LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beginstand stroom verkeerd in systeem, Dong reageert niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Elise85

Beginstand stroom verkeerd in systeem, Dong reageert niet

Ongelezen bericht door Elise85 »

In maart dit jaar ben ik verhuisd en ontdekte een paar maanden later dat de beginstand van mijn stroom door Dong niet correct is verwerkt. De gasstand komt wél overeen met wat ik destijds heb opgegeven.

Hierop heb ik Dong gebeld, waar men eerst volhield dat hun standen correct zijn en dat het verschil vanzelf weer ingelopen wordt. Ik kreeg de schuld, zou de standen niet (op tijd) doorgegeven hebben en daarom zou een schatting zijn gemaakt. Toen ik aangaf dat ik de standen wel tijdig heb doorgegeven en benoemde dat de gasstand in hun systeem wel exact overeenkomt met de stand die ik heb opgegeven, kreeg ik als reactie dat die dan wel toevallig precies zo geschat zou zijn.

Ook heb ik de mevrouw van Dong uitgelegd dat de stand niet 'inloopt'. Als uw genoteerde beginstand 1200 is, terwijl deze 1700 hoort te zijn en de eindstand is 2200, dan betaal ik voor 1000 kWh. Terwijl ik maar 500 verbruikt heb. Goh, ja.

Ze vroeg of ik bewijs had van de opgegeven meterstanden, ja. Toen werd mij geadviseerd te mailen zodat ik het bewijs kon meesturen. Hierop zou ik binnen vijf werkdagen een reactie ontvangen.
Het formulier van Dong waarop ik de standen heb genoteerd, heb ik ingescand en toegevoegd aan een mail met uitleg. Inmiddels heb ik voor de derde keer gemaild. 20 juli voor het eerst en nooit een reactie ontvangen (alleen de automatische ontvangstbevestiging).

Ik word wat wanhopig. Ben niet van plan om te betalen voor stroom die ik niet heb verbruikt en vind het zeer onbehoorlijk dat ik geen reactie krijg. Zou ik in mijn recht staan als ik stop met betalen totdat men het fatsoen heeft te reageren of krijg ik daar eerder meer problemen van?

Shine

Re: Beginstand stroom verkeerd in systeem, Dong reageert niet

Ongelezen bericht door Shine »

Het feit dat je in een conflict zit ontslaat je niet van de betalingsverplichting.
Er is (voor zover mij bekend) wel een regel dat de rekening, gedurende de periode dat het conflict loopt en er nog geen oplossing is gegeven, door de leverancier opgeschort moet worden.
U hebt op hun vraag het bewijsstuk geleverd. Echter Dong is nalatig door hierop geen verdere actie te ondernemen. De klacht loopt dus nog steeds.

Mijn advies:
Nogmaals bellen. Aangeven dat u op < datum > het meterstandenbewijs, waarom verzocht werd in het gesprek < datum >, hebt gemailed.Z e hebben die e-mail ontvangen (getuige ontvangst bevestiging). Maar dat u hier nooit meer iets op hebt gehoord. Ondanks de schriftelijke belofte dat u binnen 5 dagen een reactie van Dong zou krijgen.
En oja, als u de naam weet van de medewerkster hebt die u in juli hebt gesproken die om dat bewijs vroeg, is ook prettig. Verwijst altijd lekker ;-)

Elise85

Re: Beginstand stroom verkeerd in systeem, Dong reageert niet

Ongelezen bericht door Elise85 »

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad en men heeft de meterstand gecorrigeerd. Wegens een fout is deze bevestiging niet naar het emailadres gestuurd waarmee ik de vraag had verzonden, maar een oud emailadres dat zij nog in het systeem hadden. Heb inmiddels alsnog de bevestiging ontvangen.

Uiteindelijk goed opgelost dus. Bedankt nog voor je reactie!

Gesloten