LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Casema Broadband Basic
Casema Broadband Basic
Sinds kort heb ik Casema Broadband Basic internet. Vrijdag kreeg ik het pakket binnen, ik had besloten zelf de boel te installeren. Dat ging ook prima, netwerkkaart erin, kabels aansluiten, alles deed het prima. Toen de software op de cd-rom met instellingen installeren, en daar ging het fout. Op een gegeven moment wordt de modem getest en daar kwam de foutmelding al. Geen modem gevonden. Eerst ga je natuurlijk aan jezelf twijfelen, alles nog eens goed nagelopen, de helpfuncties doorgelezen, maar niets kunnen vinden. Dan maar de helpdesk bellen, zoals altijd de laatste optie. Je krijgt gelijk al een bandje dat het druk is en later nog eens moet proberen. Uiteindelijk meer dan een half uur in de wacht gestaan, toen gaf ik het maar op. Maandag ga ik wel verder. Goed, na een UUR in de wacht gestaan kreeg ik de helpdesk aan de lijn. Ik had mijn zin nog niet uitgesproken wat de foutmelding was of deze vriendelijk man wist al waar ik het over had. Het blijkt een foutje te zijn in hun software. Als advies kreeg ik op het derde bolletje te klikken bij het Casema logo, en ja, toen ging de installatie verder. Die man gaf toe dat het hun fout was en dat ze er achter kwamen toen al zo'n 1000 broadband pakketten waren verstuurd. Maar dit kost me dus wel 90 minuten a 0,10 cent per minuut. Casema had op z'n minst toch mij kunnen informeren over deze bug, per brief, telefoon, of op hun teletekst pagina of whatever. De telefoonkosten ga ik wel proberen te verhalen bij Casema.
Heeft iemand dit probleem ook gehad ?
M.vr.gr.
Maarten
Heeft iemand dit probleem ook gehad ?
M.vr.gr.
Maarten
Re: Casema Broadband Basic
Mijn ervaringen met Casema zijn erg positief. Ook ik heb het spul zelf geinstalleerd. Er is mij tevoren een brief toegestuurd met aanwijzingen voor de installatie, en toen ik met problemen kwam te zitten ben ik keurig te woord gestaan zonder uren 'in de wacht' gezet te zijn.
Het kan dus ook anders bij Casema.
Het kan dus ook anders bij Casema.
Over het algemeen ben ik best tevreden over Casema. Hiervoor had ik de demos modem, nooit problemen mee gehad. Met 'in de wacht zetten'' bedoelde ik de tijd voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Dit duurt wel erg lang. Maar toen ik iemand aan de lijn kreeg werd ik ook heel vriendelijk geholpen. Ik moest nog een tweede keer bellen door een stomme fout van mezelf en ook toen kwamen we er aan uit. Wat dat betreft is het prima.
Ik vind alleen dat zij mij wel eerder hadden kunnen informeren over de bug in de software. Ik ken een aantal mensen die ook dit abonnement hebben besteld en ik heb ze voor de zekerheid maar even geinformeerd over de bug. Scheelt een hoop gebel
Overigens, verder zeer tevreden over de verbinding en snelheid.
Ik vind alleen dat zij mij wel eerder hadden kunnen informeren over de bug in de software. Ik ken een aantal mensen die ook dit abonnement hebben besteld en ik heb ze voor de zekerheid maar even geinformeerd over de bug. Scheelt een hoop gebel
Overigens, verder zeer tevreden over de verbinding en snelheid.
ik wordt zo langzamerhand gek van casema broadband in den haag.
constant wegvallende verbinding-geen contact met de helpdesk-
wie weet waar ik mijn klachten kwijt kan-
dit gezeur heb ik al een dag of 10, 3 brieven naar de klantenservice, maar geen reactie
constant wegvallende verbinding-geen contact met de helpdesk-
wie weet waar ik mijn klachten kwijt kan-
dit gezeur heb ik al een dag of 10, 3 brieven naar de klantenservice, maar geen reactie
Wat kunnen we toch doen aan die casema problemen? Ik merk al dat ik niet de enige ben met klachten. Ik krijg ze maar niet te pakken en ze reageren op niets, aangetekende brieven... helemaal niets
Casema weigert mijn abonnement af te melden. Wat moet ik doen?
