Pagina 1 van 3
Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 12:32
door versteegco
Op 28 juli j.l. een naaimachine "Singer Serena"bij de Lidl gekocht. Door vakantie kon ik hem 14 dagen na koop uitpakken en proberen. Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken. Maar en nu komt het omdat de aankoopbon niet meer kon vinden, kan of wil de Lidl mij niet helpen. Het hoofdkantoor een brief gezonden maar, ook zij wilden niets voor mij doen ondanks dat een afschrift van de bank kon overleggen. Ook dat accepteerde ze niet, want er stonden nog enkele boodschappen bij vermeld.Wat kan ik verder doen om de garantie van 2 jaar te verkrijgen.
Hoogachtend J.E.Versteeg.
Harderwijk
Re: Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 12:41
door nevermind
Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken.
Staat de instelling waar de draad over moet lopen, niet te vast?
Re: Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 12:57
door MAXIEM
versteegco
Je moet even contakt opnemen met Consuwijzer. Zij hebben een tekst waaruit blijkt, dat je helemaal geen bon nodig hebt om aanspraak te maken op de garantie, als je op een andere manier kunt bewijzen dat je het artikel bij de Lidl gekocht hebt.
Sukses, Maxiem.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 14:19
door Jefdus
MAXIEM schreef:versteegco
Je moet even contakt opnemen met Consuwijzer. Zij hebben een tekst waaruit blijkt, dat je helemaal geen bon nodig hebt om aanspraak te maken op de garantie, als je op een andere manier kunt bewijzen dat je het artikel bij de Lidl gekocht hebt.
Sukses, Maxiem.
En dat wordt waarschijnlijk moeilijk als je geen bon hebt. Op het afschrift van de bank staat namelijk niet wat er gekocht is. Als er gelijkertijd dan ook nog andere producten zijn afgerekend, waardoor het bedrag niet overeenkomt, zie ik eigenlijk niet in hoe je kunt bewijzen dat je de machine bij Lidl hebt gekocht.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 15:55
door snepke
versteegco schreef:Op 28 juli j.l. een naaimachine "Singer Serena"bij de Lidl gekocht. Door vakantie kon ik hem 14 dagen na koop uitpakken en proberen. Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken.
Het kan zijn dat de naald te hoog of te laag staat,of je hebt de naald er verkeerd in gezet.
Dan schuurt de draad langs de rand van de stikplaat en breekt gelijk af.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 20 sep 2011 17:02
door crazyme
Neem eens contact op met Singer. Misschien zijn zij wat soepeler. Ze hebben in elk geval meer verstand van die machines en kunnen uw probleem wellicht met wat instructie oplossen.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 21 sep 2011 18:28
door alfatrion
Jefdus schreef:En dat wordt waarschijnlijk moeilijk als je geen bon hebt. Op het afschrift van de bank staat namelijk niet wat er gekocht is. Als er gelijkertijd dan ook nog andere producten zijn afgerekend, waardoor het bedrag niet overeenkomt, zie ik eigenlijk niet in hoe je kunt bewijzen dat je de machine bij Lidl hebt gekocht.
Onverschuldigde betaling?
Re: Naaimachine
Geplaatst: 21 sep 2011 19:29
door TheLD
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... koopbewijs
Daat staat wel de volgende zin: "Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan."
Vooral het middelste stuk kan wellicht een probleem opleveren. Oh nee, wat dom van me, alfatrion roept u maar
Onverschuldigde betaling?
Nee hoor mevrouw, volgens onze administratie zijn dat de 20 kratten Oettinger die u gekocht hebt.
Zonder gekheid, ik zou het eerst ook even opnemen met de fabrikant. Wellicht kunnen ze direct iets doen of indirect door aan te geven dat het product zonder factuur ingebracht kan worden bij de Lidl. Een mailtje met een referentienummer oid is bij het laatste wel van belang.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 21 sep 2011 19:49
door nevermind
TS geeft geen reactie meer.
Zonder gekheid
Volgens mij, is het gewoon een verkeerde instelling (geweest), dat de draad breekt bij het eerste verschuiven van de naald.
