Pagina 1 van 1

UPC/Telefoon

Geplaatst: 14 okt 2003 19:00
door Formatctje
:evil: Per 1 oktober kan je voor 9 eurocent bellen naar een andere upc abonnee ongeacht de tijds duur aangezien ik maar korte telefoon gesprekken doe van circa 2 minuten vind ik dit een grove verhoging
Weet niet of er andrer zijn die hier bij stil hebben gestaan en wat die er van vinden

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 16 okt 2003 19:30
door Gast
laten we daar nou een subforum voor hebben :shock: :!:

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 27 feb 2004 18:12
door Kahle
Wij hebben hele slechte ervaring met UPC de rekening klopt niet en dit loopt al vanaf mei 2003 ze hadden ons zonder een rekening te sturen of aanmaningen afgesloten ik belde waarom en ik bleek de rekening niet betaald te hebben maar die hadden wij nooit gehad en ze wilde hem ook niet door faxen zodat ik alsnog direct tot betalen over kon gaan wij hebben een eigen zaak en het internet hadden wij dus ook niet maar dat maakt UPC niet uit hoor na ruim 1 week kregen wij de rekening met bedragen erop die absoluut niet klopte wij hebben bezwaar gemaakt en nu is het bij intrium-justitia die ook blundert we hebben alles aangetekend op gestuurd waar wij bezwaar over maakte met bewijs van ontvangst en nu zeggen ze bij intrium-justitia dat zij niets ontvangen hebben,wij worden er een beetje moedeloos van en weten even niet meer wat wij moeten doen.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 29 mar 2004 22:41
door resp0014931
Geplaatst op 29 Mar 2004 21:35 door resp0014931


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo ik ben 2 dagen achter elkaar gebeld door medewerkers van UPC met de vraag of ik over wil stappen van KPN naar UPC telefoon.
Eerste ''medewerker'' vertelde me verhaal over bundel UPC enz..., lagere kosten, gratis voicemail en tijdelijk gratis plaatsen van telefoonkast. Ze heeft meteen al monteurs afspraak gemaakt voor 21 april en het abonnement zal dan ingaan per 1 mei.
Vanavond weer gebeld maar deze meneer had een ander verhaal, wist niet dat ik al gebeld was en wist ook niks van monteur afspraak. Als monteur al komt om kastje te plaatsen gaat abonnement direct in bij UPC vertelde hij en zei dat de medewerker van afgelopen vrijdag mij verkeerd had ingelicht. RAAR vind ik dat. Heb als ik al verander van aanbieder 1 maand de tijd om UPC uit te proberen en als ik niet meer wil dan weer naar KPN terug kan. Maar wat gebeurd er dan??? Neemt KPN mij dan gratis weer terug of moet ik dan opnieuw aansluit kosten betalen(ben immers maand weggeweest)????? Ik krijg ook 2 maand gratis abonnement van UPC. Maar wanneer dat dan ingaat wist de medewerker niet.
Als ik mij wil aanmelden bij een UPC winkel in mijn woonplaats krijg ik de 2 maanden gratis abonnement niet terwijl het toch dezelfde aansluiting betreft??? Volgens de tweede medewerker.
Allemaal vage zaken, wie kan mij hier iets meer over vertellen en wat is waar en wat niet?? Ik kom er niet meer uit. H E L PPPP !!!!!!!!!
Bvd.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 29 mar 2004 22:54
door Wizard
In reactie op Gast:

Het klopt dat je Priority 1 maand op proef kan gebruiken, mits je gebruik maakt van de garantiekaart die je als het goed is ontvangt bij de aanvraag van een Priorityabonnement.

Van een 2e maand gratis abonnement ben ik niet op de hoogte, er zijn wel akties waarbij men een 2e analoge lijn gratis krijgt. Wellicht sprake van een misverstand??

Indien men binnen 1 maand terug gaat naar KPN dient men bij KPN inderdaad weer heraansluitkosten te betalen. Deze kosten worden n.l. door KPN in rekening gebracht, hier is UPC dus niet voor verantwoordelijk.

In de toekomst kan de klant n.l. ook kiezen voor een andere operator dan KPN die wellicht geen heraansluitkosten in rekening brengt.

Overigens betaal je voor een Prioritymodem in tegenstelling tot het modem van Chello of een decoder voor digitale televisie van UPC geen borg.

