Pagina 1 van 1
TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 23 sep 2011 13:11
door Chokelate
Ik zie hier vrij veel klachten over het ontvangen van pakketjes, daar heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad met TNT (eventjes afkloppen), maar ik heb zelf heel erg gemerkt dat het verzenden van pakketjes toch eerder een gokspel is geworden.
Ik heb een eigen webwinkel en ben bezig met een kledinglijn op te zetten, dus daar voor ben ik afhankelijk van TNT. De laatste tijd krijg ik steeds vaker pakketjes terug die gemarkeert zijn met "adres onbewoond", wat best vervelend is als de mensen daar toch wonen. Nog vervelender is het als pakketjes helemaal kwijt raken, wat ook vaker gebeurt. Onlangs heb ik daar een klacht over ingediend bij TNT/Post NL, de telefoniste die ik aan de lijn had was heel aardig, maar erg behulpzaam was ze niet, blijkbaar kan TNT er dus niks aan doen dat de postbodes in het buitenland een nieuwe bril nodig hebben en zou het eerder liggen aan hoe ik de pakketjes verstuur
Okee, alles leuk en aardig, ik raak hier alleen een paar klanten mee kwijt en wat producten die te verplaatsen zijn. Wat mij het meeste ergert is dat ik onlangs een aangetekende envelop naar China heb gestuurd, ik dacht dat als ik bijna €20 euro betaal om iets te versturen dat het dan zeker op tijd aan komt. Nou dat had ik dan mooi mis!
De envelop was 31 Augustus verstuurd, de inhoud zijn stofvoorbeelden voor mijn kledinglijn en daardoor is het heel belangrijk dat ze zo snel mogelijk aankomen. Na het pakketje te hebben verstuurd heb ik de status van mijn tracking nummer erg goed in de gaten gehouden, en toen het 1 week later nog niet verder was dan "pakketje aangemeld" heb ik TNT toch even gebeld.
De vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat het pakketje de week er voor bij de geadresseerde was aangeboden maar er was niemand, ik moest over een week maar weer terug bellen.
Eén week later belde ik dus weer, deze keer was het een man die ik aan de lijn had. Ja, hij kon me niks vertellen over de status, want blijkbaar kon hij alleen de status zien van "pakketje aangemeld", hoe zijn collega wel kon zien dat het pakketje blijkbaar al was aangeboden wist hij niet en hij kon me nog niet verder helpen.
Zo heb ik een paar keer heen en weer gebeld, uiteindelijk een klacht ingediend en toen kreeg ik in een keer een e-mail adres waar ik wat informatie naar kon sturen. Ik heb ze een mailtje gestuurd, nu heb ik een formulier gekregen wat ik in moet vullen en blijkbaar kan het 3 maanden duren tot ze mijn pakketje hebben gevonden. De status van de tracking was ook in een keer geupdate, heel bijzonder!
Dit is me al een keertje eerder overkomen met een ander pakketje en het vervelende was dat ze het pakketje terug hadden gestuurd naar mij, na 2 maanden wachten (terwijl het pakketje in Den Haag lag), ondanks dat ik duidelijk had neergezet dat het naar de geadresseerde moest. Ik ben nu heel erg bang dat ik straks weer hetzelfde probleem ga hebben en mijn stofvoorbeelden pas over 3 a 4 maanden in China zijn als het dan niet wéér mis gaat! Heel vervelend dus en ik zou zeggen dat als je €20 neer telt voor een envelop te versturen dat het wel bezorgd wordt zonder al te veel problemen.
Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat een probleem zich voort doet, maar ik vind persoonlijk dat als er 8 pakketjes en 2 enveloppen in 3 maanden niet worden bezorgd, of binnen een redelijke tijd worden bezorgd, toch erg slecht. Ik hoop echt dat er wat meer aandacht aan de daadwerkelijke service van het verzenden en ontvangen wordt besteed want anders zie ik me genoodzaakt om toch een keertje een andere dienst te zoeken.
