Bezorging en contact Volkskrant
Geplaatst: 23 sep 2011 22:24
Maanden geleden heb ik veel problemen gehad met de bezorging van de Volkskrant. Dat was nadat een heel goede bezorger - de beste die ik ooit had - er mee was opgehouden. Ik heb met de opvolger soms maar twee bezorgde kranten in een week gehad; vaak te laat bezorgd en regelmatig de verkeerde krant. Inmiddels is er weer een andere bezorger en zijn er minder vaak problemen. Toch heb ik af en toe nog een bezorgklacht, zoals vandaag. Vandaag heb ik weer eens geen krant ontvangen. Ik heb de klacht doorgegeven aan de stemcomputer. Er werd gezegd dat er voor 14:00 uur nabezorging zou zijn, maar dat was niet zo. Dat had ik ook niet verwacht, want er wordt nooit nabezorgd. Ik heb daarom op het station een krant gekocht. De manier waarop de Volkskrant met klachten omgaat is erg slecht. Hier zijn mijn bezwaren, die ik ook al enkele malen per mail (aan ombudsvrouw) en via de telefoon heb doorgegeven; via de telefoon toen dat nog kon, zie bezwaar 2.
(1) Nabezorging gebeurt bij mij nooit na melding dat er geen krant was. Ik ga er van uit dat de Volkskrant niets doet richting het bezorgbedrijf.
(2) Contact met een mens per telefoon is niet meer mogelijk; alleen via internet en een stemcomputer kan je contact vinden. Maanden terug kon je nog door op '1' te drukken aan het eind van de telefonische conversatie met de stemcomputer, een mens aan de lijn krijgen, maar nu niet meer.
(3) Ik ben nooit gebeld over de klachten, terwijl dat vier keer is toegezegd.
(4) Via internet melden dat een nabezorging niet heeft plaatsgevonden, betekent niet dat abonnement wordt opgeschoven met een dag. Via de telefoon zeggen ze dat het wel gebeurt, maar dat gaat nu niet meer (zie 2), dus je bent gewoon je geld kwijt als de krant niet komt.
(5) Een klacht melden per mail bij de ombudsvrouw heeft geen enkel effect. De mail zou zijn doorgestuurd naar de afdeling Bezorging, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
Je zou kunnen zeggen dat ik de krant dan toch gewoon kan opzeggen, maar zo gemakkelijk is dat niet. Inhoudelijk is er genoeg aan te merken op de krant, maar ik vind het nog steeds de prettigste krant voor mijzelf en ik wil 'm niet kwijt. Maar de organisatie achter de krant irriteert me. Die is slecht, in ieder geval voor mij.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die zulke problemen hebben gehad met de Volkskrant. En wat kan ik het beste doen? Ik wil de krant liever niet opzeggen, want daar heb ik mezelf harder mee dan de Volkskrant.
(1) Nabezorging gebeurt bij mij nooit na melding dat er geen krant was. Ik ga er van uit dat de Volkskrant niets doet richting het bezorgbedrijf.
(2) Contact met een mens per telefoon is niet meer mogelijk; alleen via internet en een stemcomputer kan je contact vinden. Maanden terug kon je nog door op '1' te drukken aan het eind van de telefonische conversatie met de stemcomputer, een mens aan de lijn krijgen, maar nu niet meer.
(3) Ik ben nooit gebeld over de klachten, terwijl dat vier keer is toegezegd.
(4) Via internet melden dat een nabezorging niet heeft plaatsgevonden, betekent niet dat abonnement wordt opgeschoven met een dag. Via de telefoon zeggen ze dat het wel gebeurt, maar dat gaat nu niet meer (zie 2), dus je bent gewoon je geld kwijt als de krant niet komt.
(5) Een klacht melden per mail bij de ombudsvrouw heeft geen enkel effect. De mail zou zijn doorgestuurd naar de afdeling Bezorging, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
Je zou kunnen zeggen dat ik de krant dan toch gewoon kan opzeggen, maar zo gemakkelijk is dat niet. Inhoudelijk is er genoeg aan te merken op de krant, maar ik vind het nog steeds de prettigste krant voor mijzelf en ik wil 'm niet kwijt. Maar de organisatie achter de krant irriteert me. Die is slecht, in ieder geval voor mij.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die zulke problemen hebben gehad met de Volkskrant. En wat kan ik het beste doen? Ik wil de krant liever niet opzeggen, want daar heb ik mezelf harder mee dan de Volkskrant.