Casema weigert mijn abonnement af te melden. Wat moet ik doen?
vandaag weer contact gehad en het zelfde verhaal weer-virusscanner verwijderen en de zone alarm deinstalleren dan doet hij het weer-
tot ik hem vertelde dat het online lampje van mijn modem niet brandde en of dat iets met een virusscanner te maken had.
enfin-storing was gemeld en afwachten maar, voor mij is het laatste jaar m et die club
groetjes
tot ik hem vertelde dat het online lampje van mijn modem niet brandde en of dat iets met een virusscanner te maken had.
enfin-storing was gemeld en afwachten maar, voor mij is het laatste jaar m et die club
groetjes
Ik wens je veel succes met je brieven naar Casema. Mijn ervaring is dat ze nooit, maar dan ook NOOIT, reageren op schriftelijke klachten, informatie vragen e.d. En als je de klantenservice belt dan weten ze van niets en verwijzen ze je van het bekende kastje naar de bekende muur.
Ik heb zelfs eens een aangetekende brief op naam naar het hoofd van de klantenservice gestuurd.
En ze blijven maar zeggen dat ze die nooit ontvangen hebben, terwijl ik de (overigens onleesbare) ondertekende bevestiging van TPG-post in mijn bezit hebt.
Nooit meer Casema!! Maar toch wens ik jullie allemaal succes met dit fantastische (!!!) bedrijf.
Ik heb zelfs eens een aangetekende brief op naam naar het hoofd van de klantenservice gestuurd.
En ze blijven maar zeggen dat ze die nooit ontvangen hebben, terwijl ik de (overigens onleesbare) ondertekende bevestiging van TPG-post in mijn bezit hebt.
Nooit meer Casema!! Maar toch wens ik jullie allemaal succes met dit fantastische (!!!) bedrijf.
nou ernie, voor mij hetzelfde-
als mijn contract afgelopen is, er uit met die hap en nooit meer terug
als mijn contract afgelopen is, er uit met die hap en nooit meer terug
Als je voor telecommunicatie bij KPN bent, nooit problemen. En voor Internet bij Planet het zelfde.
Je betaalt iets meer misschien maar een hoop kopzorgen minder.
Mario
Je betaalt iets meer misschien maar een hoop kopzorgen minder.
Mario
Een uiterst tevreden klant ben ik van CASEMA. Meer dan voortreffelijke hulp via de helpdesk, duidelijke voorlichting via website. Beloofde snelheid wordt nagekomen. Kortom CASEMA mag ten voorbeeld worden gesteld[/i]
Ook ik kan alleen maar beamen de klantvriendelijke wijze waarop de helpdesk mij ten dienste is geweest.
Een duidelijk gestelde vraag wordt snel en adequaat behandeld. De snelheid van broadband premium is wat ze beloofd hebben,[/i]
Een duidelijk gestelde vraag wordt snel en adequaat behandeld. De snelheid van broadband premium is wat ze beloofd hebben,[/i]
de mensen die geen klachten hebben moeten dan maar blijven-
na 1700 is de gemiddelde tijd dat ik online kan blijven met mijn broadband kabel-
navraag bij de "help" desk leverde op dat het dan misschien te druk werd op de kabel, nou vraag ikje.
enfin, eindelijk komt er dan een monteur langs aan het einde van de week, toch wat bereikt nat 4 weken
groetjes
na 1700 is de gemiddelde tijd dat ik online kan blijven met mijn broadband kabel-
navraag bij de "help" desk leverde op dat het dan misschien te druk werd op de kabel, nou vraag ikje.
enfin, eindelijk komt er dan een monteur langs aan het einde van de week, toch wat bereikt nat 4 weken
groetjes
ook die monteur wist het niet-
een andere komt nu weer>volgende week-
ben benieuwd
een andere komt nu weer>volgende week-
ben benieuwd
de problemen met mijn verbinding zijn opgelost, hoe dat weert niemand maar ineens werkt het weer.
ook mijn serie brieven is beantwoord en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het zeer naar tevredenheid is opgelost met kwijtschelding van een maand abonnementsgeld.
Klasse van Casema en ook ik bljf dan maar zitten
groetjes allen
ook mijn serie brieven is beantwoord en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het zeer naar tevredenheid is opgelost met kwijtschelding van een maand abonnementsgeld.
Klasse van Casema en ook ik bljf dan maar zitten
groetjes allen
Ik heb tot voor kort nooit problemen gehad met casema,
maar toen maakte ik een fout. Ik heb opgewaardeerd naar broadband basic.