- Sorry voor de lap tekst, maar dit lucht echt op!
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 23 sep 2011 22:08
door GJvdZ
Er zijn ook andere vervoerders. Dus als TNT het laat afweten ga je toch met een ander in zee?
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 24 sep 2011 14:14
door Chokelate
Ik ben inderdaad ook aan het zoeken naar andere vervoerders, maar die halen mijn pakketjes die zoek zijn geraakt of enorme vertraging hebben opgelopen ook niet terug.
Zoals ik al zei is het alleen vervelend en kost het me geld dat mijn producten kwijt raken, maar ze zijn te verplaatsen. Mijn aangetekende envelop daarentegen, houdt het hele proces echt enorm op, het had allang aan moeten komen, dat kost mij echt heel veel geld en het is echt heel vervelend om het gevoel te hebben dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd terwijl ze zo veel geld aan je verdienen.
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 24 sep 2011 15:03
door piet jagers
ik heb gister ook nog eens een tel gewaagd naar tnt
hoe het zit met mijn pakketjes de verstuurder krijgt schijnbaar het geld van het verzenden terug en mij werd vertelt dat ik de afzender aansp moest stellen..ik zei hoezoe
ik betaal jullie toch om pakket a aan mij te bezorgen en af te leveren
en dat er iemand zijn handt zet en het in ontvangst neemt .plus dat het andere pakketten gewoon werden verstuurd. en volgens trace afgelevert zijn kan er bij mij niet in.
net als met mijn laatste pakket kwam op zaterdag .hele dag gewacht en wat zie ik smiddags tegen 4uur bij trace ze zijn geweest
had er zelfs mijn telnr bijgezet..
toen maar weer aangegeven bij trace dat ze het smaandags tussen 10 en 12 uur konden hehe weer zitten wachten. en dan zie ik smiddags bij trace dat ze weer zijn geweest..vind het niet meer normaal 4 pakketten op een dag weg foetsie
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 24 sep 2011 15:54
door piet jagers
daarnaast vind ik dat tnt aansprakelijk is . die betaal je namelijk voor het afleveren van het product. anders hadden ze het maar bij het postkantoor moeten laten liggen.en ze kunnen wel van die regeltjes hebben . maar ik zou wel eens benieuwt zijn wat de rechter er van vind ???
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 28 sep 2011 10:43
door Chokelate
TNT/PostNL heeft gewoon een schandalige service, maar ik weet niet of naar de rechter stappen echt nut heeft? Waarschijnlijk knikken ze ja, maar denken ze nee, want ze vangen heel veel geld terwijl ze er nauwelijks wat voor hoeven te doen!
Oja, de status staat nu op:
09.09.2011:
Zending niet afgeleverd. Contact met afzender
Dat is sinds een paar dagen dus zo, verder geen update. De ontvanger is niet gecontacteerd en TNT weet niet waar het is. Ik wil dat mijn verzending aan komt, het is nu al bijna een maand geleden dat het verzonden is, terwijl ik bijna €20 heb betaald om een envelop te sturen die door de brievenbus past. Ik ga morgen contact opnemen met DHL want ik wil echt nooit meer wat met TNT te maken hebben. DHL helpt je tenminste wel als er een probleem is!
Edit: Ik ga trouwens, als ze niet willen helpen, een geschil met PostNL openen:
http://www.degeschillencommissie.nl/home#
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 28 sep 2011 11:17
door WilWil
Met PostNl versturen naar China kan zeker 10 werkdagen duren. Daar kan het nog een tijdje bij de douane liggen. PostNl draagt het pakket over aan de chinese postdienst. Als iets uds snel bezorgd moet zijn is het verstandiger om naar een dergelijk land een courier te gebruiken.
