Pagina 1 van 1

online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 26 sep 2011 10:07
door bigjeff
het is weer zover, weer een probleem erbij met online.
zoals ik al eerder vertelde heb ik een abbo met online afgesloten waarbij ik een "gratis hp laptop " kreeg. ik betaal € 14,99 per maand voor een
" zorgeloos service pack " voor 2 jaar zodat ik dus 2 jaar garantie incl. pick up and return heb. nu is de laptop kapot, en heb dus contact opgenomen met online. de medewerker vertelde mij om contact op te nemen met hp voor de garantie. dus zo gezegd zo gedaan, hp gebeld, medewerker verteld mij dat ze niks weten van een dergelijk service contract en verwijst me terug naar online omdat ik bij online betaal voor de service. ZUCHT. online weer gebeld, en de medewerker verteld me dat ik geen garantie heb omdat de laptop 14 maanden oud is en ik maar 12 maanden fabrieks garantie heb. ik vertel de medewerker dat ik € 14,99 per maand betaal voor 2 jaar garantie waarop de medewerker zegt, helaas we kunnen niks voor u doen. ik heb online, met een aangetekende brief, in gebreke gesteld en een termijn gegeven om het probleem op te lossen, en 5 dagen later had ik al een brief van ze waarin mij vertellen dat ik 12 maanden fabrieks garantie heb en dat ze mij de mogelijkheid hebben aangeboden om dit te verlengen naar 24 maanden. echter had ik binnen 1 maand mezelf moeten registreren bij hp om hiervoor in aanmerking te komen.
ik krijg dus geen garantie, terwijl ik hiervoor maandelijks betaal, ik moet tot juli 2012 voor de garantie blijven betalen, en krijg dus geen garantie. wij hebben uw dossier gesloten. hoe krom kan het zijn. ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld die de zaak gaat bekijken, en heb gelijk maar een ander abbo-tje afgesloten bij een andere provider, want online krijgt geen cent meer van mij.

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 26 sep 2011 10:31
door nevermind
Lees hier dezelfde klacht uit het jaar 2010.
Deze is opgelost, misschien kan je contact zoeken met de schrijver van dit topic.

http://www.klacht.nl/2010/09/extra-onkosten-bij-de/

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 10:17
door azsxdc
Je betaalt geen 14,95 voor garantie; het is de eerste factuur wat als bon heeft gegeld en je hoorde TOEN je te registreren op de website van HP om gebruik te maken van de CARE PACK van 2 jaar. Wanneer je je niet registreert is het volledig buiten ONLINE om. 14,95 is gewoon het bedrag wat je moet betalen voor je abonnement incl. laptop.

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 10:53
door bigjeff
ik zal je even een specificatie laten zien waarop staat wat mijn abbo kost en dat ik wel degelijk voor garantie betaal meneertje beterweter!!!!!!!!!!

Internettoegang
Abonnement: ADSL Extra € 23,00
Bundelkorting € -1,50
Doorbelasting lijnhuur € 10,00
Actie: korting op Doorbelasting lijnhuur € -10,00
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) € 4,00
Actie: korting op huur modem (draadloos) € -3,00
Laptop met zorgeloos service pack € 14,99

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 13:18
door azsxdc
Meneertje beterweter weet inderdaad beter dan jij.

ADSL Extra is bij Online standaard 23 EURO.
om ervoor te zorgen dat jij je normale abonnementsbedrag zoals is afgesproken betaalt heeft Online 14,99 toegevoegd aan het pakket. Zoals je kunt lezen staat er laptop MET zorgeloos service pack €14,99. Het gaat dus ook om de laptop zelf, niet om de service pack. De HP Care Pack had je zelf destijds moeten activeren. Hiervoor kun je de bevestigingen van je abonnement die je destijds hebt gekregen raadplegen.

Het factureringsproces van Online bestaat uit telkens losse componenten. Zie ook doorbelasting lijnhuur en korting op doorbelasting lijnhuur. Ook het zelfde geval bij de huur van je modem. Online kon aangeven dat er alleen 1 euro modemhuurt betaald hoort te worden. Omdat je in hun systeem geregistreerd staat als een klant met WIFI komt er automatisch standaard huur van 4 euro tevoorschijn op je factuur. Dit bedrag kunnen ze niet van je factuur af halen, ook kunnen ze voor jou speciaal het bedrag niet aanpassen. Hierdoor raadplegen ze een "korting" van 3 euro. Het heeft volledig met het systeem te maken. Om je factuur op het juiste bedrag te krijgen waarmee je akkoord bent gegaan heeft Online 14,99 aan "Laptop met zorgeloos service pack" toegevoegd in het systeem. Zo kunnen ze dan ook gelijk zien dat jij gebruik hebt gemaakt van hun actie.

Nogmaals; zie bevestigingen, daar staat alles duidelijk vermeld (over je service pack en care pack).


Internettoegang
Abonnement: ADSL Extra € 23,00
Bundelkorting € -1,50
Doorbelasting lijnhuur € 10,00
Actie: korting op Doorbelasting lijnhuur € -10,00
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) € 4,00
Actie: korting op huur modem (draadloos) € -3,00
Laptop met zorgeloos service pack € 14,99

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 14:12
door bigjeff
toch een fijne gedachte dat medewerkers van online wel alle tijd hebben om site`s als radar in de gaten te houden en te reageren op de klachten die hier geplaats worden, maar absoluut geen service bieden die ze behoren te geven.
ik ga ook verder niet in discussie met zulke mensen want die hebben me al genoeg hoofdpijn en geld gekost!!!!!!!

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 15:33
door gerbia
online deugt niet. Ik wilde internet + bellen, maar kwam erachter dat hier de beloofde snelheid niet haalbaar was. Heb binnen de afgesproken termijn alles geannuleerd.
Nee zegt online toch alles sturen en toch rekeningen innen. Bellen om te zeggen dat ik helemaal geen online wil of heb....was niet waar.
Nu hebben ze het zelfs uit handen gegeven een rekening van bijna 1000 euro voor helemaal niets, omdat online beweert geen annulering te hebben gehad.
Oplichters eerste klas

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 15:47
door seconds-out
:wink: Met dank aan Ziggo. :twisted:

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 15:47
door seconds-out
:shock:

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 03 okt 2011 15:47
door seconds-out
:wink:

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 04 okt 2011 11:50
door oppie11
Je betaalt voor die laptop en niet voor garantie. Garantie heb je zowiezo al. 2 Jaar doorgaans en misschien wel aanvullend nog indien je dat hebt afgesloten, is vaak ook afhankelijk van de fabrikant. Ik zou toch nog eens met HP gaan bellen want die moeten het in dit geval oplossen voor je.

Re: online slechte service en grote oplichters deel 2

Geplaatst: 05 okt 2011 18:58
door azsxdc
niet om het een of ander maar;

1. ik ben geen medewerker oid van Online.
2. Ik heb een zelfde abonnement maar ik heb hiervoor naar Online moeten bellen en zij hebben het mij haarfijn uitgelegd.
3. Ik heb zelf op mijn bevestigingen gekeken en daaruit de informatie gehaald dat ik me moet registreren bij HP



toen ik je post zag heb ik hier op gereageerd, ik ben al langer panellid. Alleen hield ik me niet bezig met de fora !