Het toestel, heeft dus geen mankement, maar de gebruiker weet niet hoe te handelen.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 22 sep 2011 00:23
door alfatrion
TheLD schreef:Nee hoor mevrouw, volgens onze administratie zijn dat de 20 kratten Oettinger die u gekocht hebt.
O die zijn dan nooit geleverd. Kunt u dat in de komen de twee weken nog even regelen?
Re: Naaimachine
Geplaatst: 23 sep 2011 21:23
door BBCS
Het staat er goed:
wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht
En heel vaak is dat niet het geval.
Als alleen op de afschrift staat dat er gepint is en niets wat er gekocht is, kan nooit of te nimmer daarmee garantie worden geclaimd.
Er staat wel dat er wat gekocht is en voor welk bedrag, maar wat er precies gekocht is, staat er niet op.
Komt ook nog bij dat een bankafschrift geen garantie bewijs is, dus kan ook nooit als garantiebewijs dienen.
Aan een garantiebewijs is wettelijk bepaald waaraan die moet voldoen, en een bankafschrift voldoet daar totaal niet aan.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 23 sep 2011 22:10
door Brainless
Maar met de bankafschrift kunnen winkels wel de bijbehorende bon nogmaals uitdraaien. Daarop staan dan al je aankopen...
Re: Naaimachine
Geplaatst: 23 sep 2011 22:19
door BBCS
Brainless schreef:Maar met de bankafschrift kunnen winkels wel de bijbehorende bon nogmaals uitdraaien. Daarop staan dan al je aankopen...
Niet bij alle winkels is dat mogelijk.
Trouwens was dat ook de doelstelling van de rechters/wetgever toen zij bepaald hadden dat een bankafschrift ook als een betaalbewijs geldt.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 23 sep 2011 23:00
door adSolvendum
Bij elke winkel met een elektronisch kassysteem waar met pin betaald kan worden is dit mogelijk. Zo niet, voldoet deze winkel niet aan de eisen van de belastingdienst.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:17
door Jolijn
Bedoelen jullie dat de diverse producten onder een bepaald nummer op de kassabon staan?
Bijv. rookwaren nr. 1
bloemen nr.2
tijdschriften nr.3
emballage nr.4 enz.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:22
door BBCS
Jolijn schreef:Bedoelen jullie dat de diverse producten onder een bepaald nummer op de kassabon staan?
Bijv. rookwaren nr. 1
bloemen nr.2
tijdschriften nr.3
emballage nr.4 enz.
Nee, op de bankafschrift.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:23
door Jolijn
O, ik dacht dat het om de bijbehorende ( bij het bankafschrift) bon ging.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:24
door BBCS
adSolvendum schreef:Bij elke winkel met een elektronisch kassysteem waar met pin betaald kan worden is dit mogelijk. Zo niet, voldoet deze winkel niet aan de eisen van de belastingdienst.
Helaas voor je.
De kasgegevens worden wel centraal beheerd (ook voor de fiscus), maar bij de kassa zijn die gegevens niet gemakkelijk op te roepen.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:25
door BBCS
Jolijn schreef:O, ik dacht dat het om de bijbehorende ( bij het bankafschrift) bon ging.
De TS is die namelijk kwijtgeraakt.
Re: Naaimachine
Geplaatst: 24 sep 2011 00:29
door adSolvendum
De ondernemer is verplicht op vraag van de fiscus binnen een redelijke termijn alle relevante gegevens op te hoesten. Hoe de ondernemer dit doet, bij de kassa, centraal, weet ik veel wat, is worst.
De consument die met zijn bankafschiftje voor de rechter staat te wapperen, al bezwerend dat de naaimachine echt daar gekocht is, en betaald door de transactie als op het afschrift aangegeven, mag wel verwachten dat deze rechter zich tot de ontkennende verkoper wendt om te informeren naar de gegevens betreffende die transactie. Die rechter weet namelijk ook welke eisen de belastingienst stelt.