stap ik ZO over op UPC ...
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 13 okt 2011 12:14
door ruvada
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 13 okt 2011 12:27
door leonmols
Ik heb inmiddels exemplaar 3 gestuurd gekregen, maar die was FYSIEK DEFECT ... er zat een grote deuk in de bovenkant.
Ziggo gebeld, en mij werd verteld (al na 34 minuten) dat ik een nieuwe zou krijgen, maar nu krijg ik te horen dat ik alleen een retourstikker zou krijgen, en de decoder maar moet terugsturen.
Ik heb weer geklaagd (via Twitter - @ZiggoWebCare) en weten te bedingen dat ik mijn overgebleven decoders kan terugsturen en mijn geld terug zal krijgen.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 29 okt 2011 13:40
door mvd66
Hallo
Zoals bekend bij Ziggo werkt de Cisco 8485 PVR niet ic.m. bepaalde Philips TV's. Dit betreft dan de HDMI connectie. Deze klacht heb ik al meerdere malen geuit sinds ik ben overgestapt. Op 29 maart 2011 is iemand van Cisco namens Ziggo bij mij geweest om nieuwe software te testen. Die nieuwe software bleek het probleem op te lossen. Hierna is het helaas echter erg stil geworden.... Inmiddels zijn we maar liefst 7 maanden verder.
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 01 dec 2011 17:43
door araulo
hallo mvd66,
Heb jij die firmware toevallig als software gekregen?
dan zou je die misschien kunnen delen???
gr
Re: OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco
Geplaatst: 21 dec 2011 19:44
door mvd66
Was het maar zo. Helaas...
De monteur mocht ook het werkende apparaat niet bij mij achter laten.