Online.nl (T-Mobile) verhoogt stiekem drastisch de tarieven
Geplaatst: 26 sep 2011 17:31
Ik heb sinds juli 2009 ADSL extra + telefonie van Online. Dit is een abonnement met een vaste prijs van € 24,95 per maand.
Mijn rekening was hoger dan gebruikelijk en na controle bleek dat Online.nl (=T-Mobile) haar tarieven stiekem fors heeft verhoogd. Dat controleren van de faktuur is al lastig, inloggen met een wachtwoord dat je niet kunt onthouden en weer op moet zoeken in je administratie. Je kunt de faktuur alleen online inzien en niet downloaden (je kunt met je browser wel de webpagina opslaan).
De beltarieven vóór de verhogingen waren:
Zijn er meer mensen die deze verhogingen zijn opgevallen en stappen willen ondernemen?
Mijn rekening was hoger dan gebruikelijk en na controle bleek dat Online.nl (=T-Mobile) haar tarieven stiekem fors heeft verhoogd. Dat controleren van de faktuur is al lastig, inloggen met een wachtwoord dat je niet kunt onthouden en weer op moet zoeken in je administratie. Je kunt de faktuur alleen online inzien en niet downloaden (je kunt met je browser wel de webpagina opslaan).
De beltarieven vóór de verhogingen waren:
- -Bellen tussen abonnees was volledig gratis (en zou dat ook blijven). Handig want mijn familie heeft ook Online ADSL+telefonie.
- -Bellen naar vaste nummer (nationaal): starttarief (5ct) + 3½ cent per minuut (piek en dal). Betalen per seconde.
- -In het weekend en op feestdagen binnen de regio alleen starftarief (=dus 5ct per gesprek).
- -er werd opeens een starttarief (5ct) voor Online abonnees in rekening gebracht
Hoewel het een laag bedrag is, is dit al een forse verhoging (van gratis naar 5ct per gesprek)
- -starttarief verhoogd naar 9ct (ipv 5 ct)
- -voor Online abonnees onderling ook gespreksminuten
Zijn er meer mensen die deze verhogingen zijn opgevallen en stappen willen ondernemen?