Laat voor de zekerheid alle afspraken op papier zetten en vraag altijd een kopij (heb je achteraf altijd een bewijs in handen en anders wordt het al snel jouw woord tegen dat van UPC :evil: )

Ik hoop dat e.e.a. weer wat duidelijker is geworden.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 29 mar 2004 23:51
door resp0014931
Hartelijk dank WIZARD voor Uw reaktie. Er loopt een aktie voor 2 maanden gratis abonnement als je voor 31 maart 2004 je aanmeld.
Alleen als je per telefoon bent benaderd, anders niet.
Ik heb wel internet en kabel tv via UPC maar ik vind de voorlichting zo vaag van de medewerkers dat ik besloten heb gewoon maar bij de KPN te blijven met mijn telefoon-aansluiting.
:D

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 30 mar 2004 00:31
door Gast
Als je de eerste maand proef op hebt, dan is het wel zo slim om in die maand nog even je KPN-aansluiting te houden.
Bevalt het bij UPC, dan zeg je KPN op.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 30 mar 2004 01:50
door resp0014931
Beste Gast, als ik besluit om die maand op proef te nemen heb ik hun kastje en hebben zij al mijn nummer bij KPN vandaan ''gekocht'' en ik kan er zelf niks aan doen, zij regelen dat, helaas. Dus ook na die maand weer naar KPN met extra kosten, maar dat vertellen ze niet.
Dus ik wil die maand niet eens hebben en die 2 maand gratis abonnement. Denk dat ik nog hogere kosten krijg dan ik nu bij KPN heb.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 30 mar 2004 08:23
door Gast
www.bel1601.nl en je belt tegen een halve cent per minuut. Dat kan niet bij UPC.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 31 mar 2004 08:45
door merie
Als je binnen die 1e maand weer opzegt met die garantiekaart en KPN neemt je nummer weer terug, krijg je inderdaad de aansluitkosten van KPN weer in rekening gebracht. Maar.....als je het bij UPC netjes binnen een maand opzegt krijg je de aansluitkosten van KPN terug van UPC.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 31 mar 2004 14:12
door Wizard
Het klopt inderdaad dat men bij UPC-telefonie geen gebruik kan maken van "carrier-selct"operators zoals bijv. Tele-2 en Onetel.

Er is echter wel een carrier-select operator waarvan men bij UPC wel gebruik kan maken, dit is n.l. Telediscount (zie ook www.telediscount.nl).

Dat UPC ook de aansluitkosten van KPN terug betaald wist ik niet, toch netjes...

Ik heb zelf al enkele jaren Priority van UPC en nog nooit problemen gehad. Mijn broer is onlangs ook overgestapt van KPN naar UPC en bespaart nu behoorlijk wat geld, als is het alleen wat betreft het abonnementsgeld :lol:

Als je meerdere diensten van UPC afneemt (Kabeltelevisie niet inbegrepen) kan je ook nog in aanmerking komen voor een pakketkorting. Hier zitten wel een paar belangrijke voorwaarden aan verbonden, zo moet men keizen voor betaling via autoamtische incasso en ontvangt men de rekening niet meer via de post, maar via e-mail.
Dit kan je toch al snel € 5,- per maand schelen, is toch mooi een tientje wat je in je zak steekt.

Als je nummerweergave hebt op je toestel en je besluit over te stappen naar UPC zorg er dan wel voor dat je toestel of nummermelder FSK ondersteunt. KPN gebruikt n.l. als een van de weinige telecomoperators in de wereld DTMF ipv FSK voor numerweergave.

Het nadeel van DTMF is dat het alleen werkt op een DTMF-netwerk (KPN dus), FSK werkt zowel op een FSK-netwerkt alsook op een DTMF-netwerk.

Mijn ervaring is dat draadloze toestellen van Siemens (gigasets) alleen DTMF ondersteunen :cry:

Koopt men een Gigaset echter in Duistland of Belgie dan is de kans groot dat het toestel wel FSK ondersteunt (en dus bij UPC en KPN moet werken). Dit omdat men in Duitsland en Belgie evenals in vele andere landen standaard FSK gebruikt.

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 01 apr 2004 14:38
door resp0014931
Ik heb definitief besloten om voorlopig bij de KPN te blijven.
Al die tegenstrijdige verhalen van de medewerkers van UPC en ook hun nog steeds niet goed werkende administratie gaf de doorslag.
Ik heb internet & kabeltelevisie maar ben verplicht door hen om dit per automatische incasso te laten verlopen. Ik betaalde vorig jaar per 2mnd kabel-tv maar sinds verhoging plots per kwartaal. Ze beloven steeds het per maand te doen, maar nee niks gebeurd.
Achteraf (heb net nieuwe telefoon gekocht) blijkt nu ook dat nummermelding niet kon heb een Siemens giga.
Einde UPC verhaal.................

Re: UPC/Telefoon

Geplaatst: 01 apr 2004 15:31
door Gast
Als men aleen Catv heeft kan men dit enkel per kwartaal betalen aan UPC, waarom dat is weet ik niet :(

Indien men meerdere producten van UPC afneemt kan men wel maandelijks betalen, tenminste als Catv en bijv. Chello op een en dezelfde rekening staan.

Wie weet verandert dit nog wel in de toekomst...