FOUT!!! FOUT!!!
want als je invult dat je graag wil dat een monteur het geheel instaleerd, krijg je eerst een brief dat het pakket op 8 september komt.
gelijk gebeld en er is door ccasema toegezegd dat het evranderd zou worden en er een montuer langs zou komen.
kreeg zelfs nog in de week voorafgaande een a5 briefje met zeer groot op de voorkant DE CASEMA MONTEUR KOMT BIJ U LANGS.
stond op de achterkant duidelijk te lezen 8 september.
er stond ook in kleien letters dat de monteur of box zou komen.
op 8 september kwam een koeriersbedrijf dus dan ook alleen de box brengen. gelijk gebeld en zeer schofetrig te woord getsaan door iemand.
gelijk dezelfde dag een klacht schriftelijk ingediend met mijn oude modem door geinternet.
ik kreeg 28 september bericht dat mijn brief aangekomen was. en dat ik zeer binnenkort een reactie zou krijgen. Op 16 oktober mar weer eens een brief gestuurd, waar die reactie bleef.
op 23 oktober kreeg ik een netwerkfout. 24 gebeld en toen bleek dat mijn oude abonnement eruit lag. met de storingsmedewerker een goed gesprek gehad en hij regelde dat een monteur mij zou opbellen voor een nieuwe afspraak.
s'avonds bij thuiskomst wel twee brieven van casema.
Eerst een brief met heel duidelijk genoemd een afspraak voor 31 oktober voor een monteur en in de tweede een antwoord op mijn brief van 8 september. met daarin niet duidelijk leesbaar een afspraak voor 30 oktober.
zaterdag 25 oktober gebeld door een monteur die een afspraak wilde maken voor 31 oktober. gereageerd dat dat al in orde was. Ik kreeg op dinsdag 28 oktober weer een A5 briefje met nu als tekst CASEMA KOMT BIJ U LANGS
met op de achterkant dat de monteur 31 oktober langs zou komen.
wie schets mijn verbazing dat toen ik 30 oktober thuiskwam er een berichtje lag dat de casema monteur langs geweest was,
gelijk gebeld, zeer vriendelijk te woord gestaan, maar de meneer kon niets doen, alleen twee data twee weken later dat ik niet kon.
voor de verandering maar weer een brief geschreven.
en zo waar ik kreeg 7 november een brief van Casema, de bevestiging dat mijn brief van 16 oktober aangekomen was.
van de week de rekening gekregen, en wat denk je, alleen schriftelijk reactie mogelijk.
dat wordt dus maar weer een brief schrijven en half december, nee eind december kijken wat de reactie gaat worden.
EriC
maar toen maakte ik een fout. Ik heb opgewaardeerd naar broadband basic.
FOUT!!! FOUT!!!
want als je invult dat je graag wil dat een monteur het geheel instaleerd, krijg je eerst een brief dat het pakket op 8 september komt.
gelijk gebeld en er is door ccasema toegezegd dat het evranderd zou worden en er een montuer langs zou komen.
kreeg zelfs nog in de week voorafgaande een a5 briefje met zeer groot op de voorkant DE CASEMA MONTEUR KOMT BIJ U LANGS.
stond op de achterkant duidelijk te lezen 8 september.
er stond ook in kleien letters dat de monteur of box zou komen.
op 8 september kwam een koeriersbedrijf dus dan ook alleen de box brengen. gelijk gebeld en zeer schofetrig te woord getsaan door iemand.
gelijk dezelfde dag een klacht schriftelijk ingediend met mijn oude modem door geinternet.
ik kreeg 28 september bericht dat mijn brief aangekomen was. en dat ik zeer binnenkort een reactie zou krijgen. Op 16 oktober mar weer eens een brief gestuurd, waar die reactie bleef.
op 23 oktober kreeg ik een netwerkfout. 24 gebeld en toen bleek dat mijn oude abonnement eruit lag. met de storingsmedewerker een goed gesprek gehad en hij regelde dat een monteur mij zou opbellen voor een nieuwe afspraak.
s'avonds bij thuiskomst wel twee brieven van casema.
Eerst een brief met heel duidelijk genoemd een afspraak voor 31 oktober voor een monteur en in de tweede een antwoord op mijn brief van 8 september. met daarin niet duidelijk leesbaar een afspraak voor 30 oktober.
zaterdag 25 oktober gebeld door een monteur die een afspraak wilde maken voor 31 oktober. gereageerd dat dat al in orde was. Ik kreeg op dinsdag 28 oktober weer een A5 briefje met nu als tekst CASEMA KOMT BIJ U LANGS
met op de achterkant dat de monteur 31 oktober langs zou komen.
wie schets mijn verbazing dat toen ik 30 oktober thuiskwam er een berichtje lag dat de casema monteur langs geweest was,
gelijk gebeld, zeer vriendelijk te woord gestaan, maar de meneer kon niets doen, alleen twee data twee weken later dat ik niet kon.
voor de verandering maar weer een brief geschreven.
en zo waar ik kreeg 7 november een brief van Casema, de bevestiging dat mijn brief van 16 oktober aangekomen was.
van de week de rekening gekregen, en wat denk je, alleen schriftelijk reactie mogelijk.
dat wordt dus maar weer een brief schrijven en half december, nee eind december kijken wat de reactie gaat worden.