Ik verstuur veel pakketjes, altijd aangetekend en wereldwijd. Naar de meest uiteenlopende landen. Dit gaat goed, slechts een enkele keer niet, minder dan 1%. Dit vind ik acceptabel. Wat ik dan ervaar is de onduidelijkheid die PostNl schept. Zo'n mederwerker kan namelijk echt niet zien of een pakketje in China bij de ontvanger is afgeleverd. Hiervoor dient een onderzoek te worden opgestart. Het is de wijze hoe PostNl met d ekalcht omgaat die mij stoort. Vaak blijkt dat ik meer weet dan de PostNl medewerker.
Het track en trace is niet voor alle landen beschikbaar. Dat schrijft PostNl ook op z'n site. Op de site kun je ook de aflevertijden vinden voor diverse landen.
Bij jou gaat er inderdaad wel veel mis. Is DHL een optie?
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 29 sep 2011 08:36
door Chokelate
Inderdaad, ik weet dat het zowieso 10 dagen duurt, maar het is nu bijna een maand en ik vind wel dat ze er echt heel makkelijk over doen "vul maar een formuliertje in, doei!" In China zit trouwens ook een TNT, misschien dat ze in plaats van een andere dienst gewoon het pakketje via TNT kunnen versturen.
Ik heb wel een oplossing voor het versturen gevonden, ik ga mijn pakketjes in NL via Selektvracht sturen (stuurt je wel naar een DHL site, dus die werken via DHL?) en aangezien ik vrij dicht bij de Duitse grens woon ga ik de rest via Duitsland versturen. Half uurtje rijden en DHL is daar veel goedkoper. Ongeveer €4 binnen Duitsland, €8-9 binnen Europa en €15 wereldwijd. Dat is dan aangetekend en heel snel afgeleverd, een stuk goedkoper dan PostNL dus! Voornamelijk omdat ik heel veel pakketjes wereldwijd verstuur. Oh en wat ook best belangrijk is, ik heb nog nooit problemen met DHL gehad.
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 24 okt 2011 17:19
door Chokelate
Het is inmiddels al bijna November, het pakketje is nog steeds niet gevonden!
Ook worden de heletijd pakketjes niet goed verstuurd, heb deze maand 2 van de 5 pakketjes die ik naar Duitsland heb gestuurd al terug gekregen omdat ze niet bezorgd kunnen worden! Eentje is nog niet aangekomen, dus ik denk dat dat straks 3 van de 5 worden, dat kan toch niet meer? Ik maak altijd de pakketjes zodat de adressen duidelijk zijn aangegeven (ook van mij), maar blijkbaar is het echt een enorm probleem om dat te versturen :/
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 26 okt 2011 11:47
door HyBridLaN
PostNL, Slechtste service ooit.
Het verhaal begint als volgt;
Ik woon in Ierland maar was wat dingen vergeten die wel redelijk belangrijk zijn voor me om hier te hebben. Dus had me moeder gevraagt om wat op te sturen. Zij is al wat ouder dus weet niet erg veel van het internet. Dus heeft spullen in een doos gedaan en naar de C1000 (postkantoor) gegaan, daar heeft ze dan ruim 25 euro voor betaald. En dat was dan met een speciale stikker (of zo). Dat was allemaal op de 13de, ze zeiden tegen me moeder dat het ongeveer 3 dagen zou duren, anders had ze het met spoed verstuurd. Want in het pakketjes zat dus onderandere mijn Random Reader van de Rabobank. (Wat ik eigelijk hard nodig ben om me bankzaken te regelen.) Nu komt het leuke, Naar een aantal dagen heb ik contact met me moeder opgenomen omdat ik bij de track and trace rare dingen zag staan,
NaamX
AdresX
0000FF
Ierland
En andere rare dingen. Dus mijn moeder heeft contact opgenomen met PostNL(rond de 20ste*week naar verzending*). Daar werd haar leuk verteld van dat het pakketje nog in Zwolle zou staan en dat hij waarschijnlijk verloren is. Ze als ze zeiden gingen ze hun best doen en zal er zo spoedig mogelijk alsnog verzonden worden en of geinformeerd worden over dat hij er niet meer is. Het vervelende is dat ze nooit aan me moeder hebben verteld dat er sinds dit jaar een nieuwe regel is dat je appart moet bij verzekeren. Dus ik kan er eigelijk van uit gaan dat ik mijn spullen nooit meer weer zie.