EriC
Ook ik heb sinds ik van de basis ben overgestapt naar broadband basic regelmatig problemen.Tussen 1800 en 2200 gemiddeld 30 keer een verbreking is niks bijzonders.Overbelasting van het netwerk kon niet volgends de helpdesk. Gemaild ,gebelt en het ligt altijd aan de software die je zelf heb geinstalleerd.Vaag aangezien het enige wat ik erop heb gezet op hun verzoek is te weten adware en zone alarm.
Na 4 maanden kwam ik toevallig op een site terecht die wat info verschafte om toch wat hoger terecht te komen in de organisatie bij casema. Brief gestruurd en ik kreeg bericht terug dat er aan werd gewerkt.Nu is het november ,ik ben al vanaf april bezig.Het lijkt erop dat er vooruitgang inzit.Alleen voor hoelang.Geld terug is geen optie want u kunt online word er gezegt,.Jammer dat het soms op 2 uur maar 10 minuten was.HELP
Eekje
Na 4 maanden kwam ik toevallig op een site terecht die wat info verschafte om toch wat hoger terecht te komen in de organisatie bij casema. Brief gestruurd en ik kreeg bericht terug dat er aan werd gewerkt.Nu is het november ,ik ben al vanaf april bezig.Het lijkt erop dat er vooruitgang inzit.Alleen voor hoelang.Geld terug is geen optie want u kunt online word er gezegt,.Jammer dat het soms op 2 uur maar 10 minuten was.HELP
Eekje
eefke,
ik zou toch maar blijven bellen en schrijven tot ze echt doodziek van je worden-en erop staan dat er een monteur langs komt.
de beste tijd om te bellen is 0800 in de vroege morgen, word je snel geholpen en die lui zijn het nog niet zat, want het is ook wat hoor om de hele dag dat gezanik aan te horen.
ook met jou moet het iets zijn in het netwerk van casema.
zonealarm eraf helpt ook niet.
misschien dat opnieuw formatteren een optie is?
ik was er bijna aan begonnen toen het plotsklaps weer ging werken en niemand bij Casema kon vertellen waarom.
toen ik belde om de monteur af te bestellen zei de helpdesk wel, na overleg met de storingsdienst, dat de verbinding de laatste 2 dagen een stuk was verbeterd. Vreemd, want men bleef volhouden dat er niets aan de verbinding mankeerde............
dus hou gerust maar vol hoor.
groetjes en sterkte
ik zou toch maar blijven bellen en schrijven tot ze echt doodziek van je worden-en erop staan dat er een monteur langs komt.
de beste tijd om te bellen is 0800 in de vroege morgen, word je snel geholpen en die lui zijn het nog niet zat, want het is ook wat hoor om de hele dag dat gezanik aan te horen.
ook met jou moet het iets zijn in het netwerk van casema.
zonealarm eraf helpt ook niet.
misschien dat opnieuw formatteren een optie is?
ik was er bijna aan begonnen toen het plotsklaps weer ging werken en niemand bij Casema kon vertellen waarom.
toen ik belde om de monteur af te bestellen zei de helpdesk wel, na overleg met de storingsdienst, dat de verbinding de laatste 2 dagen een stuk was verbeterd. Vreemd, want men bleef volhouden dat er niets aan de verbinding mankeerde............
dus hou gerust maar vol hoor.
groetjes en sterkte
Ook ik heb heelwat ervaring sinds ik breedband heb.De helpdesk is inderdaad rot te bereiken,maar heb je ze eenmaal,word je best aardig geholpen.Ik daag je jullie uit eens te bellen met het financieele 0800nummer!!!!!Kom daar eens met een normale vraag over je betalingen.Je schrikt van de manier waarop je wordt behandeld.Alsof dat werkstudentje de hele wereld in pacht heeft...ze zijn niet in staat een vraag ,zonder scherm of ruggespraak te beantwoorden.Nee WANADOO technisch gaan jullie prima,,,maar administratief wordt je naam door onbekwaam personeel,door het slijk gehaald.
misschien dat je toch even de naam van die persoon moet vragen- een briefje naar klachtenservice en, wat mij ook verbaasde, je krijgt nog antwoord ook
succes
succes
naam van de persoon krijg je niet althans....kreeg ik niet want toen ze zei: Nee dat mogen we niet geven ivm het misbruiken ervan.