Nu is mijn vraag hoe moet ik in dit geval handelen.
Moet ik/mijn moeder contact op nemen met de consumentenbond of aangifte doen. Want het is wel van de zotte dat hij al bij de eerste transport plaats word " Verloren".
Want je betaald al 25 euro en dan zitten er ook nog spullen in het pakketje die je eigelijk wel hard nodig bent. Ik kan wel geld pinnen maar kan niet zien wat ik heb. Dus als ik pech heb beland ik nog op de straat zonder geld, en verblijfplaats.
MVG,
Hendrie S
PS. excuss voor het slechte nederlands, gebruik het nog zelden.
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 02 nov 2011 21:20
door Willlll
Hallo mensen,
Via Postnl is er een pakje naar mij verzonden.
Tenminste dat was de bedoeling.
Op 14/9/11 is er een normaal pakje van een normaal gewicht en afmetingen naar Postnl gebracht. Er is toen 6,75 euro aan verzendkosten betaald.
Via track en trace kon ik het pakje volgen. Tekst track en trace:
14/9 zending opgehaald en in sorteerproces.
14/9 de zending is aangemeld nij Postnel en wordt volgbaar.
14/9 zending gesorteerd in sorteercentrum.
15/9 zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
16/9 zending nog niet verwerkt.
Tot de dag van vandaag (02/11/11) is de melding van 16/9 het laatste.
Ik heb toen via de site van Postnl een klacht ingediend.
Toen kreeg ik alleen de reactie dat ze het vervelend vonden, maar dat de verzender alleen een klacht tot onderzoek in kan dienen.
De verzender heeft dat toen gedaan.
Uiteindelijk heeft de verzender een brief ontvangen met:
"Dat het onderzoek geen positief resultaat heeft. Dat ze geen schadevergoeding kunnen geven. En hun excuus".
Dit is kort omschreven mijn klacht over PostNL.
Uiteraard heb ik alle mailwisseling bewaard.
Mijn frustatie:
Ik betaal geld voor een dienst. Vervolgens krijg ik daar een barcode (track en trace) van om het te volgen en dan raakt PostNL mijn eigendom "kwijt" (verduistering).
En het enige wat ik dan krijg is sorry en dat ze me geen schadevergoeding kunnen geven.
Kortom ze kunnen doen en laten wat ze willen met eigendommen van andere.
Als je telefonisch contact opneemt, moet je ook nog eens 0,45 cent per min betalen. Waarna je eerst 6 min in de wacht moet staan.
Mijn rechtvaardigheisgevoel is zwaar aangetast.
En mijn eigendom gejat door PostNL.
Bah!
Bedankt voor het lezen!
Wil
PS Helaas ben ik niet de enige die genept is door PostNL, zie ook Kassa.nl
Het is een wonder!
Opeens uit het niets is afgelopen 3/11/11 mijn pakketje afgegeven door PostNL bij de buren.
Ik snap er niets van.
Maar goed ik ben blij dat ik het slot heb ontvangen.
Het was een goede les voor mij.
Niets meer verzenden via die oplichters...
Iedereen sterkte met dit slechte bedrijf.
Maar weet dat het misschien ooit nog kan komen. (Als het voor ze tegen valt...)
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 02 nov 2011 22:59
door piet jagers
Re: TNT/PostNL problemen met verzenden
Geplaatst: 21 dec 2011 09:52
door Chokelate
Nou, de envelop is eindelijk weer hier aangekomen, beter dan helemaal niet, maar leuk is anders. De laatste tijd zijn wel wat minder dingen terug gestuurd of niet aangekomen, daar ben ik echt heel blij mee, misschien zijn ze bezig met hun service te verbeteren?
Een minpuntje: ik moest net €20 aan de postbode betalen over een pakketje ter waarde van €30
vrolijke feestdagen?